Przemyślcie ofertę Milicji Grzechotników

Solucja i poradnik gry Wasteland 2

Wstęp

Podczas wędrówki przez Kanion Tytana spotkasz Mroczną postać. Tajemniczy człowiek zaprosi cię na rozmowę w ustronnym miejscu. Jeśli tam pójdziesz i wypytasz o szczegóły propozycji, otrzymasz niniejsze zadanie.

Mapy lokacji

Kanion Tytana

1 - Mroczna postać.

2 - miejsce spotkania.

3 - patrole Milicji Grzecotników.

4 - ukryta brama bazy Milicji Grzechotników.

5 - przejście do bazy Milicji Grzechotników.

6 - kpt. Cliff Sadler.

Opis

Mroczna postać złoży ci propozycję przyłączenia się do Milicji Grzechotników i zakończenia panowania szalonych mnichów nad Kanionem Tytana - o ile tylko będziesz w stanie znaleźć kwaterę główną tajemniczej organizacji. Twoja odpowiedź w trakcie rozmowy nie będzie wiążąca, bowiem - jak wskazuje tytuł zadania - masz tę propozycję "przemyśleć". Jednakże, dzięki umiejętnościom Cwaniak (poz. 5) oraz Lizus (poz. 7), będziesz w stanie przekonać swojego rozmówcę do udzielenia ci kilku wskazówek na temat lokalizacji bazy Milicji Grzechotników, a nawet oddania Klucza Grzechotników.

Zanim jednak dotrzesz do głównej kwatery rzeczonej organizacji, możesz napotkać na swojej drodze kilka patroli (3) złożonych z jej członków. Staraj się na razie ich unikać i nie zbliżać do nich, szczególnie w przypadku posiadania asysty brata Shapiro. Takie spotkania zakończą się bowiem walką i śmiercią Grzechotników, z czego ich dowódca bynajmniej nie będzie zadowolony.

Samo wejście do bazy Grzechotników również okaże się dość skomplikowane. Kiedy dotrzesz do ukrytej bramy (4), staniesz przed trzema zasadniczymi opcjami:

  • Przyjrzyj się lodówce, która zdecydowanie nie pasuje do tego miejsca. Aby ją otworzyć, możesz:
    • użyć Klucza Grzechotników, który mogłeś zdobyć podczas spotkania z Mroczną postacią (4). W ten sposób unikniesz aktywowania alarmu oraz pułapki, bez większych problemów dostając się do ukrytego w urządzeniu komputera;
    • użyć własnych umiejętności. Jeśli bowiem nie będziesz miał przy sobie ww. klucza, nie pozostanie ci nic innego, jak tylko zneutralizować pułapkę oraz alarm przy pomocy umiejętności Elektryk oraz Saper, a następnie otworzyć lodówkę przy pomocy zdolności Kasiarz. W ten oto sposób uzyskasz dostęp do ukrytego w urządzeniu AGD komputera.
    Ów komputer umożliwia odblokowanie wejścia do bazy Milicji Grzechotników. Aby tego dokonać, możesz:
    • użyć hasła GADSDEN (4237336);
    • skorzystać ze zdolności Haker.
  • Przyjrzyj się wagonikowi z kopalni. Przy odpowiednio wysokiej Percepcji (poz. 8) będziesz w stanie zauważyć, że hamulec ręczny połączony jest z łańcuchem, który znika pod ziemią. Aktywowanie wagonika po poczynieniu tej obserwacji otworzy wejście do bazy.
  • Istnieje również trzecia droga. Otóż jeśli posiadasz bardzo niską wartość zdolności Elektryk, możesz spróbować... uzyskać krytyczną porażkę w teście tej zdolności i tym samym również doprowadzić do otwarcia bramy. Równie dobrze możesz jednak "siłą" aktywować lodówkę i uruchomić pułapkę - to również wystarczy, by wywołać alarm i doprowadzić do otwarcia wrót bazy.

W przypadku powodzenia jednej z powyższych akcji w wejściu przywita cię por. Bridewell z eskortą trzech ludzi. Warto podkreślić, że jeśli będziesz podróżował razem z bratem Shapiro, to ten zostanie natychmiast ZABITY. Jeśli nie chcesz zatem stracić opieki mnichów, najlepiej odprowadzić go najpierw do świątyni Tytana, a następnie wrócić tutaj bez jego eskorty. Ponadto, sposób otworzenia wrót również będzie miał znaczenie. Jeśli skorzystałeś z klucza i podałeś hasło lub zhakowałeś komputer, ewentualnie aktywowałeś wagonik, por. Bridewell przywita cię mniej lub bardziej entuzjastycznie, ale nie zdecyduje się na atak. Jeśli jednak próbowałeś wedrzeć się do bazy w inny sposób - patrz powyższe opcje nr 3 - wówczas por. Bridewell oraz jej ludzie od razu przystąpią do ataku. W takim wypadku będziesz musiał spuścić im łomot - aż do momentu, gdy sami się poddadzą i zaproponują spotkanie w bazie.

Bez względu na to, w jaki sposób przebiegło twoje pierwsze spotkanie z por. Bridewell, przed wejściem do kryjówki Milicji Grzechotników będziesz musiał oddać całą swoją broń. Na szczęście możesz to zrobić bez obaw i odebrać swój arsenał po opuszczeniu bazy. Jeśli odmówisz, rozmowa zakończy się walką i pozostanie ci jedynie zabicie por. Bridewell oraz jej świty. W ten oto sposób staniesz się jednak wrogiem tej tajnej organizacji i utracisz możliwość kooperacji z nią.

Jeśli zatem uniknąłeś konfliktu, teraz staniesz przed obliczem dowódcy organizacji, niejakiego Cliffa Sadlera (6). Początek konwersacji będzie zależał od tego, czy zdążyłeś już zabić jego ludzi, czy nie. W tym pierwszym przypadku Sadler będzie agresywny, ale nie przerwie rozmowy, a nawet zaproponuje ci odkupienie win poprzez wykonanie dla niego "misji samobójczej". W tym drugim zaoferuje ci nawet wsparcie ze swoich prywatnych zbiorów, a mianowicie Pancerz bojowy oraz Koszulkę kuloodporną. Wszystko po to, by przeciągnąć twój oddział na swoją stronę.

Dlaczego? Milicja Grzechotników pragnie wyeliminować Sługi Atomowego Grzyba i przejąć kontrolę nad Kanionem Tytana. W tym celu będą potrzebować jednak kogoś, kto zneutralizuje główną broń szalonych mnichów. Jeśli zdecydujesz się pomóc Sadlerowi i jego ludziom, zakończysz niniejszą misję i od razu otrzymasz nową: Uszkodźcie komputer atomowy mnichów na polecenie MG. Niemniej to, co powiesz teraz Sadlerowi, nie zobliguje cię jeszcze do zawiązania faktycznego aliansu. Na to przyjdzie czas nieco później. Jeśli odmówisz przyłączenia się, zostaniesz wydalony z bazy, ale nadal będziesz mógł odebrać swoją broń od por. Bridewell.

Warto dodać, że jeśli wypytasz Sadlera o Milicję, będziesz mógł poprosić go o trochę dodatkowego wyposażenia. Aby je jednak otrzymać, będziesz musiał wykorzystać umiejętnośći Zakapior (poz. 7) oraz Lizus (poz. 7).

 


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.