Artefakty - broń

Przewodnik gry The Elder Scrolls III: Morrowind

Buława Molag Bala

Artefakty - Buława Molag Bala

Znana również jako Wampirzy Buzdygan, gdyż zabraną przeciwnikowi manę i siłę przekazuje osobie, która nią włada. Molag Bal często korzystał z tej obrosłej wieloma legendami broni - ze szczególną lubością niszczył za jej pomocą czarodziejów.

Rodzaj: Broń obuchowa, jednoręczna
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 3-30
  2. Cięcie: 3-35
  3. Pchnięcie: 1-4
  4. Stan: 4000
  5. Ciężar: 45.0
  6. Wartość: 25000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Trafieniu
  2. Ładunek: 1500
  3. Czar:
    1. Absorpcja Siły 1 do 15 pkt przez 30s
    2. Absorpcja Many 1 do 20 pkt przez 30s

Gdzie?:

Brzytwa

Artefakty - Brzytwa

Jedno z trzech tzw. narzędzi Kagrenaka, które sprzężone razem posiadają możliwość bezpowrotnego zniszczenia siły Lorda Dagotha - Serca Lorkhana.

Rodzaj: Krótkie ostrze
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 9-15
  2. Cięcie: 9-15
  3. Pchnięcie: 9-18
  4. Stan: 1300
  5. Ciężar: 9.0
  6. Wartość: 400000

Magia:

  1. Rodzaj: Stale
  2. Ładunek: nie dotyczy
  3. Czar:
    1. Premia do Many 50 pkt na siebie
    2. Premia do Zdrowia 30 pkt na siebie
    3. Premia do Ataku 30 pkt na siebie
    4. Zwiększa się Zwinność 20 pkt na siebie
    5. Zwiększa się Szybkość 20 pkt na siebie

UWAGA! Aby używać Brzytwy należy mieć założoną Upiorną Opokę, w przeciwnym wypadku postaci będzie ubywało życia, aż do jej śmierci.

Gdzie?: Broń można zdobyć wykonując wątek główny Morrowinda.

Chryzamer

Chryzamer

Ostrze Paladyna to pradawny claymore o właściwościach ofensywnych na tak wysokim poziomie, że przerastają je chyba tylko jego własności obronne - nie tylko zwiększa zdrowie posiadacza i chroni go przed ogniem, ale i odbija wszelkie rzucone na niego zaklęcia. Chryzamer rzadko pozostaje we władzy jednej osoby przez dłuższy okres czasu.

Rodzaj: Długie Ostrze, miecz dwuręczny
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 5-70
  2. Cięcie: 5-60
  3. Pchnięcie: 5-40
  4. Stan: 6000
  5. Ciężar: 60.0
  6. Wartość: 95000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Użyciu
  2. Ładunek: 1140
  3. Czar:
    1. Odporność na Ogień 5 do 20% przez 30s na siebie
    2. Przywrócenie Zdrowia 5 do 20 pkt na siebie
    3. Odbicie 5 do 20% przez 30s na siebie

Gdzie?: Ma go wiedźma Draramu Hloran mieszkająca w Abanabi.

Czerpak

Artefakty - Czerpak

Jedno z trzech tzw. narzędzi Kagrenaka, które sprzężone razem posiadają możliwość bezpowrotnego zniszczenia siły Lorda Dagotha - Serca Lorkhana.

Rodzaj: Broń obuchowa jednoręczna
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 10-70
  2. Cięcie: 10-60
  3. Pchnięcie: 1-4
  4. Stan: 6000
  5. Ciężar: 40.0
  6. Wartość: 400000

Magia:

  1. Rodzaj: Stale
  2. Ładunek: nie dotyczy
  3. Czar:
    1. Obniżenie Kondycji 1 pkt na siebie
    2. Premia do Zdrowia 30 pkt na siebie
    3. Zwiększa się Siła 20 pkt na siebie
    4. Zwiększa się Szczęście 20 pkt na siebie
    5. Zwiększa się Wytrzymałość 20 pkt na siebie

UWAGA! Aby używać Brzytwę należy mieć założoną Upiorną Opokę, w przeciwnym wypadku postaci będzie ubywało życia, aż do jej śmierci.

Gdzie?: Broń można zdobyć wykonując wątek główny Morrowinda.

Daedryczne Zakrzywione Ostrze

Artefakty - Daedryczne Zakrzywione Ostrze

Prawdopodobnie najrzadszy i najbardziej wyklęty przedmiot w całym Tamriel. Daedryczna horda Mehrunesa Dagona wykorzystywała te Zakrzywione Ostrza w walkach o Bitewną Iglicę - po jej przegranej Cesarstwo dołożyło wszelkich starań, aby zniszczyć każdą sztukę tej przeklętej broni. Jednak wydaje się, że jeden egzemplarz przetrwał... Każdy wojownik uzbrojony w Zakrzywione Ostrze nie tylko zadaje przeciwnikowi olbrzymie obrażenia, ale zyskuje też możliwość paraliżowania wrogów i poważnego uszkadzania ich pancerzy. Niesamowite znalezisko dla każdego - o ile rzeczywiście istnieje!

Rodzaj: Długie Ostrze, miecz dwuręczny
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 15-40
  2. Cięcie: 20-50
  3. Pchnięcie: 5-15
  4. Stan: 5400
  5. Ciężar: 35.0
  6. Wartość: 180000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Trafieniu
  2. Ładunek: 250
  3. Czar:
    1. Dezintegracja Pancerza 10-40 pkt
    2. Paraliż 10s

Gdzie?: Ostrze można zdobyć podczas wątku głównego odwiedzając wieżę Tel Fyr.

Kieł Haynekhtnameta

Artefakty - Kieł Haynekhtnameta

Podobno Czarne Mokradła zamieszkiwały niegdyś istoty zwane przez Argonian Wamasus. Ludy północy uważały je za inteligentne smoki, w których żyłach zamiast krwi płynęła elektryczność. To właśnie ludzie z północy po tygodniu krwawych walk zabili jedną z tych potężnych bestii imieniem Haynekhtnamet, a jeden ze zwycięskich wojowników zabrał sobie na pamiątkę kieł potwora. Kieł został potem przerobiony w mały sztylet i okazało się, że zachował część z magicznych właściwości smoka, umożliwiając posiadaczowi porażanie przeciwników błyskawicami. Teraz jest to przedmiot wręcz unikalny.

Rodzaj: Krótkie ostrze, jednoręczne
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 11-20
  2. Cięcie: 11-20
  3. Pchnięcie: 13-30
  4. Stan: 5500
  5. Ciężar: 5.0
  6. Wartość: 32000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Trafieniu
  2. Ładunek: 110
  3. Czar:
    1. Obrażenia od Porażeń 20 do 40 pkt

Gdzie?:

Laska Hasedokiego

Laska Hasedokiego

Hasedoki był czarodziejem, który długi czas spędził na nieudanych poszukiwaniach równych sobie pod względem mocy. Był taki samotny, że zaklął swą duszę we własnej magicznej lasce, gdzie podobno żyje po dziś dzień; sama Laska stała się marzeniem każdego maga po tej stronie Wyspy Summurset.

Rodzaj: Broń obuchowa dwuręczna
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 5-10
  2. Cięcie: 1-10
  3. Pchnięcie: 5-15
  4. Stan: 4000
  5. Ciężar: 10.0
  6. Wartość: 75000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Użyciu
  2. Ładunek: 525
  3. Czar:
    1. Odporność na Magię 30 do 40% przez 30s na siebie

Gdzie?: Do znalezienia w Grobowcu Rodziny Gimothran.

Laska Magnusa

Laska Magnusa

To jeden z najstarszych artefaktów Tamriel - pewien rodzaj metafizycznego akumulatora swojego twórcy, Magnusa. Korzystanie z Laski pozwala na magazynowanie w jej wnętrzu zarówno zdrowia jak i mistycznej energii ofiary, jednak artefakt opuści każdego maga, który stanie się zbyt potężny i zagrozi równowadze mocy, którą miał chronić.

Rodzaj: Broń obuchowa dwuręczna
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 5-10
  2. Cięcie: 1-10
  3. Pchnięcie: 5-15
  4. Stan: 4000
  5. Ciężar: 10.0
  6. Wartość: 210000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Użyciu
  2. Ładunek: 5700
  3. Czar:
    1. Absorpcja Magii 25 do 50 pkt przez 60s na siebie
    2. Przywrócenie Zdrowia 1pkt przez 60s na siebie

Gdzie?: Do znalezienia w jaskini Assu.

Lodowe Ostrze Monarcha

Artefakty - Lodowe Ostrze Monarcha

To jeden z najwyżej cenionych artefaktów w całym Tamriel. Podobno ten claymore należał niegdyś do Thurgnarra Assi, wielkiego wojownika o duszy mroźnego monarcha, większej i silniejszej formy mroźnego atronacha. Miał on wziąć udział w zamachu stanu w pewnym odległym królestwie i objąć tam władzę, jednak zły arcymag Almion Celmo zaklął jego ulubione ostrze, sprawiając, że każdy, kto go dotknął zamieniał się lodowy posąg. Zamach stanu się nie powiódł, a Lodowe Ostrze przechodzi kolejno z rąk do rąk.

Rodzaj: Długie Ostrze, miecz dwuręczny
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 5-50
  2. Cięcie: 4-40
  3. Pchnięcie: 3-30
  4. Stan: 6000
  5. Ciężar: 60.0
  6. Wartość: 95000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Trafieniu
  2. Ładunek: 60
  3. Czar:
    1. Obrażenia od Mrozu 10-40 pkt

Gdzie?: Broń można zdobyć w dunmerskiej Twierdzy Rotheran, leżącej na południe od Dagon Fel.

Łuk Cieni

Artefakty - Łuk Cieni

Podobno twór Daedry imieniem Nocturne, wręczony mitycznemu zwiadowcy Raerlasowi Ghile specjalnie na tajną misję, która niestety zakończyła się niepowodzeniem i zaginięciem Łuku. Raerlas jednak ustrzelił przed śmiercią kilkudziesięciu wrogów, gdyż Łuk zapewnia strzelcowi niewidzialność i zwiększa jego prędkość. Łuk Cienia jeszcze kilka razy trafiał na karty historii czy ksiąg zawierających legendy - podobno jednym z jego użytkowników był złowrogi mroczny elf-zabójca Drugiej Ery, Dram.

Rodzaj: Celność
Statystyki broni:

  1. Atak: 4-40
  2. Stan: 3000
  3. Ciężar: 10.0
  4. Wartość: 42000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Użyciu
  2. Ładunek: 340
  3. Czar:
    1. Niewidzialność przez 30s na siebie
    2. Szybkość 20 do 30 pkt przez 30s na siebie

Gdzie?: Można go znaleźć w grobowcu rodziny Venim.

Miecz Umbry

Artefakty - Miecz Umbry

Broń zaklęta przez pradawną wiedźmę imieniem Naenra Waerr. Ma ona jeden tylko cel - więzienie dusz; jeśli ktoś posiada miecz i klejnot dusz, to może uwięzić w tym drugim duszę dowolnego przeciwnika. Naenra została stracona za niecny postępek, jakim było stworzenie czegoś tak potwornego, jednak zdążyła dobrze ukryć Miecz Umbry, który bardzo ostrożnie dobiera sobie właścicieli, czekając cierpliwie na godnego śmiałka.

Rodzaj: Długie Ostrze, miecz dwuręczny
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 10-50
  2. Cięcie: 10-45
  3. Pchnięcie: 10-40
  4. Stan: 6500
  5. Ciężar: 40.0
  6. Wartość: 110000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Użyciu
  2. Ładunek: 90
  3. Czar:
    1. Chwytanie Dusz 120s

Gdzie?: Broń można zdobyć pokonując wojownika Umbrę, który znajduje się w wąwozie, na wschód od Suran.

Ogień Nadziei

Artefakty - Ogień Nadziei

Miecz bogini Almalexii, żony Nerevara. Dostała go podczas ślubu z Nerevarem od dwemerskiego króla. Miecz płonie jasnym, niebieskim ogniem.

Rodzaj: Długie ostrze, miecz jednoręczny
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 30-70
  2. Cięcie: 50-55
  3. Pchnięcie: 10-30
  4. Stan: 2000
  5. Ciężar: 15.0
  6. Wartość: 150000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Trafieniu
  2. Ładunek: 100
  3. Czar:
    1. Obrażenia od Porażeń 30 pkt na 1 stopę

Gdzie?: Ogień Nadziei można zdobyć wykonując główny wątek dodatku TES3: Tribunal.

Płomień Prawdy

Artefakty - Płomień Prawdy

Miecz Lorda Nerevara zniszczony w bitwie pod Czerwoną Górą, wręczony mu przez króla Dwemerów podczas jego ślubu z Almalexią. Miecz płonie jasnym, pomarańczowym ogniem.

Rodzaj: Długie ostrze, miecz jednoręczny
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 20-75
  2. Cięcie: 45-60
  3. Pchnięcie: 4-40
  4. Stan: 2000
  5. Ciężar: 20.0
  6. Wartość: 150000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Trafieniu
  2. Ładunek: 100
  3. Czar:
    1. Obrażenia od Ognia 30 pkt na 1 stopę

Gdzie?: Płomień Prawdy można zdobyć wykonując główny wątek dodatku TES3: Tribunal.

Włócznia Gorzkiej Litości

Artefakty - Złote Ostrze

Jeden z najbardziej tajemniczych artefaktów Tamriel, podobno pochodzenia daedrycznego. Jedyna dotycząca go legenda opowiada o tym, jak potężny heros wykorzystał Włócznię do odbicia Bitewnej Iglicy z rąk hord Merhunesa Dagona. Od tego czasu Włócznia praktycznie nie pokazuje się w Tamriel.

Rodzaj: Włócznia
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 1-15
  2. Cięcie: 1-15
  3. Pchnięcie: 15-60
  4. Stan: 2500
  5. Ciężar: 20.0
  6. Wartość: 130000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Użyciu
  2. Ładunek: 2160
  3. Czar:
    1. Odbicie 20 do 30% przez 30s na siebie
    2. Przywołanie Atronacha Burz przez 30s na siebie

Gdzie?: Otrzymasz ją po wykonaniu zadania dla Shegoratha

Zgniatacz Czaszek

Zgniatacz Czaszek

Zaskakująco duża i potężna jak na swoją wagę broń. Młot bojowy wykuty w pradawnych ogniach przez wielkiego zbrojmistrza Hilbongarda Rolamusa i magicznie wzmocniony przez czarodzieja Dorach Gusala. Ta niesamowita broń miała zostać wystawiona na pokaz publiczny podczas jednego z festiwali, ale ukradli ją złodzieje i po dziś dzień krąży po gościńcach Tamriel...

Rodzaj: Broń obuchowa jednoręczna
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 10-60
  2. Cięcie: 10-50
  3. Pchnięcie: 7-10
  4. Stan: 8000
  5. Ciężar: 15.0
  6. Wartość: 48000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Użyciu
  2. Ładunek: Stale
  3. Czar:
    1. Lekkość 15 pkt na siebie
    2. Premia do Ataku 5 pkt na siebie

Gdzie?: Broń znajduje się w Zapomnianych Kryptach Anudnubii (wejście przez Grobowiec rodziny Omaren).

Zguba Daedr

Artefakty - Zguba Daedr

Potężna maczuga wykuta ze świętego ebonu w Ogniach Fickledire. Według legend władał nią Mackkan, a broń ta miała zdolność zarówno wypędzania Daedr do Otchłani, jak i przywoływania ich stamtąd. To między innymi Zguba Daedr posłużyła do pokonania tych istot w okolicach Bitewnej Iglicy.

Rodzaj: Broń obuchowa jednoręczna
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 10-35
  2. Cięcie: 10-35
  3. Pchnięcie: 6-8
  4. Stan: 4000
  5. Ciężar: 30.0
  6. Wartość: 80000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Użyciu
  2. Ładunek: 300
  3. Czar:
    1. Przywołanie Dremory 30s na siebie
    2. Przywołanie Młokosa 30s na siebie

Gdzie?: Broń jest w jednej ze skrzyń w Tel Fyr.

Złote Ostrze

Artefakty - Złote Ostrze

Ten magiczny miecz to niemal całkowita zagadka; jedynie złodzieje opowiadają sobie czasami o tej szczerozłotej broni, wykutej jakoby przez pradawne smoki Północy i wręczonej rycerzowi, który przyrzekł je chronić... Podobno miecz umożliwia posiadaczowi zadawanie przeciwnikom obrażeń ogniowych, jednak nie pojawiał się on ostatnio na świecie i mówi się, że nadal czeka na bohatera, który byłby go wart.

Rodzaj: Długie ostrze, miecz jednoręczny
Statystyki broni:

  1. Uderzenie: 1-50
  2. Cięcie: 1-45
  3. Pchnięcie: 1-25
  4. Stan: 4500
  5. Ciężar: 40.0
  6. Wartość: 150000

Magia:

  1. Rodzaj: Przy Trafieniu
  2. Ładunek: 50
  3. Czar:
    1. Obrażenia od Ognia 10 do 30 pkt

Gdzie?: Złota katana jest nagrodą od Boethiaha za odbudowanie jego posągu.


Naler


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.