Dolina Cieni

Solucja i poradnik gry Icewind Dale

Solucja - Dolina Cieni
  1. Grobowiec
  2. Grobowiec
  3. Lodowa jaskinia
  4. Grobowiec
  5. Grobowiec
  6. Grobowiec Kresslacka

Dolina Cieni składa się z czterech małych grobowców, jednego dużego i jednej jaskini. Oczywiście będziesz eksplorował cały teren, ale po kolei. Pomiędzy poszczególnymi grobowcami szwędają się cienie i yeti - nie są jednak zbyt dużym zagrożeniem dla drużyny. No i nie zapomnij kazać łotrzykowi wykrywać pułapki, kiedy będziesz w grobowcach.

Na początek odwiedź grobowiec oznaczony 1 na mapie. Na dobry początek pozbądź się wszystkich szkieletów i idź w lewo. Tutaj do pokonania będzie kolejna porcja szkieletów + pełzacz ścierwojad. Zniszcz ostatnią partię kawałek dalej, pozbieraj łupy i wracaj na zewnątrz.

Następnym twoim celem jest grobowiec 2. W środku jak zwykle spotkasz masę szkieletów, ghule i ghasta (na niego szczególnie uważaj, ponieważ potrafi zarazić chorobą i unieruchomić). Po oczyszczeniu grobowca z nieumarłych przeszukaj wszystkie skrytki. Z posążka w środkowej sali koniecznie zabierz klucz.

Kolejnym przystankiem będzie jaskinia (3). Przed jej wejściem spotkasz herszta yeti, tego samego, który zabił brata Mirka, Silasa. Po skończonym pojedynku zabierz z jego zwłok naszyjnik i wejdź do jaskini. W środku czeka cię starcie jeszcze z kilkoma ludźmi śniegu. Opróżnij schowki, w których leżą różne magiczne przedmioty i skieruj się do następnego grobowca (4).

Tutaj znowu standardowo - wyrżnij wszystko co się rusza, po czym przystąp do przeszukiwania lokacji. Na koniec zostaw sobie samą "trumnę". Kiedy spróbujesz z niej coś zabrać z nisz wyjdą szkielety - pozbądź się ich i wracaj do kanionu.

Został już tylko jeden mały grobowiec, w 5. Po wejściu zagadnie cię Therik, jeden ze strażników grobowca. Rozmowa skończy się walką, jednak nie zbyt trudną. Podążaj na wschód, gdzie spotkasz całkiem sporą grupkę szkieletów (naprawdę sporą). PO wyczerpującej walce najlepiej odpocznij i udaj się korytarzem do sali położonej niżej. Po drodze będziesz musiał przełamać opór licznej grupy nieumarłych; kiedy już to uczynisz pozbądź się cieni i przeszukaj obie salę. Kiedy znajdziesz klucz będziesz mógł opuścić lokacje.

Przed tobą pozostał już tylko jeden grobowiec, grobowiec Kresslacka (6). Nim do niego wejdziesz powinieneś wrócić do Kuldahar i sprzedać część ekwipunku miejscowym kupcom oraz oddać Mirkowi jego rodzinny naszyjnik (dostaniesz trochę PD). Kiedy to uczynisz, ruszaj śmiało do 6.

Solucja - Dolina Cieni - Grobowiec Kresselacka
  1. Klucz
  2. Symbol Myrkula
  3. Posłanie Myrkula
  4. Komnata
  5. Ukryte pomieszczenie
  6. Przejście na drugi poziom

W grobowcu Kresslacka jest podzielony na trzy poziomy - znajdujesz się właśnie na pierwszym z nich. Cały grobowiec jest sporej wielkości i pełny rozmaitej maści nieumarłych występujących w dużych grupach, dlatego też często zapisuj grę. Także twój łotrzyk nie będzie narzekał na brak zajęć - w grobowcu jest mnóstwo różnych pułapek; zarówno na skrzyniach, sarkofagach, jak i na podłodze. Bądź czujny i ruszaj do walki.

Na dobry początek przebij się do głównej sali obrzędowej. W samej sali czeka na ciebie również sporo wrogów; pamiętaj, by jak najszybciej pozbyć się łuczników. W następnej kolejności przeszukaj dwie komnaty narożnikowe - znajdziesz zwoje i mikstury. Idź do jeden i oczyść je z wrogów. Zabierz klucz, którym otworzysz drzwi do 2. Znów oczyszczasz pomieszczenie i zabierasz Święty Symbol Myrkula; za jego pomocą będziesz mógł otworzyć wrota prowadzące w głąb grobowca. Za nimi czeka Mytos, jeden z kapłanów strzegących grobowca. Cały czas odpowiadaj, że nie chodzi ci o nic innego jak odnalezienie zła nękającego Kuldahar - dostaniesz za to 3200PD. Mimo wszystko walka jest nieunikniona - pozbądź się Mytosa tak szybko jak potrafisz, po czym zajmij się jego obstawą. Kawałek dalej, w 3 zetrzesz się z Posłaniem Myrkula. Zjawa jest odporna na broń niemagiczną, więc może być ciężko. Po skończonej walce idź do 4, choć niekoniecznie całą drużyną. Otóż kiedy otworzysz sarkofag, z nisz wokół ciebie wyjdą szkielety, więc jeśli nie chcesz być otoczony i walczyć w ścisku, wyślij jedną postać, która otworzy sarkofag i w pośpiechu wróci do reszty członków drużyny czekających np. w sali obrzędowej. Udaj się teraz do przejścia na drugi poziom (6), po drodze pacyfikując wszystko co się rusza, łącznie z mumią w ukrytym pomieszczeniu (5).

Solucja - Dolina Cieni - Grobowiec Kresselacka
  1. Mechanizm

Otwórz drzwi i idź jedną postacią przed siebie, aż w końcu nadepniesz na płytę, po aktywowaniu której "ze ścian" wyjdą kościani strażnicy. Wróć do małego pomieszczenia na początku lokacji i odpieraj ataki nieumarłych, wpuszczając je pojedynczo do małego pomieszczenia. Jednak to jeszcze nic, w części głównej tego poziomu spotkasz jeszcze większy komitet powitalny! Sugeruję trzymać drużynę między filarami przy wejściu, zaś jedną postać wysyłać na mniejsze grupy i ciągnęła ogon do gotowej do walki drużyny. Oczywiście zamiast walki podjazdowej możesz próbować otwarte starcie, jednak taka walka będzie o wiele trudniejsza. Na koniec splądruj wszystkie boczne pomieszczenie; w jednym z nich znajdziesz klucz, dzięki któremu będziesz mógł uruchomić mechanizm (1) znajdujący się przy jednym z filarów i otworzyć drzwi na trzeci poziom.

Solucja - Dolina Cieni - Grobowiec Kresselacka

Od razu po wejściu na ten poziom zostaniesz zaatakowany przez sporę siły obrońców grobowca. Walka będzie długa i ciężka; jeśli sprawy przybiorą zły obrót, wróć poziom wyżej, odpocznij i wróć do walki. Wytłucz wszystkie stwory z tego pomieszczenia i przejdź do sali po prawej. Wybij cienie i mumię, po czym oczyść skrytki. Idź do pomieszczenia na lewo i rozpraw się z dwoma nasyconymi zmorami i kilkoma zombie. Przejdź do środkowej sali. Natkniesz się tu na większy nieumarłych, ale nie powinno być zbyt ciężko; w razie czego możesz wyciągać wrogów do poprzedniej komnaty i tam się ich pozbywać, nie ryzykując obrażeń ze strony maga, którego powinieneś zlikwidować na samym początku. Otwórz ostatnie wrota i porozmawiaj z Kresselackiem. Czarny Wilk chętnie opowie o swoim życiu, jednak to nie on jest złem nękającym Kuldahar...ale może udzielić informacji pod warunkiem, że wykonasz dla niego drobne zadanie polegające na zabiciu kapłanki Auril kręcącej się po okolicy. Opuść grobowiec i udaj się do lodowej jaskini (w kanionie jest tylko jedna, więc nie sposób nie trafić). W środku pogadaj z Lysan (tak, to ta sama kobieta, która pracowała w Wieczornym Cieniu jako kelnerka). Skoro zwykłe prośby nie trafiają do głowy kapłanki lodowej dziewicy, trzeba przemówić jej do rozumu stalą. Lysan przywoła do pomocy parę yeti, jednak to na kapłance powinieneś się skupić. Kiedy już skończysz z nią i jej pomagierami, wróć do Kresselacka. Duch ucieszy się ze śmierci kapłanki i pozwoli zajrzeć do swojego sarkofagu (a warto). Niestety nie udzieli zbyt wyczerpującej odpowiedzi. Zbieraj manatki i ruszaj do Kuldahar.

Odwiedź Whitcomba w oberży Wieczorny Cień i opowiedz mu o Lysan. Weź od barmana jej rzeczy i idź do Arundela. Arcydruid nie jest zadowolony z takiego obrotu spraw i wyślę cię w kolejną wędrówkę...


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.