Normandia, cz. 3

Solucja i poradnik gry Mass Effect

To twoja trzecia "wizyta" na Normandii, ale dopiero pierwsza w charakterze kapitana. W związku z powyższym, Joker udostępni ci radio, dzięki któremu będziesz mógł przemówić do załogi. Jak się zapewne domyślasz, przy okazji mowy zgarniesz kilka pkt Idealisty lub Renegata, dlatego też uważnie dobieraj słowa.

Po zakończeniu wystąpienia wybierz się na mały rekonesans - czas rozejrzeć się po swojej nowej własności i porozmawiać prywatnie z członkami załogi. Warto bowiem pamiętać o tym, że każdy z nich może mieć coś ciekawego do powiedzenia pomiędzy poszczególnymi misjami, choć nie musi. Warto to jednak zawsze sprawdzać.

Pokład dowodzenia

Mass Effect - Solucja - Normandia, pokład dowodzenia
  1. Joker
  2. Okno
  3. Mapa galaktyki
  4. Schody (do kwater)

1 - pilota Normandii, Jeffa "Jokera" Moreau możesz zagadnąć o stan techniczny statku i życie prywatne. W pierwszym przypadku dowiesz się, że okręt jest faktycznie jednym z najlepszych we flocie, natomiast w drugim, iż Joker jest chory na nieuleczalny Syndrom Vrolika, sprawiający, że jego kości są niesamowicie łamliwe. Pilot wyzna, że większość życia spędził właśnie za sterami statków i to dlatego jest najlepszy w galaktyce... przynajmniej wg własnego mniemania.

2 - na lewo od Jokera znajduje się okno, które po "aktywowaniu" zapewni ci dodatkowy wpis w Leksykonie.

3 - mapa galaktyki to najważniejszy przyrząd na Normandii, gdyż dzięki niemu określasz, gdzie ma udać się statek. Plan ma 3 poziomy: systemy, gromady i planety; pomiędzy nimi możesz swobodnie się poruszać, dowolnie przybliżając i oddalając widok galaktyki.

4 - schody, prowadzące do kwater.

Kwatery

Mass Effect - Solucja - Normandia, kwatery
  1. Dr Chakwas
  2. Ambulatorium
  3. Kapsuły sypialne
  4. Terminal
  5. Kaidan
  6. Winda (do maszynowni)
  7. Schody (do pokładu dowodzenia)

1 - okrętowa lekarka, dr Chakwas. Jeśli rozmawiałaś z nią przed przybyciem do Cytadeli, kobieta nie będzie miała nic nowego do dodania.

2 - ambulatorium. Tutaj możesz uzupełnić swoje zapasy medi-żelu.

3 - kapsuły sypialne. Bliższe zbadanie ich doda do Leksykonu kolejny wpis.

4 - terminal. Także i on zapewni kolejną notę w Leksykonie.

5 - Kaidan. W chwili obecnej jest zajęty i nie ma ci nic do powiedzenia.

6 - winda, dzięki której przedostaniesz się do maszynowni.

7 - schody prowadzące na pokład dowodzenia.

Maszynownia

Mass Effect - Solucja - Normandia, maszynownia
  1. Kwatermistrz
  2. Garrus
  3. M35 Mako
  4. Ashley
  5. Szafki z ekwipunkiem
  6. Wrex
  7. Inżynier Adams
  8. Tali
  9. Winda (do kwater)

1 - kwatermistrz. Warto teraz sprawdzić jego ofertę, gdyż asortyment sprzedawanych przedmiotów zmienia się przy każdym przybyciu do większego portu (możesz nawet próbować sztuczki, polegającej na zapisie gry przed rozmową i późniejszym jej wczytaniu, w celu ponownego "przelosowania" przedmiotów handlarza). Poza tym, w trakcie eksploracji Cytadeli z pewnością natrafiłeś na wiele przedmiotów, które są ci zbędne i które z pewnością chciałbyś zamienić na gotówkę.

2 - Garrus chętnie zamieni z tobą kilka słów na temat swojej pozycji w SOC i metod działania tej organizacji, które nie za bardzo mu się podobają. Tym razem obędzie się jednak bez wpisu do dziennika lub Leksykonu.

3 - pojazd M35 Mako, który będzie ci służył w misjach terenowych. Na pokładzie statku nie możesz wchodzić z nim w żadną interakcję.

4 - z Ashley możesz porozmawiać na temat misji na Eden Prime. Kobieta szybko jednak zdecyduje się przerwać konwersację, zasłaniając się obowiązkami.

5 - szafki z ekwipunkiem. Dzięki nim możesz dokonywać wymiany broni i pancerza pomiędzy poszczególnymi członkami załogi.

6 - Wrex. Kroganin nie wydaje się być w tej chwili zbyt rozmowny... jeśli jednak pociągniesz go za język, opowie ci o genofagium oraz o tym, jak efektywnie wyniszcza jego pobratymców. Efektem rozmowy będzie nowy wpis w Leksykonie, dotyczący właśnie tajemniczego wirusa, zapobiegającego nadmiernemu rozmnażaniu się rasy Wreksa.

7 - Inż. Adams to doświadczony żołnierz, który służył już na większości statków, dzięki czemu dysponuje ogromną wiedzą na ich temat. Możesz wypytać go o Normandię, jej systemy maskujące, a także o życie prywatne samego członka załogi - doda to 3 nowe wpisy do Leksykonu.

8 - quarianka o imieniu Tali jest zafascynowana technicznymi aspektami Normandii. Od tego tematu możesz pociągnąć rozmowę w trzy strony: jej ludu, gethów oraz istoty "Pielgrzymki". Każdy z tych wątków zapewni nowy wpis w Leksykonie.

Gdy już dokładnie zbadasz Normandię, musisz zdecydować, co będzie następnym celem twojej podróży. Wybór jest całkiem spory - możesz kontynuować wątek główny gry, poprzez udanie się na Noverię, Feros lub Therum, choć równie dobrze możesz rozpocząć eksplorację niezbadanych planet i porzuconych statków. Decyzja należy do ciebie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.