Najazd Norwegów

Solucja i poradnik gry Expeditions: Viking

Wstęp

Po powrocie z farmy Erlinga udasz się na rozmowę ze swoją matką, Astrid, co zakończy zadanie Porządki domowe. Szybko okaże się, że będziesz musiał stawić czoła jeszcze większemu wyzwaniu, ponieważ twoja rodzinna osada stała się celem łupieskiego najazdu! W ten oto sposób otrzymasz niniejsze zadanie.

Warto odnotować, że polski tytuł tego zadania jest efektem fatalnego tłumaczenia. W pierwotnej, angielskiej wersji niniejsza misja nosi tytuł The Northmen's Raid, co w wolnym tłumaczeniu oznacza "najazd ludzi północy". Nigdzie nie jest wspomniane, by napastnicy, którym za chwilę będziesz musiał stawić czoła, mieli pochodzić z Norwegii... Aby jednak zachować spójność z polską wersją gry, która już raczej nigdy nie zostanie oficjalnie poprawiona, utrzymaliśmy w solucji ów fatalnie brzmiący tytuł.

Mapy

Skjern

1 - wielka sala.

2 - bitwa przy moście.

3 - bitwa przy północnej bramie.

 

Opis przejścia

Nietrudno zgadnąć, że celem niniejszej misji jest obrona Skjernu przed najeźdźcami. Jeśli posiadasz zainstalowane darmowe DLC Blood-Ice, a nie ma powodu, żebyś go nie posiadał, przed opuszczeniem wielkiej sali przeszukaj stojącą przy drzwiach szafę. Odnajdziesz w niej prezent od jarl Ragnhildy - miecz Krwawy Lód, z którego jeden z twoich towarzyszy będzie mógł zrobić dobry użytek w nadchodzących bitwach.

Przed tobą w sumie trzy potyczki. Najpierw musisz zdecydować, czy w pierwszej kolejności pomożesz Nefji bronić mostu (2), czy wraz z Asleifem - o ile przeżył pojedynek z tobą - staniesz do boju o północną bramę. Polecam zacząć od tej pierwszej, która jest teoretycznie łatwiejsza i zapewni ci dodatkowego sojusznika w walce o bramę.

  • Bitwa o most - przede wszystkim nie szarżuj. Zajmij strategiczną pozycję na moście i pozwól przeciwnikom się zbliżyć. Zlikwiduj ich wojowników, wspierając się swoimi łucznikami, a następnie wykończ wrogich łuczników. Po walce Nefja pozostanie w twojej drużynie na stałe.
  • Bitwa o północną bramę - okaże się znacznie trudniejsza, ponieważ przeciwnicy będą nadciągać w trzech falach. Co więcej, skryci na tyłach uzdrowiciele będą zachęcać, by jak najszybciej ruszyć im na spotkanie - to poważny błąd! Zdecydowanie lepiej zająć pozycje w głębi osady, przez co twoi wrogowie stracą turę na zbliżenie się i jednocześnie rozdzielą się na dwie grupy. Osacz wojowników i berserkerów, próbując zabić jak najwięcej z nich, a następnie zacznij zadawać obrażenia uzdrowicielom. Gdy nadciągną posiłki, w zależności od stanu osobowego wroga, dobij uzdrowicieli lub skup się na najgroźniejszych nowoprzybyłych przeciwnikach. Tak czy inaczej z tej potyczki powinieneś wyjść zwycięsko.

To bynajmniej nie będzie koniec. Nawet jeśli obronisz oba te punkty, do osady wedrze się przywódca najeźdźców, niejaki Gunnar, wraz ze swoimi przybocznymi. Ruszaj do swojej wielkiej sali (1), by tuż przed wejściem do niej stawić czoła nieproszonym gościom.

Bitwa nie będzie należeć do łatwych. Gunnar okaże się zdecydowanie najgroźniejszym przeciwnikiem, dlatego postaraj się go wyeliminować w pierwszej kolejności. Gdy to zrobisz, reszta nie powinna stawiać oporu zbyt długo. Koniecznie pamiętaj też, by cały czas korzystać z naturalnych osłon, ponieważ Gunnar wraz ze swoim przybocznym spróbują osaczyć jednego z twoich bohaterów, a to może się to dla niego skończyć szybką śmiercią!

Po walce z ulgą odkryjesz, że twojej matce oraz młodszemu bratu nic się nie stało. Kondycja osady oraz twojego skarbca będzie jednak zależeć od wyników opisanych wyżej bitew:

  • Jeśli zwyciężysz w przynajmniej dwóch bitwach, najeźdźcy odejdą z niczym, a Gunnar trafi do aresztu. Twoje konto zasili 20 pkt Reputacji wśród członków twojego klanu.
  • Jeśli poniesiesz klęskę w przynajmniej dwóch bitwach, najeźdźcy uciekną, zabierając ze sobą do 1000 kosztowności, 1000 niewolników, 10 surowców i 10 skór. Jeśli wygrałeś przynajmniej potyczkę z Gunnarem, otrzymasz również 10 pkt Reputacji wśród członków swojego klanu. W przeciwnym wypadku nie uzyskasz niczego.

Po walce, a dokładnie po zakończeniu rozmowy z Astrid, zadanie dobiegnie końca. Bez względu na wynik bitew otrzymasz 10 Punktów Umiejętności oraz kolejne zadanie - Intryga się zagęszcza. Jest to jednocześnie koniec Prologu Expeditions: Viking.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.