Riverspring

Solucja i poradnik gry Gra o tron

Eksploracja

Riverspring

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Punkt zwrotny - Riverspring

1 - przejście do mapy świata. Punkt startowy.

2 - maester Harwyn.

3 - Elyana.

4 - przejście prowadzące na dziedziniec zamku Riverspring.

Dziedziniec zamku Riverspring

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Punkt zwrotny - Dziedziniec zamku Riverspring

4 - przejście prowadzące na ulice Riverspring.

5 - Wex.

6 - wejście do zamku Riverspring.

Opis

Rozdział ten rozpocznie się na bagnach, gdzieś nieopodal Leśnej Warowni. Mors i Alester postanowią chwilę odpocząć i przy okazji zamienić kilka słów na temat przeszłości. W toku rozmowy dowiesz się, że Alester miał ochraniać żonę i córkę Morsa po jego wyjeździe na Mur. Po wielu gorzkich i ostrych słowach dziedzic rodu Sarwycków zasugeruje, by udać się do Riverspring i tam spróbować znaleźć wyjście z obecnej sytuacji. Tak też się stanie. Otrzymasz przy tym 100 PD.

Po dotarciu do Riverspring spotkasz Rymana. Dowiesz się, że Valarr przejął miasto, wmawiając wszystkim, że Alester nie żyje. Co więcej, zaaranżował już ślub z Elyaną, który wkrótce ma dojść do skutku - oczywiście nie możesz do tego dopuścić. Rozmowę przerwą wam ludzie Valarra, z którymi będziesz musiał się rozprawić. Po walce otrzymasz 120 PD, zaś Ryman zasugeruje, abyś spotkał się z maesterem Harwynem (2). W tym samym czasie były kapitan straży oddali się, by zebrać lojalnych wobec niego ludzi i przygotować ich do uderzenia na zamek.

Harwyn bardzo ucieszy się na twój widok i zda relację z ostatnich wydarzeń. Sprawy nie mają się zbyt dobrze. Kluczowa w walce o twoje dziedzictwo może okazać się Elyana, a dokładnie, popierający ją lordowie, dlatego maester wyśle wiernego posłańca, aby umówił cię na potajemne spotkanie z siostrą. Harwyn opowie ci również o Poszukiwaczach Krwi, którzy prześladują ludność Riverspring. Obiecaj się z nimi rozprawić, a otrzymasz prosty mini-quest pt. Bezpieczniejsze ulice.

Z Elyaną spotkasz się nieopodal Bożego Gaju (3). Siostra bynajmniej nie rzuci ci się w ramiona na powitanie. Rozmowa będzie napięta, a ty możesz postąpić dwojako: obiecać wynagrodzenie kobiety za jej wysiłki w ostatnich miesiącach lub odmówić przyjęcia jakichkolwiek roszczeń. Zyskanie poparcia Elyany jest warte 140 PD, jednak nie wpłynie znacząco na dalsze wydarzenia fabularne. Bez względu na przebieg rozmowy otrzymasz po jej zakończeniu 100 PD.

Wróć do Harwyna (2). Zaraz po dotarciu na miejsce okrąży cię kilku Poszukiwaczy Krwi. Nie minie jednak chwila, a w dokach pojawi się również Ryman z kilkoma wiernymi towarzyszami. Staniesz przed kolejnym wyborem: zabiciem żołnierzy Valarra lub wypuszczeniem ich. Walka nie należy do trudnych, zaś za pokonanie wrogów otrzymasz 160 PD; jeśli ich wypuścisz, nie dostaniesz nic i już nigdy więcej nie zobaczysz tych żołnierzy. Tak czy inaczej, po załatwieniu sprawy najemników otrzymasz 100 PD.

Pora, by złożyć wizytę samemu Valarrowi. Skieruj się do zamku. Przed bramąwiodącą na dziedziniec (4) drogę zastąpi ci dowódca straży oraz trzech jego ludzi. Walka nie powinna być zbyt kłopotliwa, zaś na jej zakończenie otrzymasz 320 PD. Warto przejrzeć zwłoki zabitych, wśród których znajdziesz Hełm strażnika oraz Dwurak.

Na dziedzińcu przywita cię jeszcze większa liczba Poszukiwaczy Krwi, w tym ich przywódca - Wex (5). Jeśli uzyskałeś wcześniej poparcie Elyany, kobieta przekona najemnika, by powstrzymał swoich ludzi, jednakże jeśli chcesz, możesz i tak sprowokować walkę. Podkomendni Wexa nie powinni ci sprawić żadnych problemów, zaś za ich zabicie otrzymasz 120 PD. Skieruj się do wnętrza do zamku (6).

W środku wreszcie dojdzie do konfrontacji z twoim przyrodnim bratem. Okoliczni lordowie będą zadziwieni obecnością Alestera, który wedle słów Valarra miał już być martwy, jednak niczego to nie zmieni. Faworyt królowej oskarży Alestera i Morsa o zdradę, na co ten ostatni odpowie wyzwaniem na pojedynek. Na koniec rozmowy otrzymasz 200 PD, po czym, już jako Mors, staniesz oko w oko z bękartem lorda Sarwycka.

Walka z Valarrem jest dosyć trudna, dlatego nie wahaj się korzystać z dostępnych ci eliksirów - pomocne jak zwykle będą zwłaszcza Dusiciel i Mikstura maestera. Trzy razy w czasie bitwy twój przeciwnik będzie próbował sprowokować cię do rozmowy. Ucinaj je od razu i kontynuuj walkę, dzięki czemu Mors zregeneruje część utraconego zdrowia. Jeżeli wdasz się w słowne utarczki, to Valarr zacznie szybciej odzyskiwać siły witalne, do czego z pewnością nie chcesz dopuścić. Ponadto, jeśli puścisz mimo uszy wszystkie zaczepki Valarra, po bitwie otrzymasz dodatkową cechę Niezachwiany.

Kiedy zdrowie bękarta będzie bliskie zera, przywoła on cień, który zabije Morsa. Zanim ktokolwiek zdąży zareagować, Valarr wymusi na Alesterze wyjawienie informacji o aktualnym miejscu pobytu Jeyne Greystone, po czym... Zetnie głowę Elyany. Zgromadzeni w zamku lordowie zostaną zabici, a dziedzic Sarwycków wtrącony do rodzinnego grobowca, gdzie ma zginąć powolną śmiercią. Valarr tymczasem wyruszy oblegać Leśną Warownię, by spełnić misję zabicia Jeyne. Zamek Riverspring zostanie oddany w ręce Wexa, który nie będzie świadom, że jednemu człowiekowi - Rymanowi - udało się zbiec przed siepaczami bękarta. I to właśnie on pozostanie twoją ostatnią nadzieją.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.