Asteroida x57

Solucja i poradnik gry Mass Effect

Lokalizacja asteroidy:

  • Gromada: Exodus
  • System: Asgard

UWAGA: Asteroida x57 stanie się dostępna dopiero po zainstalowaniu DLC pt. Bring Down the Sky!

Eksploracja

Gry cRPG - Solucja - Mass Effect - DLC - Bring Down The Sky - Asteroida x57

1 - punkt startowy.

2 - silnik fuzyjny #1. Chroniony jest przez 6 ciężkich armatek, które powinieneś zestrzelić przy pomocy wyrzutni rakiet swojego Mako. Warto zauważyć, że armatki te chowają się za osłoną bezpieczeństwa, jeśli tylko się oddalisz, więc nie będziesz mieć możliwości zestrzelenia ich z bezpiecznej odległości.

Wewnątrz budynku natkniesz się na sporą grupę batarian oraz ich bestii bojowych. Ekstremiści ani myślą się poddać, toteż przygotuj się na ostrą walkę. Po bitwie otrzymasz nowy wpis do Leksykonu na temat technologii tłumaczeń, zaś w bocznym pomieszczeniu znajdziesz kilka dodatkowych granatów.

Wejdź na górę. Nie spotkasz tam już żadnych batarian, za to będziesz mógł dobrać się do terminala silnika fuzyjnego. Jak łatwo się domyślić, wyłączenie maszyny wymaga przejścia prostej, tradycyjnej mini-gry. Kiedy ci się to uda, uzyskasz połączenie z tajemniczą kobietą, która wzywała pomocy przez radio. Dowiesz się, że jest to inżynier Kate Bowman, jednak chwilę później połączenie się urwie z powodu batarian, którzy prawdopodobnie odnaleźli pracownicę stacji.

Skieruj się do wyjścia. Tam spotkasz Simona Atwella, głównego inżyniera stacji, który ze strachu strzeli do ciebie. Po wyjaśnieniu nieporozumienia mężczyzna wprowadzi cię w realia sytuacji: asteroida ma 22 kilometry długości i zmierza wprost na najbardziej zaludnione tereny Terra Novy - jeśli nie powstrzymasz terrorystów, katastrofa będzie miała niewyobrażalne skutki. Dowiesz się także, że batarianom przewodzi niejaki Balak, zaś na asterodzie jest jeszcze kilku innych inżynierów, w tym m.in. poznana już Kate Bowman, jej brat Aaron, a także trójka innych naukowców, których odnalezienie jest celem misji Zaginieni inżynierowie. Atwell poinformuje cię także, że jeden z pozostałych silników fuzyjnych jest otoczony czujnikami zbliżeniowymi, których nie da się wyłączyć z zewnątrz - to zainicjuje zadanie Unikaj ładunków wybuchowych.

Po zakończeniu rozmowy wyjdź na zewnątrz i wracaj do Mako.

3 - wieża komunikacyjna. Możesz ją naprawić przy pomocy tradycyjnej mini-gry. Dzięki temu na twojej mapie zostaną zaznaczone lokalizacje wszystkich trzech stacji badawczych (4, 6 i 12).

4 - stacja badawcza #1. Znajdziesz przy niej zwłoki G. Mandela, co jest częścią misji Zaginieni inżynierowie. Wokół budynku oraz w środku natkniesz się również na medi-żele.

5 - radio x57. Okazuje się, że inżynierowie uruchomili na stacji małe, nielegalne radio. Jeśli chcesz, możesz je uruchomić i posłuchać przez chwilę.

6 - stacja badawcza #2. Znajdziesz tutaj zwłoki C. Hymesa, co zaktualizuje zadanie Zaginieni inżynierowie.

7 - silnik fuzyjny #2. To właśnie o niego chodziło Atwellowi, kiedy wspominał o zabezpieczeniach zbliżeniowych. Dokładny sposób obejścia ich został streszczony przy opisie zadania Unikaj ładunków wybuchowych. Wcześniej jednak zniszcz przy pomocy Mako 3 ciężkie armatki, które skutecznie mogą utrudnić ci zdobywanie bazy.

Kiedy znajdziesz się już wewnątrz budynku, możesz liczyć na gorące przyjęcie ze strony oddziału batarian. Użyj platform stojących w głównym pomieszczeniu i likwiduj kolejnych wrogów, szczególną uwagę zwracając na latające tu i ówdzie sondy bojowe. Po walce przeszukaj znajdujące się na parterze skrzynki - znajdziesz m.in. kolejne zapasy medi-żelu.

Na piętrze nie spotkasz już żadnych batarian. Udaj się od razu do terminala silnika fuzyjnego i wyłącz go. Chwilę później po raz kolejny zobaczysz panią Bowman, jednak rozmowę przerwie wtargnięcie do jej kryjówki Balaka oraz jego najemników. Kobieta niw wyjawi batarianom, kto wyłącza silniki, za co przyjdzie jej oglądać egzekucję własnego brata...

Zejdź na dół i wracaj do Mako.

8 - plac budowy. W logach stacji znajdzisz informacje o ładunkach wybuchowych, które zostały "przeniesione do miejsca o współrzędnych 32-4-16". Czyli do punktu 9.

9 - skrytka z materiałami wybuchowymi. Możesz tutaj uzupełnić swój zapas granatów, jednak dopiero po przejrzeniu logów z placu budowy (8).

10 - silnik fuzyjny #3. Przed budynkiem zastaniesz kolejne 6 armatek, więc będziesz mieć okazję do zrobienia użytku z broni zamontowanej w Mako. Wewnątrz budynku czeka cię z kolei walka z kolejnym oddziałem batarian oraz varrenami - zlikwiduj wszystkich wrogów, przeszukaj skrzynie i udaj się na piętro do terminala silnika.

Rozbrojenie ostatniej maszyny nie skończy się tym razem filmową sceną. Zamiast tego na dole natkniesz się na Charna i kilku innych batarian. Z rozmowy z nim dowiesz się, że osobnik ten wybrał się na Asteroidę x57 po "niewolników" i nie zamierzał brać udziału w żadnym zamachu terrorystycznym. W związku z tym możesz użyć Perswazji lub Zastraszania, by przekonać Charna do opuszczenia asteroidy w jednym kawałku, choć oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś po prostu zlikwidował wszystkich spotkanych batarian. Tak czy inaczej zdobędziesz kartę dostępu, która umożliwi ci wejście do głównego budynku stacji badawczej (14) i złożenie wizyty Balakowi.

11 - wrak pojazdu. Znajdziesz tutaj zwłoki T. Slajsa, o którym wcześniej wspominał ci Atwell.

12 - stacja badawcza #3. Tym razem nie natkniesz się na żadne zwłoki, jednak z logów dowiesz się, że inżynier Montoya wyruszył na wschód sprawdzić przyczynę poważnych eksplozji. Kiedy wyjdziesz ze stacji, zaatakują cię 3 sondy bojowe, które naukowiec uruchomił przed opuszczeniem swojego miejsca pracy. Po zlikwidowaniu ich przy budynku natkniesz się na ślady stóp prowadzące właśnie na wschód.

13 - zwłoki R. Montoyi. Inżynier niestety nie dotarł co celu. Przy jego ciele znajdziesz kilka przydatnych rzeczy.

14 - główny budynek stacji badawczej. To właśnie tam znajdziesz zarówno Balaka, jak i Kate Bowman oraz innych zakładników. Nim jednak wejdziesz do środka, będziesz musiał zniszczyć 6 ciężkich armatek. Żeby nie było zbyt łatwo, dwie z nich poruszają się po ruchomych taśmach. Kiedy jednak je zdejmiesz, droga do głównej instalacji stacji stanie przed tobą otworem.

Wątek główny

Przy okazji podróży przez system Asgard w gromadzie Exodus usłyszysz komunikat ratunkowy nadawany z asteroidy x57. Po bliższym zbadaniu tego miejsca dowiesz się, że ogromne ciało niebieskie zostało porwane przez batariańskich terrorystów, którzy zamierzają uderzyć nim o najbardziej zaludnione tereny ludzkiej kolonii Terra Nova i tym samym wywołać ogromny kataklizm. Oczywiście komandor Shepard nie może do tego dopuścić.

Podstawowym celem misji jest wyłączenie silników fuzyjnych, które napędzają asteroidę. Znajdziesz je w punktach 2, 7 i 10, choć dotarcie do nich nie będzie łatwe, gdyż są chronione przez armatki bojowe na zewnątrz i oddziały batarian wewnątrz budynków. Przy okazji wizyty w pierwszym z kompleksu zabudowań (2) połączy się z tobą Kate Bowman - pracowniczka stacji, która wezwała pomocy. Kobieta nie będzie mogła zbyt długo rozmawiać, jednak przy wyjściu z budynku spotkasz szefa inżynierów, Simona Atwella. Naukowiec lepiej nakreśli ci sytuację, która nie przedstawia się zbyt różowo: stacja jest opanowana przez batariańskich ekstremistów pod dowództwem niejakiego Balaka, który nie będzie skłonny do negocjacji. Dowiesz się też m.in. o tym, że teren jednego z silników fuzyjnych (7) jest zaminowany czujkami zbliżeniowymi, których nie można wyłączyć z zewnątrz - to rozpocznie zadanie Unikaj ładunków wybuchowych. Atwell poinformuje cię także o trójce zaginionych pracowników, a to z kolei uruchomi opcjonalną misję Zaginieni inżynierowie.

Po wyłączeniu wszystkich silników fuzyjnych spotkasz Charna (10). Batarianin nie ma zamiaru brać udziału w rewolucyjnych planach Balaka i zarówno on, jak i jego kompani, woleliłby odlecieć z asteroidy w pokojowych warunkach. Używając Perswazji lub Zastraszania możesz przekonać obcego, by "zniknął" (pkt Idealisty) lub zwyczajnie zastrzelić stojących ci na drodze batarian (pkt Renegata). W obu przypadkach zdobędziesz kartę dostępu do wnętrza głównej instalacji stacji (14), gdzie wreszcie będziesz miał okazję zmierzyć się z Balakiem. Nie zapomnij przedtem unieszkodliwić chroniących bazę armatek, w tym dwóch znajdujących się na ruchomym taśmociągu, aby zestrzelenie ich nie mogło być zbyt łatwe.

Zad. poboczne

Unikaj ładunków wybuchowych

Zleceniodawca: Simon Atwell (2)
Nagroda: PD.
Dodatkowe informacje: brak.
Opis: Zgodnie z tym, co powiedział ci Simon Atwell (2), jeden z silników fuzyjnych (7) jest otoczony zabezpieczeniami zbliżeniowymi. Oznacza to, że jeśli przejdziesz zbyt blisko jednej z min, nastąpi wybuch, który odeśle zarówno ciebie, jak i twoich kompanów na lepszy ze światów, co raczej nie jest miłą perspektywą.

Na początek zlikwiduj 3 armatki strzegące budynku. Następnie podjedź do niego tak blisko, jak to możliwe. Kiedy pojawi się ostrzeżenie o możliwości wybuchu, wysiądź i kontynuuj podróż pieszo. Kiedy zbliżysz się do czujników, w prawym dolnym rogu ekranu zobaczysz wskaźnik, który będzie określał, jak blisko czujników się znajdujesz. Klucz powoli od punktu do punktu, starając się, żeby pasek wskaźnika nie wypełnił się więcej niż w 3/4. Dodatkową trudnością będzie fakt, że w pewnym momencie zostaniesz ostrzelany przez dwóch batariańskich żołnierzy i dwóch grenadierów. Powoli dojdź do najbliższych zasłon, a następnie wykończ wrogów. Kiedy okolica budynku będzie czysta, rozbrój ładunki wybuchowe przy pomocy konsoli znajdującej się tuż przy wejściu. W ten sposób to mini-zadanie zostanie zaliczone, zaś ty będziesz mógł swobodnie poruszać się w obrębie całego kompleksu zabudowań.

Zaginienie inżynierowie

Zleceniodawca: Simon Atwell (2)
Nagroda: PD, omni-żel.
Dodatkowe informacje: brak.
Opis: Atwell powiadomi cię, że w trakcie ataku batarian zaginęła trójka jego inżynierów. Szef stacji poprosi, abyś odszukał ich i uratował, jeśli to tylko możliwe. Niestety, żaden z naukowców nie przeżył, a ich ciała znajdziesz w następujących miejscach:

  • Zwłoki G. Mandela - przy stacji badawczej #1 (4).
  • Zwłoki C. Hymesa - przy stacji badawczej #2 (6).
  • Zwłoki R. Montoyi - na wschód od stacji badawczej #3 (13).

O swoim znalezisku powiadom Atwella, którego znajdziesz w głównym budynku stacji (14). Gdy przekażesz mu smutne wieści, otrzymasz spory zastrzyk PD oraz omni-żelu.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.