Zamek Riverspring

Solucja i poradnik gry Gra o tron

Eksploracja

Zamek Riverspring, parter

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Dziedzictwo - Zamek Riverspring, parter

1 - wyjście na dziedziniec zamku Riverspring.

2 - Elyana.

3 - maester Harwyn.

4 - schody prowadzące na pierwsze piętro zamku.

12 - palenisko. Dzięki użyciu Widzenia R'hllora odnajdziesz w nim Klucz Kowala.

13 - tron. Dzięki użyciu Widzenia R'hllora odnajdziesz przy nim Klucz Staruchy.

15 - przejście do tuneli pod Riverspring.

Zamek Riverspring, pierwsze piętro

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Dziedzictwo - Zamek Riverspring, pierwsze piętro

4 - schody prowadzące na parter zamku.

5 - gabinet twojego ojca. Jeśli w czasie rebelii nie kazałeś wydać zbyt wiele jedzenia, na ścianie znajdziesz tutaj Tarczę Tytosa Lannistera.

6 - sekretne pomieszczenie. Otwierający drzwi do niego przełącznik znajdziesz dzięki Widzeniu R'hllora. W pozostawionej tam skrzyni natkniesz się na Kołnierz Raynalda Sarwycka, zaś na pulpicie odnajdziesz Klucz Ojca.

7 - pomnik. Dzięki użyciu Widzenia R'hllora odnajdziesz przy nim Klucz Wojownika.

8 - regał. Dzięki użyciu Widzenia R'hllora odnajdziesz na nim Klucz Nieznajomego.

9 - palenisko. Znajdziesz w nim Archiwa Westeros, dzięki którym otrzymasz nowy wpis do Kodeksu na temat Andalów.

10 - łóżko. Dzięki użyciu Widzenia R'hllora odnajdziesz pod nim Klucz Dziewicy.

11 - ściana. Dzięki użyciu Widzenia R'hllora odnajdziesz na niej Klucz Matki.

14 - wejście do sekretnych tuneli pod Riverspring.

Tunele pod Riverspring

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Dziedzictwo - Tunele pod Riverspring

16 - przejście na parter zamku Riverspring.

17 - stół. Znajdziesz na nim Zardzewiały napierśnik Sarwycków.

18 - stół. Odkryjesz na nim Łuk Perceliona Sarwycka.

19 - grób Raynalda Sarwycka. Znajdziesz w nim Naszyjnik Siedmiu. Jeśli zabierzesz go z sarkofagu, otrzymasz dodatkową cechę Chorobliwa ciekawość.

20 - przejście prowadzące do Bożego Gaju.

Sekretne tunele pod Riverspring

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Dziedzictwo - Sekretne tunele pod Riverspring

21 - przejście prowadzące na pierwsze piętro zamku.

22 - zagadka herbowa.

23 - skrzynia. W środku znajdziesz Płaszcz rycerza.

24 - zagadka z monumentami.

25 - sekretne pomieszczenie. Natkniesz się na nie używając Widzenia R'hllora. Wewnątrz znajdziesz skrzynię z kilkudziesięcioma srebrnymi jeleniami.

26 - kredens. Znajdziesz na nim dokument wspominający o Kolekcjonerze oraz jego zdradzie. Zainicjuje to zadanie poboczne Pomścij Riverspring.

27 - regał. Natkniesz się tutaj na dokumenty Bractwa, o których znalezienie poprosił cię lord Harlton.

28 - regał. Odnajdziesz na nim zwój zawierający listę wszystkich członków Bractwa.

29 - wyjście. Zaprowadzi cię na zewnątrz Riverspring.

Opis

W zamku powita cię Elyana (2). Powiedz jej, że to Valarr jest odpowiedzialny za śmierć Gawena i pokaż dowody na poparcie swoich słów. Twoja siostra w końcu otwarcie przyzna, że Valarr "jest potworem". Obiecaj jej, że nie dopuścisz do jej ślubu, a następnie zapytaj o dokumenty obciążające bękarta, które wasz ojciec musisał gdzieś ukryć. Kobieta jednak nie będzie miała pojęcia o ewentualnej skrytce i odeśle cię do Harwyna. Po zakończeniu rozmowy Elyana wyjdzie na dziedziniec zamku, a ty otrzymasz 100 PD.

Warto dodać, że gdy podążysz za siostrą na dziedziniec, zobaczysz tam scenę kłótni z parą szlachciów pochodzących z okolicznych ziem. Elyana nie będzie chciała rozmawiać o zajściu, jednakże twoje wtrącenie się zapewni ci nowe zadanie poboczne - Obrączki i łańcuchy.

Maester, zapytany o dokumenty, przywoła ostatni dzień życia twojego ojca. Wówczas znajdziesz się na chwilę w skórze Raynalda Sarwycka, który zostanie powiadomiony o intruzie w jego gabinecie - intruzie będącym jego własnym synem. Idź do gabinetu lorda (5), gdzie odegra się scena wydziedziczenia i wyrzucenia Gawena z Riverspring. Po zakończeniu wizji powrócisz do roli Alestera, a Harwyn zasugeruje, abyś przeszukał komnatę swojego ojca.

Tak też zrob. Użyj Widzenia R'hllora w pobliżu południowej ściany, by odkryć sekretne przejście. Kluczem do niego okaże się dosyć skomplikowana zagadka, przy której znajdziesz wskazówkę dotyczącą siedmiu kluczy. Wróć do Harwyna (3) i opowiedz mu o tym. Maester zasugeruje, że owe klucze są prawdopodobne związane z siedmioma bóstwami Westeros. Jednakże, uczony wyrazi wątpliwości, by klucze były rozrzucone po całej posiadłości, bowiem utrudniałoby to lordowi sprawne poruszanie się pomiędzy gabinetem a sekretnymi korytarzami zamku.

Istotnie, istnieją dwa sposoby na otwarcie tajnego przejścia:

  • Zebranie wszystkich siedmiu kluczy rozrzuconych po całym zamku (6, 7, 8, 9, 11, 12, 13).
  • Zdobycie Naszyjnika Siedmiu, który leży w sarkofagu lorda Sarwycka (19). W przypadku wybrania tej opcji otrzymasz dodatkowę cechę Niezdrowa ciekawość.

Bez względu na sposób otwarcia drzwi otrzymasz 300 PD.

W sekretnych tunelach pod Riverspring nie natkniesz się na żadnych wrogów. Będziesz za to musiał rozwiązać dwie kolejne zagadki.

Pierwsza z nich (22) dotyczy herbu Sarwycków. Musisz poprawnie odpowiedzieć na trzy pytania, aczkolwiek jeśli się pomylisz, nie będzie to miało żadnych konsekwencji. Poprawne odpowiedzi to bielony, złamany, na swoim godle.

Druga zagadka związana jest z płaskorzeźbami, które znajdziesz na ścianach tuneli. Przyglądaj się im dokładnie, zapamiętuj symbole oraz ich liczbę. Kiedy dotrzesz do komnaty 24, będziesz musiał odtworzyć zapamiętany wzór na siedmiu przekładniach. Przy każdej z nich znajdziesz okrągłe wypustki, których ilość odpowiada liczbie symboli na płaskorzeźbach. Pierwsza przekładnia przy południowej ścianie posiada jedną wypustkę, druga dwie, itd. aż do przekładni położonej najbliżej północnej ściany, która zawiera siedem wypustek. Dopasowanie symboli jest więc bardzo proste:

  • 1 » smok
  • 2 » płomień
  • 3 » koń
  • 4 » klucz
  • 5 » przedzielona połówka rombu
  • 6 » kruk
  • 7 » kwiat

Po ustawieniu wszystkich symboli pociągnij za dźwignię. Krata przesłaniająca schody otworzy się, a ty otrzymasz 250 PD.

W ten sposób dotrzesz do pomieszczenia, gdzie lord Sarwyck przechowywał wszystkie ważne dokumenty. Wśród nich znajdziesz ten oznaczony symbolem Targaryenów, a traktujący prawdopodobnie o zbrodniach Valarra. Niestety, pergamin okaże się zaszyfrowany, dlatego aby poznać jego treść, będziesz musiał skonsultować się z lordem Harltonem.

Opuść podziemia tajemnym przejściem (29). Kiedy załatwisz wszystkie sprawy w Riverspring oraz Królewskiej Przystani, udaj się do doków i porozmawiaj z Victorem. Przewoźnik zawiezie cię do Leśnej Warowni.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.