Gildia wojowników

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls III: Morrowind

Gildia Wojowników, jak nazwa wskazuje zrzesza różnego rodzaju wojowników, rycerzy itp. Najczęściej będziemy wykonywali zadania typu typu "Idź i pozbądź się celu" lub "dostarcz coś komuś". Naszymi zleceniodawcami będą: Eydis Płomienne Oko (Balmora, Gildia Wojowników), Percius Mercius (Ald-ruhn: Gildia Wojowników), Lorbumol gro-Aglakh (Vivek, Dzielnica Przybyszów, Plac: Gildia Wojowników), Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników), Sjoring Kamienne Serce (Vivek Dzielnica Przybyszów, Plac: Gildia Wojowników).

Wymagane umiejętności (U): Topór, Długie Ostrze, Broń Obuchowa, Ciężki Pancerz, Płatnerstwo, Tarcza.
Wymagane współczynniki (W): Siła, Wytrzymałość.

Oprócz wykonywania zadań, istotnym czynnikiem, który jest wymagany by wspiąć się na kolejny szczebel organizacji, jest podnoszenie swoich umiejętności. Poniższa lista przedstawia wymagania jakie stawia Gildia Magów, czyli co musisz umieć, aby przejść od zera do bohatera. Przykładowo "1U = 20, 2W = 30" oznacza, że aby awansować, jedna wymagana umiejętność musi być na poziomie 20, a dwa współczynniki na poziomie 30.

  1. Zrzeszony (brak)
  2. Terminator (wymagania: 1U = 10, 2W = 30)
  3. Czeladnik (wymagania: 1U = 20, 2W = 30)
  4. Szermierz (wymagania: 1U = 30 i 2U = 5, 2W = 30)
  5. Opiekun (wymagania: 1U = 40 i 2U = 10, 2W = 30)
  6. Obrońca (wymagania: 1U = 50 i 2U = 15, 2W = 31)
  7. Stróż (wymagania: 1U = 60 i 2U = 20, 2W = 32)
  8. Strażnik (wymagania: 1U = 70 i 2U = 25, 2W = 33)
  9. Bohater (wymagania: 1U = 80 i 2U = 30, 2W = 34)
  10. Mistrz (wymagania: 1U = 90 i 2U = 35, 2W = 35)

Eydis Płomienne Oko (Balmora, Gildia Wojowników

Likwidator

Cel: Likwidacja szczurów z domu Drarayne Thelas

Nagroda: 100 septimów

Eydis zleca nam pozbycie się szczurów, które zagnieździły się u Drarayne Thelas i podgryzają poduszki. Idziemy do domu pani Thelas, która da nam klucz na piętro domu (dwa szczury). Jeden szczur siedzi w pokoju na parterze. Nagroda to 100 septimów (i ew. to co uda się ukraść z domu Thelas).

Złodzieje jaj

Cel: Rozwiązanie problemu złodziejów jaj

Nagroda: 100 septimów + 4 Mikstury Przywrócenia Kondycji

Ktoś podkrada jaj w leżącej nieopodal Balmory kopalni jaj Shulk (południe od Balmory, należy iść wzdłuż rzeki Odai). Nasze cele (Sevilo Othan i Daynila Valas) znajdują się w części "Leże Królowej"; po ich zabiciu wracamy do Eydis. Nagroda to 100 septimów i 4 Mikstury Przywrócenia Kondycji.

Wysłannicy Telvanni

Cel: Zabójstwo czterech Telvańskich Agentów

Nagroda: 400 septimów

Eydis ma dla na kolejne cele do zlikwidowania - tym razem czterech telvańskich agentów, którzy ukrywają się w jaskini Ashanammu (zachód od Caldery). Pierwszy agent Alveleg stoi parę metrów przed wejściem do jaskini, reszta (Alynu Aralen, Sathasa Nerothren, Fothyna Herothran) jest wewnątrz. Za tą misję dostaniemy 400 septimów.

Księga szyfrów

Cel: Zdobycie Księgi Szyfrów

Nagroda: 50 septimów

Idziemy do gospody "Przy Południowym Murze" w Balmorze i rozmawiamy z Sottilde. Musimy ją przekonać (przekupić), aby oddała nam Księgę Szyfrów, którą interesuje się Gildia Wojowników. Nagroda to 50 septimów.

UWAGA! Jeżeli jesteśmy członkami Gildii Złodziei, Sottilde nie odda nam książki, więc jedynym wyjściem jest zabicie jej, zabranie książki i ucieczka. Później zostawiamy kradzione rzeczy w bezpiecznym miejscu, płacimy grzywnę u strażnika Hlaalu (ponad 1000 septimów), wracamy do Habasi i płacimy kolejne 1000 septimów, tym razem za przywrócenie członkostwa w GZ.

Trzeba przyznać, ze to dosyć mało intratny interes - Mrozie

Dług Desele

Cel: Egzekucja długu od Desele

Nagroda: 100 septimów

Musimy odzyskać 200 septimów od Desele, właścicielki Domu Rozkoszy Cielesnych w Suran. Kobietę możemy przekupić lub zabić i zabrać owe 200 septimów (co ciekawe, nikt nie zawiadomi straży!). Nagroda to 100 septimów.

Nagroda za głowę gra-Bol

Cel: Zabójstwo Dury gra-Bol

Nagroda: 250 septimów + to co zgarniemy z domu Dury

Nasz zwierzchniczka zleca nam zabójstwo mieszkającej w Balmorze Dury gra-Bol. Brak świadków sprawia, że zadanie jest banalnie łatwe. Przy okazji zabieramy jakieś rzeczy, które warto sprzedać. Nagroda od Eydis to 250 septimów.

Alof i Orkowie

Cel: Pozbycie się Orków

Nagroda: 500 septimów

Tym razem Eydis zleci nam zabicie Orków, którzy zagnieździli się w daedrycznych ruinach i gnębią jednego z farmerów. Więcej informacji udzieli nam sam Alof, który mieszka na północny-wschód od kaplicy Pól Kummu. Jegomość powie nam, iż Orkowie są w ruinach Ashunartes (północny-wschód od farmy Alofa). W ruinach spotkamy czterech orków, których wysyłamy na tamten świat. Nagroda to 500 septimów.

Banda Verethi

Cel: Zlikwidować bandę Verethiego

Nagroda: 1000 septimów

Nasz kolejny cel to zlikwidowanie bandy Verethiego, która za swoją siedzibę obrała jaskinię Mannammu, leżącą na południe od Pelagiad. W środku likwidujemy Dovresa Verethiego i wszystkich jego ludzi. Nagroda to 1000 septimów.

Żarłacz w grobowcu Sarano

Cel: Pozbycie się Żarłacza z Grobowca rodziny Serano

Nagroda: 1000 septimów

W grobowcu rodziny Sarano grasuje Żarłacz i naszym zadaniem jest go stamtąd usunąć. Grobowiec Rodziny Serano położony jest na południowy-wschód od Fortu Księżycowego. Po eksterminacji żarłacz pozostawi po sobie Ebonowy Hełm Sarano. Nagroda od Eydis to 1000 septimów.

Percius Mercius (Ald'ruhn, Gildia Wojowników

Nekromanta z Vas

Cel: Zabicie nekromanty z Vas

Nagroda: 500 septimów

Musimy udać się do Vas i zabić nekromantę. Przy siedzibie maga będzie czekać na nas Ulyne Henim (musimy ją chronić, bo inaczej nagrody nie będzie). Wewnątrz pozbywamy się nekromanty i jego niezbyt żywych kolegów i wracamy do Perciusa. Nagroda to 500 septimów.

Nagroda za głowę Benerana

Cel: Zabójstwo Nevera Benerena

Nagroda: 500 septimów

Percius powiadomi nas o nagrodzie za głowę Nevera Benerana; czeka nas wyprawa na północ do jaskini Sargon. Never ma silną obstawę, więc warto mieć ze sobą coś na wzmocnienie. Nagroda to 500 septimów.

Bandyci w Suranie

Cel: Zabicie bandytów z Saturan

Nagroda: 1000 septimów

Jak sie okazuje, w okolicy Suran grasują bandyci. Po więcej informacji idziemy do Avona Orana z Suran, od którego dowiadujemy się o siedzibie bandytów nękających Suran. Idziemy na północny-wschód od miasta do Saturan i zabijamy wszystkich łotrzyków. Nagroda to 1000 septimów.

Flin dla Elith-Pal

Cel: Dostarczyć flin do kopalni Elith-Pal

Nagroda: 500 septimów i butelka Cyrodiiliańskiej Brandy

Tym razem musimy dostarczyć 20 butelek flinu do kopalni Elith-Pal (zachód od obozu Zainab). Flin należy oddać Dangorowi. Nagroda to 500 septimów i Cyrodiiliańska Brandy.

Lurbumol gro-Aglakh (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Plac, Gildia Wojowników

Nasycony Pierścień Lekkości

Cel: Odzyskanie pierścienia

Nagroda: 100 septimów

Lurbumol karze nam odzyskać Nasycony Pierścień Lekkości, który jest w posiadaniu Nara gro-Shagrampha; orka odnajdziemy na placu dzielnicy Hlaalu w Vivek. Przekonujemy go, by oddał nam pierścień. Nagroda to 100 septimów.

Uciszyć Żabi Jęzor

Cel: Pozbycie się Żabiego Jęzora

Nagroda: 500 septimów

Lurbumol karze nam "uciszyć" Argonianina imieniem Żabi Jęzor. W tym celu udajemy się do gospody "Pod szczurem i garnkiem" w Ald'Ruhn i rozmawiamy z nim. Mamy dwie opcje: zabić go lub pójść z nim na układ - Żabi Jęzor ucieknie z miasta (osobiście polecam układ), zaś my przekażemy Lurbumolowi informacje o jego śmierci. Nagroda to 500 septimów.

Nagroda za głowę Dro'Sakhara

Cel: Zabicie Dro'Sakhara

Nagroda: 500 septimów

Za głowę Dro'Sakhara wyznaczono nagrodę w wysokości 500 septimów. Udajemy się do Kanału Południe-Dwa w Vivek, św. Olms i zabijamy Khajiita. Nagroda to wyżej wspomniane pół tysiąca septimów

Dług Lirielle

Cel: Odzyskanie pieniądze od Lirielle

Nagroda: 1000 septimów

Tym razem musimy odzyskać pieniądze od Lirielle (barmanki pracującej w tawernie "Pod szczurem i garnkiem"). Kobieta mówi nam, że dług tak naprawdę należał do jej brata, który zginął w Mallapi kiedy próbował zdobyć pieniądze. Jeżeli mamy ponad 2000 septimów to nie musimy iść do Mallapi i zbierać pieniędzy; w przeciwnym wypadku będziemy zmuszeni odwiedzić jaskinię - licząc gotówkę, którą znajdujemy przy ciele Rurana oraz to, co możemy uzyskać ze sprzedaży jego rzeczy, bez problemu powinniśmy uzyskać potrzebne 2000 septimów. Nagroda to połowa sumy, czyli 1000 septimów.

Nagroda za głowę Vandacii

Cel: Zabójstwo Adrarii Vandacii

Nagroda: 500 septimów

Kolejna nagroda za głowę do zgarnięcia; tym razem musimy zabić Adrarię Vandacię, urzędniczkę Biura Spisów i Opodatkowanie w Seyda Neen. Odnajdujemy nasz cel i likwidujemy go. Nagroda to 500 septimów.

Nagroda za głowę Alleiusa

Cel: Zabójstwo Rufinusa Alleiusa

Nagroda: 1000 septimów

Ostatnie zlecenie jakie otrzymujemy dotyczy Rufinusa Alleiusa, którego znajdziemy w budynku Komisji Cesarskiej w Ebonheart. O znajdującą się w tym samym pomieszczeniu kobietę nie musimy się martwić, nie zareaguje na zamordowanie Alleiusa. Nagroda to 1000 septimów.

Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników

Bitwa pod Nchurdamz

Cel: Pomoc w zabiciu Daedrotha Hrelvesuu

Nagroda: 500 septimów

Hrundi prosi nas o udanie się do Nchurdamz gdzie oczekuje nas Larienna Macrina. Musimy jej pomóc w zabiciu Hrelvesuu (czyli zamiast wykończyć daedrę przyjmujemy jej ciosy na siebie, podczas gdy Larienna go wykańcza). Nagroda to 500 septimów.

Kopalnia Dissapla

Cel: Zabicie ogarów i odnalezienie górnika

Nagroda: 250 septimów + 4 sztuki surowego szkła

Hrundi nakazuje nam udanie się do Kopalni Dissapla (znajduje się przy północno-wschodnim krańcu twierdzy Falensarano), gdzie górnicy mają problem z ogarami. Od Dovora dowiemy się, że zaginął jeden górnik, zaś w kopalni grasuje stado ogarów. Ubijamy ogary i przyprowadzamy do Dovora zaginionego górnika, Teresa Arothana. Nagroda to 250 septimów od Hrundiego i 4 sztuki surowego szkła od Dovora.

Prześladowca Berwen

Cel: Zabicie zarażonego spaczeniem

Nagroda: 500 septimów

Tym razem wypływamy do Tel Mory i odszukujemy dom Berwen, która ma problem z rezydującym na piętrze zarażonym spaczeniem. Pozbywamy się stwora i wracamy do Hrundiego po nagrodę. Jest nią 500 septimów.

Nagroda za Relsa Tenima

Cel: Zlokalizowanie i zabicie Relsa Tenima

Nagroda: 200 septimów

Nasz nordycki zwierzchnik przedstawi nam kolejną propozycję nie do odrzucenia - 200 septimów za głowę Relsa Tenima. Udajemy się więc do obozu Ahemmusa i pytamy mieszkańców o dunmera. Popielni stwierdzą, że Tenim prawdopodobnie ukrywa się w jaskini Shallit (najpierw na północ na wyspę, z wyspy na północny zachód). W jaskini likwidujemy popleczników Relsa i jego samego. Nagroda to 200 septimów + to co zrabujemy w jaskini.

Sujamma dla Dunirai

Cel: Dostarczenie sujammy do kopalni Dunirai

Nagroda: 500 septimów

Hrundi poleca nam dostarczenie sujammy do kopalni Dunirai, która znajduje się na południowy-wschód od Upiornej Bramy. Sujammę oddajemy Nelacarowi. Nagroda to 500 septimów.

Sondaale

Cel: Wyprowadzenie Sondaale z twierdzy Telasero

Nagroda: 500 septimów

Hrundi zleca nam towarzyszenie Sondaale z Shimmerene, która udała się do twierdzy Telasero, opanowanej przez kultystów Szóstego Rodu. Na drzwiach twierdzy znajdziemy kartkę, z której wynika, iż Sondaale sama weszła do Telasero; kobieta na szczęście żyje, jednak jest uwięziona. Po uwolnieniu Nordyjki bezpiecznie wyprowadzamy ją na zewnątrz. Nagroda to 500 septimów.

Nagroda za głowę Engaera

Cel: Zabójstwo Engaera

Nagroda: 1000 septimów

Tym razem Nord chce, byśmy zabili zamkniętego w wieży Tel Naga, w Sadrith Mora Enagera. Ofiarę znajdziemy w północno-zachodniej części Górnej Wieży (musimy mieć ze sobą miksturę lewitacji) za drzwiami zamkniętymi zamkiem poziomu 20 oraz obłożonymi pułapką. Musimy się także przekraść obok strażników, ponieważ Hrundi nie chce mieć problemów z rodem Telvanni. Nagrodą za nasze wysiłki będzie 1000 septimów.

Kopalnia jaj Pudai

Cel: Zabranie siedmiu jaj z kopalni Pudai

Nagroda: 10000 septimów

W ostatnim zadaniu Hrundi zleca nam zdobycie 7 złotych jaj z legendarnej kopalni Pudai położonej "gdzieś w okolicy Sheogorad". Pamiętajmy, że każde jajo waży 50 lbs, dlatego zanim rozpoczniemy poszukiwania kopalni, upewnijmy się, ze mamy w ekwipunku 350 lbs lub czary/zwoje umożliwiające przemieszczanie się za pomocą teleportacji. Po zdobyciu jaj meldujemy się u Hrundiego po całe 10000 septimów!

Teraz mamy dwie możliwości: pracować dla Perciusa i kontynuować współpracę z Gildią Złodziei albo pracować dla Sjoringa Kamienne Serce i tym samym zakończytć karierę w GZ. Ja wybrałem Perciusa, tym samym nie zamykając sobie drogi do wykonywania zadań dla Gildii Złodziei.

Percius Mercius (Ald'ruhn, Gildia Wojowników), cz. II

Likwidacja zwolenników Sjoringa

Cel: Pozbyć się Lurbumola gro-Aglakha i ew. Eydis Płonące Oko

Nagroda: brak

Po osiągnięciu stopnia Strażnika Percius zaproponuje nam pozbycie się współpracowników Sjoringa: Eydis Płonące Oko oraz Lorbumola gro-Aglakha. Eydis nie będzie trzeba zabijać, jeśli otrzymała od nas Puchar Goryczy (patrz tutaj). Orka musimy zabić. Kiedy wykonamy zadanie, wracamy do Perciusa po ostatnie zadanie.

Zabicie Kamiennego Serca

Cel: Zabicie Sjoringa Kamienne Serce

Nagroda: Zwierzchnictwo Gildii Wojowników

Ostatnie zadanie: musimy zabić Sjoringa Kamienne Serce. Jest to dość mocny wojownik, więc warto mieć dobrą zbroję, broń i jakieś mikstury w zapasie. Nie możemy jednak zaatakować pierwsi, gdyż zostaniemy wyrzuceni z Gildii. Po zabiciu Norda zostajemy Mistrzem Gildii Wojowników.

Sjoring Kamienne Serce (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Plac, Gildia Wojowników), cz. II

Zabić przywódców Gildii Złodziei

Cel: Likwidacja przywódców Gildii Złodziei

Nagroda: 5000 septimów + zwierzchnictwo Gildii Wojowników

Sjoring zleci nam ostatnie zadanie - zabójstwo wszystkich przywódców Gildii Złodziei: Habasi Słodkie Usta (Balmora, Przy Południowym Murze), Jubilera Aengotha (Ald'Ruhn: Pod szczurem i garnkiem), Wielką Helende (Sadrith Mora, Oberża Sprośnej Muriel) i dżentelmena Jima Staceya (Vivek, Dzielnica Przybyszów, kanały: księgarnia Simine Fralinie). Na ten cel Sjoring ofiaruje nam sumę 5000 septimów i obieca, że przejdzie na emeryturę kiedy wykonamy zadanie; po wykończeniu całej czwórki wracamy do Sjoringa, który rozmyśla się i postanawia nas zlikwidować. Zabijamy Nord i zostajemy Mistrzem Gildii Wojowników.


Naler


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.