Obrączki i łańcuchy

Solucja i poradnik gry Gra o tron

Wstęp

Po rozmowie w zamku Riverspring w ramach misji Dziedzictwo Elyana wyjdzie na dziedziniec, gdzie pokłóci się z parą szlachciców. Gdy zapytasz ją o zajście, otrzymasz niniejsze zadanie.

Eksploracja

Dziedziniec zamku Riverspring

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Zadania poboczne - Obrączki i łańcuchy - Dziedziniec zamku Riverspring

1 - Elyana.

2 - Roxtonowie.

3 - brama wiodąca na ulice Riverspring.

Riverspring

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Zadania poboczne - Obrączki i łańcuchy - Riverspring

3 - przejście prowadzące na dziedziniec zamku Riverspring.

4 - strażnik.

5 - dom Cristona.

 

Opis

Elyana nie będzie zbyt chętna do rozmowy na temat podsłuchanej kłótni i szybko cię odprawi, jednakże pomocą usłuży ci jeden z gwardzistów. Wbrew słowom twojej siostry, sprawa nie wydaje się błaha, bowiem chodzi o zaginięcie jednego z lordów - Quenna Roxtona - o co jego potomkowie oskarżają właśnie dziedziczkę Riverspring. Wspomniany wyżej żołnierz wyjawi ci przy tym, że lord Roxton został pojmany i uwięziony w lochach Riverspring. Na koniec rozmowy gwardzista odda ci klucze do podziemi zamku i poradzi, abyś porozmawiał z więźniem.

Możesz tak zrobić, lecz nie musisz, poniewać lord Roxton nie będzie zbyt rozmowny. Ważniejsze dla ustalenia sedna sprawy są relacje Elyany (1) oraz pary potomków więźnia (2). Twoja siostra stwierdzi, że swego czasu ojciec obiecał jej rękę lordowi Roxtonowi w zamian za pożyczkę, jednak ten ostatni zrezygnował z zaślubin, kiedy zobaczył swoją przyszłą-niedoszłą małżonkę w domu człowieka z gminu - i to pomimo tego, że nie doszło do żadnego incydentu hańbiącego dobre imię kobiety. Nieco później szlachcic najechał włości Sarwycków, by zrekompensować straty poniesione w związku z pożyczką i ślubem, za co został wtrącony do lochu. Roxtonowie w gruncie rzeczy potwierdzą tę wersję zdarzeń z jedną, ale zasadniczą poprawką: ich ojciec miał zastać Elyanę w łóżku z pospolitakiem. Wygląda więc na to, że aby ustalić prawdę, będziesz musiał spotkać się z przyczyną całego zamieszania, niejakim Cristonem.

Mężczyzna mieszka w pobliżu targu w Riverspring (5), lecz zanim tam się udasz, warto porozmawiać ze strażnikiem (4) i zgodzić się na oferowaną przez niego eskortę - przyda się w późniejszej fazie zadania, choć nie jest wymagana. Ruszaj do domu Cristona, pod którym zastaniesz kilku żołnierzy Roxtonów. Każ im się odsunąć, a następnie wymuś na kowalu wyjście z kryjówki. Kiedy Criston pojawi się na zewnątrz, żołnierze ruszą do ataku - pozbądź się ich, jednocześnie bacząc na to, by nie zabili twojego świadka. W rozmowie, która nastąpi po walce, okaże się, że choć Criston liczył na "coś więcej", to jednak spotkanie z Elyaną zakończyło się jedynie małym koncertem gry na lutni. Zeznania kowala posłużą jako dowód w sprawie, dlatego Alester postanowi zabrać mężczyznę do zamku.

Szkopuł w tym, że w całym mieście Roxtonowie rozstawili swoich ludzi, którzy mają jedno zadanie: zabić Cristona. Choć obecność kowala w dalszej części misji nie jest wymagana, to jednak warto doprowadzić go przed oblicze swarzących się stron w jednym kawałku. Na początku będziesz musiał zdecydować, którą drogę do zamku wybierzesz. Wejście przez główne wrota jest łatwiejsze od próby przedostania się "od tyłu", aczkolwiek zapewnia też mniej PD. Z drugiej strony, jeśli zabrałeś ze sobą eskortę strażników miejskich, walki nie powinny sprawić ci problemów. Jedynym problemem może okazać się sam Criston, który z imieniem twojej siostry na ustach będzie rzucał się w sam środek walki, podczas gdy jego zdolności bojowe oraz opancerzenie są znikome - żeby nie powiedzieć żadne.

Po powrocie na dziedziniec zażądaj od Elyany wyjaśnień. Kobieta wyjaśni, że użyła Cristona jako pretekstu, by nie doprowadzić do ślubu z lordem Roxtonem. Sprawy jednak zaszły za daleko i Alester zdecyduje, by wypuścić zaginionego szlachcica z lochu. Kiedy sędziwy mężczyzna dołączy do swoich dzieci, pozostanie ci jedynie rozwiązać kwestię niedoszłego ożenku. Opcje są dwie:

  • Zrzucisz winę na Cristona, przez co ten zginie. Jeżeli kowal zginął w czasie drogi do zamku, Alester wybierze tę opcję automatycznie.
  • Zarządzisz sąd przez walkę. Elyana wybierze do pojedynku ciebie, zaś lord Roxton swego syna, Edwyna. Rycerz nie należy do wymagających przeciwników - wystarczy go ogłuszać lub unieruchamiać, by nie mógł korzystać ze zdolności leczenia się. Jeśli odmówisz reprezentowania siostry, Criston postanowi cię zastąpić i zginie.

Po rozstrzygnięciu kwestii ślubu Roxtonowie wciąż będą domagać się zwrotu pożyczki. Alester stwierdzi jednak, że czyny popełnione przez lorda powinny być karane śmiercią, dlatego w ramach rozliczenia szlachcic zostanie puszczony wolno. Dzieci lorda jeszcze chwilę będą protestować, po czym opuszczą teren zamku. Criston, jeżeli przeżył, wyzna Elyanie miłość, jednak ta bezceremonialne odrzuci kowala. Za ukończenie tego zadania otrzymasz 180 PD, jednakże tylko w przypadku, gdy niedoszły kochanek twojej siostry dożył finału opowieści.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.