Stacja Atlas

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Dostęp do stacji Atlas uzyskasz dopiero po uprzednim odwołaniu procedur alarmowych w placówkach o nazwach Wulkan i Prometeusz. Kiedy to zrobisz, interfejs wskaże ci drogę do ostatniego z kompleksów badawczych - tego, w którym skrywa się wroga WI. Leć na miejsce i wciśnij "F" przed wrotami dużego hangaru, a automatycznie zostaniesz przeniesiony do wnętrza stacji.

W środku usłyszysz przez radio Archera. Badacz poinformuje cię, że WI próbuje wysłać sygnał poza stację i musisz ją powstrzymać. Ruszaj przed siebie. W pobliskim pomieszczeniu natkniesz się na uszkodzone urządzenia, dzięki którym przywrócisz prąd w całej stacji. Skieruj się do drzwi po lewej. WI zacznie się z tobą bawić w kotka i myszkę, zamykając i otwierając różne drzwi - możesz to jednak ignorować, ponieważ zawsze przynajmniej jedne wrota pozostaną otwarte. Kieruj się przed siebie jedyną możliwą drogą, nie martwiąc się o wrogów, gdyż ich tutaj po prostu nie uświadczysz. Dotrzesz w ten sposób do dużego laboratorium, w którym natrafisz na apteczkę i sprzęt komputerowy wart 1500 kredytów.

Zejdź po schodach. Przed sobą zobaczysz drzwi windy, którą musisz sprowadzić na siódme piętro, na którym aktualnie się znajdujesz. Nie będzie to jednak takie proste. Aby przywołać znajdującą się obecnie na poziomie 2 windę, możesz skorzystać z trzech terminali. Konsola diagnostyczna 3D wyśle windę 3 piętra niżej, Zabezpieczony komputer 3 piętra wyżej, zaś Panel windy 1 piętro niżej. Z tego prosty wniosek, że aby maszyna zatrzymała się na poziomie 7, musisz raz nacisnąć Panel windy, a następnie dwukrotnie skorzystać z Zabezpiecznego komputera. Gdy to zrobisz, szybko znajdź dobrą zasłonę, ponieważ z windy ruszą na ciebie behemot gethów oraz dwóch żołnierzy. Rozpraw się z nimi robiąc użytek z broni ciężkiej i wejdź do windy, a ta zawiezie cię na inne piętro.

Z windy wejdziesz prosto do laboratorium. Tam zapoznaj się z kolejnym dziennikiem Archera, a także odszukaj skrzynię z 1000 jednostek rafinowanego palladu, komputer skrywający 2250 kredytów oraz uszkodzonego getha, z którego możesz pozyskać ulepszenie Ciężkiego splotu skóry. Wyjdź z pomieszczenia i aktywuj kolejne drzwi. Po pięknej grze świateł wrota po lewej staną przed tobą otworem. Wejdź tam i skorzystaj z konsoli serwera WI. Spotka cię tutaj coś zupełnie nieoczekiwanego: twój wróg zaatakuje i wepchnie cię do wirtualnej rzeczywistości. Świat zacznie wyglądać nieco surrealistycznie, a co więcej, od tej pory będziesz musiał radzić sobie sam. Wrogowie nie będą jednak zbyt wymagający, więc powinieneś sobie poradzić.

Przejdź przez pierwsze drzwi i udaj się prosto. Przy rozwidleniu zaatakuje cię kilku żołnierzy gethów. Zdejmij ich, a następnie ruszaj korytarzem, z którego nadeszli. Za kolejnymi drzwiami znajduje się laboratorium, w którym znajdziesz zapas ogniw, a także skrzynię z 500 jednostek rafinowanego palladu. Będziesz też miał okazję obejrzeć trzy widy dotyczące badań oraz relacji Archera z jego bratem, Davidem.

W sąsiednim pomieszczeniu natkniesz się na kolejnych żołnierzy gethów. Rozpraw się z nimi, a następnie skorzystaj z apteczki i sejfu ściennego, który zapewni ci 2250 kredytów. Przejdź do jedynego dostępnego korytarza, a potem skręć w prawo. Droga prowadząca dalej będzie zablokowana, jednak możesz temu zaradzić niszcząc połączenie WI.

Trafisz do kolejnego sporego laboratorium. Warto się tutaj chwilę rozejrzeć, gdyż znajdziesz ogniwa, skrzynię z 500 jednostek rafinowanego palladu, a także sprzęt warty 1500 kredytów. Na koniec zapisz grę i aktywuj konsolę sterowania windą. Znajdź zasłonę, a następnie przygotuj się do odparcia ataku gethów, które wyłonią się z szybu. Po bitwie zbliż się do windy ponownie aktywuj panel sterowania. Trafisz do rdzenia WI, gdzie obejrzysz ostatni fragment dziennika Archera. Chwilę później rozpocznie się finałowa batalia.

Bitwa będzie składać się z trzech części, w czasie których najlepiej zastosować broń ciężką. W pierwszej z nich musisz zniszczyć połączenie WI - zrób to szybko, gdyż David spróbuje wgrać się do komputera Normandii (pasek postępu zobaczysz w prawym dolnym rogu), do czego oczywiście nie możesz dopuścić. Gdy połączenie zostanie zerwane, odsłonięty zostanie rdzeń WI. Atakuj go, dopóki nie zregeneruje tarcz.

W czasie drugiej fazy będziesz musiał zniszczyć dwa połączenia WI, a także stawić czoło oddziałowi gethów. Te ostatnie powinieneś ignorować, gdyż znikną, gdy tylko uporasz się ze "świecącymi kulami". Pamiętaj, że David znów spróbuje przejść na Normandię, więc nie ociągaj się. Gdy znów zobaczysz odsłonięty rdzeń, nie wahaj się uderzyć w niego z pełną siłą.

Trzeci etap potyczki nie różni się wiele od poprzednich - tym razem musisz po prostu odciąć trzy połączenia WI i wciąż nie dać zabić się gethom. Zerwanie łączności po raz kolejny odsłoni rdzeń, a to pozwoli ci przypuścić ostateczny atak i zlikwidować superkomputer raz na zawsze.

Po bitwie wrócisz do normalnego świata, zaś na miejscu pojawi się Archer. Jeśli oglądałeś widy i wschłuchiwałeś się w jego dzienniki, to wiesz, że badacz nie powiedział ci całej prawdy na temat eksperymentów z WI. Po krótkiej wymianie zdań przyjdzie ci dokonać wyboru dotyczącego Davida. Wysłanie go do Akademii Grissoma zapewni ci sporo punktów Prawości, podczas gdy pozostawienie mężczyzny na łasce Archera i Cerberusa zakończy się dodaniem na twoje konto dużej ilości punków Egoizmu. Niemniej, wybór ten nie wpłynie w żadnym stopniu na dalszą rozgrywkę. Po zakończeniu rozmowy misja zostanie zaliczona.

Podsumowanie misji:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Kredyty: 18750 od Cerberusa oraz 20250 znalezione w czasie misji
  • Zasoby: 4000 palladu, 2000 platyny, 2000 irydu
  • Ulepszenia: Ciężki splot skóry
 


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.