Gildia złodziei

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls III: Morrowind

Jak sama nazwa wskazuje, Gildia Złodziei zrzesza różnego rodzaju bandytów oraz rzezimieszków. Do organizacji możemy się przyłączyć rozmawiając z Habasi Słodkie Usta w gospodzie Przy Południowym Murze w Balmorze. Będziemy mieli czterech zleceniodawców: wymienioną wcześniej Habasi, Jubilera Aengotha (Ald'Ruhn: Pod szczurem i garnkiem), Wielką Helende (Sadrith Mora, Oberża Sprośnej Muriel) oraz dżentelmena Jima Staceya (Vivek, Dzielnica Przybyszów, kanały: księgarnia Simine Fralinie).

Wymagane umiejętności (U): Celność, Krótkie Ostrze, Lekki Pancerz, Akrobatyka, Skradanie, Zabezpieczenia.
Wymagane współczynniki (W): Zwinność, Osobowość.

Oprócz wykonywania zadań, istotnym czynnikiem, który jest wymagany by wspiąć się na kolejny szczebel organizacji, jest podnoszenie swoich umiejętności. Poniższa lista przedstawia wymagania jakie stawia Gildia Złodziei, czyli co musisz umieć, aby przejść od zera do bohatera. Przykładowo "1U = 20, 2W = 30" oznacza, że aby awansować, jedna wymagana umiejętność musi być na poziomie 20, a dwa współczynniki na poziomie 30.

  1. Ropucha (brak)
  2. Uszaty (wymagania: 1U = 10, 2W = 30)
  3. Podnóżek (wymagania: 1U = 20, 2W = 30)
  4. Czarna Kapuza (wymagania: 1U = 30 i 2U = 5, 2W = 30)
  5. Agent (wymagania: 1U = 40 i 2U = 10, 2W = 30)
  6. Bandzior (wymagania: 1U = 50 i 2U = 15, 2W = 31)
  7. Herszt (wymagania: 1U = 60 i 2U = 20, 2W = 32)
  8. Szef (wymagania: 1U = 70 i 2U = 25, 2W = 33)
  9. Mózg (wymagania: 1U = 80 i 2U = 30, 2W = 34)
  10. Arcyzłodziej (wymagania: 1U = 90 i 2U = 35, 2W = 35)

Habasi Słodkie Usta (Balmora, "Pod Południowym Murem"

Diamenty dla Habasi

Cel: Kradzież diamentu należącego do Nalcarya'i z Białej Zatoki (Balmora: Nalcarya z Białej Zatoki: Alchemik)

Nagroda: Dosk. Mikstura Niewidzialności

Habasi chce abyśmy ukradli diament od Nalcyry z Białej Zatoki. Ów diament znajdziemy na piętrze w szkatułce przy łóżku (zamek 20). Nagroda to Doskonała Mikstura Niewidzialności.

Klucz do posiadłości Nerano

Cel: Zdobycie klucza do posiadłości Nerano

Nagroda: 500 septimów

Tym razem Habasi chce mieć klucz do piętra posiadłości Nerano. Klucz mają dwie osoby: Ondres Nerano (Balmora: Posiadłość Nerano) i Sovor Trandel (Balmora: Izba Rajców). Sovor odda nam klucz, gdy go trochę przekupimy. (Pamiętajcie, by pod żadnym pozorem nie zabijać Ondresa Nerano - Habasi się to nie spodoba i z nagrody nici. - przyp. Mrozie) Nagroda to 500 septimów.

Dwemerowe artefakty Ra'Zhida

Cel: Odzyskanie skradzionych przez Ra'Zhida dwemerowowych artefaktów

Nagroda: 2x Mistrzowski Wytrych, 2x Uczniowska Sonda, Uczniowski Młotek Płatnerski

Musimy odzyskać dwemerowe artefakty: rurkę, puchar i misę. Znajdują się one w Hla Oad, w Mordowni Grubego, w skrzyni za Ra'Zhidem. Jeżeli nie damy rady ich ukraść ze skrzyni, można je znaleĽć w ruinach dwemerowych twierdz (np. Arkngthand). Nagroda to 2x Mistrzowski Wytrych, 2x Uczniowska Sonda i Ucziowski Młotek Płatnerski.

Zacna Brandy

Cel: Przyniesienie Zacnej Brandy z Posiadłości Hlaalu

Nagroda: 1000 septimów

Teraz Habasi chce, abyśmy przynieśli jej Zacną Brandy z Posiadłości Hlaalu. Jest ona na półce na parterze posiadłości. Tam też znajdziemy ciało Ralena Hlaalu, które jest związane z zadaniem dla klanu Hlaalu. Za Zacną Brandy otrzymamy 1000 septimów nagrody.

Uwolnić Bragora Nowe Buty

Cel: Uwolnienie Bragora Nowe Buty z więzienia Fortu Pelagiad

Nagroda: 1000 septimów

Kolejnym zadanie jest uwolnienie członka Gildii Złodziei Bragora Nowe Buty, który siedzi w więzieniu w Forcie Pelagiad. Najpierw idziemy do domu Mebastiena Ence (na piętro) w Pelagiad i ze szkatułki (zamek 50) wykradamy dwemerowy wykrywacz. Z owym wykrywaczem udajemy się do Shadbaka gro-Burbugowa, przebywającego wewnątrz Fortu Pelegiad. Zapyta on czy ten wykrywacz ukradliśmy z domu Mebastiena. Pytamy orka, skąd wie o tym, że Ence miał taki sprzęt. Wtedy Shadbak przyzna się, że bierze łapówki od Ence'a i w zamian za milczenie wypuści Bragora Nowe Buty. Nagroda to 1000 septimów.

Mistrz Zabezpieczeń

Cel: ZnaleĽć Mistrza Zabezpieczeń w Balmorze

Nagroda: 500 septimów

To jest nasze ostatnie zadanie od Habasi. Nasza zleceniodawczyni boi się o bezpieczeństwo gildii i prosi nas o znalezienie Mistrza Zabezpieczeń. Wie jedynie, że znajduje się on w Balmorze i jest elfem wysokiego rodu. Owym mistrzem jest Hecerinde. Zapytany o gospodę Przy Południowym Murze zgodzi się ją ochraniać.

Jubiler Aengoth (Ald'ruhn, "Pod Szczurem i Garnkiem"

Splądrować Gildię Magów

Cel: Kradzież Diabelskiego Tanta Anarenena z siedziby Gildii Magów

Nagroda: To co złupimy w Gildii Magów w Ald'Ruhn

Musimy zdobyć Diabelskie Tanto Anarenena, które znajduje się w Gildii Magów w Ald'Ruhn. Aengoth powie nam, że budynek gildii powinien być pusty, jednak po wejściu okaże się, że pilnuje go jeden mag, który nie powinien sprawić problemów. Miecz, którego szukamy znajduję się na dole, w pokoje na prawo od schodów w skrzyni na półce (zamek 65). Przy okazji kradniemy wartościowe rzeczy z gildii, gdyż to będzie nasza jedyna nagroda.

Hełm Redorańskiego Mistrza

Cel: Kradzież Hełmu Redorańskiego Mistrza z Posiadłości Arobar

Nagroda: 1000 septimów

Aengoth chce abyśmy zdobyli dla jednego z klientów Hełm Redorańskiego Mistrza. Powie nam, że ów hełm jest w posiadłości Arobar w Dzielnicy Willowej w Ald'Ruhn. Konkretnie znajduje się w sypialni Minera Arobara na szafie - najlepiej ukryć się za filarem i użyć telekinezy. W nagrodę za hełm dostaniemy 1000 septimów.

Niegrzeczna Gandosa

Cel: Kradzież książki pt. "Ulubiona Książka Boethiaha"

Nagroda: Pierścień i amulet

Aengoth znowu wyśle nas do Posiadłości Arobar, tym razem po książkę. Książka znajduje się w pokoju córy Minera Arobara. Pokój ten znajduje się naprzeciw sypialni Minera. Książka jest w jednej ze skrzyń. W nagrodę dostaniemy amulet i pierścien.

Nazad

Cel: Kradzież książki pt. "Nazad"

Nagroda: 1000 septimów

Jubiler Aengoth zleca nam przyniesienie książki "Nazad", która znajduje się w posiadaniu Milesa Gloriusa, która mieszka w Maar Gan, w Lombardzie Andusa. Książka jest zamknięta w skrzyni. "Nazad" znajdziemy również w Grobowcu Rodziny Alas (północ od Molag Mar) lub w Ald'Ruhn, Glidia Magów (można było zabrać podczas pierwszej misji). Nagroda to 1000 septimów.

Zdobyć złom

Cel: Zdobycie 4 sztuk dwemerowego złomu

Nagroda: 1000 septimów

Tym razem Jubiler prosi nas o zdobycie czterech sztuk dwemerowego złomu. Złom możemy zdobyć poprzez niszczenie strażników dwemerowych ruin (centurionów), przeszukiwanie pojemników w owych ruinach lub po prostu kupując składniki od alchemików oferujących je w swoich kramach. Nagroda to 1000 septimów.

Rzutki Potępienia

Cel: Kradzież 4 Rzutek Potępienia

Nagroda: 4 Rzutki Potępienia lub 2000 septimów

Aengoth chce, abyśmy zdobyli Rzutki Potępienia. Znajdują się one w kwaterach strażników, w posiadłości Llethri (Ald'Ruhn, dzielnica willowa). Rzutki leżą sobie spokojnie na ostatnim łóżku po lewej stronie. W nagrodę możemy zachować rzutki, albo sprzedać je Aengothowi za 2000 septimów. To jest ostanie zadanie dla zleceniodawcy z Ald'ruhn.

Wielka Helenda (Sadrith Mora, "Oberża Sprośnej Muriel"

Receptura mikstury

Cel: Kradzież przepisu na miksturę rozproszenia

Nagroda: 500 septimów

Wielka Helende prosi nas o znalezienie receptury na miksturę rozproszenia. Daje nam wskazówkę, że może ja mieć ktoś z alchemików z Sadrith Mory. Udajemy się więc do Anis Seloth. Receptura znajduje się pod kwiatkiem, w skrzyni na piętrze. Z recepturą w ręku udajemy się do Tusamireila (Dom Rosomaka, Gildia Magów). Helende wręczy nam nagrodę - 500 septimów.

Mistrzowska retorta

Cel: Zdobycie Arcymistrzowskiej Retorty

Nagroda: 200 septimów

Wielka Helende zleci nam zdobycie arcymistrzowskiej retorty. Możemy ją kupić (1600 septimów) u Berweny w Tel Mora, ale najpierw musimy zabić spaczonego na piętrze. Można też spróbować ukraść retortę. Helende da nam w nagrodę 200 septimów.

Czarownik do ochrony

Cel: Załatwienie ochrony dla Gildii

Nagroda: Pierścień Zabójczego Mrozu

Musimy znaleĽć maga, który będzie ochraniał Gildię Złodziei przed Camonna Tong. Udajemy się do Gildii Magów w Domu Rosomaka, rozmawiamy z Arielle Phiencel. Czarodziejka powie nam, że przyśle ochronę w zamian za cztery sztuki rudy ebonu. Rudę możemy zdobyć w kopalni (Kopalnia Sudanit, na północny-wschód od Ald'Ruhn, mapa) lub szukać u alchemików (lub zabrać z dolnego pokładu statku cumującego w Sadrith Mora - Mrozie). Z ebonem udajemy się do Arielle, która poinformuje nas, że do ochrony wyśle Natalinusa Flavoniusa. Nagroda od Helende to pierścień.

Redorańska książka kucharska

Cel: Kradzież książki pt. "Redorańskie sekrety gotowania"

Nagroda: Dosk. Mikstura Cienia

Fara potrzebuje książki "Redorańskie sekrety gotowania" aby wygrać coroczny konkurs kucharski. Książka leży niepilnowana w prywatnych kwaterach Llethri (Ald'Ruhn, Dzielnica Willowa: Posiadłość Llethri). Nagroda to Doskonała Mikstura Cienia.

Ebonowa laska Felena

Cel: Kradzież Laski Felena Maryona

Nagroda: Laska Felena lub 250 septimów + pierścień

Ostatnie zadanie od Wielkiej Helende polega na zdobyciu ebonowej laski Felena. Znajduje się ona w Tel Branora, w komnatach Therany (stoi obok samego Felena, dlatego też dobrze jest mieć w zanadrzu miksturę niewidzialności). Po udanej kradzieży Helende zaproponuje nam sprzedaż laski za 250 septimów i pierścień albo zatrzymanie laski.

Gentleman Jim Stacey (Vivek, Dzielnica Przybyszów, kanały: księgarnia Simine Fralinie

UWAGA! Zadania gildii znanej jako Bal Molagmer są również zlecane przez Stacey'ego, dlatego musisz je ukończyć przed otrzymaniem tytułu Arcymistrza Gildii Złodziei od arcyzłodzieja, który po oddaniu ci zwierzchnictwa w gildii wyjedzie z Morrowind!

Odszukać brata Nadsa

Cel: Odszukanie Nadsa Tharena

Nagroda: 1000 septimów

Zaginął jeden z członków Gildii - Nads Tharen. Jim zleca nam jego odszukanie, ponieważ miał on dostarczyć pewien klucz. Udajemy sie do gospody Elfie Narody (Vivek, Strefa Hlaalu: Plac). W gospodzie się dowiemy, że Nadsa nie widziano już dłuższy czas. Od Sovali Uvayn otrzymamy informację, że ostatnią osobą z która Tharen rozmawiał była Arvama Rathri(gospoda Elfie Narody). Arvana będzię twierdzić, że nie rozmawiała z zaginionym. Gandela Andus powie nam, że Nads mieszkał w Vivek, św Delyn, Kanał Południe-Dwa. Udajemy się w wskazane miejsce i tam znajdujemy martwego Nadsa. Zabieramy klucz i jeszcze raz idziemy do gospody Elfie Narody. Rozmawiamy z Arvamą, która rzuci się na nas. Po walce idziemy do Jima, który wręczy nam 1000 septimów nagrody.

Porozmawiać z Perciusem

Cel: Zdobycie informacji o przywódcach GW

Nagroda: 500 septimów

Jim poleci nam rozmowę z Perciusem Merciusem, który znajduje się w Gildii Wojowników w Ald'Ruhn. Rozmawiamy z nim o innych członkach GW, którzy mogą pomóc w walce z Camonna Tong. Eydis Płonące Oko wyznaje Clavicusa Vile, więc nie będzie łatwo ją przekonać, ale zgodzi się współpracować z GZ, jeśli zdobędziemy dla niej Puchar Goryczy; Hrundiego można przekonać poprzez jego kochankę lub przekupstwo; z kolei Sjoring Kamienne Serce jest tak bardzo związany z Camonna Tong, iż z pewnością nie zdecyduje się zdradzić (będziemy musieli go zabić). Nagrodą za te informacje będzie 500 septimów.

Puchar Goryczy

Cel: Zdobycie Pucharu Goryczy i przekonanie Eydis do wystąpienia przeciw Camonna Tong

Nagroda: Mistrzowski Wytrych

Musimy przekonać Eydis, aby zdradziła Sjoringa i pomogła GZ w walce z Camonna Tong. W tym celu udajemy się do Ald Redaynia (północ od obozu Urshilaku, mapa). Wewnątrz znajdziemy puchar, który oddajemy Eydis. Rudowłosa kobieta zgodzi się zdradzić Sjoringa i wesprzeć GZ w walce z Camonna Tong. Nagroda to Mistrzowski Wytrych.

Kochanka Hrundiego

Cel: Przekonanie Hrundiego do wystąpienia przeciw Camonna Tong

Nagroda: brak

Udajemy się do Hrundiego (Dom Rosomaka, Gildia Wojowników) i rozmawiamy z nim na temat ochrony GZ. Jeżeli Hrundi bardzo nas lubi to zgodzi się bez problemu. Jeżeli nie, to można go przekupić. Nagrody tym razem nie dostaniesz.

Bracia Ienith

Cel: Zabójstwo braci Ienith

Nagroda: Pierścień

Jim zleca nam zabicie Navila i Ravila Ienith, którzy znajdują się w Willi Orvasa Drena (mapa). Mogliśmy ich zabić wykonując misję dla Morag Tong. W nagrodę dostaniemy magiczny pierścień.

Zabić Kamienne Serce

Cel: Zabójstwo Sjoringa Kamienne Serce

Nagroda: Klucz uniwersalny i zwierzchnictwo Gildii Złodziei

Jest to ostatnie zadanie Gildii. Musimy pozbyć się zwierzchnika Gildii Wojowników - Sjoringa Kamienne Serce. Znajduje się on w Vivek, Dzielnica Przybyszów: Plac, Gildia Wojowników; przed starciem przygotujmy się do walki, gdyż Nord łatwym przeciwnikiem nie jest. W nagrodę dostaniemy klucz uniwersalny (najlepszy wytrych) i zwierzchnictwo Gildii Złodziei.

Bal Molagmer

Zadania dla Bal Molagmer będziemy dostawać od dżentelmena Jima Staceya (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Kanały, Simine Fralinie: Księgarz). Zadania te należy wykonać PRZED zdobyciem tytułu Arcyzłodzieja, inaczej utracimy możliwość ich wykonania (Stacey wyjedzie). Jim wręczy nam specjalne rękawiczki, które musimy mieć założone podczas wykonywania zadań.

Amulet Hlervu

Cel: Kradzież i zwrot Amulet Hlervu Braynasowi Hlervu

Nagroda: brak

Jim zleca nam zdobycie i zwrócenie Amuletu Hlervu. Amulet znajduje się w Ald'ruhn: Posiadłość Venim, Kwatery Strażników. Będąc już w posiadaniu amuletu, idziemy do Braynasa Hlervu (Ald'Ruhn, niedaleko Świątyni).

Dowody korupcji Ynglinga Poł-Trolla

Cel: Zdobycie Księgi Ynglinga Pół-Trolla

Nagroda: brak

Teraz musimy udać się do posiadłości Ynglinga Pół-Trolla w Vivek, św. Olms, Plac. Z piwnicy (zamek 50) tej posiadłości musimy wziąć księgę rachunków i dostarczyć ją Jimowi (z księgą można także udać się do Ynglinga, który chętnie ja odkupi; jeśli się nie zgodzisz, dojdzie do walki, w której możesz zdobyć niezły szklany sztylet należący do członka rodu Hlaalu - przyp. Mrozie).

Akt ziemski Indrele Rathryon

Cel: Zdobycie aktu ziemskiego i przekazanie go Indrele Rathryon

Nagroda: brak

Udajemy się do Vivek (Strefa Świątynna, dom Mądrości: Biblioteka) w celu zabrania podrobionego aktu sprzedaży posiadłości Indrele Rathryon. Po ominięciu strażników i zdobyciu w/w przedmiotu udajemy się do Seyda Neen i w imieniu Bal Molagmer oddajemy akt Indrele.

Enamor

Cel: Oddać sztylet "Enamor" Salynowi Sarethiemu

Nagroda: brak

Jim przekazuje nam kolejne zadanie: musimy zwrócić sztylet "Enamor" Salynowi Sarethiemu (Upiorna Brama: Wieża Zmierzchu). Sztylet wraz z notą wkładamy do jego osobistej skrzyni (jest oznaczona, więc nie można się pomylić).

Pierścień Bralliona

Cel: Zdobycie pierścienia Bralliona i zwrócenie go Ilmeni Dren

Nagroda: brak

Teraz wybieramy się w podróż do Sadrith Mora. Musimy znaleĽć Bralliona, handlarza niewolników. Znajduje się on w gospodzie "Dziura w Murze". Pierścień możemy mu ukraść lub wytargować za 800 septimów, jednak nie możemy go zabijać, gdyż wtedy quest nie zostanie zaliczony (chyba, że Brallion zginie pod dokonaniu transakcji). Po zdobyciu pierścienia udajemy się do Ilmeni Dren (Vivek, Św. Delyn: Kanał Południe-Jeden) i zwracamy go w imieniu Bal Molagmer.

Książki dla Vali

Cel: Zdobycie książek i przekazanie ich Vali Catraso

Nagroda: brak

Czeka nas podróż do Caldery (Dom Gubernatora). Udajemy się do komnat Odrala Helviego i ze skrzyni zabieramy książki pt. "Historia Cesarstwa Odrala". Z owymi książkami udajemy się do Gildii Magów w Ald'Ruhn (najlepiej poprzez teleport w Gildii w Calderze) i wręczamy je Vali Castraso w imieniu Bal Molagmer.

Puchar dwemerów

Cel: Kradzież dwemerowego pucharu Barelowi Sala i przekazanie go Danso Indulesowi

Nagroda: Klucz uniwersalny i zwierzchnictwo Gildii Złodziei

To jest nasze ostatnie zadanie dla Bal Molagmer i chyba najtrudniejsze. Musimy ukraść dwemerowy puchar sprzed nosa Barela Sali (Vivek, Strefa Świątynna, Dom Sprawiedliwości, Biuro Barela). Polecam tutaj użyć czaru kameleona i zwinąć puchar. Gdy już zdobędziemy w/w rzecz, zwracamy ją w imieniu Bal Molagmer Danso Indulesowi, który kręci się po Strefie Świątynnej.


Naler


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.