Przydziały

Solucja i poradnik gry Mass Effect

Poniżej znajduje się lista przydziałów, które możesz otrzymać w Cytadeli po zaliczeniu pierwszej planety fabularnej. Misje zostały uszeregowane wg porządku alfabetycznego.

Czwarta władza

Zleceniodawca: Khalisah bint Sinan Al-Jilani, Ochrona
Nagroda: PD, kredyty
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Khalisah bint Sinan Al-Jilani, dziennikarka Westerlund News, koniecznie chce przeprowadzić wywiad na żywo z "bohaterem ludzkości". Zgódź się - odmowa lub ogólnikowa odpowiedź kończąca rozmowę postawi zarówno twoją osobę, jak i same widma, w dość złym świetle.

Jak zwykle, odpowiadać możesz wg własnego uznania, choć oczywiście najbardziej "opłacalne" będą wypowiedzi z użyciem Uroku lub Zastraszania. Gdy reporterka zapyta na koniec o dochodzenie w sprawie Sarena, najlepszym wyjściem będzie wymijająca odpowiedź "nie mogę ani potwierdzić, ani zaprzeczyć". Jeśli ją wybierzesz, przy najbliższej wizycie na Normandii (dokładnie po aktywowaniu mapy galaktyki), Joker połączy cię z adm. Hackettem, który pogratuluje ci mądrze przeprowadzonego wywiadu. Jeżeli natomiast zdradzisz, że to Saren stał za atakiem na Eden Prime lub że to Rada kryła turianina, Hackett będzie nieco mniej zadowolony.

Tak czy inaczej, kierując się powyższymi wskazówkami, powinieneś zakończyć to zadanie z dość pokaźnym zastrzykiem kredytów i PD.

Podłożenie pluskwy

Zleceniodawca: Emily Wong, Wieża
Nagroda: PD, kredyty, pkt Idealisty lub Renegata
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Twoja stara znajoma, Emily Wong, znów potrzebuje pomocy. Dziennikarka ma pomysł na kolejny sensacyjny artykuł, tym razem traktujący o przepracowaniu kontrolerów ruchu Cytadeli, co wg niej wkrótce może doprowadzić do prawdziwej katastrofy. Reporterka oczywiście potrzebuje dowodu na poparcie swojej tezy, a takie mogłaby uzyskać podkładając pluskwę w pomieszczeniu kontrolerów, do którego nie ma dostępu... Co innego Widmo. Emily zapewni cię, że pluskwa w żaden sposób nie zakłóci pracy maszyn obsługujących ruch w Cytadeli. Przyjmij jej propozycje - przynajmniej wstępnie. Zadanie możesz skończyć na dwa sposoby:

Pierwszy polega na wykonaniu prośby dziennikarki. Urządzenie zbierające informacje powinieneś zamontować w zachodniej części kompleksu Ochrony. Gdy to zrobisz, wróć do Emily. Kobieta będzie już miała pierwsze odczyty i w nagrodę odda ci sporą sumę kredytów. Do "kieszeni" wpadnie też trochę PD i 2 pkt Idealisty lub Renegata - w zależności od tego, w jaki sposób poprowadziłeś rozmowę.

Druga opcja to niezamontowanie pluskwy i poinformowanie o tym Emily - możesz powiedzieć prawdę korzystając z Uroku lub skłamać wykorzystując umiejętność Zastraszania. Poucz dziennikarkę, że wykonanie jej prośby mogłoby przynieść bardzo niepożądane konsekwencje samym kontrolerom. Reporterka przyzna ci rację i nagrodzi dość dużą sumą PD i kredytów (nawet większą niż w przypadku podłożenia pluskwy). Oczywiście, sposób rozmowy z Emily zapewni ci 2 dodatkowe pkt Idealisty lub Renegata.

Kwestia rodzinna

Zleceniodawca: Michael lub Rebeka Petrovsky, Prezydium
Nagroda: pkt Idealisty lub Renegata, wpis w Leksykonie
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Spacerując po Prezydium Cytadeli możesz natrafić na kłócącą się parę. Zapytaj którąś z osób, co jest przedmiotem sporu. Okaże się, że mąż Rebeki umarł niedawno na rzadką chorobę serca i istnieje pewne prawdopodobieństwo, że noszone przez nią dziecko ma tę samą wadę. Michael, brat Jacoba, nie chciałby żeby dziecko zginęło i dlatego też próbuje wymusić na Rebece poddanie się terapii genetycznej, która wyleczyłaby chorobę jeszcze w fazie płodu.

Wypytaj oboje o prognozę lekarską. Dowiesz się, że szansa na to, by dziecko miało to samo schorzenie co jego ojciec, wynosi 1 do 50. Z kolei możliwość wystąpienia powikłań po proponowanej przez Michaela terapii genowej oscyluje w granicy 1 na 300 przypadków. Co więcej, nawet jeśli mały Petrovsky urodzi się z wadą serca, będzie można go jeszcze uleczyć przy pomocy medykamentów, zaś co się tyczy terapii, to tak naprawdę nie wiadomo, czy może spowodować jakiekolwiek skutki uboczne. Krótko mówiąc, wybór jest dość niejednoznaczny.

Koniec końców, decyzję musisz jednak podjąć ty. W gruncie rzeczy jest nieistotne, po czyjej stronie się opowiesz - twoim celem jest przekonanie obojga do swojego stanowiska. To może ci się udać tylko wtedy, gdy posiadasz odpowiednio rozwiniętą umiejętność Uroku lub Zastraszania. Jeśli tak faktycznie jest, zakończysz to zadanie z kilkoma pkt Idealisty lub Renegata i nowym wpisem w Leksykonie, traktującym właśnie o inżynierii genetycznej.

Pamiętam siebie

Zleceniodawca: porucznik Girard, Doki
Nagroda: PD, pkt Idealisty lub Renegata
Dodatkowe informacje: Zadanie jest dostępne tylko, gdy na początku gry wybrałeś profil "Przestrzeń".
Opis: Jeżeli przy tworzeniu postaci wybrałeś profil "Kolonia", w dokach natkniesz się na jegomościa przedstawiającego się jako por. Girard. Mężczyzna wspomni o kobiecie imieniem Talitha, która niedawno została odbita z rąk batariańskich łowców niewolników. Niestety, doświadczenie to dość źle wpłynęło na psychikę dziewczyny... Do tego stopnia, że stoi teraz na krawędzi platformy doków z pistoletem w ręku. Girard zauważy, że skoro tak jak ona pochodzisz z Mindoir, a w dodatku straciłeś rodziców w trakcie tego samego najazdu, w czasie którego porwano Talithę, być może będziesz w stanie jej pomóc. Zgódź się. Otrzymawszy strzykawkę ze środkiem uspokajającym, ruszaj na spotkanie z kobietą.

W rozmowie z Talithą musisz być bardzo opanowany, gdyż jeden fałszywy ruch może doprowadzić do tragedii. Staraj się cały czas korzystać z Uroku lub Zastraszania i sukcesywnie, krok po kroku, zbliżaj się do kobiety. Po kilkukrotnym powtórzeniu tych czynności będziesz na tyle blisko, by zrobić użytek ze strzykawki. Pozwól jej samej zrobić sobie zastrzyk lub zaaplikuj środek siłą - wybór należy do ciebie, a konsekwencją będzie otrzymanie pkt Idealisty lub Renegata. Kiedy Talitha będzie już pod wpływem leków, zgłoś się do Girarda, by zakończyć zadanie i zyskać trochę PD.

Starzy przyjaciele

Zleceniodawca: Finch, przejście pomiędzy bazarem a Norą Chory, Dolne Okręgi
Nagroda: PD, pkt Idealisty lub Renegata
Dodatkowe informacje: Zadanie jest dostępne tylko wtedy, gdy na początku gry wybrałeś profil "Ziemia".
Opis: Jeżeli przy tworzeniu postaci wybrałeś profil "Kolonia", w przejściu pomiędzy bazarem a Norą Chory zagadnie cię mężczyzna o imieniu Finch. Człowiek ten przedstawi się jako członek gangu "Czerwonych", do którego sam kiedyś należałeś. Przez wzgląd na dawne czasy, bandyta chciałby, abyś porozmawiał z przebywającym w Norze Chory turiańskim strażnikiem i przekonał go do wypuszczenia na wolność jego kompana, Curta Weismana. Jeśli tego nie zrobisz, Finch upubliczni informacje o przeszłości "pierwszego, ludzkiego Widma". Przystań na układ - przynajmniej na razie.

Strażnika znajdziesz w Norze Chory. Zapytany o więźnia, odpowie, że przemytnik musi pozostać w areszcie. Zadanie możesz rozwiązać na dwa sposoby:

Używając Uroku lub Zastraszania możesz przekonać turianina, by wypuścił członka gangu z więzienia. Strażnik w końcu zgodzi się to zrobić, co zakończy to zadanie i zapewni ci trochę dodatkowych PD oraz punktów Renegata.

Z drugiej strony, możesz przyznać turianinowi rację, iż przemytnik powinien pozostać w więzieniu. Wtedy na scenie pojawi się Finch, grożąc, że ujawni informacje o twojej przeszłości. Możesz go przekonać, by tego nie robił przy pomocy Uroku lub Zastraszania lub zwyczajnie... Zastrzelić. Ostatnia opcje zapewni ci spory zastrzyk punktów Renegata. W każdym bądź razie, zadanie zostanie zakończone, a ty dodatkowo zyskasz trochę PD.

Stare, dawne, niefortunne sprawy

Zleceniodawca: porucznik Zabaleta (10 na mapie dostępu do Okręgów)
Nagroda: PD, pkt Idealisty lub Renegata
Dodatkowe informacje: Zadanie jest dostępne tylko, gdy na początku gry wybrałeś profil "Kolonia".
Opis: Jeżeli przy tworzeniu postaci wybrałeś profil "Kolonia", spacerując po dostępie do Okręgów zagadnie cię człowiek o nazwisku Zabaleta. Porucznik stwierdzi, że 12 lat temu, gdy byłeś jeszcze dzieckiem, służył wraz z twoją matką na transporterowcu Einstein. Twój rozmówca nie wspomni o tym bez powodu - obecnie nie ma kredytu przy duszy i przez wzgląd na dawne czasy poprosi cię o pieniądze na jedzenie. Możesz mu je dać (punkty Idealisty) lub stwierdzić, że jest pijakiem i odejść (punkty Renegata).

Jeśli jednak chcesz zakończyć to zadanie, na początek powinieneś skontaktować się ze swoją matką w celu potwierdzenia rewelacji Zabalety. Udaj się więc na Normandię i korzystając z terminalu w pokoju komunikacyjnym połącz się z pancernikiem Kilimandżaro, gdzie obecnie stacjonuje twoja rodzicielka, Hannah Shepard. Kobieta przypomni sobie niejakiego Ernesto Zabaletę, który po pewnych wydarzeniach na Mindoir popadł w problemy z alkoholem, przez co został nawet wyrzucony z wojsk Przymierza. Matka zasugeruje, byś odesłał byłego żołnierza do departamentu spraw weteranów.

Wróć do Zabalety i powiedz mu, że wiesz o zajściach na Mindoir. Mężczyzna podzieli się z tobą kilkoma szczegółami, po czym poprosi o kolejny "datek na jedzenie". Możesz mu dać pieniądze, choć lepszym rozwiązaniem będzie użycie Uroku lub Zastraszania, co oczywiście zaowocuje kolejnymi punktami Idealisty lub Renegata. I pewną ilością PD, bo zadanie właśnie zostało zakończone.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.