Morza i oceany

Przewodnik gry The Banner Saga

Wody Północy to tereny słabo rozpoznane i niezmiernie niebezpiecznie. Zobaczcie sami, co i kogo można na nich spotkać.

Broda Dundra

Broda Dundra to ogromny lądolód oddzielony od reszty świata zamarźniętą cieśniną. Nazwano go tak na cześć boga i pozostawiono pod jego opieką. Nieliczni, którzy odważyli się zbadać te pustkowia, wrócili z niczym lub nie wrócili w ogóle.

Cieśnina Bron

Cieśnina Bron jest wodnym cmentarzyskiem setek langskipów, których załoga chciała zbadać mroźną północ lub znaleźć drogę na wchodnie wybrzeża. Ciągle przesuwające się lodowce sprawiają, że stworzenie mapy tego obszaru staje się niemal niemożliwe. Ludzie i varlowie nie zapuszczają się już w to miejsce.

Cletberg

Nazwa lodowej skały dryfującej po Kipieli. Nie zamieszkał na niej nigdy żaden człowiek, varl, drążyciel ani żadne zwierzę. I tak już pewnie pozostanie.

Kręgowe Wyspy

Z Zatoki Denglra wyłania się kilka skał. Zdawać by się mogło, że w wodzie czai się wąż, a fale rozbijają się o jego kręgosłup. Z czasem skały wypłukały się i stały się zwykłym utrapieniem dla żeglarzy. Nie mają jednak wielkiego wpływu na handel pomiędzy Arberrangiem a Strandem.

Mornforth Taing

Leżąće w pobliżu Włóczni Mornforth Taing jest najrozsądniejszym miejscem do osiedlenia się na północny, jeśli ktoś w ogóle chce to zrobić. Śnieżna i lodowe burze nawiedzające okolice omijają to miejsce i pozostawiają je we względnym spokoju.

Morze Brakickie

Niewiele mówi się o Morzu Brakickim poza utartymi powiedzeniami typu "lepsze to niż Morze Brakickie" czy "przynajmniej nie wypłynęliśmy na Morze Brakickie". To zdradzieckie i niezwykle nieprzyjazne wody - gęste od mułu i wydzielające ostry odór.

Morze Gruińskie

Ze wszystkich szlaków morskich Morze Gruińskie jest najmniej znane. Żeglarzy mdli od cuchnących oparów lub zatrzymują się na czerwonawej płyciźnie z dala od celu wyprawy. Podsumowując, nie ma po co się tam wybierać.

Morze Vetur

Morze Zimowe na północy zamarza, ale można przez nie przepłynąć, ponieważ szybko poruszające się pływy nie pozwalają wodzie zamienić się w lód. To nieistotne, skoro po drugiej stronie nie ma żadnych ważnych portów ani miejsc godnych uwagi.

Mroźne Grobowce

Nieopodal wybrzeża Srebrnej Zatoki pływają ogromne lodowce. Król varlów Skrymir kazał ukształtować je tak, aby wyglądały jak grobowce dla niego i jego przyjaciół. Problemy pojawiły się już podczas formowanie pierwszej bryły. Varl zdał sobie sprawę z tego, jak wielką stratą czasu jest jego przedsięwzięcie. Postanowił porzucić ów projekt w chwili, gdy w pierwszym lodowcu wyryto zaledwie połowę twarzy Einara.

Rdzeń

W pobliżu Brody Dundra znajduje się dziwaczna wyspa z kamienia, która wydaje się nie poddawać wpływowi pobliskiego lodu i lodowców. Wyspę zbadano ze wszystkich stron, ale nie znaleziono na niej nic wyjątkowego poza wielkimi kamieniami.

Szaromorze

Morze Gruińskie to namiastka akwenu, ale przynajmniej nie jest szare. Nie można tego samego powiedzieć o Szaromorzu, które otoczone przez bagna wygląda jak ogromna bura kałuża.

Wordan

W wyspie Wordan jest coś niepokojącego. Ci, którzy odważyli się tu przybyć, mawiają, że niemal natychmiast stąd wypłynęli, lecz nie z powodu tego, co odkryli, ale przez nieludzkie dźwięki, których źródła nie chcieliby poznać.

Wyspa Wyrmów

Spory kawałek lodu dryfujący przy wschodnim wybrzeżu. Gęste i błotniste wody okalające wyspę zyskały swoją nazwę od porzuconych gniazd jadowitych węży wodnych, które można tu znaleźć. Przez jakiś czas łaknący przygód ludzie próbowali wydobywać z węży jad i tworzyć cenne trucizny, ale trend ten przeminął.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.