Porządki domowe

Solucja i poradnik gry Expeditions: Viking

Wstęp

Po zakończeniu misji Sztuka wyboru, w czasie którego oddaliłeś wszelkie pretensje do tytułu thegna Skjernu, nadszedł czas na dopełnienie porządków w swojej najbliższej okolicy. Po powrocie do domu i rozmowie z Astrid stanie się jasne, że nadszedł czas, by rozmówić się z Erlingiem Thorgislssonem, którego synowie zakłócili ucztę pogrzebową twojego ojca.

 

Opis przejścia

Aby złożyć wizytę Erlingowi, będziesz musiał opuścić Skjern przy pomocy jednego z trzech znaków drogowych położonych na skraju osady. Te przeniosą cię na mapę świata, gdzie po raz pierwszy zobaczysz samouczek dot. podróży i obozowania. Jeśli jest to twoje pierwsze podejście do Expeditions: Viking, warto dokładnie zapoznać się z całym systemem, ponieważ jest on jednym z kluczowych elementów gry.

Tak czy inaczej twoim celem będzie dotarcie do zagrody Erlinga. Na miejscu zastaniesz starca wraz z żoną, niewolnikami i synami - o ile oszczędziłeś ich po walce w trakcie uczty lub przegrałeś ją. Podczas rozmowy będziesz musiał podjąć decyzję dot. losu Erlinga oraz jego rodziny, która wpłynie na twoją pozycję w klanie oraz wizerunek w oczach swoich towarzyszy. Warto przy tym pamiętać, że incydent z udziałem Erlingssonów nie był odosobnionym przypadkiem, a raczej konsekwencją wieloletniej niechęci tego rodu do twojego ojca i ciebie.

  • Jeśli okażesz Erlingowi litość, wszyscy mieszkańcy zagrody pozostaną na niej. Choć wydaje się to dobrym rozwiązaniem, to jednak stracisz 5 pkt Potęgi i 10 pkt Reputacji wśród członków swojego klanu.
  • Jeśli posiadasz 2 punkty Dyplomacji, będziesz mógł wygnać wszystkich mężczyzn i pozwolić kobietom pozostać na farmie. W tym wypadku morale i Reputacja pozostaną bez zmian.
  • Jeśli spróbujesz wygnać rodzinę Erlinga przy pomocy umiejętności Rozumu, będziesz musiał zaliczyć trudny test.
    • Jeśli zakończy się on powodzeniem, wszyscy Erlingssonowie opuszczą farmę, a morale i Reputacja pozostaną bez zmian.
    • Jeśli zakończy się on niepowodzeniem, rozmowa doprowadzi do walki, jednak nie dołączą do niej kobiety.
  • Jeśli postanowisz zabić Erlinga, otrzymasz 10 pkt Reputacji pośród członków klanu. Jeżeli użyjesz przy tym kwestii dialogowej związanej z Finezją, twoi sprytni towarzysze zyskają morale, a ci honorowi je stracą.

    Walka - bez względu na to, czy dołączą do niej synowie Erlinga - okaże się długa, ale stosunkowo łatwa. Przeciwnicy, mimo przewagi liczebnej, okażą się słabo uzbrojeni i raczej nie będą w stanie oprzeć się sile twojej drużyny. Inną sprawą jest, czy faktycznie będziesz zabijał swoich przeciwników, czy użyjesz trybu nieśmierciośnych ataków.
    • Jeśli zdecydujesz się walczyć w trybie nieśmiercionośnych ataków, po pokonaniu Erlinga będziesz mógł podjąć ostateczną decyzję odnośnie losu całej jego rodziny. Wówczas, jeżeli przed walką bez powodzenia próbowałeś go wygnać:
      • Jeśli pozwolisz wszystkim zostać, pokojowi bohaterowie zyskają morale, a agresywni je stracą.
      • Jeśli wszystkich wygnasz, morale pozostanie bez zmian.
      • Jeśli zabijesz Erlinga, agresywni bohaterowie zyskają morale, a pokojowi je stracą. Pozostali Erlingssonowie zostaną wygnani.
      Jeżeli przed walką nie zaproponowałeś wygnania:
      • Jeśli zabijesz Erlinga, lecz wyrazisz smutek, że musiało do tego dojść, morale bohaterów pozostanie bez zmian. Kobiety będą musiały opuścić farmę.
      • Jeśli zabijesz go, stwierdzając że twój ojciec powinien był to zrobić już dawno temu, agresywni bohaterowie zyskają morale, a pokojowi je stracą. Pozostali przy życiu Erlingssonowie będą musieli opuścić farmę.
      • Jeśli postanowisz oszczędzić Erlinga, jego rodzina pozostanie na farmie. Pokojowi bohaterowie zyskają morale, a agresywni je stracą.
    • Jeśli kobiety nie dołączyły do walki, ponieważ wcześniej próbowałeś wszystkich wygnać, a ty zdecydujesz się walczyć w normalnym trybie i zabijesz Erlinga, będziesz mógł podjąć decyzję o ostatecznym losie niewiast.
      • Jeśli skażesz je na banicję, kobiety odejdą, a morale bohaterów pozostanie bez zmian.
      • Jeśli pozwolisz kobietom zostać, pokojowi bohaterowie zyskają morale, a agresywni je stracą.

Kiedy będzie po wszystkim, nie pozostanie ci nic innego, jak tylko przeszukać okolicę i wrócić do domu. Po dotarciu do Skjernu i rozmowie z matką, Astrid, niniejsze zadanie dobiegnie końca, a na twoje konto wpłynie 5 Punktów Umiejętności. Od razu otrzymasz również nowe zadanie - Najazd Norwegów.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.