Smocze Oko, poziom V

Solucja i poradnik gry Icewind Dale

Solucja - Smocze Oko
  1. Boczne pomieszczenie
  2. Boczne pomieszczenie
  3. Przycisk
  4. Boczne pomieszczenie
  5. Boczne pomieszczenie
  6. Boczne pomieszczenie
  7. Yxunomei

Ostatni i najtrudniejszy poziom Smoczego Oka. Najbardziej irytującą rzeczą jest fakt, że żeby odpocząć będziesz musiał iść aż do Marchona, czyli nadrabiać niezły kawałek drogi.

Od samego początku będziesz spotykał małą dziewczynkę - cokolwiek nie powiesz, ucieknię za pomocą teleportacji. W zasadzie nie musisz odwiedzać bocznych komnat, tylko zmierzać prosto do Yxunomei - ale przejdzie ci koło nosa sporo doświadczenia i parę magicznych przedmiotów. I uważaj na pułapki, których w tej lokacji nie brakuje. Tyle ogólników, przechodzimy do właściwego opisu.

W pierwszym bocznym pomieszczeniu (1) znajdziesz trochę yuan-ti do wybicia. Nic specjalnego też nie znajdziesz.

W drugim z kolei (2) czeka spore wyzwanie - naprawdę duża ilość yuan-ti, zarówno piechurów, jak i łuczników. Na początek wyciągnij piechurów na korytarz i wyrżnij co do jednego. Wejdź do komnaty i wszystkimi wojami uderz na Wielkiego Łucznika, natomiast magów zatrudnij do wykańczania reszty łuczników. Po walce przeszukaj komnatę i ruszaj dalej.

W kolejnym spotkasz trochę yuan-ti i histachii (nic specjalnego) oraz kata i dwóch mistrzów yuan-ti (to już wyższa szkołą jazdy, ale wciąż cienizna). Wynieś wszystkie magiczne przedmioty i odblokuj drzwi do następnej części korytarza naciskając przycisk (3).

W następnej komnacie (4) natkniesz się na kilku kapłanów i łuczników. Kapłanów uciszasz i wycinasz bez mrugnięcia okiem. Podobnie jak łuczników.

W 5 na twej drodze stanie jeden kapłan i cała masa histachii. Styl eksterminacji: dowolny. Artefaktów niestety nie uświadczysz.

Wręcz przeciwnie w 6. Na drodze do kilku niezłych, magicznych przedmiotów stoi grupa yuan-ti. Ale czego się nie robi dla własnego dobra, prawda?

Wreszcie wejdź do 7, gdzie czeka sama księżniczka Yxunomei. Jest to jedna z trudniejszych walk w grze, więc dobrze się przygotuj (czary ochronne). Sama Yxunomei jest odporna na broń słabszą niż +2, o czym musisz pamiętać w czasie walki. Mogą być problemy z jej obstawą, dlatego zalecam następującą taktykę: po rozmowie cofasz się do przedostatnich drzwi - Yxunomei podąży za tobą. Kiedy pojawi się przy wyjściu z twojej komnaty, zacznij rzucać czary obszarowe takie jak Ognista Kula, Lodowa Nawałnica itp. Jej samej prawdopodobnie nie wyrządzisz żadnych szkód, ale jej pomagierom - jak najbardziej. Teraz przyzwij jakieś stwory by odwrócić uwagę Yxunomei i zaatakuj kilkoma postaciami na przyspieszeniu. Po chwili księżniczka powinna opuścić świat żywych, natomiast ty zabierz klejnot serca, opróżnij skrzynie w komnacie Yxunomei (pułapki!) i wracaj do Kuldahar.

W Kuldahar przywitają cię Neo Orogi. Oczyść wioskę ze stworów i udaj się do Arundela. Kapłan podający się za Arundela pogratuluję ci zwycięstwa i ulotni się, natomiast prawdziwy arcydruid właśnie umiera na piętrze. Przed śmiercią wskaże ci cel kolejnej podróży - elfią fortecę, Odciętą Dłoń Seldarine. Przed wyruszeniem w tą długą podróż odwiedź jeszcze Conlana i uzupełnij zapasy. Przy okazji pogadaj z Sheemishem i zabierz ze skrzyni młot. Nie ma czasu do stracenia, ruszaj w wędrówkę.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.