Gildia złodziei

Solucja i poradnik gry TES IV: Oblivion

Przystąpienie

Jeśli chcesz przyłączyć się do Gildii Złodziei, wypatruj listów gończych za Gray Foxem, rozwieszonych po całym Imperial City. Porozpytuj o plotki, a dowiesz się, że informatorami Gray Foxa są żebracy. Znajdź jakiegoś i przekonaj go by zdradził ci, jak możesz skontaktować się z Gildią. Jeśli poziom sympatii podniesie się powyżej 70pkt, żebrak wyjawi ci, że powinieneś pojawić się w Garden of Dareloth w Imperial City Waterfront (patrz mapa) dokładnie o północy. Jeśli postąpisz według wskazówek, spotkasz tam Armanda Christophe'a z dwoma kandydatami ubiegającymi się o członkostwo w Gildii.

Możesz też dać się zaaresztować, a później posłaniec Gildii sam cię znajdzie, przekazując ci informacje o miejscu spotkania.

Armand Christophe

May the Best Thief Win (Niech najlepszy złodziej zwycięży)

Wykonanie tego zadania ma dowieść, który z kandydatów będzie najlepszym nabytkiem dla Gildii: ty, Amusei czy Methrendel. Polega na kradzieży dzinnika Amantiusa Allectusa mieszkającego w Temple District. Zapytaj żebraków, gdzie go znajdziesz. Spiesz się, Methrendel będzie tam szybciej niż myślisz... Gdy odnajdziesz dom i dostaniesz się do środka, ona będzie tuż za tobą, więc jak najszybciej zabierz dziennik z biurka. Wróć do Armanda. Zostaniesz oficjalnie przyjęty do Gildii.

Independent Thievery (Niepodległe kradzieże)

Misja ta przewija się przez cały tok twojej kariery w Gildii. Polega na sprzedaży kradzionych przedmiotów za określoną ilość pieniędzy u kolejnych paserów. W praktyce wygląda to tak: żeby otrzymać kolejne misje specjalne, musisz opchnąć paserom określoną ilość fantów. Namiary na paserów tez będziesz dostawać w miarę rozwoju kariery. Są to:

  1. Ongar the World-Weary w Brumie
  2. Dar-Jee w Leyawiin
  3. Luciana Galena w Bravil
  4. Orrin w Anvil (w zamku)
  5. Fathis Ules w Imperial City, Elven Gardens

Pamiętaj, że przedmioty kradzione zaznaczone są w ekwipunku czerwoną dłonią. Nikt inny prócz paserów ich nie kupi.

Untaxing the Poor (Zwolnienie z podatku biednych)

Jak zwykle o północy udaj się na spotkanie z Armandem. Ma on dla ciebie zadanie. Musisz odzyskać pieniądze zebrane od mieszkańców Waterfront. W tym celu udaj się do South Watch Tower (Południowa wieża strażnicza) (możesz się tam dostać z dzielnic Arboretum i Temple District. Idź tam w nocy, gdy większość strażników śpi. Wejdź na samą górę po drabinkach i zabierz listę oraz pieniądze z szafki po prawej. Wróć do Armanda.

The Elven Maiden (Elficka panna)

Twoja kolejną misją jest kradzież popiersia Lathasy (Lathasa's Bust) z krypty pod kaplicą w Cheydinhal. Udaj się do tego miasta i wypytaj żebraków. Dowiesz się od nich dokładnego położenia posążka oraz tego, że jest strzeżony. Na wszelki wypadek zaopatrz się w zaklęcie z efektem kameleona. Gdy zejdziesz drendeo podziemi kaplicy, faktycznie zastaniesz tam strażniczkę, jednak ona chodzi dokładnie po tej samej trasie, wystarczy więc, że wyczujesz dobry moment. Gdy ukradniesz popiersie, wróć do IC.

Czeka cię jednak nieprzyjemna niespodzianka. Całe Waterfront jest oblegane przez straż miejską. Idź do domu Methrendel, a dowiesz się, że wśród członków Gildii jest zdrajca i że jest nią Myvryna Arano. Teraz musisz zrzucić winę za kradzież popiersia na nią. W tym celu wejdź do domu Myvryny i podrzuć posążek do jej szafki.

Teraz idź do kapitana straży Hieronymusa Lexa i skieruj jego podejrzenia na Myrvynę. Na początku nie będzie chciał ci uwierzyć, wszak jest ona jego informatorką, będziesz więc musiał skorzystać ze swych umiejętności retorycznych. Gdy Lex uwierzy, pójdzie z tobą do domu Arano, gdzie będziesz świadkiem jej aresztowania.

Po 24 godzinach od wyniesienia się straży z Waterfront, na stałym miejscu znajdziesz Armanda Christophe'a. Po zameldowaniu się dostaniesz awans, namiar na nowego pasera (Dar-Jee) oraz informację, że po kolejne zadanie masz się zgłosić do Scrivvy z Bravil.

Scrivva

Ahdarji's Heirloom (Dziedzictwo Ahdarji)

Scrivva poleca nam odnaleźć Ahdarji i wykonać dla niej zadanie. Zapytaj żebraków w Leyawiin, a wskażą ci dom Khajiitki. Gdy się z nią rozmówisz, okaże się że Amusei (tak, tak to ten sam co z pierwszej misji ;)) ukradł jej pierścień. Po raz kolejny wypytaj żebraków. Dysponują oni informacja, że Amusei został osadzony w więzieniu. Idź do lochów i przekup strażnika, by pozwolił ci porozmawiać z więźniem. Amusei wyśpiewa ci wszystko w zamian za jeden wytrych. Tak więc dowiesz się, że pierścień z powrotem wrócił w ręce hrabiny Leyawiin. Od żebraków dowiesz się o istnieniu sekretnych przejść w zamku oraz tajnej sali tortur. Teraz porozmawiaj z osobistą służką hrabiny - Hildarą Mothril. Uzyskasz informację, że hrabina nie rozstaje się z pierścieniem, zdejmuje go tylko, gdy śpi. Musisz więc zakraść się do komnat hrabiostwa w nocy. Teraz musisz znaleźć sekretne przejście. W tym celu idź do piwnic zamkowych, tam, w beczce znajdziesz ukrytą dźwignię otwierającą przejście dalej. Odwiedzisz w ten sposób salę tortur i dojdziesz do komnat hrabiny. Teraz uważaj - po korytarzach kręci się straż, bądź więc bardzo ostrożny. Pierścień znajduje się w szkatułce przy łóżku hrabiostwa. Zabierz go i wróć tą samą droga. Oddaj pierścień Ahdarji i zamelduj się u Scrivvy.

Misdirection (Zły kierunek)

Hieronymus Lex nie dał za wygraną. Ponownie przeprowadza obławę na Waterfront. Musisz odnaleźć Metrendel w Imperial City, popytaj żebraków. Dowiesz się, że jest ona w domu Dynari Amnis, w Talos Plaza District. Spotkaj się z nią. Przedstawi ci ona plan odciągnięcia Lexa od Waterfront. Równocześnie, wraz z dwoma innymi złodziejami, macie ukraść trzy ważne i dobrze chronione przedmioty. Tobie w udziale przypada Hrormir's Icestaff. Znajdziesz ją w pokoju Arcymaga w Arcane University. Zostaw wiadomość od Gray Foxa na stoliku Arcymaga, po czym zanieś laskę do Methrendel. Teraz masz obserwować Lexa. Idź więc czym prędzej do Waterfront i przyglądaj się. Po chwili zobaczysz Dremorę z Arcane University przekazującą wiadomość kapitanowi straży - polecenie umocnienia wart w innych miejscach, gdyż giną wartościowe artefakty. Lex przerażony wycofa swoich ludzi i upuści wiadomość. Podnieś ją, po czym wróć do Methrendel. Jako że była to tylko prowokacja, Gildia postanawia zwrócić skradziony kostur. W tym celu musisz udać się do domu maga Ontusa Vanina w Talos Plaza District i pozostawić Staff w skrzyni, w pokoju na piętrze.

Teraz możesz wrócić do Scrivvy, odebrać nagrodę i awans.

Lost Histories (Zaginione historie)

Scrivva zleca ci odnalezienie złodzieja z Gildii, po którym ślad zaginął. Theranis miał zdobyć książkę "Lost Histories of Tamriel". Udaj się do Skingradu i tradycyjnie, popytaj żebraków. Uzyskasz informację, że Theranis został ujęty i przebywa w więzieniu. Odwiedź więc więzienie. Strażnik niestety nie chce dać się skorumpować i nie wpuści cię, nawet za opłatą. Trzeba więc znaleźć inny sposób na dostanie się do cel. Strażnik wygadał się, że służba zamkowa poszukuje kogoś do roznoszenia posiłków więźniom. By zdobyć tę pracę, musisz odnaleźć Orka Shum gro-Jaruga. Gdy zostaniesz zatrudniony, bedziesz mógł bez przeszkód wchodzić do więzienia. Niestety Theranisa tam nie zastaniesz. Popytaj innego więźnia. Usłyszysz historię o Pale Lady, która zabiera więźniów, a oni nigdy już nie wracają, co oczywiście nie znaczy, że są na wolności ;) Dowiesz się też, że dopiero co zabrano kolegę z celi Theranisa i że ten krwawił. Teraz zwróć uwagę na podłogę i ściany. Zobaczysz ślady krwi. Podążaj za nimi, aktywuj stary świecznik ubabrany krwią, będący tak naprawde dźwignią. Idź dalej tajnym przejściem, wciąż po krwistych śladach. Gdy dojdziesz do pomieszczeń z winem, użyj kolejnego świecznika. Otworzysz przejście do głębszych podziemi. Tam odnajdziesz ciało Theranisa, jego żywego jeszcze kompana oraz oczywiście The Pale Lady - starą wampirzycę. Będziesz musiał ją pokonać. Potem przeszukaj ciało Theranisa, nie znajdziesz tam jednak poszukiwanej książki. Porozmawiaj z ocalałym więźniem... okazuje się nim być nikt inny jak Amusei, który ma dziwny talent do pakowania się w kłopoty. Za pomoc w opuszczeniu zamku, obiecuje ci zdradzić, gdzie Theranis ukrył książkę. Skradając się, wydostań go z zamku, dowiedz się, gdzie znajduje się książka, po czym zabierz ją i wróć do Scrivvy.

Taking Care of Lex (Rozprawienie się z Lexem)

Gray Fox zadecydował, że czas ostatecznie pozbyć się natrętnego Lexa. W tym celu uknuł misterny plan. Hrabina w Anvil poszukuje nowego kapitana straży. Dzięki tobie stanie się nim właśnie Hieronymus Lex. Genialne, nieprawdaż? ;) By zrealizować ten plan, trzeba sfałszować listę kandydatów. Najpierw rozpytaj żebraków, co wiedzą na temat listy. Zostaniesz skierowany do kowala zamkowego Orrina, który z reszta jest członkiem Gildii i jednym z paserów. Pokaże ci on tajne przejście prowadzące do prywatnych kwater. Dostań się do biurka, zabierz listę i wróć do żebraków, by uzyskać kolejne informacje. Dadzą ci oni namiar na fałszerza, Strangera, którego zastaniesz w nocy w Abandoned House w Anvil. Za 500 szt złota przygotuje dla ciebie fałszywą listę. Wróć do niego po 24 h, odbierz listę. Teraz udaj się do Imperial City Prison District, do Legion Company Offices. Na biurku stoi duża pieczęć (seal). Użyj jej, po czym wróć do Anvil i daj listę hrabinie. Potem, na jej polecenie, odnajdź Lexa i przekaż mu nowiny. Lex będzie trochę skonfundowany, lecz podda się rozkazom.

Teraz możesz wrócić do Scrivvy i odebrać nagrodę. Dostaniesz też awans i namiar na kolejnego pasera.

Gray Fox

Turning a Blind Eye (Przymykanie oka)

Od teraz zadania przydziela ci sam szef Gildii - Gray Fox. Jeśli spełniasz warunki z misji Independent Thievery, w pewnym momencie zostaniesz zaczepiony przez posłańca Gray Foxa. Tym razem będzie to Methrendel. Powie, że Fox oczekuje cię w domu Helviusa Cecia w Brumie. Zadaniem, które masz wykonać jest zdobycie Savilla's Stone z Temple Of The Ancestor Moths (mapa). Gdy już tam będziesz, porozmawiaj z mnichami i przekonaj ich, by powiedzieli ci więcej na temat kamienia. Potem skieruj się do katakumb pod klasztorem. Teraz czeka cię walka z bandą zwariowanych, niewidomych mnichów. Na końcu lokacji znajdziesz Savilla's Stone. Wyjdź drabinką przez przejście w studni bezpośrednio na dziedziniec. Kamień oddaj Foxowi i odbierz nagrodę.

Arrow of Extrication (Strzała Uwolnienia)

Podobnie jak w poprzednim zadaniu poczekaj, aż nawiedzi cię kolejny posłaniec. Tym razem jest to Amusei (tak... znowu on) z wiadomością, że Gray Fox czeka na ciebie w domu Malintusa Antiusa, w Chorrol. Twoim kolejnym obowiązkiem będzie zdobycie Arrow of Extrication, którą posiada podobno nadworny mag Fathis Aren z Bravil. Udaj się więc do tego miasta i wypytaj żebraków. Dowiesz się, że Fathis ma swoje komnaty w zamku, ale przebywa częściej w wieży, do której jedynym wejściem jest ukryte przejście z zamku. Ruszaj więc do zamku i obejrzyj sobie od środka pokoje Fathisa. Niczego ciekawego tam nie znajdziesz, prócz ruchomego filaru, który otwiera przejście. Teraz masz do przejścia skomplikowany labirynt podziemi. Niektóre korytarze są zamknięte na amen, na nic szukanie kluczy. Musisz ponurkować wśród zalanych korytarzy, by ominąć zamknięte przejścia. (Ciekawostka: na samym dnie głębokiego rowu znajdziesz ogromneeeego Slaughterfisha) Gdy znajdziesz się znowu na powietrzu, znajdziesz tam Fathisa i jego laboratorium. Możesz go zabić, nie zostaniesz ukarany przez Gildię. Możesz go też po prostu okraść. Grot i niestety... tylko grot strzały znajdziesz w skrzyni. Wróć z nim do Gray Foxa.

Boots of Springheel Jak (Buty Jaka Skoczypięty)

Czekaj w IC na kolejnego posłańca. Tym raziem miejsce spotkania to dom Gandrahel w Cheydinhal. Tam Gray Fox zleca ci zdobycie legendarnych zaklętych butów - Butów Jaka Skoczypięty. Ich właściciel został w nich pochowany. Za pomocą żebraków dowiesz się, że potomek Jaka mieszka w Talos Plaza District. Jakben - ów potomek - przestraszony, odda ci klucz do katakumb bez problemu. Zejdź więc do piwnic i otwórz drzwi do grobowca. W środku spotkasz kilka wampirów. Odnajdziesz też sarkofag Jaka, butów jednak w nim nie będzie. Znajduje się tam jedynie dziennik Springheela. Jeśli go przeczytasz, bez problemów wywnioskujesz, że Jak żyje, a jego rzekomy potomek Jakben to w rzeczywistości on sam. Jest oczywiście wampirem. I oczywiście będzie próbował skorzystać z okazji, że znajdujesz się w jego podziemiach, daleko od wszelkich świadków. Pokonaj więc go i zdejmij z niego Buty. Wróć do Foxa.

The Ultimate Heist (Największy skok)

Amusei przyniesie ci wiadomość, że Gray Fox czeka na ciebie w domu Othrelosa w Imperial City Elven Gardens. To już ostatni, największy i najtrudniejszy skok. Legendarny Elder Scroll - to twój cel. Masz go wykraść z samego serca Cyrodiil, White Gold Tower w IC.

Gray Fox długo przygotowywał się do tego skoku. Dostaniesz więc bardzo szczegółowy plan działania, mapy, Boots of the Sprinheel Jak, Arrow of Extrication i klucz do podziemi pałacowych. Pamiętaj też, by zabrać ze sobą łuk, możliwe, że znajdziesz jakiś podczas podróży przez podziemia, ale na wszelki wypadek weź swój.

Pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić, jest dostanie się do piwnic pałacu i odnalezienie wielkiej klepsydry o nazwie Glass of Time. Uaktywnienie jej otworzy ci zapomniane przejście "Old Way". Teraz wyjdź z pałacu i idź do Imperial City Arboretum. Tam za pomocą włazu dostań się do kanałów. Po pokonaniu kilku poziomów podziemi, odnajdziesz wejście do Old Way.

Zwiedzając Old Way musisz odnaleźć przejście do lokacji The Lost Catacombs. Dojdziesz do dużego pomieszczenia z zablokowanymi kamiennymi schodami. To właśnie tutaj musisz po raz pierwszy użyć Butów Jaka. Wskoczysz w nich bez problemu na wyższy poziom. Wejdź do Hall of Epochs. Dojdziesz do sali z trzema statuam: jedną dużą i dwiema mnieszymi. Mniejsze ożyją i zaatakują, bądź na to przygotowany. Przejdź do południowej części pomieszczenia. Znajdziesz tam przycisk. Aktywuj go, po czym zmierzaj dalej na południe. Musisz odnaleźć jeszcze jeden przycisk. Gdy to zrobisz, wróć do hali ze statuą. Jak sam zauważysz zniknęły przeszkody uniemożliwiające ci oddanie strzału w jaśniejący punkt na posągu. Stań na kamiennej płycie na środku. Jeśli masz strzały, poćwicz trochę, nim poślesz tam Arrow of Extrication. Pamiętaj o zasadach fizyki i celuj trochę wyżej. Trafienie zaznaczone będzie charakterystycznym dźwiękiem. Teraz możesz przejść dalej przez drzwi za posągiem.

Zapisz grę, teraz będzie sporo skradania. Jesteś znowu w pałacu. Konkretnie w barakach żołnieży, bądź więc bardzo ostrożny. Dostań się do biblioteki. Spotkasz tam ślepego mnicha, zakradnij się do niego i użyj dźwigni przy której siedzi. Teraz możesz wejść normalnie, bez sneaka, do głównej biblioteki. Usiądź na krześle, mnisi przyniosą ci zwój, który masz ukrasć. NIE WOLNO CI ODEZWAĆ SIĘ DO MNICHÓW! Póki nic nie mówisz, myślą oni, że jesteś Celią Camoran, więc bez problemu przyniosą ci Elder Scroll. Zabierz go i znowu wejdź w tryb skradania. Musisz bowiem wejść na górę po schodach, a tego mnisi nie będą tolerować, nawet gdybyś faktycznie był Celią Camoran ;) Dostań się do sypialni samego Kanclerza Ocato - Imperial Battlemage's Quarters, po czym kieruj się w stronę kominka. Teraz załóż znowu Buty Jaka Skoczypięty, wskoczenie do komina będzie się wszak wiązało z upadkiem z dużej wysokości. Już po wszystkim, zwój jest twój, a Ty daleko od straży. Wróć do Gray Foxa. Będzie on miał do ciebie jeszcze jedną drobną próśbę. Masz zanieść pewien pierścień hrabinie Anvil i powiedzieć, że to od Strangera (tego fałszerza). Hrabina jest zaskoczona, pierścień należał bowiem do jej zaginionego 10 lat temu meża. W tym momencie w sali pojawia się Stranger ze Zwojem w ręku.Oświadcza, że to on jest hrabią Anvil, Corvusem Umbranoxem, Strangerem i Gray Foxem w jednym. Zdejmuje z siebie klątwę za pomocą Elder Scrolla, oświadczając, że to nie on skradł Nocturnal Gray Cowl, tylko poprzedni Gray Fox - Dareloth. Ten przekazał mu kaptur razem z klątwą. Gdy klątwa zostaje zdjęta, Fox... a raczej hrabia Umbranox, przekazuje ci Gray Cowl i przywódctwo w Gildii.

Reaktywuje się też siedziba Gildii, którą znajdziesz odiwedzając ponownie Garden of Dareloth w IC Waterfront. Gdy tam przybędziesz, quest się zakończy, a ty będziesz nowym Gray Foxem.


Shane


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.