Stromlund

Przewodnik gry The Banner Saga

Gry cRPG - Przewodnik - The Banner Saga - Świat - Stromlund

Rundwall było kiedyś wielkim krajem. Wojna podzieliła ludzkość, a przywódca imieniem Strom udał się na wschód z zamiarem zbudowania nowego królestwa. Marzenie umarło razem ze Stromem, a ziemie znów się połączyły. Nazwa jednak pozostała.

 

Aros

Aros, leżące przy jeziorze na rzece wpadającej do jeszcze większego jeziora, jest ośrodkiem rybołówstwa i rolnictwa. Wraz z dwoma innymi miastami - Boersgardem i Ormsdalrem - tworzy trójkąt handlowy.

Bindal

To górnicze miasto, zwane niegdyś Blindradalr, leży w dolinie u stóp Łusek Wyrmów. Z czasem jego nazwę uproszczono. Kiedy miejsce to nie jest odcięte od świata przez śnieżyce, łączy ludzkie miasta na wschodzie z tymi na zachodzie.

Błędne Wzgórza

Powszechnie wiadomo, że bagna Swartboga wydzielają obrzydliwy odór, ale wiatry na Błędnych Wzgórzach przenoszą ten zapach na południe - na szczęście dla tych, którzy żyją powyżej wzgórz, i na nieszczęście dla pozostałych.

Boersgard

Starzejące się miasto, którego mieszkańcy nie pamiętają, czy chcą ci coś sprzedać, czy może ukraść wszystko, co posiadasz. Gdy Ormsdalr stawał się ważnym ośrodkiem handlowym, jego bliźniacze miasto, Boersgard, zamieniło się w miejsce, gdzie kupuje się to, czego inni nie chcą sprzedać. W dużej mierze do jego funkcjonowania przyczyniają się towary z upraw w Reyniviku i Tistelu. Jego największą bolączka jest ogromna różnica pomiędzy bardzo bohatymi mieszkańcami a tymi, którzy żyją w skrajnej biedzie.

Brunthal

Miasto zbudowane w pobliżu naturalnego źródła u stóp Łusek Wyrmów. Jego założyciel, wesoły wódz, upijał się tak często, że prawdziwa nazwa miasta, Brunndal, była używana jako szyderstwo. W kńcu zaczęto nazywać je Brunthal.

Chudy Las

Koniec lasu wyznaczają drogi wybudowane przez pierwszych osadników. Grubi chłopi, których stąd wypędzono, zostali ograbienie ze swojego dobytku.

Etingbekkr

Legendy głoszą, że ta mała leśna wioska powstała, gdy jeden z ludzkich królów usiadł tu na kłodzie po długim dniu polowań w Starym Lesie. Król zażądał urządzenia w lesie uczty złożonej z mięsa zwierząt, które upolował. Wszyscy bawili się tak dobrze, że następnego ranka postanowili tu zostać i zbudować miasto. Nikt nie wie, czy ta historia jest prawdziwa.

Grundar

Nikt tak naprawdę nie wie, kto założył Grundar, choć większość myśli, że niegdyś była to siedziba centaurów. Miejsce to leży w samym środku niczego i w znacznej odległości od terenów bogatych w surowce. Miejscowi próbują tu coś uprawiać, ale do najbliższego źródła wody mają bardzo daleko.

Halsar

Halsar, miasto wbudowane w zbocze kanionu, od czasu do czasu nawiedzają lawiny. Istnieje ono wciąż dzięki handlowi, rybołówstwu i agrokulturze, interesom ze wschodnim i zachodnim wybrzeżem oraz kontroli ruchu wszystkich, którzy chcą przejechać przez te ziemie.

Jezioro Głębinowe

W miejscu, w którym rzeka Ormsa wpływa do Jeziora Głębinowego, kwitł przemysł Boersgardu. Było tak, dopóki przełowienie i zanieczyszczenia nie zniszczyły jeziora, dobierając Boersgardowi nadzieję na zdobycie miana wschodniej stolicy ludzi.

Jezioro Przewrotne

Jezioro Przewrotne było chronione, odkąd mieszkańcy Boersgardu korzystali z tego, co dawało im Jezioro Głębinowe. Ochrona jeziora to głównie zasługa mieszkańców Aros, którzy uznali je za swoją własność.

Lundar

Na północnym brzegu Starego Lasu znajduje się małe miasteczko, którego mieszkańcy za pozwoleniem króla łapią i hodują ptaki. Pióra tamtejszych ptaków są cennym elementem strzał. Wielu łowców twierdzi, że dzięki nim ich strzały latają dalej i szybciej niż inne.

Ormsdalr

Kiedy Strom wypędził jednych z pierwszych ludzi na wschód, osiedlili się w Ormsdalrze, na kawałku ziemi przy rozwidleniu rzeki. Gdyby Boersgard i Ormsdalr byli bliźniakami, Ormsdalr byłby grzecznym chłopcem powstrzymującym swego brata przed krzywdzeniem innych.

Ormsfjord

Wylot zatoki Fiska jest jednocześnie początkiem rzeki Ormsy. Woda w rzece płynie na tyle szybko, by w krótkim czasie przenieść statki na dużą odległość.

Przeprawa Rake'a

W Hjardarhagi miejscowi toczyli walki z handlarzami z Halsaru. Ich wódz, Rake, postanowił wybudować most biegnący przez szeroką rzekę, aby umożliwić im łatwiejszą podróż do Boersgardu, bez konieczności przejeżdżania przez Halsar.

Reynivik

Reynivik był polem bitwy podczas pierwszej Wielkiej Wojny. Później, gdy nastał pokój, przeksztalcił się w region rolniczy. Stoi tam menhir Bjorulfa, boga miodu pitnego i piwa, czuwającego nad uprawami, których plony są następnie sprzedawane w całej krainie. Ludzie mówią, że piwo z Reyniviku to jeden z głównych powodów, dla których turyści wciąż przyjeżdżają do Boersgardu.

Stary Las

Wielki las, często odwiedzany przez wodzów i królów ze względu na wspaniałe zwierzęta, które go zamieszkują. Początkowo był chroniony przez ludzkiego króla, który wydawał pozwolenia na polowania i zakazywał ścianania rosnących tam prastarych drzew. Mimo to kłusownictwo nie jest tu niczym niezwykłym.

Tistel

Głęboko w gęstwinie badacze znaleźli dziwne, kłujące rośliny. Ich kolce wywoływały wysypkę i gorączkę. Kilka pokoleń później grupa ekscentryków odkryła jagody rosnące przy ich kolcach. Postanowili sprzedać je za wysoką cenę.

Wschodnia Droga

Wschodnia Droga ciągnie się od Toliru aż po Boersgard, gdzie kończy się Wędrówką Stena. Korzystają z niej handlarze, co przyciąga wielu rozbójników i sprawia, że musi być chroniona przez straż.

Wzgórza Godsreach

Wzgórza Godsreach nie są tak naprawdę częścią Łusek Wyrmów, choć większość przymyka na to oko. Słynniejsze od samych gór są tylko głębokie rzeki, które przez nie przepływają.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.