Charyzma jest jednym z atrybutów postaci dostępnych w grze Wasteland 2: Director's Cut.
Informacje podstawowe
Charyzma to połączenie siły osobowości i atrakcyjności strażnika. Ludzie okazują większą przychylność strażnikom o dużej charyzmie i mogą powiedzieć im rzeczy, które w innym wypadku zachowaliby dla siebie.
Porady
- Charyzma jest dość specyficznym Atrybutem, który nie przyda się każdej postaci. Dla większości postaci bojowych można go zostawić na poziomie 1 pkt.
- Niemniej warto posiadać w drużynie przynajmniej jednego bohatera z Charyzmą 8-10, który w połączeniu z Umiejętnością Dowódca będzie roztaczał nad drużyną szeroki Promień dowodzenia, tym samym zapewniając premię do trafienia, zmniejszając szansę na zignorowanie rozkazów, a nawet negatywnie wpływając na wrogów w przypadku wykupienia takich cech jak Atak w plecy, Wściekłość czy Furia.
- Niegłupim pomysłem jest posiadanie w oddziale jednego geniusza-dowódcy, który posiada wymaksowaną Inteligencję oraz Charyzmę i dzięki temu może szybko rozwijać nawet 6 umiejętności niebojowych. Oczywiście taka postać jest niemal całkowicie bezużyteczna na polu walki.
- W powyższym przypadku ważny jest również fakt, że Charyzma zapewnia premię do PD otrzymywanych poza walką. Tych można zgarnąć naprawdę wiele, dlatego ważne jest, żeby ów geniusz-dowódca z wymaksowanym atrybutem inwestował w rozwój takich umiejętności jak Chirurg, Elektryk, Haker, Kasiarz, Mechanik, Medyk polowy, Saper czy Włamywacz. Pominąć można za to zdolności dialogowe takie jak Cwaniak, Lizus i Zakapior, ponieważ zapewniają one bonus do PD wszystkim członkom drużyny, bez względu na to, kto ich używa.
- Charyzma posiada również jedno dodatkowe zastosowanie: niektórzy bohaterowie niezależni nie dołączą do drużyny, jeżeli suma pkt Charyzmy CAŁEJ drużyny nie znajduje się na konkretnym poziomie. To sprawia, że posiadanie w oddziale tylko jednego bohatera z wymaksowanym Atrybutem nie załatwia sprawy. Inna sprawa, że większość spośród tych bohaterów niezależnych, może za wyjątkiem Pizepi, nie jest warta zachodu, więc inwestowanie w Charyzmę tylko i wyłącznie z tego powodu jest raczej średnim pomysłem.
Rozwijanie Atrybutu
Poniższa tabela przedstawia zależność pomiędzy poziomem Charyzmy a zasięgiem Promienia dowodzenia oraz premią do Punktów Doświadczenia poza walką.
Punkty Charyzmy | Zasięg działania Dowódcy | Premia do Pkt. Dośw. poza walką |
1 | 0m | 5% |
2 | 2m | 10% |
3 | 4m | 15% |
4 | 6m | 20% |
5 | 8m | 25% |
6 | 10m | 30% |
7 | 12m | 35% |
8 | 14m | 40% |
9 | 16m | 45% |
10 | 18m | 50% |
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!