Jak sama nazwa wskazuje, Gildia Złodziei zrzesza różnego rodzaju bandytów oraz rzezimieszków. Do organizacji możemy się przyłączyć rozmawiając z Habasi Słodkie Usta w gospodzie Przy Południowym Murze w Balmorze. Będziemy mieli czterech zleceniodawców: wymienioną wcześniej Habasi, Jubilera Aengotha (Ald'Ruhn: Pod szczurem i garnkiem), Wielką Helende (Sadrith Mora, Oberża Sprośnej Muriel) oraz dżentelmena Jima Staceya (Vivek, Dzielnica Przybyszów, kanały: księgarnia Simine Fralinie).
Wymagane umiejętności (U): Celność, Krótkie Ostrze, Lekki Pancerz, Akrobatyka, Skradanie, Zabezpieczenia.
Wymagane współczynniki (W): Zwinność, Osobowość.
Oprócz wykonywania zadań, istotnym czynnikiem, który jest wymagany by wspiąć się na kolejny szczebel organizacji, jest podnoszenie swoich umiejętności. Poniższa lista przedstawia wymagania jakie stawia Gildia Złodziei, czyli co musisz umieć, aby przejść od zera do bohatera. Przykładowo "1U = 20, 2W = 30" oznacza, że aby awansować, jedna wymagana umiejętność musi być na poziomie 20, a dwa współczynniki na poziomie 30.
- Ropucha (brak)
- Uszaty (wymagania: 1U = 10, 2W = 30)
- Podnóżek (wymagania: 1U = 20, 2W = 30)
- Czarna Kapuza (wymagania: 1U = 30 i 2U = 5, 2W = 30)
- Agent (wymagania: 1U = 40 i 2U = 10, 2W = 30)
- Bandzior (wymagania: 1U = 50 i 2U = 15, 2W = 31)
- Herszt (wymagania: 1U = 60 i 2U = 20, 2W = 32)
- Szef (wymagania: 1U = 70 i 2U = 25, 2W = 33)
- Mózg (wymagania: 1U = 80 i 2U = 30, 2W = 34)
- Arcyzłodziej (wymagania: 1U = 90 i 2U = 35, 2W = 35)
Habasi Słodkie Usta (Balmora, "Pod Południowym Murem"
Diamenty dla Habasi
Cel: Kradzież diamentu należącego do Nalcarya'i z Białej Zatoki (Balmora: Nalcarya z Białej Zatoki: Alchemik)
Nagroda: Dosk. Mikstura Niewidzialności
Habasi chce abyśmy ukradli diament od Nalcyry z Białej Zatoki. Ów diament znajdziemy na piętrze w szkatułce przy łóżku (zamek 20). Nagroda to Doskonała Mikstura Niewidzialności.
Klucz do posiadłości Nerano
Cel: Zdobycie klucza do posiadłości Nerano
Nagroda: 500 septimów
Tym razem Habasi chce mieć klucz do piętra posiadłości Nerano. Klucz mają dwie osoby: Ondres Nerano (Balmora: Posiadłość Nerano) i Sovor Trandel (Balmora: Izba Rajców). Sovor odda nam klucz, gdy go trochę przekupimy. (Pamiętajcie, by pod żadnym pozorem nie zabijać Ondresa Nerano - Habasi się to nie spodoba i z nagrody nici. - przyp. Mrozie) Nagroda to 500 septimów.
Dwemerowe artefakty Ra'Zhida
Cel: Odzyskanie skradzionych przez Ra'Zhida dwemerowowych artefaktów
Nagroda: 2x Mistrzowski Wytrych, 2x Uczniowska Sonda, Uczniowski Młotek Płatnerski
Musimy odzyskać dwemerowe artefakty: rurkę, puchar i misę. Znajdują się one w Hla Oad, w Mordowni Grubego, w skrzyni za Ra'Zhidem. Jeżeli nie damy rady ich ukraść ze skrzyni, można je znaleĽć w ruinach dwemerowych twierdz (np. Arkngthand). Nagroda to 2x Mistrzowski Wytrych, 2x Uczniowska Sonda i Ucziowski Młotek Płatnerski.
Zacna Brandy
Cel: Przyniesienie Zacnej Brandy z Posiadłości Hlaalu
Nagroda: 1000 septimów
Teraz Habasi chce, abyśmy przynieśli jej Zacną Brandy z Posiadłości Hlaalu. Jest ona na półce na parterze posiadłości. Tam też znajdziemy ciało Ralena Hlaalu, które jest związane z zadaniem dla klanu Hlaalu. Za Zacną Brandy otrzymamy 1000 septimów nagrody.
Uwolnić Bragora Nowe Buty
Cel: Uwolnienie Bragora Nowe Buty z więzienia Fortu Pelagiad
Nagroda: 1000 septimów
Kolejnym zadanie jest uwolnienie członka Gildii Złodziei Bragora Nowe Buty, który siedzi w więzieniu w Forcie Pelagiad. Najpierw idziemy do domu Mebastiena Ence (na piętro) w Pelagiad i ze szkatułki (zamek 50) wykradamy dwemerowy wykrywacz. Z owym wykrywaczem udajemy się do Shadbaka gro-Burbugowa, przebywającego wewnątrz Fortu Pelegiad. Zapyta on czy ten wykrywacz ukradliśmy z domu Mebastiena. Pytamy orka, skąd wie o tym, że Ence miał taki sprzęt. Wtedy Shadbak przyzna się, że bierze łapówki od Ence'a i w zamian za milczenie wypuści Bragora Nowe Buty. Nagroda to 1000 septimów.
Mistrz Zabezpieczeń
Cel: ZnaleĽć Mistrza Zabezpieczeń w Balmorze
Nagroda: 500 septimów
To jest nasze ostatnie zadanie od Habasi. Nasza zleceniodawczyni boi się o bezpieczeństwo gildii i prosi nas o znalezienie Mistrza Zabezpieczeń. Wie jedynie, że znajduje się on w Balmorze i jest elfem wysokiego rodu. Owym mistrzem jest Hecerinde. Zapytany o gospodę Przy Południowym Murze zgodzi się ją ochraniać.
Jubiler Aengoth (Ald'ruhn, "Pod Szczurem i Garnkiem"
Splądrować Gildię Magów
Cel: Kradzież Diabelskiego Tanta Anarenena z siedziby Gildii Magów
Nagroda: To co złupimy w Gildii Magów w Ald'Ruhn
Musimy zdobyć Diabelskie Tanto Anarenena, które znajduje się w Gildii Magów w Ald'Ruhn. Aengoth powie nam, że budynek gildii powinien być pusty, jednak po wejściu okaże się, że pilnuje go jeden mag, który nie powinien sprawić problemów. Miecz, którego szukamy znajduję się na dole, w pokoje na prawo od schodów w skrzyni na półce (zamek 65). Przy okazji kradniemy wartościowe rzeczy z gildii, gdyż to będzie nasza jedyna nagroda.
Hełm Redorańskiego Mistrza
Cel: Kradzież Hełmu Redorańskiego Mistrza z Posiadłości Arobar
Nagroda: 1000 septimów
Aengoth chce abyśmy zdobyli dla jednego z klientów Hełm Redorańskiego Mistrza. Powie nam, że ów hełm jest w posiadłości Arobar w Dzielnicy Willowej w Ald'Ruhn. Konkretnie znajduje się w sypialni Minera Arobara na szafie - najlepiej ukryć się za filarem i użyć telekinezy. W nagrodę za hełm dostaniemy 1000 septimów.
Niegrzeczna Gandosa
Cel: Kradzież książki pt. "Ulubiona Książka Boethiaha"
Nagroda: Pierścień i amulet
Aengoth znowu wyśle nas do Posiadłości Arobar, tym razem po książkę. Książka znajduje się w pokoju córy Minera Arobara. Pokój ten znajduje się naprzeciw sypialni Minera. Książka jest w jednej ze skrzyń. W nagrodę dostaniemy amulet i pierścien.
Nazad
Cel: Kradzież książki pt. "Nazad"
Nagroda: 1000 septimów
Jubiler Aengoth zleca nam przyniesienie książki "Nazad", która znajduje się w posiadaniu Milesa Gloriusa, która mieszka w Maar Gan, w Lombardzie Andusa. Książka jest zamknięta w skrzyni. "Nazad" znajdziemy również w Grobowcu Rodziny Alas (północ od Molag Mar) lub w Ald'Ruhn, Glidia Magów (można było zabrać podczas pierwszej misji). Nagroda to 1000 septimów.
Zdobyć złom
Cel: Zdobycie 4 sztuk dwemerowego złomu
Nagroda: 1000 septimów
Tym razem Jubiler prosi nas o zdobycie czterech sztuk dwemerowego złomu. Złom możemy zdobyć poprzez niszczenie strażników dwemerowych ruin (centurionów), przeszukiwanie pojemników w owych ruinach lub po prostu kupując składniki od alchemików oferujących je w swoich kramach. Nagroda to 1000 septimów.
Rzutki Potępienia
Cel: Kradzież 4 Rzutek Potępienia
Nagroda: 4 Rzutki Potępienia lub 2000 septimów
Aengoth chce, abyśmy zdobyli Rzutki Potępienia. Znajdują się one w kwaterach strażników, w posiadłości Llethri (Ald'Ruhn, dzielnica willowa). Rzutki leżą sobie spokojnie na ostatnim łóżku po lewej stronie. W nagrodę możemy zachować rzutki, albo sprzedać je Aengothowi za 2000 septimów. To jest ostanie zadanie dla zleceniodawcy z Ald'ruhn.
Wielka Helenda (Sadrith Mora, "Oberża Sprośnej Muriel"
Receptura mikstury
Cel: Kradzież przepisu na miksturę rozproszenia
Nagroda: 500 septimów
Wielka Helende prosi nas o znalezienie receptury na miksturę rozproszenia. Daje nam wskazówkę, że może ja mieć ktoś z alchemików z Sadrith Mory. Udajemy się więc do Anis Seloth. Receptura znajduje się pod kwiatkiem, w skrzyni na piętrze. Z recepturą w ręku udajemy się do Tusamireila (Dom Rosomaka, Gildia Magów). Helende wręczy nam nagrodę - 500 septimów.
Mistrzowska retorta
Cel: Zdobycie Arcymistrzowskiej Retorty
Nagroda: 200 septimów
Wielka Helende zleci nam zdobycie arcymistrzowskiej retorty. Możemy ją kupić (1600 septimów) u Berweny w Tel Mora, ale najpierw musimy zabić spaczonego na piętrze. Można też spróbować ukraść retortę. Helende da nam w nagrodę 200 septimów.
Czarownik do ochrony
Cel: Załatwienie ochrony dla Gildii
Nagroda: Pierścień Zabójczego Mrozu
Musimy znaleĽć maga, który będzie ochraniał Gildię Złodziei przed Camonna Tong. Udajemy się do Gildii Magów w Domu Rosomaka, rozmawiamy z Arielle Phiencel. Czarodziejka powie nam, że przyśle ochronę w zamian za cztery sztuki rudy ebonu. Rudę możemy zdobyć w kopalni (Kopalnia Sudanit, na północny-wschód od Ald'Ruhn, mapa) lub szukać u alchemików (lub zabrać z dolnego pokładu statku cumującego w Sadrith Mora - Mrozie). Z ebonem udajemy się do Arielle, która poinformuje nas, że do ochrony wyśle Natalinusa Flavoniusa. Nagroda od Helende to pierścień.
Redorańska książka kucharska
Cel: Kradzież książki pt. "Redorańskie sekrety gotowania"
Nagroda: Dosk. Mikstura Cienia
Fara potrzebuje książki "Redorańskie sekrety gotowania" aby wygrać coroczny konkurs kucharski. Książka leży niepilnowana w prywatnych kwaterach Llethri (Ald'Ruhn, Dzielnica Willowa: Posiadłość Llethri). Nagroda to Doskonała Mikstura Cienia.
Ebonowa laska Felena
Cel: Kradzież Laski Felena Maryona
Nagroda: Laska Felena lub 250 septimów + pierścień
Ostatnie zadanie od Wielkiej Helende polega na zdobyciu ebonowej laski Felena. Znajduje się ona w Tel Branora, w komnatach Therany (stoi obok samego Felena, dlatego też dobrze jest mieć w zanadrzu miksturę niewidzialności). Po udanej kradzieży Helende zaproponuje nam sprzedaż laski za 250 septimów i pierścień albo zatrzymanie laski.
Gentleman Jim Stacey (Vivek, Dzielnica Przybyszów, kanały: księgarnia Simine Fralinie
Odszukać brata Nadsa
Cel: Odszukanie Nadsa Tharena
Nagroda: 1000 septimów
Zaginął jeden z członków Gildii - Nads Tharen. Jim zleca nam jego odszukanie, ponieważ miał on dostarczyć pewien klucz. Udajemy sie do gospody Elfie Narody (Vivek, Strefa Hlaalu: Plac). W gospodzie się dowiemy, że Nadsa nie widziano już dłuższy czas. Od Sovali Uvayn otrzymamy informację, że ostatnią osobą z która Tharen rozmawiał była Arvama Rathri(gospoda Elfie Narody). Arvana będzię twierdzić, że nie rozmawiała z zaginionym. Gandela Andus powie nam, że Nads mieszkał w Vivek, św Delyn, Kanał Południe-Dwa. Udajemy się w wskazane miejsce i tam znajdujemy martwego Nadsa. Zabieramy klucz i jeszcze raz idziemy do gospody Elfie Narody. Rozmawiamy z Arvamą, która rzuci się na nas. Po walce idziemy do Jima, który wręczy nam 1000 septimów nagrody.
Porozmawiać z Perciusem
Cel: Zdobycie informacji o przywódcach GW
Nagroda: 500 septimów
Jim poleci nam rozmowę z Perciusem Merciusem, który znajduje się w Gildii Wojowników w Ald'Ruhn. Rozmawiamy z nim o innych członkach GW, którzy mogą pomóc w walce z Camonna Tong. Eydis Płonące Oko wyznaje Clavicusa Vile, więc nie będzie łatwo ją przekonać, ale zgodzi się współpracować z GZ, jeśli zdobędziemy dla niej Puchar Goryczy; Hrundiego można przekonać poprzez jego kochankę lub przekupstwo; z kolei Sjoring Kamienne Serce jest tak bardzo związany z Camonna Tong, iż z pewnością nie zdecyduje się zdradzić (będziemy musieli go zabić). Nagrodą za te informacje będzie 500 septimów.
Puchar Goryczy
Cel: Zdobycie Pucharu Goryczy i przekonanie Eydis do wystąpienia przeciw Camonna Tong
Nagroda: Mistrzowski Wytrych
Musimy przekonać Eydis, aby zdradziła Sjoringa i pomogła GZ w walce z Camonna Tong. W tym celu udajemy się do Ald Redaynia (północ od obozu Urshilaku, mapa). Wewnątrz znajdziemy puchar, który oddajemy Eydis. Rudowłosa kobieta zgodzi się zdradzić Sjoringa i wesprzeć GZ w walce z Camonna Tong. Nagroda to Mistrzowski Wytrych.
Kochanka Hrundiego
Cel: Przekonanie Hrundiego do wystąpienia przeciw Camonna Tong
Nagroda: brak
Udajemy się do Hrundiego (Dom Rosomaka, Gildia Wojowników) i rozmawiamy z nim na temat ochrony GZ. Jeżeli Hrundi bardzo nas lubi to zgodzi się bez problemu. Jeżeli nie, to można go przekupić. Nagrody tym razem nie dostaniesz.
Bracia Ienith
Cel: Zabójstwo braci Ienith
Nagroda: Pierścień
Jim zleca nam zabicie Navila i Ravila Ienith, którzy znajdują się w Willi Orvasa Drena (mapa). Mogliśmy ich zabić wykonując misję dla Morag Tong. W nagrodę dostaniemy magiczny pierścień.
Zabić Kamienne Serce
Cel: Zabójstwo Sjoringa Kamienne Serce
Nagroda: Klucz uniwersalny i zwierzchnictwo Gildii Złodziei
Jest to ostatnie zadanie Gildii. Musimy pozbyć się zwierzchnika Gildii Wojowników - Sjoringa Kamienne Serce. Znajduje się on w Vivek, Dzielnica Przybyszów: Plac, Gildia Wojowników; przed starciem przygotujmy się do walki, gdyż Nord łatwym przeciwnikiem nie jest. W nagrodę dostaniemy klucz uniwersalny (najlepszy wytrych) i zwierzchnictwo Gildii Złodziei.
Bal Molagmer
Zadania dla Bal Molagmer będziemy dostawać od dżentelmena Jima Staceya (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Kanały, Simine Fralinie: Księgarz). Zadania te należy wykonać PRZED zdobyciem tytułu Arcyzłodzieja, inaczej utracimy możliwość ich wykonania (Stacey wyjedzie). Jim wręczy nam specjalne rękawiczki, które musimy mieć założone podczas wykonywania zadań.
Amulet Hlervu
Cel: Kradzież i zwrot Amulet Hlervu Braynasowi Hlervu
Nagroda: brak
Jim zleca nam zdobycie i zwrócenie Amuletu Hlervu. Amulet znajduje się w Ald'ruhn: Posiadłość Venim, Kwatery Strażników. Będąc już w posiadaniu amuletu, idziemy do Braynasa Hlervu (Ald'Ruhn, niedaleko Świątyni).
Dowody korupcji Ynglinga Poł-Trolla
Cel: Zdobycie Księgi Ynglinga Pół-Trolla
Nagroda: brak
Teraz musimy udać się do posiadłości Ynglinga Pół-Trolla w Vivek, św. Olms, Plac. Z piwnicy (zamek 50) tej posiadłości musimy wziąć księgę rachunków i dostarczyć ją Jimowi (z księgą można także udać się do Ynglinga, który chętnie ja odkupi; jeśli się nie zgodzisz, dojdzie do walki, w której możesz zdobyć niezły szklany sztylet należący do członka rodu Hlaalu - przyp. Mrozie).
Akt ziemski Indrele Rathryon
Cel: Zdobycie aktu ziemskiego i przekazanie go Indrele Rathryon
Nagroda: brak
Udajemy się do Vivek (Strefa Świątynna, dom Mądrości: Biblioteka) w celu zabrania podrobionego aktu sprzedaży posiadłości Indrele Rathryon. Po ominięciu strażników i zdobyciu w/w przedmiotu udajemy się do Seyda Neen i w imieniu Bal Molagmer oddajemy akt Indrele.
Enamor
Cel: Oddać sztylet "Enamor" Salynowi Sarethiemu
Nagroda: brak
Jim przekazuje nam kolejne zadanie: musimy zwrócić sztylet "Enamor" Salynowi Sarethiemu (Upiorna Brama: Wieża Zmierzchu). Sztylet wraz z notą wkładamy do jego osobistej skrzyni (jest oznaczona, więc nie można się pomylić).
Pierścień Bralliona
Cel: Zdobycie pierścienia Bralliona i zwrócenie go Ilmeni Dren
Nagroda: brak
Teraz wybieramy się w podróż do Sadrith Mora. Musimy znaleĽć Bralliona, handlarza niewolników. Znajduje się on w gospodzie "Dziura w Murze". Pierścień możemy mu ukraść lub wytargować za 800 septimów, jednak nie możemy go zabijać, gdyż wtedy quest nie zostanie zaliczony (chyba, że Brallion zginie pod dokonaniu transakcji). Po zdobyciu pierścienia udajemy się do Ilmeni Dren (Vivek, Św. Delyn: Kanał Południe-Jeden) i zwracamy go w imieniu Bal Molagmer.
Książki dla Vali
Cel: Zdobycie książek i przekazanie ich Vali Catraso
Nagroda: brak
Czeka nas podróż do Caldery (Dom Gubernatora). Udajemy się do komnat Odrala Helviego i ze skrzyni zabieramy książki pt. "Historia Cesarstwa Odrala". Z owymi książkami udajemy się do Gildii Magów w Ald'Ruhn (najlepiej poprzez teleport w Gildii w Calderze) i wręczamy je Vali Castraso w imieniu Bal Molagmer.
Puchar dwemerów
Cel: Kradzież dwemerowego pucharu Barelowi Sala i przekazanie go Danso Indulesowi
Nagroda: Klucz uniwersalny i zwierzchnictwo Gildii Złodziei
To jest nasze ostatnie zadanie dla Bal Molagmer i chyba najtrudniejsze. Musimy ukraść dwemerowy puchar sprzed nosa Barela Sali (Vivek, Strefa Świątynna, Dom Sprawiedliwości, Biuro Barela). Polecam tutaj użyć czaru kameleona i zwinąć puchar. Gdy już zdobędziemy w/w rzecz, zwracamy ją w imieniu Bal Molagmer Danso Indulesowi, który kręci się po Strefie Świątynnej.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!