Umiejętności magiczne

Przewodnik gry Might & Magic X: Legacy

Niniejszy artykuł zestawia trenerów umiejętności magicznych.

Magia ciemności

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Selena
Lokacja: Morska Ostoja, Księżycowa Łania (współrzędne: 13,13)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Grimbold
Lokacja: Slumsy, Centrum treningowe Czarnej Straży (współrzędne: 27,16)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Ahlam
Lokacja: Slumsy, Tajemna Biblioteka (współrzędne: 2,9)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Eruina
Lokacja: Łańcuch Vantyr, Grobowiec Tysiąca Trwóg, Poziom 5, Eruina (współrzędne: 9,11)
Uwagi: By dostać się do Łańcucha Vantyr należy najpierw zdobyć błogosławieństwo Ylatha w Świątyni Żywiołów (okruch znajduje się na 2 poziomie Skały Czaszki), a następnie użyć teleportu za zamkiem Portmeyron (współrzędne: 123,70). Kolejny problem, to dostanie się do Grobowca Tysiąca Trwóg. Można to zrobić dopiero po wykonaniu zadania „W objęcia terroru” z głównego wątku fabularnego, co oznacza, że nauka będzie możliwa dopiero w 4 rozdziale.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Luna
Lokacja: Gaj Halloth, Luna (współrzędne: 41,40)
Uwagi: Na rozstaju dróg, na wschód od Spustoszonych Ziem. Warto wiedzieć, że żeby Luna zechciała udzielić swych usług, należy zgodzić się na rytuał, który trwale obniży witalność każdego z członków drużyny o 1 punkt.

Magia ognia

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Shihab
Lokacja: Popielne wzgórza, Wędrowny kupiec (współrzędne: 119,55)
Uwagi: W wozie, niedaleko Zamku Portmeyron.

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Grimbold
Lokacja: Slumsy, Centrum treningowe Czarnej Straży (współrzędne: 27,16)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Geilir
Lokacja: Morska Ostoja, Dom Geilira (współrzędne: 24,6)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Sayid
Lokacja: Slumsy, Budynek (współrzędne: 7,26)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”. Sayid przestaje świadczyć swe usługi, jeśli wykonasz zadanie „Promocja na Starszego Druida”.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Erika
Lokacja: Mokradła Minho, Erika (współrzędne 43,64)
Uwagi: Mieszka w dużym domu nad morzem, tuż na wschód od północnego krańca Lasu Yon-Chall.

Magia pierwotna

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Shihab
Lokacja: Popielne wzgórza, Wędrowny kupiec (współrzędne: 119,55)
Uwagi: W wozie, niedaleko Zamku Portmeyron.

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Shizuka
Lokacja: Morska Ostoja, Dojo w Morskiej Ostoi (współrzędne: 30,23)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Hypatia
Lokacja: Dzielnica portowa, Wielka Biblioteka Karthalska (współrzędne: 17,29)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Kastore
Lokacja: Łańcuch Vantyr, Grobowiec Tysiąca Trwóg, Poziom 5, Eruina (współrzędne: 9,11)
Uwagi: By dostać się do Łańcucha Vantyr należy najpierw zdobyć błogosławieństwo Ylatha w Świątyni Żywiołów (okruch znajduje się na 2 poziomie Skały Czaszki), a następnie użyć teleportu za zamkiem Portmeyron (współrzędne: 123,70). Kolejny problem, to dostanie się do Grobowca Tysiąca Trwóg. Można to zrobić dopiero po wykonaniu zadania „W objęcia terroru” z głównego wątku fabularnego, co oznacza, że nauka będzie możliwa dopiero w 4 rozdziale.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Nur
Lokacja: Dolina Navei, Wieża Enigmy, Poziom 3 (współrzędne 10,10)
Uwagi: Należy potrzeć lampę stojącą na szafce. Jeśli masz problem z pokonaniem zagadek wieży, to zajrzyj do naszego działu klasy prestiżowe, Wolny Mag (człowiek). Znajdziesz tam wszystkie odpowiedzi.

Magia powietrza

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Aldin
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Centrum treningowe (współrzędne: 22,8)

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Shizuka
Lokacja: Morska Ostoja, Dojo w Morskiej Ostoi (współrzędne: 30,23)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Guaora
Lokacja: Grań, Centrum treningowe (współrzędne: 13,3)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48) w przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Shiva
Lokacja: Dżungla Wysylin, Shiva (współrzędne: 25,76)
Uwagi: Shiva mieszka w małym namiocie, tuż przy morzu. Dokładnie na wschód (w linii prostej) od Gniazda Pao Kai.

Magia światła

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Lisandre
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Kaplica Elratha (współrzędne: 10,12)

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Lowell
Lokacja: Slumsy, Centrum treningowe Czarnej Straży (współrzędne: 27,16)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie „Informator Morgana”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Umberto
Lokacja: Morska Ostoja, Świątynia Elratha (współrzędne: 17,20)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Orna
Lokacja: Dolina Navei, Orna (współrzędne 66,27)
Uwagi: Orna mieszka w małym kościółku opodal morza, tuż przy granicy ze Spustoszonymi Ziemiami.

Magia wody

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Shizuka
Lokacja: Morska Ostoja, Dojo w Morskiej Ostoi (współrzędne: 30,23)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”.

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Ryu
Lokacja: Dzielnica portowa, Sklep dla śluzarza (współrzędne: 19,6)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Ciele (sądząc po imieniu rodzice chyba jej nie lubili...)
Lokacja: Grań, Fort (współrzędne: 14,29)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48). W przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Kei
Lokacja: Grań, Kei (współrzędne: 17,13)
Zadanie: Zanim zacznie świadczyć usługi należy wykonać dla niej zadanie. Jego celem jest przejście 100 kroków po wodzie. Jak to zrobić? Najpierw trzeba aktywować ołtarz Shalassy w Kuźni Żywiołów. Niezbędny do tego Okruch Wody znajdziecie na 4 poziomie Zaginionego Miasta. Dzięki temu zyskacie umiejętność chodzenia po wodzie. Potem wystarczy tylko odnaleźć jakiś akwen (morze w Grani spokojnie wystarczy) i zrobić wymagane 100 kroków.

Magia ziemi

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Shihab
Lokacja: Popielne wzgórza, Wędrowny kupiec (współrzędne: 119,55)
Uwagi: W wozie, niedaleko Zamku Portmeyron.

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Grimbold
Lokacja: Slumsy, Centrum treningowe Czarnej Straży (współrzędne: 27,16)
Uwagi: By dostać się do Karthalu należy najpierw ukończyć zadanie z głównego wątku fabularnego „Informator Morgana”.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Bojekio
Lokacja: Grań, Chata uzdrowiciela (współrzędne: 25,28)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48). W przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Caranthir
Lokacja: Las Yon-Chall, Caranthir (współrzędne 68,72)
Uwagi: W centrum Lasu Yon-Chall, w drodze do niego należy uważać na silny oddział najemników, można ich pokonać lub ominąć drogą od południa.

Wzmacniacz magii

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Johara
Lokacja: Sorpigal nad Morzem, Amulety i talizmany u Johary (współrzędne: 6,22)

Poziom: Ekspert
Imię postaci: Guaora
Lokacja: Grań, Centrum treningowe (współrzędne: 13,3)
Uwagi: Grań to miasto położone w Spustoszonych Ziemiach (współrzędne: 19,48) w przeciwieństwie do innych osad nie trzeba wykonać żadnego zadania, by się doń dostać.

Poziom: Mistrz
Imię postaci: Luce
Lokacja: Morska Ostoja, Świątynna biblioteka (współrzędne: 20,20)
Uwagi: By dostać się do Morskiej Ostoi należy najpierw aktywować ołtarz Sylanny w zadaniu z głównego wątku fabularnego „Kłopoty z Żywiołami”. W chwili kiedy piszę ten poradnik, lokalizacja gry zawierała błąd i sugerowała, że Luce jest zaledwie ekspertem. W rzeczywistości jednak oferuje usługi mistrza.

Poziom: Arcymistrz
Imię postaci: Berenika
Lokacja: Kuźnia Żywiołów, Poziom 2 (współrzędne: 3,17)
Uwagi: Bernika została uwięziona za sekretnymi drzwiami, które znajdują się w ścianie na lewo od wejścia na ten poziom (współrzędne: 3,15). By je odkryć będziesz potrzebować zaklęcia „Szepczące Cienie” (Magia ciemności – nowicjusz).


Murky


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.