Misja

Solucja i poradnik gry Mass Effect

Therum, powietzchnia

Po przybyciu na Therum, Joker wyrzuci Mako w południowo-wschodnim krańcu mapy. Nie masz zbyt wielu kierunków jazdy do wyboru - kieruj się jedyną właściwą drogą na północ.

Po krótkiej przejażdżce zobaczysz, jak nadlatujący statek wyrzuca dwie armatki gethów. Podjedź bliżej i zlikwiduj obie maszyny przy pomocy zamontowanej w Mako wyrzutni rakiet. Staraj się unikać także pocisków przeciwnika, co najłatwiej można uczynić korzystając z dobrodziejstwa, jakim jest napęd odrzutowy.

Kieruj się w stronę bramy i zlikwiduj napotkanych tam wrogów. Dobrą taktyką na bezpieczne unicestwienie co najmniej dwóch z nich jest ukrycie się w "bocznej" ścieżce prowadzącej na północ, wychylanie się do ostrzału i cofanie, gdy armatki odpowiadają ogniem. Gdy zneutralizujesz co najmniej dwie wyrzutnie, możesz zaatakować od frontu i dokończyć dzieła zniszczenia, cały czas pamiętając oczywiście o unikaniu większości pocisków gethów, które mogą poważnie nadwyrężyć kondycję Mako.

Koniec końców, przy pomocy pojazdu samej bramy nie sforsujesz; po oczyszczeniu jej przedpola skorzystaj więc z bocznej ścieżki i niszcząc po drodze kolejne armatki, kieruj się do środka rafinerii. Tam czeka na ciebie "mini-armia gethów", wśród których znajdzie się również kilka gethów uzbrojonych w rakietnice, co czyni ich godnymi przeciwnikami Mako. Najlepszym sposobem pozbycia się wszystkich wrogów jest ostrzelanie ich z dystansu, tj. z ok. 100 metrów od wnętrza rafinerii (odległość od celu można sprawdzić przechodząc na widok z wieżyczki pojazdu), po czym, gdy zaczną kolejno nacierać, ich stopniowa eliminacja i spokojne unikanie nadlatujących w twoją stronę pocisków.

Po oczyszczeniu całego placu z wrogów wysiądź z Mako i przeszukaj porozrzucane tu i ówdzie skrzynki - znajdziesz losową broń i ulepszenia. Zajrzyj również do każdego z 4 budynków - w dwóch z nich będziesz musiał zmierzyć się z pojedynczymi gethami grenadierami, ale także natkniesz się tam na przełączniki, które otworzą północną i południową bramę. Poza tym znajdziesz kilka skrzynek i pojemników (niektóre obłożone zamkami na poziomie łatwej deszyfracji) z losową bronią i ulepszeniami.

Po otwarciu bramy kontynuuj swą podróż na północ i likwiduj kolejne armatki. Znacznie poważniejsze zagrożenie będzie stanowić oddział stacjonujący w centralnej części mapy - czeka cię tam dość ciężka potyczka z żołnierzami, grenadierami i kolosami gethów. Uwagę zwróć zwłaszcza na tych ostatnich, gdyż mogą cię trafić z naprawdę dużej odległości. Kluczem do sukcesu w tej walce jest oczywiście zajęcie odpowiedniej pozycji i konsekwentne likwidowanie przeciwników z dystansu, przy pomocy armatki Mako.

W dalszym ciągu kieruj się jedyną właściwą drogą. Zniszcz próbujące zastąpić ci drogę gethy i wejdź do tunelu, który zaprowadzi cię do proteańskich ruin.

Therum, ruiny

Już na starcie będzie czekał na ciebie komitet powitalny w osobach dwóch gethów grenadierów - jak zwykle, poczęstuj ich armatką Mako. Przejażdżka skończy się jednak w przy zwężeniu. Gdy do niego dotrzesz, zostaniesz zmuszony do opuszczenia Mako i kontynuowania misji pieszo.

Podążaj jedyną dostępną drogą na północ. Likwiduj kolejne gethy, aż trafisz do opuszczonego obozu... Opuszczonego przynajmniej w teorii. Gdy zbliżysz się do zabudowań, zobaczysz scenę, na której nieznany dotąd typ getha zeskakuje z jednej z maszyn i ucieka w zawrotnym tempie. Co gorsza, znów pojawi się statek, który zrzuci na pole walki mały oddział tych mechanicznich istot... Przygotuj się na naprawdę ciężką przeprawę.

Pierwsze co musisz zrobić, to skryć się za znajdującymi się tuż obok skrzyniami. Wychylając się zza przeszkody, likwiduj kolejnych żołnierzy gethów, na koniec pozostawiając sobie armatkę. Uważaj jednak na jej pociski - jeśli nie zdążysz się przed nimi ukryć, mogą bardzo poważnie nadszarpnąć twoje zdrowie. Nie zapominaj również o "gethach-duchach", poruszających się po lokacji z ogromną prędkością i strzelających wiązkami promieni, które od razu zabijają; jeśli nie chcesz skończyć walki po kilku sekundach, musisz cały czas kątem oka obserwować ich pozycję i gdy tylko znajdą się w miejscu, z którego mogą oddać czysty strzał, natychmiast otwórz do nich ogień - wymusi to na nich ucieczkę, zaś tobie da kilka dodatkowych sekund na zniszczenie "szeregowych" gethów.

Batalia do najprostszych nie należy, jednak najdalej po kilku podejściach powinna zakończyć się sukcesem. Przeszukaj znajdujące się w okolicy skrzynie i skieruj się do wnętrza proteańskich ruin.

Therum, wnętrze ruin

Po wejściu do ruin kieruj się jedyną możliwą drogą na wschód, która zaprowadzi cię do windy. Po drodze rozpraw się z małym oddziałem gethów.

Drugi poziom jest jeszcze mniejszy. Zlikwiduj sondy bojowe gethów i wejdź do windy, a dotrzesz na trzeci poziom kompleksu.

Na miejscu podejdź do pola siłowego, w którym uwięziona jest Liara T'Soni - poszukiwana przez ciebie córka Matki Benezji. Badaczka wyjaśni, że uruchomiła osłonę, by uchronić się przed gethami, jednak przypadkiem zrobiła coś nie tak i w ten sposób ugrzęzła w ruinach na dobre. Asari poprosi cię o pomoc w wydostaniu się stąd - zgódź się, wcześniej wypytując ją o kontakty z Benezją. Liara poinformuje cię jeszcze o grupie gethów pod dowództwem kroganina, którzy próbowali sforsować pole siłowe i znajdują się gdzieś na terenie kopalni, co jednak nie jest obecnie twoim największym zmartwieniem - na razie musisz znaleźć sposób, by przedostać się do wyłącznika bariery, znajdującego się... W wieży tuż za nią.

Zejdź po znajdującej się nieopodal paltformie na najniższy poziom ruin. Tutaj czeka cię szybka wymiana ognia z dwoma żołnierzami gethów. Skieruj swe kroki do namiotów i pozbądź się ostatniego getha snajpera. Przejrzyj okoliczne pojemniki (zabezpieczone łatwą deszyfracją), a znajdziesz kilka losowych przedmiotów. Ze świadomością oczyszczenia całej lokacji z gethów, zbliż się do lasera górniczego, który pozwoli ci przebić się przez skały i dostać do proteańskiej wieży. Aby uruchomić urządzenie musisz wprowadzić poprawną sekwencję kodu, czyli kolejno: góra, lewo, dół, góra i góra. Gdy laser wykruszy skałę, wejdź do wieży i skorzystaj z windy, by dostać się do pułapki Liary.

Na miejscu porozmawiaj z panią archeolog, która poinformuje cię, że przycisk na lewo od niej prawdopodobnie ją uwolni. Gdy już oswobodzisz badaczkę, okaże się, że laser wywołał wstrząs sejsmiczny, przez co ruiny zaczynają się walić. Shepard skontaktuje się z Jokerem, by ten jak najszybciej podstawił Normandię w okolicy wyjścia z kopalni. To jednak jeszcze nie koniec. Drogę ucieczki zastąpi ci wspomniany wcześniej przez Liarę krogański najemnik, w dodatku w asyście dwóch żołnierzy gethów, jednego grenadiera i jednego snajpera. Skup całą siłę swojego ognia na kroganinie - gdy z nim skończysz, pokonanie reszty nie powinno stanowić problemu.

Po zakończeniu walki zobaczysz filmik, na którym cała drużyna ucieka z walących się ruin na pokład Normandii.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.