Rytuały i litanie

Solucja i poradnik gry Gra o tron

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Duncana Paege'a po powrocie do Czarnego Zamku w 13 rozdziale gry.

Czarny Zamek, dziedziniec

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Zadania poboczne - Rytuały i litanie - Czarny Zamek, dziedziniec

1 - Duncan Paege, Patrek.

2 - stajnie, Addam Flowers.

3 - Lothor.

4 - Wat.

5 - wejścia do Sali Wspólnej Czarnego Zamku.

10 - przejścia do mapy świata.

Czarny Zamek, Wspólna Sala, parter

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Zadania poboczne - Rytuały i litanie - Czarny Zamek, Wspólna Sala, dziedziniec

5 - przejścia prowadzące na dziedziniec Czarnego Zamku.

6 - schody prowadzące na pierwsze piętro Czarnego Zamku.

9 - osobiste rzeczy Addama Flowersa.

Czarny Zamek, Wspólna Sala, pierwsze piętro

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Zadania poboczne - Rytuały i litanie - Czarny Zamek, Wspólna Sala, pierwsze piętro

6 - schody prowadzące na parter Czarnego Zamku.

7 - schody prowadzące na drugie piętro Czarnego Zamku.

Czarny Zamek, Wspólna Sala, drugie piętro

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Zadania poboczne - Rytuały i litanie - Czarny Zamek, Wspólna Sala, drugie piętro

7 - schody prowadzące na pierwsze piętro Czarnego Zamku.

8 - archiwa Nocnej Straży.

Mole's Town

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Zadania poboczne - Rytuały i litanie - Mole's Town

11 - przejście do mapy świata.

12 - Addam Flowers.

Opis

W trakcie rozmowy z Duncanem Paegem dowiesz się, że Patrek został oskarżony o szereg morderstw na braciach Nocnej Straży i aresztowany. Kiedy jednak zaczniesz wypytywać o szczegóły, okaże się, że jedyną poszlaką są rytuały Dzikich odprawiane nad zwłokami ofiar i pochodzenie Patreka, który przybył do Czarnego Zamku zza Muru. Do takiego wniosku doszedł przynajmniej Addam Flowers, który prowadzi całe dochodzenie w tej sprawie. Mors nie będzie chciał uwierzyć w słowa Paege'a, dlatego poproś strażnika o zgodę na pomoc w śledztwie. Nie będzie z tym żadnych problemów.

Na początek złóż wizytę w stajniach (2), gdzie dokonano ostatniego mordu. Oprócz zwłok ofiary, Mylesa, spotkasz tam również Addama Flowersa. Ten powie ci, że wszystkie dowody świadczą przeciwko Patrekowi: był on widziany w pobliżu każdego miejsca zbrodni, jego pochodzenie jest niejasne, zaś wśród rzeczy zwiadowcy znaleziono ozdoby Dzikich. To jednak wszystko, co udało się zgromadzić Flowersowi, i nie są to zbyt przytłaczające dowody. Mors postanowi poszukać sprawcy na własną rękę.

Skorzystaj z mocy psa i uchwyć woń Mylesa. Zaprowadzi cię ona do jednego z budynków gospodarczych (3). Kiedy Mors podąży za swoim czworonogiem, na miejscu zostaniesz zagadnięty przez Lothora. Zwiadowca powie ci, że niedługo przed śmiercią Mylesa widział, jak ten wychodzi z budynku wraz z Patrekiem. Zapytaj o to samego oskarżonego (1). Patrek stwierdzi, że Myles obawiał się o swoje życie i myślał nawet o dezercji, zaś powodem tych zmartwień miał być patrol, na którym niegdyś był razem z Watem. Jednocześnie mężczyzna zaprzeczy, by posiadał jakiekolwiek ozdoby Dzikich, a te, które znaleziono wśród jego rzeczy, musiały zostać podłożone. Mimo wszystko, możesz oskarżyć Patreka o dokonanie morderstw i zakończyć to zadanie, za co otrzymasz 200 PD. To jednak nie twój były kompan jest winny zbrodni, dlatego powinieneś kontynuować śledztwo.

Twoim następnym rozmowcą będzie Wat (4). Zwiadowca początkowo nie będzie zbyt chętny do rozmowy o Mylesie, jednakże pod lekkim naciskiem przyzna, że 4 lata temu obaj brali udzial w feralnym patrolu, którego członkowie zostali schwytani i w większości zmasakrowani przez Dzikich. Wat stwierdzi jednak, że było to zbyt dawno temu, by pamiętał takie szczegóły, jak tożsamość pozostałych uczestników wyprawy. W tym momencie będziesz mógł oskarżyć go o morderstwo i zakończyć zadanie z dodatkowymi 200 PD na koncie. To jednak nie Wat stoi za ostatnimi zbrodniami, dlatego najlepiej będzie, jeśli postanowisz kontynuować dochodzenie.

Udaj się do wnętrza Czarnego Zamku, a następnie na jego drugie piętro, by zbadać archiwa Nocnej Straży (8). Z pozostawionych tam dokumentów dowiesz się, że pechowym patrolem dowodził Addam Flowers, zaś jedynym ciągle żywym uczestnikiem tamtych wydarzeń jest... Wat. Mors postanowi sprawdzić rzeczy Flowersa, które znajdziesz na parterze Wspólnej Sali (9). Natrafisz tam na list, z którego treści wynika, że jeden z uczestników patrolu "widział, co wydarzyło się naprawdę" i postanowił zaszantażować zwiadowcę. W odpowiedzi na to Flowers najwyraźniej postanowił zlikwidować szantażystę - nawet za cenę życia kilku innych, niewinnych braci.

Idź porozmawiać z Paegem (1), który powie ci, że Flowers i Wat udali się właśnie w okolice Mole's Town, by zbadać kolejną zbrodnię. Udaj się w kierunku wyjścia z Czarnego Zamku (10), lecz zanim do niego dotrzesz, drogę zastąpi ci grupa młodszych braci Nocnej Straży. Ich przywódca zażąda, abyś zakończył śledztwo. Możesz odpowiedzieć, że za zabójstwami stoi Flowers i odejść bez walki, lub wysłać gołowąsów do siedmiu diabłów i pokonać w walce - kiedy każdy z nich straci 3/4 PŻ, ucieknie, a ty będziesz mógł bez przeszkód kontynuować wyprawę do Daru.

Po wejściu do lasu od razu dostrzeżesz Flowersa i Wata, jednak nie zdążysz uratować tego drugiego. Morderca będzie próbował wytłumaczyć się ze swoich zbrodni i zacznie bredzić o białych wędrowcach, jednakże koniec końców, i tak będziesz musiał go zabić. Nie powinno to sprawić ci żadnych problemów, zaś przy zwłokach Flowersa odnajdziesz krótki miecz Demon cienia.

Na koniec wróć do Czarnego Zamku i opowiedz o wszystkim Paege'owi (1). Patrek zostanie uwolniony, a ty otrzymasz 450 PD nagrody.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.