Świeża krew

Solucja i poradnik gry Gra o tron

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Jeora Mormonta na początku 7 rozdziału.

Opis

Nocnej Straży znów brakuje rąk do pracy, dlatego Lord-Dowódca wyśle cię w świat z misją zwerbowania na Mur nowych ludzi. Kolejnych rekrutów będziesz spotykał na przestrzeni kilku następnych rozdziałów, dlatego na ukończenie niniejszej misji poczekasz mniej więcej do 13 rozdziału.

W trakcie rozgrywki będziesz mógł skorzystać z trzech "źródeł" werbunku:

Mole's Town (począwszy od 7 rozdziału)

  • Andar - spotkasz go w zamtuzie. Mors niemal od razu rozpozna w mężczyźnie uciekiniera z Czarnego Zamku. Możesz go zabić (50 PD) lub odesłać na Mur.
  • Gulian - spotkasz go w tunelach Mole's Town, jednakże o jego "przydatności" do służby poinformuje cię wcześniej przebywająca w zamtuzie Willow. Gdy zejdziesz na dół, okaże się, że Gulian jest tak naprawdę bardem i nie byłoby z niego zbyt dużego pożytku na Murze. Mimo wszystko, możesz go zwerbować.

Riverspring (począwszy od 13 rozdziału)

Nieopodal głównej bramy miasta spotkasz Jona. Strażnik stwierdzi, że w lochach wciąż może być kilku chętnych do wstąpienia do Nocnej Straży, podobnie zresztą jak na ulicach Riverspring, gdzie po zamieszkach związanych z przejęciem władzy przez Valarra trafiło wielu mieszkańców. Mors postanowi odszukać odpowiednie osoby i od tej pory będziesz mógł rozpocząć werbunek.

  • Lochy w zamku Riverspring - jeśli w trakcie zamieszek wtrąciłeś tutaj Alyna, Małego Leo, Brusco lub Mellarę, teraz będziesz mógł ich przekonać do podróży na Mur. Pierwsza trójka zgodzi się bez problemu, kobieta zostanie odrzucona przez samego Morsa. Jeśli jednak odmówisz odesłania potencjalnego rekruta do Czarnego Zamku, otrzymasz za to 20 PD.
  • Donnor - spotkasz go na targu. Mężczyzna będzie poszukiwał godnego przeciwnika w walce na miecze i wyzwie Morsa na pojedynek. Jeśli podejmiesz rękawice i pokonasz najemnika w walce (musisz odebrać mu połowę PŻ), zgodzi się pojechać na Mur. Jeżeli odmówisz stanięcia w szranki, zdobędziesz 20 PD.
  • Mieszkaniec wioski - spotkasz go w dokach. Mężczyzna wyżali się, że pożyczył od bandytów pieniądze, a ci teraz planują go zabić. Mors zechce od razu odesłać plebejusza na Mur, jednakże Alester stwierdzi, że w pierwszej kolejności należy rozprawić się ze wspomnianymi łupieżcami. Tych spotkasz w alejce położonej nieco bardziej na południe od twojej aktualnej pozycji. Rozbij grupę składającą się z kilku bandytów, a ich przywódca zacznie błagać o życie. Możesz więc okazać łaskę i zyskać kolejnego rekruta lub dobić mężczyznę i zdobyć 20 PD. Na koniec porozmawiaj jeszcze z plebejuszem, którego teraz będziesz mógł już wysłać na Północ. Jeżeli się rozmyślisz, otrzymasz 20 PD.
  • Mieszkanka wioski spotkasz ją nieopodal dziedzińca zamku. Kobieta sama poprosi o możliwość przywdziania czerni, jednak powinieneś pamiętać, że Nocna Straż nie rekrutuje spośród płci pięknej. Jeżeli odmówisz wysłania plebejki na Mur, otrzymasz 20 PD.
  • Waltyr - spotkasz go w pobliżu wejścia do Bożego Gaju. Kowal w czasie najazdu Valarra stracił rodzinę i warsztat, dlatego chętnie przystanie na propozycję wybrania się na Północ. Jeżeli jednak nie zgodzisz się go przyjąć, zdobędziesz 20 PD.

Królewska Przystań (począwszy od 13 rozdziału)

Zaraz po przybyciu do Królewskiej Przystani spotkasz brata Nocnej Straży imieniem Morros. Dowiesz się od niego, że poszukiwanie rekrutów powinieneś zacząć od stołecznego więzienia. Tam też się udaj.

  • Jarl i Monterys - znajdziesz ich stojących przed tłumem gorączkującym się pod więzieniem Czerwonej Twierdzy. Strażnik powie ci, że mężczyźni ci torturowali i zabili kilku mieszkańców Królewskiej Przystani i teraz czekają na egzekucję. Możesz ich pozostawić samych sobie, jednakże jeśli chcesz zyskać kolejnych rekrutów, powinieneś powołać się na Prawo Werbunku. Tłum zareaguje zdecydowanie wrogo na takie dictum. Jeżeli powiesz, że życie na Murze nie jest najgorsze, mieszkańcy ruszą do ataku i będziesz musiał się z nimi rozprawić - otrzymasz za to jednak 100 PD. Jeśli stwierdzisz jednak, że zsyłka na Północ jest gorsza od śmierci, tłum rozejdzie się, lecz nie zyskasz żadnych PD. W obu przypadkach zdobędziesz za to dwóch rekrutów.
  • Lochy w Królewskiej Przystani - przesiaduje tam 4 więźniów. Aby móc ich zwerbować, musisz najpierw porozmawiać z gwardzistą stojącym przed wejściem do Czerwonej Twierdzy. Przekonaj go, by wpuścił cię do Warowni Maegora, a staniesz przed obliczem kolejnego strażnika. Ten, nie siląc się na delikatność, zażąda od ciebie łapówki. Opcji na wyjście z tej sytuacji jest kilka: zapłacić 50 srebrnych jeleni, użyć zastraszania i zapłacić 20 srebrnych jeleni lub dwukrotnie użyć zastraszania i walczyć ze strażnikami, za których pokonanie otrzymasz 100 PD. Bez względu na sposób, w jaki rozwiążesz tę sprawę, zyskasz 4 nowych rekrutów.

Powrót do Czarnego Zamku

Na Mur powrócisz w 13 rozdziale i to właśnie wtedy najlepiej zakończyć to zadanie. W większości przypadków Mormont pochwali cię za dostarczonych rekrutów; za każdego z nich otrzymasz od 20 do 40 PD - jeśli zwerbujesz wszystkich, zdobędziesz równe 500 PD. Na koniec zadania otrzymasz Płaszcz werbownika Nocnej Straży, a jeśli przysłałeś na Mur minimum 10 nowych ludzi, otrzymasz również Osiagnięcie Nieustanne czuwanie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.