Twierdza Strażników

Solucja i poradnik gry Wasteland 2

Wstęp

Twierdza Strażników - to właśnie tutaj rozpocznie się twoja przygoda w Wasteland 2. Rozpocznie w dość nieciekawy sposób, bowiem podczas pogrzebu jednego z weteranów tutejszej organizacji. Tak czy inaczej miejsce to jest jednym z niewielu bezpiecznych na post-apokaliptycznych pustkowiach Arizony. Na szczęście twoje bezpieczne dni są już policzone i niebawem przyjdzie ci wyruszyć poza mury potężnej warowni.

Mapa lokacji

  • Wasteland 2 - Ikona skrzyni - skrzynie z losową bronią, amunicją, medykamentami oraz różnego rodzaju szmelcem.
  • Wasteland 2 - Ikona łopaty - zakopane skarby. Użyj Łopaty, aby wydobyć skrzynię z losowymi przedmiotami.
  • Wasteland 2 - Ikona brutala - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Brutal.
  • Wasteland 2 - Ikona elektryka - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Elektryk.
  • Wasteland 2 - Ikona mechanika - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Mechanik.
  • Wasteland 2 - Ikona hakera - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Haker.
  • Wasteland 2 - Ikona naprawy tosterów - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Naprawa tosterów.
  • Wasteland 2 - Ikona sapera - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Saper.
  • Wasteland 2 - Ikona włamywacza - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Włamywacz.
  • Wasteland 2 - Ikona kasiarza - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Kasiarz.

1 - cmentarz. To właśnie tutaj odbędzie się ceremonia pogrzebowa, której przewodził będzie gen. Vargas. Kiedy obrzędy dobiegną końca, dowódca Strażników poprosi twoją drużynę o zbadanie sprawy pochowanego właśnie Asa. W ten oto sposób otrzymasz dwa pierwsze zadania wątku głównego: Poszukajcie w pobliżu wieży radiowej wzmacniaków, które miał przy sobie As oraz Poszukajcie pozostałych stron z dziennika Asa.

Tuż obok grobu odnajdziesz Łopatę, którą powinieneś zabrać i trzymać pod ręką aż do końca gry. Przedmiot ten pozwala bowiem rozkopywac "sterty kamieni", w których ukryte są rozmaite łupy. Nie rozkopuj jednak grobu Asa w obecności gen. Vargasa, bowiem możesz napytać sobie biedy... Jeśli wrócisz do tego miejsca później, dowódcy Strażników już nie będzie. Jeśli jednak prztłączysz do drużyny Angelę (5), upewnij się, że nie będzie widziała nikczemnego procederu. Niemniej przy zwłokach Asa i tak nie znajdziesz nic na tyle przydatnego, by już na starcie szargać swoje dobre imię.

2 - kwatera główna Strażników. Nie będziesz mógł do niej wejść, dopóki nie odnajdziesz wzmacniaków oraz stron z dziennika Asa. W rozmowie z pilnującym wejścia grenadierem sztabowym Nurem Giebitzem nie warto zgrywać hojraka, bowiem na tym etapie gry może przerobić całą twoją drużynę na pasztetową. Ponadto, jeśli grzecznie go posłuchasz, a do tego z powodzeniem skorzystasz z opcji Cwaniak lub Zakapior, doświadczony Strażnik podaruje ci całkiem niezły pistolet Muł z Mississippi. Uwaga jednak - opcja ta jest dostępna jedynie przy okazji pierwszej rozmowy z Giebitzem!

3 - kpr. Solveig Sefors. Weteranka działa jako handlarz i na początku gry będzie jedyną osobą, która może dostarczyć ci lepszą broń lub dodatkowy zapas amunicji. Warto rozważyć zakup Kombinezonu radiacyjnego II stopnia, gdy tylko będzie cię na niego stać. Pozwoli ci on swobodnie podróżować po północnych rubieżach mapy świata.

Ponadto, jeśli podczas rozmowy z kpr. Sefors użyjesz kodu 61290, otrzymasz unikatową książkę pt. Folklor Południowego Zachodu.

4 - Ashley Brygo, La Roca i Rook. Będziesz mógł ich zwerbować do swojej drużyny, jeśli podczas misji polegnie jeden z twoich początkowych towarzyszy. Są jednak dość słabi.

5 - Angela Deth. Weteranka strażników Pustkowi może ci wiele powiedzieć o tej organizacji oraz o swoim życiu, co w zasadzie sprowadza się do streszczenia jej roli w wydarzeniach mających miejsce w pierwszej grze z serii Wasteland. Angela chętnie dołączy do twojej drużyny, by pomóc ci w odnalezieniu zabójcy Asa. Strażniczka okaże się świetnym dodatkiem dla początkującej drużyny, jednak nie pozostanie w niej do końca gry, a to oznacza, że zebrane przez nią Punkty Doświadczenia przepadną - warto o tym pamiętać podczas planowania swoich poczynań.

Ponadto, jeśli pokażesz się z Angelą u gen. Vargasa i powiesz mu prawdę o tym, dlaczego ci towarzyszy, ten rozkaże jej pozostać w Twierdzy.

6 - wyjście z twierdzy. Umożliwi ci otwarcie mapy świata.

7 - Strażnik Khass Tet. Pojawi się tutaj po twojej pierwszej misji. Jeśli oddasz mu znalezioną nieopodal wieży radiowej Farbę w sprayu, otrzymasz w zamian cenną książkę pt. Kumite, Historia.

Ponadto, w wersji Director's Cut, za Khass Tetem odnajdziesz zamkniętą strzelnicę. Jeśli uda ci się pokonać zabezpieczenia, do czego niezbędna jest umiejętność Kasiarz, uzyskasz dostęp do dwóch skrzyń z losową bronią i amunicją. Na początek - jak znalazł!


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.