Umiejętności bojowe

Przewodnik gry Might & Magic X: Legacy

Niniejszy artykuł zestawia trenerów umiejętności bojowych.

Ciężka zbroja

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Thurmond
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Dobre krasnoludzie zbroje (współrzędne: 18,26)

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Lihua
Lokacja: Dzielnica portowa, Pancerze dla elegantów (współrzędne: 7,26)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Sorli
Lokacja: Zaginione Miasto, poziom 4 – (współrzędne 20,11)
Uwagi: Na rozwidleniu z kaskadą wody należy wybrać drogę po schodach w górę.

Średnia zbroja

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Tochiro
Lokacja: Morska Ostoja, Dojo w Morskiej Ostoi (współrzędne: 30,23)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Tristan
Lokacja: Morska Ostoja, Garnizon w Morskiej Ostoi (współrzędne: 17,5)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Gregor
Lokacja: Morska Ostoja, Pancerze Gregora (współrzędne: 31,4)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

W chwili kiedy piszę ten poradnik, lokalizacja gry zawierała błąd i sugerowała, że Gregor jest zaledwie ekspertem średniej zbroi. W rzeczywistości jednak oferuje usługi mistrza.

Arcymstrz
Imię postaci: Tamotsu
Lokacja: Slumsy, Karthalskie kanały, poziom 2 (współrzędne: 1,5)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

W chwili kiedy piszę ten poradnik, lokalizacja gry była wadliwa i nie zawierała informacji o poziomie, na jakim naucza Tamotsu. Są to usługi Arcymistrza.

Używanie tarczy

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Tristan
Lokacja: Morska Ostoja, Garnizon w Morskiej Ostoi (współrzędne: 17,5)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Inamoca
Lokacja: Grań, Centrum treningowe (współrzędne: 13,3)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48) w przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Gwendal
Lokacja: Popielne Wzgórza, w wejściu zamku Portmeyron – (współrzędne: 118,62)
Uwagi: Zanim udzieli nam swych usług należy wyzwolić zamek w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Wyboista droga do Portmeyron”.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Lord Kilburn
Lokacja: Las Yon-Chall, Lord Kilburn – (współrzędne: 60,65)
Uwagi: W kryjówce w lesie, na północny-zachód od chaty Drengiego (arcymistrza walki toporem).

Walka bronią dwuręczną

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Chao
Lokacja: Morska Ostoja, Bank Naga (współrzędne: 23,26)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Inamoca
Lokacja: Grań, Centrum treningowe (współrzędne: 13,3)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48) w przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Arsene
Lokacja: Morska Ostoja, Garnizon w Morskiej Ostoi (współrzędne: 17,5)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Yaksha
Lokacja: Spustoszone Ziemie, Yaksha (współrzędne: 33,37)
Uwagi: Spora forteca otoczona ostrokołem. Niemal dokładnie na północ od Skały Czaszki.

Walka kuszą

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Aldin
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Centrum treningowe, (współrzędne: 22,8)

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Lowell
Lokacja: Slumsy, Centrum treningowe Czarnej Straży (współrzędne: 27,16)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Torsten
Lokacja: Morska Ostoja, Runy i ryty (współrzędne: 29,16)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Arnod
Lokacja: Łańcuch Vantyr, Arnod (współrzędne: 133,73)
Uwagi: By dostać się do Łańcucha Vantyr należy najpierw zdobyć błogosławieństwo Ylatha w Świątyni Żywiołów (okruch znajduje się na 2 poziomie Skały Czaszki), a następnie użyć teleportu za zamkiem Portmeyron (współrzędne: 123,70).
Zadanie: Nim Arnod zacznie was uczyć, należy najpierw wykonać dla niego zadanie i zniszczyć 5 tarcz przy pomocy kuszy, łuku lub... zaklęć. Współrzędne celów (pamiętaj, by sprawdzić wszystkie 4 strony świata):

  • a) 132,66
  • b) 142,58
  • c) 128,69
  • d) 134,61
  • e) 122,75

Walka łukiem

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Aldin
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Centrum treningowe, (współrzędne: 22,8)

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Mabo
Lokacja: Grań, Centrum treningowe (współrzędne: 13,3)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48) w przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: John
Lokacja: Dzielnica portowa, Walka na śmierć i życie (współrzędne: 21,16)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Yumiko
Lokacja: Spustoszone Ziemie, Yumiko (współrzędne: 23,15)
Uwagi: Nad morzem, na zachód od Sandora, blisko kaplicy Arkatha.
Zadanie: Zanim udzieli swych usług należy wykonać misję poboczną – zabić przywódczynię syren wewnątrz Skały Czaszki (współrzędne: 31,26). Paskuda gnieździ się na 2 poziomie. By tam wejść należy podać hasło. Brzmi ono „miecznik”.

Walka maczugą

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Enora
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Centrum treningowe (współrzędne: 22,8)

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Mabo
Lokacja: Grań, Centrum treningowe (współrzędne: 13,3)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48). W przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Bao
Lokacja: Morska Ostoja, Bank Naga (współrzędne: 23,26)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Tao
Lokacja: Grań, Dom Tao (współrzędne: 30,1)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48. W przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania.

Walka mieczem

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Enora
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Centrum treningowe (współrzędne: 22,8)

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Tochiro
Lokacja: Morska Ostoja, Dojo w Morskiej Ostoi (współrzędne: 30,23) Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Jon Morgan
Lokacja: Popielne Wzgórza, w wejściu zamku Portmeyron – (współrzędne 118,62)
Uwagi: Zanim udzieli nam swych usług należy wyzwolić zamek w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Wyboista droga do Portmeyron”

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Lord Haart
Lokacja: Morska Ostoja, Posiadłość Haart (współrzędne: 12,25)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.
Zadanie: Zanim Haart zacznie świadczyć swe usługi należy wykonać zadanie „Haart ma swoje powody”. Zaczyna się je u inkwizytora (11,19). Potem należy porozmawiać z Haartem. Jako, ze rozmowa nie przyniesie efektów, należy powtórzyć ją w nocy. Wówczas okaże się, że lord wymyka się gdzieś nocami. Strażnik przy bramie (20,8) wyjawi, że jego celem jest zapewne pobliski las. Haart kryje się w jaskini (99,86). Należy z nim porozmawiać, a następnie wrócić do inkwizytora i powiedzieć mu „prawdę… głównie”. Te słowa zakończą zadanie. Od tego czasu Lord Haart będzie nauczał was walki mieczem w swojej posiadłości (w trakcie dnia).

Walka oburącz

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Tochiro
Lokacja: Morska Ostoja, Dojo w Morskiej Ostoi (współrzędne: 30,23)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Tamina
Lokacja: Slumsy, Tamina (współrzędne: 6,2)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Hamato
Lokacja: Zatoka Tirya, Latarnia morska – w wejściu (współrzędne: 110,18)
Uwagi: Najpierw należy ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Ciemność w latarni morskiej”.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Changbo
Lokacja: Łańcuch Vantyr, Changbo (współrzędne: 112,87)
Uwagi: By dostać się do Łańcucha Vantyr należy najpierw zdobyć błogosławieństwo Ylatha w Świątyni Żywiołów (okruch znajduje się na 2 poziomie Skały Czaszki), a następnie użyć teleportu za zamkiem Portmeyron (współrzędne: 123,70). Changbo znajduje się w wyższej partii gór (należy użyć kolejnego teleportu 123,86), obok imponującej fontanny.

Walka sztyletem

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Oscar
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, karczma „Goblińska wieża strażnicza” (współrzędne: 16,14)

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Mabo
Lokacja: Grań, Centrum treningowe (współrzędne: 13,3)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48) w przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Largo
Lokacja: Grań, Broń z drugiej ręki u Largo (współrzędne: 7,4)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48) w przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Yeshtar
Lokacja: Łańcuch Vantyr, Grobowiec Tysiąca Trwóg, Poziom 5, Eruina (współrzędne: 9,11)
Uwagi: By dostać się do Łańcucha Vantyr należy najpierw zdobyć błogosławieństwo Ylatha w Świątyni Żywiołów (okruch znajduje się na 2 poziomie Skały Czaszki), a następnie użyć teleportu za zamkiem Portmeyron (współrzędne: 123,70). Kolejny problem, to dostanie się do Grobowca Tysiąca Trwóg. Można to zrobić dopiero po wykonaniu zadania „W objęcia terroru” z głównego wątku fabularnego, co oznacza, że nauka będzie możliwa dopiero w 4 rozdziale.

Walka toporem

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Enora
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Centrum treningowe, (współrzędne: 22,8)

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Brogan
Lokacja: Slumsy, Centrum treningowe Czarnej Straży (współrzędne: 27,16)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Inamoca
Lokacja: Grań, Centrum treningowe (współrzędne: 13,3)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48) w przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Drengi
Lokacja: Równiny Naweańskie, Drengi – (współrzędne 68,59)
Uwagi: Drengi mieszka w niewielkim domku tuż obok wodospadu.

Walka włócznią

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Tristan
Lokacja: Morska Ostoja, Garnizon w Morskiej Ostoi (współrzędne: 17,5)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Eldgrim
Lokacja: Morska Ostoja, Dom Eldgrima (współrzędne: 27,2)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Isaon
Lokacja: Dzielnica portowa, Pretoriański garnizon (współrzędne: 21,14)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.


Murky


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.