Kult Tamriel

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls III: Morrowind

Do Kultu Tamriel możemy się przyłączyć rozmawiając z Ygfą (Pelagiad: Fort Pelegiad), Sylorią Siruliulus (Fort Jeleni), Somutisem Vunnis (Fort Księżycowy), Ruccią Conician (Ebonheart: Komnaty Wielkiej Rady) lub Lalatią Varian (Ebonheart: Cesarskie Kaplice). Ponadto, aby dołączyć do organizacji, będziesz potrzebował 50 septimów na opłacenie wpisowego. Zlecenia będziemy mogli przyjmować od Synnoliana Tufinusa, Ilusa Truptura, Kaye'a oraz Lalatii Varian - wszystkich czworo można spotkać w Cesarskich Kaplicach, w Ebonheart.

Wymagane umiejętności (U): Bez zbroi, Broń obuchowa, Mistycyzm, Przywołanie, Przywrócenie, Zaklinanie.
Wymagane współczynniki (W): Siła woli, Osobowość.

Oprócz wykonywania zadań, istotnym czynnikiem, który jest wymagany by wspiąć się na kolejny szczebel organizacji, jest podnoszenie swoich umiejętności. Poniższa lista przedstawia wymagania jakie stawia Kult Tamriel, czyli co musisz umieć, aby przejść od zera do bohatera. Przykładowo "1U = 20, 2W = 30" oznacza, że aby awansować, jedna wymagana umiejętność musi być na poziomie 20, a dwa współczynniki na poziomie 30.

  1. Niewtajemniczony (brak)
  2. Nowicjusz (wymagania: 1U = 10 i 2U = 5, 2W = 30)
  3. Wtajemniczony (wymagania: 1U = 20 i 2U = 8, 2W = 30)
  4. Akolita (wymagania: 1U = 30 i 2U = 10, 2W = 30)
  5. Adept (wymagania: 1U = 40 i 2U = 12, 2W = 30)
  6. Wyznawca (wymagania: 1U = 50 i 2U = 15, 2W = 31)
  7. Wyrocznia (wymagania: 1U = 60 i 2U = 18, 2W = 32)
  8. Wzywający (wymagania: 1U = 70 i 2U = 20, 2W = 33)
  9. Cudotwórca (wymagania: 1U = 80 i 2U = 30, 2W = 34)
  10. Prymas (wymagania: 1U = 90 i 2U = 35, 2W = 35)

Synnolian Tufinus (Ebonheart: Cesarskie Kaplice)

Znaleźć mokradłowiec

Cel: Zdobycie 5 sztuk mokradłowca

Nagroda: Zwykła Mikstura Przywrócenia Zdrowia, Amatorski Moździerz i książka "Diamentowe Ciastka"

Synnolian prosi nas o zdobycie mokradłowca. Możemy to zadanie wykonać na dwa sposoby:

  1. Zleceniodawca zasugeruje nam udanie się niedaleko Pelagiad, na farmę Balura Salvu (patrz mapa). Ów farmer wskaże nam miejsce, gdzie rośnie mokradłowiec w zamian Dosk. Miksturę Siły.

  2. Możemy na własną rękę szukać roślinki. Rośnie ona przy zbiornikach wodnych, można ja kupić u alchemików.

Po zdobyciu ingrediencji wracamy do Synnoliana po nagrodę jaką jest Zwykła Mikstura Przywrócenia Zdrowia, Amatorski Moździerz i książka "Diamentowe Ciastka".

Znaleźć łajno

Cel: Zdobycie 5 sztuk łajna

Nagroda: Mikstura Leczenia Chorób, Amatorska Retorta, książka "Receptariusz Alchemika"

Synnolian prosi nas o zdobycie łajna. Wręczy nam 4 mikstury Słabego Przywrócenia Zdrowia, które mamy dostarczyć do Kapelana Ogrula w Forcie Darius w Gnisis. Po wręczeniu miksturek udajemy się do Abishpulu Shanda, również mieszkającego w Gnisis. Ma on przed domem gnojnice, z których pozyskiwane jest łajno. Jeśli z nim porozmawiamy, dostaniemy za darmo 5 sztuk. Wracamy do Tufinusa po nagrody.

Znaleźć wierzbowy pylnik

Cel: Zdobycie 5 sztuk wierzbowego pylnika

Nagroda: Mikstura wyleczenia z paraliżu, książka "Czterech Pretendentów"

Synnolian zleca nam zdobycie wierzbowego pylnika, który jest mu potrzebny do stworzenia mikstury wyleczenia z paraliżu. Mówi nam przy okazji, że zazwyczaj kradnie go z plantacji Gro-Bagrat, która znajduje się na północ od Vivek, Dzielnica Przybyszów (patrz mapa). Udajemy się na miejsce, zabieramy co jest nam potrzebne i wracamy do Tufinusa po nagrody: Mikstura wyleczenia z paraliżu, książka "Czterech Pretendentów". Jeżeli nie chcemy kraść Wierzbowego pylnika, możemy go zdobyć z innego źródła - rośnie w okolicach Ebonheart, możemy go też kupić u alchemików.

Znaleźć maź pędraka

Cel: Zdobycie 5 sztuk mazi pędraka

Nagroda: Mikstura wyleczenia z zatrucia, Amatorski Alembik, Mikstura wyleczenia z zarazy

Tym razem czeka nas zdobycie 5 sztuk mazi pędraka, która jest pozostałością po martwym pędraku. Udajemy się do Kopalni Jaj Shulk (patrz mapa) i rozmawiamy z Dinokiem, od którego zdobędziemy owy składnik. Jeżeli nie chce nam się iść taki kawał, to szukamy pędraczków w okolicy Ebonheart i zabieramy z nich to, co nam potrzebne do wykonania zadania. Mając już odpowiednią ilość mazi, wracamy do zleceniodawcy i odbieramy nagrody.

Znaleźć korzeń korkowca

Cel: Zdobycie 5 sztuk korzenia korkowca

Nagroda: Mikstura wyleczenia z zwykłej choroby, Zwykłe przywrócenie zdrowia i zaklęcie Błogosławieństwo Pływaka

Synnolian zleca nam zdobycie 5 sztuk korzenia korkowca. Tufinus powie nam, abyśmy odwiedzili w tym celu Plantację Arvel (wschód od Pelagiad, patrz mapa). Z owego miejsca zabieramy potrzebny nam składnik, którym wracamy do Synnoliana. W nagrodę dostaniemy Mikstura wyleczenia z zwykłej choroby, Zwykłe przywrócenie zdrowia i zaklęcie Błogosławieństwo Pływaka.

Znaleźć mięso szczura

Cel: Zdobycie 5 sztuk szczurzego mięsa

Nagroda: Mikstura wyleczenia z zatrucia, książki "Ślubny Prezent Widma" i "Koresp. Charwich-Koniinge, t. 1"

Tufinus prosi nas o zdobycie szczurzego mięsa, które jest potrzebne do stworzenia mikstur. O szczury najłatwiej w kanałach miasta Vivek, gdzie się udajemy. Tam ubijamy odpowiednią ilość gryzoni i wracamy do Synnoliana po zapłatę.

Znaleźć skórę Netchów

Cel: Zdobycie 5 sztuk skóry Netcha

Nagroda: Pas Kojącego Balsamu Balyny i Duże Przywrócenie Many

Ostatnie zadanie od Synnoliana. Tym razem musimy zdobyć skórę Netcha, potrzebną do stworzenia mikstury wyleczenia z paraliżu. W celu zdobycia owego składnika udajemy się w rejon wysp Askadyjskich i szukamy Netchów (gigantyczne "latające" stworzonka, nie sposób nie zauważyć). Zbieramy odpowiednią ilość skór i wracamy do Tufinusa, który wręczy nam Pas Kojącego Balsamu Balyny i Duże Przywrócenie Many.

Potem rozmawiamy z następnym zleceniodawcą, Iulusem Truptorem, który przebywa w tym samym pomieszczeniu co Synnolian.

Iulus Truptor (Ebonheart: Komnaty Wielkiej Rady)

UWAGA! Zadania związane z datkami pieniężnymi, można wykonać na dwa sposoby: Możemy udać się do NPC-ów związanych z zadaniem i zebrać od nich pieniądze lub zapłacić z własnej kieszeni (jeżeli mamy wystarczająco dużo kasy i jesteśmy leniwi).

Datki z Poselstwa Skyrim

Cel: Zdobycie pieniędzy od Poselstwa Skyrim

Nagroda: 2 mikstury Słabego Przywrócenia Osobowości, opcjonalnie Buty Skazańca

Iulus wysyła nas do Poselstwa Skyrim, gdzie mamy zdobyć (czyt. wyżebrać) trochę septimów na Kult. W budynku poselstwa rozmawiamy z Nordami (najlepiej, aby nas bardzo lubili zanim zaczniemy prosić o datek). Po zdobyciu pieniędzy wracamy do Iulusa, który obdaruje nas odpowiednio: za 100 septimów - dwie miksturki Słabego Przywrócenia Osobowości, za 200 septimów - dwie miksturki Słabego Przywrócenia Osobowości i Buty Skazańca.

Datki z Poselstwa Argonian

Cel: Zdobycie pieniędzy od Poselstwa Argonian

Nagroda: 2 Dosk. Mikstury Przywrócenia Szczęścia albo Habit Zenithara

Udajemy się do Poselstwa Argonian i rozmawiamy z Im-Kilayem na temat datku na rzecz Kultu. W podziemiach poselstwa znajdziemy ukrywającą się On-Wan, argoniańską niewolnicę. Ten niewygodny fakt możemy wykorzystać przy "negocjacjach" dotyczących wysokości datku. Datek będzie jeszcze większy, jeśli nastawienie Im-Kilaya do nas będzie wynosiło minimum 80. Ze zdobytymi pieniędzmi wracamy do Iulusa, który wynagrodzi nas: za 100 septimów - dwie Doskonałe Mikstury Przywrócenia Szczęścia, za 200 septimów - Habit Zenithara.

Datki dla Fortu Jeleniego

Cel: Zdobycie pieniędzy od ludzi z Ald'Ruhn

Nagroda: Zwój Pełnego Kryształu Ephyggi, Zwój Didali, książka "Kupowanie jak Gra"

Tym razem Iulus wysyła nas do Ald'Ruhn, abyśmy zebrali datki od mieszkańców. Poniższa tabela przedstawia zależność wysokości datków od nastawienia mieszkańców (nie musimy zbierać datków od każdego z niżej wymienionych NPC-ów).

NPC Miejsce pobytu Maks. datek (nastawienie 30) Maks. datek (nastawienie 70)
Jubiler Aengoth "Pod Szczurem i Garnkiem" 30 60
Baradas Gildia Wojowników 10 20
Cienne Sintieve Cienne Sintieve: Alchemik 10 20
Codus Callonus Codus Callonus: Księgarz 10 20
Dular gro-Buzga "Pod Szczurem i Garnkiem" 1 5
Edwinna Elbert Gildia Magów 10 20
Erannil Gildia Magów 1 5
Estoril "Pod Szczurem i Garnkiem" 1 5
Galthragoth Dom Galthragotha 5 10
Hoki Siedziba Morag Tong 5 10
Lirielle Stoine "Pod Szczurem i Garnkiem" 5 10
Malpenix Blonia Malpenix Blonia: Kupiec 10 20
Merthierry Laelipee Szynk Ald-Skar 1 5
Percius Mercius Gildia Wojowników 10 20
Tauryon Ulice Ald'ruhn 10 20
Żabi Jęzor "Pod Szczurem i Garnkiem" 1 5
Yak gro-Skandar "Pod Szczurem i Garnkiem" 1 5
Razem: 111 240

Po zebraniu pieniędzy wracamy do Iulusa, który nagrodzi nas: 100 septimów - Zwój Pełnego Kryształu Ephyggi, Zwój Talentu Didali; 200 septimów - Zwój Pełnego Kryształu Ephyggi, Zwój Talentu Didali, Książka "Kupowanie jak Gra".

Koszula i kamizelka na dożynki

Cel: Zdobycie koszuli i kamizelki

Nagroda: Książka pt. "Taniec w Ogniu, Rozdział 7"

Tym razem Truptor zleca nam znalezienie czerwonej koszuli i czarnej kamizelki na obchody zakończenia żniw. W tym celu udajemy się do krawca w Balmorze i pytamy o koszulę. Zostaniemy odesłani do Caldery, do krawca Falanaamo. Ów elf ma taką koszulę; możemy ją zdobyć na dwa sposoby - kupić ją, albo przekonać Falanaamo do siebie i dostać dodatkowo Modne Spodnie (+3 do Osobowości). Za wykonanie zadania dostaniemy od Truptora książkę "Taniec w Ogniu, Rozdział 7".

Brandy na obiad dobroczynny

Cel: Zdobycie Cyrodiiliańskiej brandy na obiad (5 sztuk)

Nagroda: Lewa i Prawa Dłoń Zenithara

Teraz musimy zdobyć Cyrodiiliańską brandy, co wiąże się z wizytą w Balmorze i rozmową z właścicielami szynków: Benuniusem Agrudiliusem, Dulneą Ralaal, Bacolą Closciusem i Banorem Seranem - każdy z nich zgadza się ofiarować nam po jednej butelce. Po piątą butelkę brandy udajemy się do Nalcaryi z Białej Zatoki (również w Balmorze). Mając 5 butelek Cyrodiiliańskiej brandy, wracamy do zleceniodawcy i odbieramy dwie rękawice: Lewą oraz Prawą Dłoń Zenithara.

Darowizna od Cuniusa Peleliusa

Cel: Zdobycie pieniędzy na rzecz Kultu od Cuniusa Peleliusa

Nagroda: Zwój Czarnej Myśli, Zwój Wiecznej Nocy Elevrama, Zwój Zniekształcania Alvusii, Zwój Zemsty Lorda Mhasa, Zwój Hazardzisty, Zwój Brutalnej Potęgi

Iulus wysyła nas do Caldery po datek od Gubernatora Cuniusa (Caldera, Pałac Gubernatora). Niestety, Cesarski nie jest chętny do darowania pieniędzy na rzecz Kultu... Możemy to zadanie wykonać na dwa sposoby:

  1. Idziemy porozmawiać z Olumbą gro-Boglarem (ten sam budynek), który twierdzi, iż Gubernator zajmuje się szmuglowaniem ebonu. Udajemy się do kopalni na południowy-zachód od Caldery i rozmawiamy z niewolnikami, którzy potwierdzą wersję Orka.

  2. Idziemy do pokoju Odrala Helvi (spiralne schody po naszej lewej stronie) i ze skrzyni wykradamy tajną księgę rachunków prowadzoną przez Dunmera.

Wracamy do Cuniusa z książką lub relacjami niewolnika. Teraz Gubernator bez większych oporów odda nam 3 kawałki rudy ebonu, za która dostaniemy więcej niż 500 septimów. Udajemy się do Iulusa i odbieramy nagrody.

Zobowiązanie Canctuniana Poniusa

Cel: Zdobycie pieniędzy na rzecz Kultu od Canctuniana Poniusa

Nagroda: Szept Zenithara

Jest to nasze ostatnie zadanie od Iulusa. Tym razem udajemy się do Canctuniana Poniusa (Kompania Wschodniocesarska, Ebonheart), który obiecał 1000 septimów na rzecz Kultu. Niestety, Ponius został okradziony przez mnicha Mossanona i nie ma dla nas pieniędzy. Musimy więc poszukać złodzieja, który ma 3000 szt. złota należące do Poniusa. Najpierw rozmawiamy z handlarzami w Kompanii, którzy powiedzą nam o kobiecie Mossanona i o tym, iż jegomość często przebywał w Vivek. Udajemy się do Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów i tam rozmawiamy z Flacassią Fauseius, która powie nam, że poszukiwany przez nas mnich często podróżował do Sadrith Mory. Teleportowujemy się do Sadrith Mory i znowu pytamy o mnicha. Mieszkańcy wyślą nas do domu Volmyni Dral, w którym znajdziemy poszukiwanego przez nas Mossanonona. Rozmawiamy z nim i zabieramy od niego 2500 septimów, po czym zapewniamy, że nie wydamy miejsca jego pobytu. Udajemy się do Kompanii, oddajemy pieniądze Canctunianowi. W zamian za pomoc dostajemy obiecany datek. Wracamy do Iulusa, który wręczy nam amulet Szept Zenithara i podziękuje za współpracę.

Kaye (Ebonheart: Cesarskie Kaplice)

Zaginiona kamionka

Cel: Odnalezienie ceramicznej misy skradzionej przez Caryarela

Nagroda: 200 septimów i 3 zwoje Interwencji Bóstw

Kaye opowie nam o pewnym Elfie Wysokiego Rodu imieniem Caryarel, który ukradł kamionkową misę należącą do Kultu. Naszym celem jest odnalezienie elfa i zmuszenie go do oddania misy. Pytamy się miejscowych Elfów o Caryarela - powiedzą nam, że znajduje się on w Gnaar Mok. Udajemy się do tej wioski, szukamy złodzieja i rozmawiamy z nim. Caryarel nie przyzna się do kradzieży, więc nie pozostaje nam nic innego, jak włamanie do jego domu. Misa będzie leżała w skrzyni. Mając już skradziona rzecz, wracamy do Kaye'a, który wynagrodzi nas 200 septimami i 3 zwojami Interwencji Bóstw.

Nawiedzenie

Cel: Pozbycie się duchów z domu Nedhelasa

Nagroda: 3 zwoje Zwój Błędnego Wzroku Golnary

Tym razem czeka nas podróż do Cladery i pozbycie się problemu zwanego "nawiedzeniem". Szukamy na ulicach Caldery Nedhelasa, który da nam klucz do swojego nawiedzonego domu. Kierujemy się w stronę chatki, wchodzimy do piwnicy i wybijamy duchy. Po skończonej pracy wracamy do Nedhelasa i mówimy o wykonanym zadaniu. Teraz powrót do Kaye'a, który wręczy nam trzy zwoje Błędnego Wzroku Golnary.

Czarownica Thelsa Dral

Cel: Pozbycie się czarownicy Thelsy Dral

Nagroda: Ognisty Kamień

Kaye zleca nam pozbycie się czarownicy Thelsy Dral, która ucieka przed Kultem, przy okazji wręczając 300 septimów na koszta podróży. Udajemy się do Kopalni jaj Asha-Ahhe (patrz mapa). Jeśli wcześniej porozmawiamy z górnikami, to dowiemy się czego można spodziewać się głębiej. Wiedźma ma obstawę złożoną z dwóch osób. Likwidujemy całą trójkę, po czym rozmawiamy z górnikami, którzy wręczą nam 4 jaja kwama. Wracamy do Kaye'a, od którego dostaniemy pierścień Ognisty Kamień.

Srebrna Laska Wstydu

Cel: Odnalezienie Srebrnej Laski Wstydu

Nagroda: Srebrna Laska Wstydu, Koszula Przywrócenia

Teraz czeka nas podróż na Górę Kand, w celu odnalezienia Srebrnej Laski Wstydu, która przed laty przepadła razem z akolitą Linusem Iulusem. Ciało kapłana wraz z laską znajdziemy na zachód od Jaskini Kand (patrz mapa). Zabieramy laskę, Amulet Mary i Pas Stendarra Linusa Iulusa. Z tymi przedmiotami wracamy do Kaye'a, który pozwoli nam zachować Laskę oraz ofiaruje Koszulę Przywrócenia.

Niespokojny duch

Cel: Pomszczenie Julielle Aumine

Nagroda: Zwój Przywołania Atronacha Ognia, Zwój Ogni Piekielnych i Zwój Piątej Bariery

Ostanie zadanie od Kaye'a. Udajemy się do Hla Oad i rozmawiamy z Okurem, który powie nam, iż jest nawiedzany przez ducha Julielle Aumine. Ażeby Okur przestał być nawiedzany, musimy zabić Dudleya, Larisusa Dergiusa, Ralosa Othrenima i Thervam Drelasa, którzy mieszkają w jaskini Yasamsi (na południe od Hal Oad, patrz mapa). Likwidujemy przemytników, a z ciała Ralosa zabieramy amulet, który oddajemy Okurowi. Wracamy do Kaye'a i odbieramy nagrody: Zwój Przywołania Atronacha Ognia, Zwój Ogni Piekielnych i Zwój Piątej Bariery.

Lalatia Varian (Ebonheart: Cesarskie Kaplice)

Pierścień w Mroku

Cel: Odnalezienie Pierścienia Wiatru

Nagroda: Pierścień Wiatru, Ostrzeżenie Zenithara, Podstęp Zenithara

Lalatia opowie nam o pierścieniu, który pojawił się w jej wizji na palcu Dunmera, w mrocznej jaskini. Varian da nam zwoje Interwencji Bóstw, Zwój Wigoru oraz Zwój Witalności. Z tymi przedmiotami udajemy się do komnat Wielkiej Rady w Ebonheart i rozmawiamy z Llaalamen Dredilem, który powie nam, że jaskinia z wizji Lalatii to Nammu - kawerna położona na zachód od Tel Aruhn (patrz mapa). Udajemy się do wspomnianej lokacji, szukamy Dunmera Galmisa Drena i bez zbędnych ceregieli zabijamy go, a ze zwłok zabieramy Pierścień Wiatru. Przy okazji idziemy uwolnić Jon Hawkera - dajemy mu zwój Interwencji Bóstw. Wracamy do Lalatii, która pozwala nam zachować pierścień.

Buty Apostoła

Cel: Odnalezienie Butów Apostoła

Nagroda: Buty Apostoła, Koszula Mary, Spódnica Mary

Wyrocznia wysyła nas do ruin Berandas (patrz mapa), w celu odzyskania Butów Apostoła. W ruinach szukamy ciała zabitego bohatera, który nosił owe buty. Przy okazji lokalizujemy panią Ame Nin, która w zamian za zwój Interwencji Bóstw obdaruje nas Koszulą i Spódnicą Mary. Wracamy do Lalatii, która pozwoli nam zachować Buty Apostoła.

Lodowe Ostrze Monarcha

Cel: Odnalezienie miecza Lodowe Ostrze Monarcha

Nagroda: Lodowe Ostrze Monarcha, Szata Adusamsi

Lalatia prosi nas o uratowanie Adusamsi Assurnarairan, która jest więziona w dunmerskiej twierdzy Rotheran (patrz mapa). Udajemy się do twierdzy, w środku szukamy i zabijamy Llarena Terano. Z ciała zabieramy Lodowe Ostrze Monarcha, Szatę i Pierścien Adusamsi, którą to uwalniamy z celi. Powracamy do Lalatii, która podziękuje nam za wykonanie zadania i pozwoli zachować miecz.

Zwój Szybkiego Smażenia

Cel: Odnalezienie Zwoju Szybkiego Smażenia

Nagroda: Zwój Szybkiego Smażenia, Rękawice Chwały

Tym razem czeka nas podróż do ruin Ashalmimilkala (patrz mapa) i odzyskanie Zwoju Szybkiego Smażenia, który ostatnio posiadał Urjorad. W ruinach zabijamy Carecalmo i jego pomocnika Meryarana. Lewitujemy i z ciała Khajiita zabieramy Zwój. Wracamy do Wyroczni, która obdaruje nas Rękawicami Chwały i pozwoli zachować przedmiot zadania.

Zgniatacz Czaszek

Cel: Odnalezienie Zgniatacza Czaszek

Nagroda: Zgniatacz Czaszek, zwierzchnictwo nad Kultem

Lalatia miała wizję, w której pojawił się legendarny artefakt - Zgniatacz Czaszek. Wyrocznia widziała go w zamkniętych ruinach daedrycznych. Udajemy się do Llaalama Dredila (Komnaty Wielkiej Rady w Ebonheart), który powie nam, że chodzi o ruiny Anudnabia, do których dostaniemy się przez Grobowiec Rodziny Omaren (patrz mapa). Zgniatacz Czaszek leży w skrzyni, która lewituje nad jeziorem lawy. Wracamy do Lalatii, która pozwoli nam zachować młot, wręczy Pogromcę lub Zwycięzcę oraz przekaże zwierzchnictwo nad Kultem, nadając nam tytuł Prymasa.

I tak oto dostąpiliśmy zaszczytu bycia szefem kolejnej gildii, zdobywając przy okazji kilka przydatnych artefaktów oraz dobrą reputację. Prawda, że wspaniale?


Naler


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.