Wieża straży miejskiej Królewskiej Przystani

Solucja i poradnik gry Gra o tron

Eksploracja

Wieża straży miejskiej Królewskiej Przystani, parter

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Nowa nadzieja - Wieża straży miejskiej Królewskiej Przystani, parter

1 - wyjście na ulice Królewskiej Przystani.

2 - Justin.

3 - Rufus.

4 - Duran.

5 - Androw.

6 - Lester.

7 - Caron.

8 - schody prowadzące do górnej piwnicy wieży.

12 - Raymun.

13 - schody prowadzące na pierwsze piętro wieży.

Wieża straży miejskiej Królewskiej Przystani, górna piwnica

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Nowa nadzieja - Wieża straży miejskiej Królewskiej Przystani, górna piwnica

8 - schody prowadzące na parter wieży.

9 - Humphrey.

10 - zwłoki ofiary.

11 - Orys.

Wieża straży miejskiej Królewskiej Przystani, pierwsze piętro

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Gra o Tron - Wątek główny - Nowa nadzieja - Wieża straży miejskiej Królewskiej Przystani, pierwsze piętro

13 - schody prowadzące na parter wieży.

14 - dokumenty oraz pieczęć Janosa Slynta.

Opis

Po wejściu do wieży otrzymasz 50 PD. Na początek powinieneś porozmawiać ze stacjonującymi tutaj strażnikami, by dowiedzieć się co nieco o ostatnich wydarzeniach. Justin (2), Androw (5) i Lester (6) opowiedzą ci o zwyczajach Janosa Slynta, Rufus (3) i Androw (5) napomkną o temperamencie niejakiego sir Harrolda, Rufus (3) i Lester (6) powiedzą ci o niezidentyfikowanych zwłokach ofiary schwytanego mordercy, zaś Justin (2) i Duran (4) poruszą temat Orysa i zakładu, w którym oficerowie obstawiają, jak długo pożyje więzień. Pozyskane w toku rozmów ze strażnikami informacje okażą się za chwilę niezwykle przydatne.

Po wstępnym rozpoznaniu terenu porozmawiaj z Caronem (7). Powiedz mu, że zanim postawisz pieniądze na więźnia, chcesz zobaczyć, w jakim jest stanie - wówczas strażnik przepuści cię bez żadnych problemów. Otrzymasz za to 50 PD. Humphrey (9) również nie będzie robił problemów - przynajmniej dopóki nie zbliżysz się do zwłok niezidentyfikowanej ofiary. Wówczas, aby pozbyć się strażnika i jednocześnie zdobyć klucz do cel, będziesz musiał postraszyć Humphreya sir Harroldem, zapłacić mu 125 srebrnych jeleni lub zabić go. Tak czy inaczej zdobędziesz niezbędny klucz i pozostaniesz sam na sam ze zwłokami szlachcica. Herb wyszyty na jego kubraku oraz list od Faleny wraz z jej lokiem szybko uzmysłowią Alesterowi, że stoi właśnie przed szczątkami swojego brata. Czerwony kapłan postanowi dokonać zemsty na mordercy, który, nota bene, przesiaduje w celi nieopodal (11).

Morderca twojego brata imieniem Orys udzieli ci kilku ciekawych informacji. Dowiesz się od niego, że działał na polecenie Janosa Slynta, który po wykonaniu zadania nie zapłacił najemnikowi, lecz zamiast tego wtrącił go do lochu. Co więcej, Orys widział na biurku Slynta list z pieczęcią królewskiej kancelarii, a to oznacza, że rozkazy przyszły prosto z Czerwonej Twierdzy - być może nawet od samego Valarra. W zamian za ujawnienie tych informacji zabójca poprosi cię o pomoc w ucieczce. Decyzję odnośnie tej sprawy odłóż na później - najpierw powinieneś odnaleźć wspomniany przez Orysa dokument.

Wróć na parter i porozmawiaj ze strzegącym gabinetu Slynta Raymunem (12). Powiedz mu, że przyszedłeś po ważne dokumenty dowódcy, których ten zapomniał zabrać do Czerwonej Twierdzy - zyskasz możliwość swobodnego przejścia i 50 PD. Na biurku Slynta znajdziesz List do dowódcy straży miejskiej. Lektura korespondencji potwierdzi słowa Orysa: to Valarr kazał dokonać egzekucji, choć nie chodziło o Gawena, a o jego towarzysza - twój brat miał po prostu pecha. Przed opuszczeniem gabinetu zabierz pieczęć Janosa Slynta, a następnie udaj się ponownie do lochów. Tam będziesz musiał zdecydować, co zrobić z Orysem:

  • Zabicie więźnia zapewni ci dodatkową cechę Sprawiedliwość jest ślepa.
  • Pomoc w ucieczcie Orysa będzie wymagała dodatkowego wysiłku. Kiedy uwolnisz Orysa i staniesz przed Caronem (7), ten zapyta o powód wyprowadzenia więźnia. Musisz odpowiedzieć, że przenosisz go na polecenie Slynta, a następnie pokazać strażnikowi pieczęć dowódcy. W takim wypadku Caron oraz wszyscy inni strażnicy pozwolą ci spokojnie przejść, a ty po wyjściu z wieży otrzymasz 150 PD oraz dodatkową cechę Sztuka ucieczki. Jeżeli jednak wybierzesz inne opcje dialogowe, Złote Płaszcze podniosą alarm i będziesz musiał zlikwidować każdego z nich - a nie jest to zadanie łatwe. Jeśli jednak uda ci się przeżyć, zapiszesz na swoim koncie łącznie 125 PD.

Wróć do Harltona. W trakcie rozmowy wspólnie dojdziecie do wniosku, że Cersei rękami Valarra próbuje z jakiegoś powodu eliminować bękartów. Więcej na ten temat mogłaby powiedzieć wam księga traktująca o genealogii rodów Siedmiu Królestw, która znajduje się w rękach maestera Ruperta. Uczony słynie z upodobania do hazardu i najczęściej można go spotkać w okolicy areny w kanałach. Tam też się udaj.

Kiedy dotrzesz na miejsce, zauważysz, że opuszczona podczas twojego ostatniego pobytu w kanałach arena jest teraz tętniącym życiem centrum rozrywki. Wśród kibiców spotkasz m.in. Ruperta. Maester zgodzi się oddać ci księgę, lecz nie za darmo - będziesz musiał spłacić jego dług wobec zarządcy areny, Ossifera. Aby nie było zbyt łatwo, nie chodzi tu o zwrot pieniędzy, a o pokonanie aktualnego czempiona kanałów zwanego Errokiem. Nie masz jednak wielkiego wyboru - jeśli chcesz zdobyć księgę, musisz zgodzić się na zaproponowane przez Ruperta warunki. Chwilę później maester przedstawi cię Ossiferowi jako swojego reprezentanta, a tobie nie pozostanie nic innego, jak wygrać pojedynek.

Walka z Errokiem nie należy do szczególnie trudnych. Staraj się go ogłuszyć lub powalić i regenerować siły, kiedy nie będzie zdolny do walki; niezwykle skuteczne, jak zwykle zresztą, okaże się użycie trucizny zwanej Dusicielem. Gdy Errok w końcu zginie, otrzymasz 500 PD oraz 30 srebrnych jeleni. Zgodnie z umową, rozpromieniony Rupert wręczy ci księgę pt. Historia wielkich rodów Siedmiu Królewstw, zaś przyglądający się wszystkiemu sir Desmond podaruje ci klucz do prywatnego wyjścia na powierzchnię, które pozwoli ci szybko i łatwo przemieszczać się pomiędzy areną a sercem Królewskiej Przystani. Warto dodać, że po opuszczeniu kanałów otrzymasz poboczne zadanie Krew i piach.

Wróć do Harltona i pokaż mu zdobytą księgę. Po dłuższej chwili dostrzeżecie, że wszystkie dzieci Baratheonów mają kruczoczarne włosy. Biorąc pod uwagę, że wszyscy potomkowie króla Roberta są blondwłosi, nie ma wątpliwości, że pochodzą z nielegalnych związków królowej - właśnie dlatego Cersei eliminuje królewskich bękartów. W tym momencie Harlton postanowi opowiedzieć ci o Bractwie - grupie króelwskich opozycjonistów, która planuje obalić obecny ład i przywrócić koronę rodowi Targaryenów. Po wysłuchaniu argumentów lorda Leśnej Warowni Alester automatycznie postanowi dołączyć do konspiratorów. Otrzymasz wówczas pierwsze zadanie, którym będzie odnalezienie ukrytych przez twojego ojca dokumentów, a świadczących o nadużyciach dokonywanych przez Valarra. Oznacza to, że w końcu znów zawitasz do Riverspring. Otrzymasz przy tym nowe główne zadanie (Dziedzictwo) oraz 200 PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.