Leśna Warownia

Solucja i poradnik gry Gra o tron

Eksploracja

Leśna Warownia, pierwsze piętro

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Rozstaje - Leśna Warownia, pierwsze piętro

1 - punkt startowy.

2 - schody prowadzące na parter zamku.

10 - sekretna skrytka. Odnajdziesz ją przy pomocy Widzenia R'hllora. Wewnątrz znajdziesz losowy łup.

Leśna Warownia, parter

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Rozstaje - Leśna Warownia, parter

2 - schody prowadzące na pierwsze piętro zamku.

3 - piwnica.

4 - maester Martyn.

5 - frontowe drzwi. Zaprowadzą cię na dziedziniec zamku.

6 - drzwi prowadzące do lochów.

7 - koszary.

8 - Shorei.

9 - bezpośrednie przejście do lochów.

Opis

Rozdział ten rozpoczniesz jako Alester, kiedy w twojej komnacie zjawi się służąca imieniem Shorei. Pokojówka przyniesie ci księgę od lady Marianne. W środku znajdziesz list, w którym kobieta prosi cię o dyskrytne spotkanie w piwnicy (3). Udaj się tam, gdy tylko zlustrujesz zamek.

Po dotarciu na miejsce Marianne opowie ci nieco więcej o Bractwie oraz planach lorda Harltona. Rozmowę przerwie jednak żołnierz, który przystawi sztylet do gardła kobiety. Szybko okaże się, że napastnikiem jest... Gawen. Brat zasugeuje, abyś nie ufał Marianne, bowiem ta próbuje cię zwieść. Musisz podjąć decyzję, która znacząco wpłynie na dalszy rozwój wydarzeń.

Obdarzenie Marianne zaufaniem

W takim przypadku Marianne obieca pójść do maestera Martyna i przynieść medykamenty dla rannego Gawena. Zamiast tego kobieta podniesie alarm i wróci z Alesanderem oraz kilkoma innymi strażnikami. Pokonaj ich w walce, a następnie zabierz ze zwłok Alesandera Klucz do lochu Leśnej Warowni. Od tego momentu będziesz musiał przebijać się przez kolejne patrole żołnierzy Harltona aż do zamkniętych drzwi (6), a następnie do lochów (9). Przy okazji naznaczania swego krwawego szlaku zyskasz do 600 PD.

Obdarzenie zaufaniem Gawena

Zawierzenie swemu cudownie odnalezionemu bratu okazuje się być o wiele bardziej opłacalne. Na początek postanowicie, że Marianne należy ogłuszyć i zamknąć w pobliskim kufrze, by nikt jej zbyt prędko nie odnalazł. Następnie Gawen poprosi cię, abyś zdobył dla niego leki zdolne poprawić jego stan zdrowia oraz hełm, dzięki któremu będzie mógł podążać za tobą bez wzbudzania zainteresowania straży. Udaj się więc do maestera Martyna (4) i poproś go o porcję medykamentów, po czym zapewnij, że znakomicie poradzisz sobie bez jego asysty. Następnie skieruj się do koszar (7) i zabierz ze stołu hełm. Zanieś oba przedmioty swemu bratu, a otrzymasz 100 PD.

Kiedy Gawen nieco wydobrzeje, będziesz miał okazję porozmawiać z nim trochę dłużej. Dowiesz się, że to lord Harlton jest odpowiedzialny za śmierć waszego ojca, a także za sfabrykowanie dowodów, które miały ci uzmysłowić, że twój brat nie żyje. Gawen wyzna również, że uciekł z lochów tylko i wyłącznie dzięki pomocy współwięźnia, dlatego przed opuszczeniem Leśnej Warowni musicie po niego wrócić i go uratować. Wówczas Alester wpadnie na pomysł, by przed wejściem do podziemi "zranić" żołnierzy lorda Harltona w czasie zwykłego treningu, dzięki czemu misja odbicia więźnia powinna pójść sprawniej. W związku z tym otrzymasz zadanie poboczne Robak w jabłku. Wykorzystaj wszystkie pozostałe opcje dialogowe, by otrzymać dodatkową cechę Śledczy, a następnie skieruj się do wejścia do lochów (6), po drodze wykonując wspomnianą misję poboczną.

Drzwi wiodące do podziemi okażą się zamknięte. Gawen stwierdzi, że klucz musi być w posiadaniu dowódcy straży, Alesandera. Już przy okazji wcześniejszej wizyty w koszarach mogłeś usłyszeć, jak ten chwali się kompanom zgwałceniem Shorei. Pora wykorzystać tę informację.

  • Spotkaj się z Shorei (8) i zasugeruj jej, że powinna wywrzeć na gwałcicielu zemstę, w czym mógłbyś jej wydatnie pomóc. Gdy kobieta zgodzi się otruć strażników, idź do maestera Martyna (4) i rozpocznij rozmowę na temat trucizn. Nie proś o nic bezpośrednio, lecz cierpliwie słuchaj wykładu na temat różnych właściwości niektórych roślin. W końcu zapytaj maestera, czy nie mógłby użyczyć ci próbki Jadu Serca do wykorzystania we własnych badaniach nad antidotum na Lyseńskie Łzy. Uczony użyczy ci odrobiny preparatu, a ten zanieś Shorei. Kobieta wleje truciznę do piwa i zaniesie strażnikom w koszarach (7). Wkrótce potem wszyscy rezydujący tam żołnierze znajdą się na lepszym ze światów. Shorei podaruje ci część znalezionych przy żołnierzach pieniędzy i odejdzie. Ty natomiast zabierz ze zwłok Alesandera Klucz do lochu Leśnej Warowni.
  • Powiedz Alesanderowi (7), że Shorei publicznie oskarża go o gwałt; zasugeruj, że kobieta obecnie przebywa w piwnicy, co pozwoliłoby dowódcy straży po cichu ukręcić sprawie łeb. Alesander uda się na miejsce (3) wraz z Rogerem, a ty podążaj za nimi. Po dotarciu na miejsce pozbądź się strażników, a ze zwłok Alesandera zabierz Klucz do lochów Leśnej Warowni.

Należący do Alesandera klucz otworzy przed tobą przejście do lochu (6). Właściwych drzwi do więzienia (9) będzie jednak pilnował Colmar oraz dwóch innych strażników. Nie będziesz w stanie ich w żaden sposób przekonać do swoich racji, dlatego rozwiąż ten mały problem w sposób siłowy. Po uporaniu się z trójką żołnierzy dotrzesz wreszcie do lochów Leśnej Warowni.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.