Opuszczona linia kolejowa

Solucja i poradnik gry Wasteland 2

Wstęp

Teren przy starej linii kolejowej w południowo-wschodniej części Arizony jeszcze do niedawna tętnił do życiem, a to za sprawą ludzi, którzy urządzili tam targowisko znane jako "Mała Moskwa". Owe czasy to już jednak przeszłość. W chwili obecnej nie spotkasz tam żywego ducha, za to sporo groźnych syntków, które będziesz mógł pokonać, by pomścić mieszkańców Pustkowi.

Mapa lokacji

  • Wasteland 2 - Ikona skrzyni - skrzynie z losową bronią, amunicją, medykamentami oraz różnego rodzaju szmelcem.
  • Wasteland 2 - Ikona łopaty - zakopane skarby. Użyj Łopaty, aby wydobyć skrzynię z losowymi przedmiotami.
  • Wasteland 2 - Ikona brutala - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Brutal.
  • Wasteland 2 - Ikona elektryka - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Elektryk.
  • Wasteland 2 - Ikona mechanika - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Mechanik.
  • Wasteland 2 - Ikona hakera - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Haker.
  • Wasteland 2 - Ikona naprawy tosterów - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Naprawa tosterów.
  • Wasteland 2 - Ikona sapera - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Saper.
  • Wasteland 2 - Ikona włamywacza - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Włamywacz.
  • Wasteland 2 - Ikona kasiarza - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Kasiarz.

1 - droga pozwalająca otworzyć mapę świata.

2 - targowisko. Pośród ludzkich szczątków oraz zniszczonych straganów napotkasz dyskobota, oktotrona oraz 2 zabójców. To będzie prawdopodobnie twoje pierwsze starcie z syntkami, dlatego warto powiedzieć dwa słowa na temat walki z nimi.

Po pierwsze, najbardziej efektywnym sposobem walki jest... przejmowanie kontroli nad nimi - oczywiście aby tego dokonać, należy posiadać dobrze rozwiniętą umiejętność Haker. Jeśli nie posiadasz w drużynie speca od hackingu, wyposaż swój oddział w broń energetyczną. Tradycyjna amunicja nie jest zbyt skuteczna w walce z robotami, dlatego bez tego rodzaju broni w zanadrzu lepiej dać sobie spokój z opcjonalnymi walkami takimi jak tutaj. Szkoda amunicji i zachodu.

Jeśli zaś chodzi o tę konkretną bitwę, warto w pierwszej kolejności zneutralizować dyskobota. Wprawdzie jego możliwości ofensywne są dość skromne, jednak oślepianie członków Teamu Echo może znacząco obniżyć ich efektywność, przy jednoczesnym poprawieniu szans na trafienie wrażych robotów. Zabójcy oraz oktotron stanowią podobne zagrożenie. Ten drugi może jednak atakować obszarowo, więc jeśli pozwolisz się robotom zbliżyć do swojego oddziału, upewnij się, że oktotron nie może wpasć w sam środek zgrupowania twoich ludzi. W przeciwnym wypadku może poczynić naprawdę okropne szkody.

3 - ruiny. W środku spotkasz 3 ciachacze. Jeśli poprzednia bitwa (2) sprawiła ci kłopoty, nawet się tutaj nie zbliżaj - te cyborgi można traktować jako mini-bossów, a zgromadzenie aż trzech w jednym miejscu sprawia, że jest to jedna z najtrudniejszych potyczek w całęj grze.

Dlaczego? Otóż każdy ciachacz posiada ok. 500 PŻ i potrafi przemieszczać się za pomocą dużych, zwinnych skoków. Jego pazury potrafią przebić niemal każdy pancerz i są naprawdę zabójcze w walce w zwarciu. Ponadto ciachacz dysponuje bronią laserową, którą może skupić na pojedynczym przeciwniku lub zaatakować cały obszar. Dodatkowo roboty te giną w blasku ogromnej eksplozji, która również może okazać się tragiczna w skutkach dla wyczerpanych bojem Strażników.

 

Jaką zatem obrać taktykę w tej walce? Najlepiej powoli i uważnie zbliżyć się do ruin i wyczekać, aż 2 z 3 ciachaczy znajdą się blisko siebie. Kiedy to nastąpi, odpal salwę z rakietnicy - sprzedawane przez Tana RPG-7 będą w stanie (niemal) zniszczyć roboty przy pierwszym strzale. Kiedy zostaniesz już zauważony, postaraj się rozproszyć swoich Strażników, aby ataki obszarowe wroga zebrały jak najmniejsze żniwo. Kontynuuj ostrzał rakietowy, ciskaj w roboty granaty i wszystko to, co masz najlepsze. Walka z ciachaczami nie jest momentem na oszczędzanie amunicji. Kiedy jednak zwyciężysz, solidny zastrzyk PD wynagrodzi ci cały trud.

4 - zepsuty toster. Jeśli zdołasz go naprawić, uzyskasz... losowe ubranie.

5 - Vax. Cyborg, którego niektórzy gracze mogą pamiętać z pierwszej części gry Wasteland, może zostać reaktywowany za sprawą odpowiednio rozwiniętej umiejętności Haker. Jeśli ci się to powiedzie, zyskasz cennego towarzysza podróży, którego jednak nie będziesz w stanie kontrolować ani usunąć z oddziału.

Warto dodać, że dwukrotne użycie na robocie umiejętności Haker zapewni mu Podkręcenie, czyli tymczasową premię do Punktów Akcji. Sztuczki tej można używać wielokrotnie, dlatego warto ją stosować przed każdą walką. Co więcej, warto pamiętać, że choć Vaxa nie można kontrolować, to jednak można go leczyć - wystarczy użyć... tak, hakowania.

6 - alternatywna droga pozwalająca otworzyć mapę świata.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.