Pinnacle Station, główna kwatera

Solucja i poradnik gry Mass Effect

Lokalizacja asteroidy:

  • Gromada: Argos Rho
  • System: Feniks

UWAGA #1: główna kwatera Pinnacle Station stanie się dostępna dopiero po zainstalowaniu DLC pt. Pinnacle Station!

UWAGA #2: dodatek ten nie został nigdy spolszczony, dlatego też występujące w tekście nazwy polskie zostały użyte jedynie w celu poprawności stylistycznej i językowej. W nawiasach podano ich angielskie odpowiedniki.

Eksploracja

Gry cRPG - Solucja - Mass Effect - DLC - Pinnacle Station - Główna kwatera Pinnacle Station

1 - punkt startowy. W chwili przybycia na stację otrzymasz nowy wpis do Leksykonu dotyczący Pinnacle Station. Przy jednej z pierwszych śluz spotkasz kapitana straży Vidinosa (Guard Captain Vidinos), który wszelkie pytania nakaże ci skierować do admirała Aherna (2).

2 - admirał Tadius Ahern (Admiral Tadius Ahern). W tym miejscu spotkasz dowódcę stacji. Z rozmowy z nim dowiesz się, że należący niegdyś do turian obiekt służy obecnie jako baza szkoleniowa dla najlepszych agentów Przymierza. Jeśli zasugerujesz, że sam chciałbyś sprawdzić swoje umiejętności, zostaniesz odesłany do oficera technicznego Ochrena (7).

3 - sierżant Dahga (Sergeant Dahga). Będzie jedną z twoich rywalek w trakcie ćwiczeń. Nie należy do zbyt rozmownych.

4 - konsole z wynikami (Scoreboard Consoles). W dowolnym momencie możesz zatrzymać się przy jednej z tych konsoli i sprawdzić aktualne rekordy.

5 - porucznik Bryant (Lieutenant Bryant). Będziesz z nim rywalizować w trakcie misji treningowych. Nie ma zbyt wiele do powiedzenia.

6 - Khel Burrum. Kroganin uwielbia "deptać syntetyków". Nic ponadto się o nim nie dowiesz.

7 - oficer techniczny Alud Ochren (Tech Officer Alud Ochren). Salarianin nie przepada za rozmowami z trenującymi na stacji agentami, jednak i tak powinieneś go wypytać o program ćwiczeniowy, który osobiście nadzoruje. W ten sposób uzyskasz nowy wpis w Leksykonie dotyczący sumulatorów walki.

Ochren wprowadzi cię także do 4 trybów ćwiczeniowych, z jakich możesz skorzystać:

  • Capture Mode polega na jak najszybszym zdobyciu i "oflagowaniu" kilku punktów na danej mapie.
  • Survival Mode wymaga od ciebie przetrwania naporu kolejnych fal wrogów tak długo, jak to możliwe.
  • Time Trial wymaga zlikwidowania wszystkich wrogów na danej mapie w możliwie jak najmniejszym przedziale czasowym.
  • Hunt Mode polega na "upolowaniu" jak największej liczby wrogów w danym czasie.

Każdą z misji możesz powtarzać dowolną ilość razy.

Wątek główny

Witaj w Pinnacle Station - bazie zaadaptowanej do treningu dla najlepszych agentów Przymierza. Stacją dowodzi admirał Ahern (2), który będzie cię zachęcał do spróbowania swoich sił w jednej z wielu misji, jakie oferuje stworzony przez salariańskiego programistę Ochrena (7) symulator. Jeśli faktycznie masz ochotę na rywalizacje z trenującymi tutaj żołnierzami, udaj się prosto do salarianina, a ten wyjaśni ci zasady zabawy.

Na początku każdej misji otrzymasz zapas granatów i medi-żelu, które będziesz mógł używać aż do końca próby. Przed rozpoczęciem ćwiczeń wybierzesz także dwójkę towarzyszy, którzy pomogą ci w osiągnięciu celu. Wszyscy wrogowie są natomiast holograficzni, dlatego też tak naprawdę nie możesz zginąć. Niemniej przez cały czas będziesz obserwowany przez admirała Aherna, który nie zawaha się przed skomentowaniem twoich poczynań.

Wstępnie do twojej dyspozycji zostanie oddanych 8 misji - po dwie mapy na każdy tryb. Żeby zdobyć pierwsze miejsce, musisz osiągnąć wyniki lepsze od poniższych:

  • Time Trial (Warehouse) - 01:24:67
  • Time Trial (Tropical) - 01:20:94
  • Capture (Volcanic) - 02:00:53
  • Capture (Tropical) - 01:58:67
  • Survival (Volcanic) - 01:31:83
  • Survival (Tropical) - 01:46:43
  • Hunt (Subterranean) - 35
  • Hunt (Volcanic) - 43

Kiedy ukończysz swoją pierwszą misję z najlepszym wynikiem (i tym samym zyskasz Osiągnięcie "Nowy szeryf w mieście" - A New Sheriff in Town), zobaczysz scenę, na której kapitan straży Vidinos oskarża porucznika Bryanta o "majstrowanie" przy symulatorze. Po bliższym zbadaniu sprawy okaże się, że Bryant pokonał turianina w kilku próbach, co wg tego drugiego jest niemożliwe bez oszustwa. Kapitan straży uwięzi "krnąbrnego" porucznika, jednak ty zaproponuj mu układ: jeśli osiągniesz lepsze wyniki od Vidinosa we wszystkich 8 misjach, wygrasz nie tylko wolność porucznika Bryanta, ale także jedną z broni turianina. Strażnik przyjmie zakład - do dzieła.

Osiągnięcie najlepszych rezultatów nie jest zbyt trudne, zwłaszcza na niższych poziomach trudności, kiedy przeciwnicy giną dość szybko. Kiedy w końcu ci się to uda, Vidinos niechętnie przyzna się do porażki, a także wypuści z celi porucznika Bryanta. Zgodnie z umową otrzymasz także jego broń - będziesz mógł wybrać pomiędzy pistoletem, shotgunem, karabinem maszynowym i karabinem snajperskim. To, jaką "zabawkę" dostaniesz, jest uzależnione od twojego aktualnego poziomu doświadczenia.

Co więcej, pokonanie pierwszych 8 misji odblokuje 4 kolejne. Aby je ukończyć na pierwszym miejscu, musisz uzyskać wyniki lepsze od poniższych:

  • Time Trial (Volcanic) - 01:54:61
  • Capture (Subterranean) - 01:29:47
  • Survival (Subterranean) - 02:20:57
  • Hunt (Tropical) - 50

Gdy tego dokonasz, otrzymasz Osiągnięcie "Najlepszy z najlepszych" (Best of the Best), a także propozycję wzięcia udziału w specjalnej, eksperymentalnej misji. Admirał Ahern opowie ci, że celem tego scenariusza jest odtworzenie potyczki z czasów Wojny Pierwszego Kontaktu, w której on sam brał udział, oraz sprawdzenie, jak inni żołnierze poradziliby sobie w tak ekstremalnych warunkach. Dowódca stacji nie będzie jednak przekonany, czy powinien udostępnić ci tę misję, bowiem nikt wcześniej jej nie testował... ale czy można znaleźć lepszą osobę to takiej próby niż komandor Shepard? Aby podnieść stawkę, zaproponuj zdjęcie osłon, co będzie oznaczało, że z tych ćwiczeń niekoniecznie wyjdziesz w jednym kawałku. W zamian za to Ahern postawi na szali swoją rezydencję na planecie Intai'sei, w której miał zamiar spędzić swoją emeryturę. Całkiem dobry układ, prawda?

Kiedy będziesz gotów, powiadom o tym Ochrena. Cel misji jest jasny: przechwycić od oddziału turian ważne dane, a następnie przeżyć do czasu nadejścia pomocy - czyli równe 5 minut. Zadanie to nie jest zbyt trudne, zwłaszcza jeśli uruchomisz obie armatki znajdujące się w rogach dziedzińca, co znacznie ułatwi ci obronę przed nacierającymi turianami. Po upłynięciu regulaminowych 5 minut symulator zakończy pracę, zaś ty powrócisz na Pinnacle Station, by ponownie uścisnąć dłoń admirała Aherna oraz wziąć kluczyki do jego posiadłości na Intai'sei.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.