Rundwall

Przewodnik gry The Banner Saga

Gry cRPG - Przewodnik - The Banner Saga - Świat - Rundwall

Podczas pierwszej Wielkiej Wojny ludzie i varlowie toczyli zacięty bój o żyzne ziemie Rundwallu i jego pełne ryb wybrzeża. Z pomocą odnowicieli w Rundwallu wybudowano Arberrang, stolicę ludzi, oraz Manaharr, gdzie odnowiciele urządzają narady.

 

Akur

Rozległe połacie żyznej ziemi stanowią większą część Akuru, miasteczka zapewniającego Arberrangowi i Strandowi dostawy żywności z upraw. Jest ono też siedzibą zaskakująco dużej populacji uzbrojonych strażników pilnujących porządku.

Arberrang

Arberrang jest najmocniej zaludnionym miastem na ludzkiej ziemi. Stanowi też siedzibę króla. Każde pokolenie wznosiło kolejny mur wokół miasta, dzięki czemu królestwo szybko się powiększało i rosło w siłę.

Backsfjord

Backsfjord zaczyna się przedzie miasta Strand. Nie jest szlakiem handlowym, ale od czasu do czasu pozbawieni skrupułów ludzie przewożą nią towary w miejsca ukryte przed wzrokiem innych.

Czerwona Rzeka

Niektórzy historycy są zdania, że Czerwona Rzeka jest po prostu odpowiednikiem Modrej Rzeki i została tak nazwana przez mało kreatywnych badaczy. Każdy, kto walczył w pierwszej Wielkiej Wojnie, może potwierdzić, że varlowie i ludzie zatrzymali się w czasie bitwy, gdy zobaczyli rzekę pełną ciał.

Droga Longharl

Longharl to najbardziej uczęszczana droga na zachodnim wybrzeżu. Łączy Arberrang ze Strandem i przechodzi przez kilka ważnych gospodarstw rolnych leżących pomiędzy miastami. Zanim miasta stały się bardziej cywilizowane, była to jedna z najniebezpiecznych dróg. W dzisiejszych czasach ten tytuł należy do Wschodniej Drogi w pobliżu Boersgardu.

Fiord Południowy

Fiord Połusniowy jest źródłem wody dla Leśnego Szponu i Starego Lasu oraz stanowi integralną część handlu z rybnymi straganami w zatoce Fiska.

Fiord Północny

Na północnym krańcu Arberrangu znajduje się fiord wyznaczający koniec miasta. To siostrzana rzeka Fiordu Południowego z Zatoki Fiska. Jego brzegi tworzą granice zasięgu władzy króla w stolicy.

Fiskivik

Ze względu na dynamiczny rozwój Ongullstadru wielu rybaków postanowiło przenieść się na drugą stronę zatoki. Sukcesem było odkrycie, że miejsce to jest wprost idealne dla rybaków, a porażką fakt, że kilka lat później opustoszało, tak samo jak miasto, z którego próbowali uciec.

Gaular

Skromny wygląd maleńkiego miasteczka Gaular nie wskazuje na to, że mieszkają w nim więźniowie wypędzeni ze stolicy w Arberrangu, zmuszani do wycinki drzew lub pracy w kamieniołomie w Brunthalu.

Jarlsfjord

Rozwój Arberrangu był uzależniony od Jarlsfjordu, zatoczki, która zapewniała szybko rosnącemu miastu stały dostęp do wody pitnej i ryb. Jak mówi stare przysłowie, bogowie podzielili fiord na trzy mniejsze, aby spełnić potrzeby zwykłych ludzi, królów i bogów.

Karlshus

Jedną z najważniejszych postaci pierwszej Wielkiej Wojny był Karl, dumny wojowniczy varl, który odwrócił się od swojego ludu, aby pomóc w zakończeniu wojny pomiędzy varlami a ludźmi. Przy Czerwonej Rzece stoi ogromna pijalnia miodu, która niegdyś służyła wyłącznie varlom. Teraz spotykają się tam obie rasy, ale samo wspomnienie imienia Karla często budzi konflikty między gośćmi.

Krzywa Rzeka

Kiedyś przez tę rzekę pewien mężczyzna usiłował przeprowadzić cztery langskipy wyładowane po brzegi cennymi kruszcami, bronią i miodem pitnym. Zniknął w miejscu, w którym kończy się rzeka. Ani on, ani jego okręty nigdy nie zostały odnalezione.

Leśny Szpon

U podnóży wzgórz Godsreach rośnie kępa drzew - wyglądają jak paznokieć u dłoni, którą jest góra. Kiedyś ulubione miejsce polowań królów i myśliwych, teraz pozbawione jest życia i stanowi jedno z najbardziej uczęszczanych skrzyżowań na kontynencie.

Manaharr

Manaharr, siedziba odnowicieli, został zbudowany w pobliżu Arberrangu w zamian za wsparcie dla stolicy i wykonywanie obowiązków dyplomatycznych. Sam Manaharr, połączony z lądem stabilnym mostem linowym, jest domem dla terminujących uczniów oraz Rady Odnowicieli. Znajdują się tu niezwykłe przedmioty zebrane przez odnowicieli oraz ogromna biblioteka.

Modra Rzeka

Modra Rzeka, najdłuższa na całym kontynencie, ma źródło pośród wzgórz Godsreach, a przy ujściu staje się głęboka niczym ocean. Ludzie mawiają, że właśnie ta głębia jest częścią samej Kipieli, ale co odważniejsi nurkują pośród skalistych strzelin i przysięgają, że na jej dnie widać połyskujące skarby.

Morski Róg

Mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Arberrangiem a Strandem stoi jedna z wież, której wartownicy ostrzegają przed nadchodzącymi drążycielami. Pełni też funkcję latarni morskiej prowadzącej langskipy bezpiecznie wśród ukrytych pod wodą skał.

Most Myśliwych

Most Myśliwych został zbudowany z rozkazu króla Arberrangu, który zażyczył sobie łatwiejszego przejścia do Starego Lasu. Nakazał nabić łby zwierząt na słupki wzdłuż mostu. Przechodząc przez niego, dotykał głowy zwierzęcia, które danego dnia pragnął upolować.

Most Południowy

Zanim handel morski stał się popularny, Południowy Most w Strandzie był najbardziej spornym miejscem na ludzkich ziemiach. Zapełnialy go ciała poległych handlarzy, bandytów i varlów, dopóki gubernator Strandu nie nałożył obowiązku pobierania opłat za towary przewożone przez most.

Niegłębia

Rzeka płynąca przez Strand znana jest jako ta, przez którą handlarze nie chcą się przeprawiać. Z płytkiego brzegu nagle przechodzi w ogromną głębinę.

Ongullstadr

Ongullstadr, przez miejscowych nazywany "haczykiem", był jednym z największych miasteczek rybaków, którzy odkryli ogromne zasoby ryb w pobliskiej zatoce. Miasteczko stało się jednak ofiarą odniesionego przez siebie sukcesu - rozrastało się tak szybko, że w ciągu kilku lat z wód zniknęły wszystkie ryby.

Orli Róg

Jedna z wielu spiralny wież wybudowanych podczas wojen z drążycielami. orli Róg stoi na szczycie Manaharru, miasta odnowicieli. Wieża, początkowo zwana Księżycowym Rogiem, stała się domem dla orłów, które w pobliskich wodach polują na ryby.

Ostatni Gaj

Jest to dosłownie ostatni las odkryty przez ludzi, którzy osiedlali się na tych żyznych ziemiach. Z biegiem czasu zaczął dostarczać ważnego surowca do budowy wielu dużych miast na zachodnim wybrzeżu, przez co jego gęstość zmniejszyła się niemal dwukrotnie.

Polna Brama

Polna Brama to maleńki mostek nad rzeką Arber, zbudowany w czasach, gdy Arberrang był małą wioską z kilkoma domami rolników. Most jest symbolem szacunku dla poprzednich pokoleń.

Rozpadlina Jarla

Podczas pierwszej Wielkiej Wojny na równinach Fladdavalor zginęło wielu słynnych wojowników i wodzów - zarówno varlów, jak i ludzi. Ludzkość chciała uhonorować wojowników, ale nie mogła wrócić do ogarniętego wojną Arberrangu. Podjęto więc decyzję o pochowaniu bohaterów w Rozpadlinie Jarla u podnóża wzgórz Godsreach.

Równiny Fladdavalor

Podczas pierwszej Wielkiej Wojny ludzie i varlowie walczyli najczęściej na równinach Fladdavalor. Pomiędzy rodzinami, które od pokoleń zamieszkują ten region, wciąż dochodzi do starć. W końcu odnowiciele i zdradziecki varl imieniem Karl zmusili pozostałe armie varlów do odwrotu w stronę Czerwonej Rzeki, gdzie pozostały do zakończenia wojny.

Rzeka Arber

Arber to jedna z rzek wypływających z zatoki Jarlsfjord. Otaczające ją ziemie były idealne pod uprawę dla pierwszych mieszkańców regionu.

Rzeka Środkowa

Jedna z trzech rzek w Jarlsfjordzie, uważana za tę, która reprezentuje królów, za ogniwo łączące zwykłych ludzi i bogów.

Stara Przeprawa

Stara Przeprawa, tak jak Polna Brama, to jedna z wcześniejszych konstrukcji człowieka, zbudowana w czasach, gdy Arberrang był tylko skromną wsią złożoną z kilku domów. Przechodzi przez nią więcej osób, niż może to wytrzymać jej wiekowa konstrukcja, choć najprawdopodobniej w końcu rozpadnie się pod własnym ciężarem.

Stikill

Tutjesi mówią, że to miejsce jest "o krok od Strandu". Miasteczka nie ma jednak zbyt wiele do zaoferowania Strandowi. Jego jedyna zaleta to fakt, że stoi na klifie, z którego rozciąga się przepiękny widok na ocean.

Strand

W tym bastionie tolerancji rasowej i największym mieście handlowym na zachodnim wybrzeżu ludzie i varlowie walczą o każdy grosz. Wielu ludzi wciąż wierzy, że bóg Denglr sprawuje opiekę nad miastem.

Szyja Vika

Odnowiciele początkowo planowali zbudować Manaharr wzdłuż Szyi Vika, ale wokół tego wąskiego pasa lądu huragany często tworzą niebezpieczne wiry wodne.

Tolir

Kiedy Arberrang się przeludnił, bogate i wpływowy rodziny miały wybór: zacząć udzielać się w polityce lub opuścić miasto. Ci, którzy pragnęli żyć spokojniej, osiedlili się w pobliskim Tolirze.

Whithagr

Akur ma jedne z najbardziej żyznych ziem w krainie ludzi, ale to Whithagr uzyskał monopol na handel pszenicą. Większość kupców uważa jednak oba miasta za to samo miejsce.

Zatoka Fiska

Prądy oceaniczne wokół południowej części Arberrangu przyciągają do Zatoki Fiska ryby, czyniąc je głównym środkiem utrzymania dla społeczności rybackich, które się wokół niej osiedliły. Choć wszystkie miasta rywalizują ze sobą, ryb w zatoce nie brakuje dla nikogo.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.