Świątynia Tytana

Solucja i poradnik gry Wasteland 2

Wstęp

Obszar Świątyni Tytana jest podzielony na dwie części. Pierwsza z nich jest terenem ogólnodostępnym, okalającym właściwy kompleks zabudowań należący do Sług Atomowego Grzyba. Druga to teren samej Świątyni: jej dziedziniec oraz podziemny silos, będący celem tej wyprawy. Do środka można dostać się z obu naziemnych części obszaru świątynnego, co jest szczególnie dobrą wiadomośćią dla tych, którzy preferują współpracę z Milicją Grzechotników i nie mają ochoty zawracać sobie głowy daniną dla szalonych mnichów.

Na całym obszarze obowiązuje Pokój Tytana. Oznacza to, że nie możesz atakować łupieżców chronionych przez Sługi Atomowego Grzyba, ale i sam możesz czuć się bezpieczny, dopóki będzie z tobą brat Shapiro. Inna sprawa, że swojego prywatnego anioła stróża możesz pozostawić przy świątynnej bramie i następnie wyruszyć na samotne łowy, by oczyścić okolicę z bandytów...

Mapa lokacji

  • Wasteland 2 - Ikona skrzyni - skrzynie z losową bronią, amunicją, medykamentami oraz różnego rodzaju szmelcem.
  • Wasteland 2 - Ikona łopaty - zakopane skarby. Użyj Łopaty, aby wydobyć skrzynię z losowymi przedmiotami.
  • Wasteland 2 - Ikona brutala - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Brutal.
  • Wasteland 2 - Ikona elektryka - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Elektryk.
  • Wasteland 2 - Ikona mechanika - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Mechanik.
  • Wasteland 2 - Ikona hakera - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Haker.
  • Wasteland 2 - Ikona naprawy tosterów - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Naprawa tosterów.
  • Wasteland 2 - Ikona sapera - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Saper.
  • Wasteland 2 - Ikona włamywacza - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Włamywacz.
  • Wasteland 2 - Ikona kasiarza - obiekty wymagające wykorzystania umiejętności Kasiarz.
  • Wasteland 2 - Ikona brutala - beczki ze szlamem. To własnie z nich musisz pobrać substancję niezbędną do złożenia daniny szalonym mnichom.

1 - droga pozwalająca otworzyć mapę świata.

2 - Dale. Mężczyzna zapyta cię, czy nie byłbyś w stanie odstąpić mu odrobiny szlamu i tym samym umożliwić wejście do Świątyni Tytana. Jeśli dwukrotnie z powodzeniem użyjesz umiejętności Cwaniak (poz. 4 i 5), uda ci się wymusić na Dale'u przyznanie do bycia szmuglerem, który próbuje wnieść na teren Sług Atomowego Grzyba zakazane... medykamenty. Mimo przejrzenia planu, nadal będziesz mógł mu pomóc. Jeśli zdecydujesz się oddać Dale'owi jedną beczułkę z zieloną substancją, otrzymasz w zamian Pusty pojemnik na szlam, który będziesz mógł ponownie wypełnić. Tymczasem Dale z powodzeniem przedostanie się za mury Świątyni Tytana i gdy go tam spotkasz (22), pomoże ci niezauważenie przedostać się do podziemi tamtejszego kompleksu.

3 - piątka łupieżców. Nie tkną cię, dopóki będzie z tobą brat Shapiro. W przeciwnym wypadku będziesz musiał z nimi walczyć.

4 - trójka łupieżców. Ponownie, jeśli nie będziesz podróżował w towarzystwie brata Shapiro, będzie czekać cię tutaj walka.

5 - Buck Dinges. Ukrywający się na skarpie podstarzały pijaczyna okaże się kopalnią ciekawych informacji - pod warunkiem, że zjawisz się bez brata Shapiro. Buck odmówi rozmowy w obecności jakiegokolwiek Sługi Atomowego Grzyba.

Jeżeli odwiedzisz go sam, będziesz mógł dowiedzieć się nieco więcej o Świątyni Tytana, szalonych mnichach oraz ich "bogu". Opcja z blefem, która będzie wymagała zastosowania umiejętności Cwaniak (poz. 4), skłoni Bucka do wyznania, że Tytan jest oszustwem - straszakiem, który pozwala Sługom Atomowego Grzyba trzymać wszystkich w szachu. Z kolei kiedy wypytasz go o starą bazę i tutejszą technologię, co będzie wymagać użycia umiejętności Lizus (poz. 5), otrzymasz od staruszka Kamizelkę z kevlaru oraz 8 Ogniw energetycznych.

Warto zauważyć, że po udzieleniu 4-8 odpowiedzi Buck zaśnie. Możesz go wówczas rozbudzić, podarowując mu Gadzi sok. To pozwoli przedłużyć dyskusję o kilka kolejnych kwestii, ale tak czy inaczej, wybieraj tematy rozważnie.

6 - skrytka Toma. Otworzysz ją Kluczem Toma, który możesz otrzymać na koniec zadania pobocznego Pomóżcie handlarzowi znaleźć jego zaginioną żonę – albo i nie / Znajdźcie krewnych kobiety częściowo pożartej przez miodożery. Wewnątrz skrytki odnajdziesz losowe przedmioty.

7 - sekretne wejście (A) do podziemi Świątyni Tytana. Jest to idealna opcja dla tych, którzy nie chcą płacić szalonym mnichom daniny i/lub preferują współpracę z Milicją Grzechotników. W okolicy napotkasz zresztą kilku żołnierzy tej organizacji, którzy mogą cię zaatakować, jeśli spróbujesz skorzystać z wejścia, nie zgodziwszy się uprzednio na współpracę z tą frakcją.

8 - patrol łupieżców. Jeśli dotrzesz tutaj bez brata Shapiro, będziesz musiał stoczyć walkę z czwórką przeciwników.

9 - obóz łupieżców. Jeśli zawędrujesz tutaj bez brata Shapiro, będziesz musiał zmierzyć się z piątką wrogów.

10 - pan Taggart. Kupiec posiada w swoim asortymencie różne przedmioty, w tym unikatowy zestaw ubrań: Kapelusz amigo, Kurtkę amigo oraz Spodnie amigo, który pomoże ci odblokować Osiągnięcie Syn smętnej kozy. Możesz porozmawiać z nim również na temat Jill Yates, choć nie doprowadzi to do żadnych dodatkowych zadań ani wątków.

11 - brama Świątyni Tytana. Przywita cię tutaj brat Roy Parsons w obstawie kilku innych szalonych mnichów. To właśnie jemu należy złożyć daninę, która uprawnia do wejścia na teren Świątyni. Jeśli twój dar spełni oczekiwania brata Roya, uzyskasz możliwość eksploracji terenu należacego do szalonych mnichów zgodnie z tutejszym prawem.

Opcjonalnie możesz również odmówić złożenia daniny i spróbować wejść do Świątyni siłą... co zaowocuje dość ciekawym ciągiem zdarzeń. Otóż w trakcie walki brat Roy postanowi... zdetonować Tytana! Odliczanie zostanie rozpoczęte, lecz tuż przed jego końcem pojawi się ojciec Enola, przywódca Sług Atomowego Grzyba, i nakaże zakończyć procedurę. Jednocześnie zaproponuje ci wybór: więzienie albo śmierć. W takim wypadku warto wybrać tę pierwszą opcję, ponieważ dzięki temu dostaniesz się do podziemi Świątyni Tytana! Nie jest to jednak optymalne rozwiązanie, które łączy się z kilkoma komplikacjami, o czym szerzej pod powyższym linkiem.

12 - szpital. Spotkasz tutaj dra Bauma, który zgodzi się wyleczyć twój oddział za skromną opłatą. Ponadto, jeśli podarujesz mu znalezione w Highpool Szkła kontaktowe, otrzymasz w zamian księgę zatytułowaną 68W – Szkolenie zaawansowane, która pozwoli wybranej postaci podnieść umiejętność Chirurg o 1 pkt.

Dr Baum opowie ci również o swojej koleżance, dr Kyle, o której mogłeś słyszeć już wcześniej. Jeśli poprosisz o możliwość spotkania z nią, lekarz osobiście odeskortuje cię do podziemnej części szpitala (13).

13 - wejście B do podziemi Świątyni Tytana.

14 - brat Staal. Mnich zarządza zbrojownią Sług Atomowego Grzyba. Jeśli spytasz go, czy potrzebuje pomocy, poprosi cię o dostarczenie mu trzech kontenerów radioaktywnego szlamu, co zaowocuje zadaniem pobocznym Brat Staal potrzebuje 3 pojemników szlamu do zrobienia granatów atomowych.

UWAGA! Powyższe zadanie otrzymasz tylko w przypadku, gdy nie zabiłeś wcześniej żadnego z szalonych mnichów i tym samym nie musiałeś płacić podwójnej daniny!

15 - studnia. Możesz uzupełnić w niej swój zapas wody.

16 - Ojciec Enola. Przywódca Sług Atomowego Grzyba opowie ci co nieco o Świątyni oraz tutejszym "bogu", który jest tak naprawdę głowicą nuklearną. Enola poprosi cię również o pozyskanie dla swojej organizacji nowej atomówki, na co powinieneś przystać, jeśli nie chcesz współpracować z Milicją Grzechotników, ponieważ w takim wypadku będzie to jedyna szansa na otwarcie pobliskiego przejścia i uzyskanie dostępu do terenów leżących za Kanionem Tytana. W ten oto sposób otrzymasz zadanie Zdobądźcie dla szalonych mnichów atomówkę z Silosu 7.

17 - wejście C do podziemi Świątyni Tytana. Pilnie strzeżone.

18 - mnich miotacz. Jest kupcem, u którego możesz nabyć broń, jej modyfikacje, amunicję oraz pancerze.

19 - brat Nero. Kaznodzieja będzie głosił swoje kazania bez względu na liczebność swoich słuchaczy i chętnie udzieli ci odpowiedzi na pytania o kult Tytana.

Co ciekawe, jeśli zagadniesz brata Nero postacią kobiecą o min. 8 pkt Charyzmy, dialog z wykorzystaniem umiejętności Lizus (poz. 5) pozwoli uwieść mnicha i tym samym odciągnąć go od klapy w podłodze (20), co umożliwi wejście do podziemi Świątyni Tytana przy pomocy wejścia D.

Warto wspomnieć, że na tutejszych regałach możesz odnaleźć trzy części książki Słudzy Tytana. Lektura każdej z nich przybliży cię do zdobycia Osiągnięcia Historyk Pustkowi.

20 - klapa w podłodze. Jest to wejście D do podziemi Świątyni Tytana. Możesz z niego skorzystać jedynie po uprzednim odciągnięciu uwagi brata Nero (19). W przeciwnym wypadku, jeżeli spróbujesz otworzyć klapę, obecni w budynku mnisi zaatakują cię.

21 - magazyn. To tutaj zaprowadzi cię brat Nero, jeśli uda ci się go uwieść (19). Na miejscu będziesz mógł uprawiać z nim seks, zrezygnować z aktu miłości lub... zabić mnicha. Co ciekawe, pozostanie on w magazynie, bez względu na twoją decyzję. Seks sprawi, że brat Nero zapadnie w sen, jednak warto mieć na uwadze, że akt ten może zakończyć się chorobą weneryczną u członkini twojego oddziału.

22 - Dale. Spotkasz go tutaj tylko w przypadku, gdy pomogłeś mu dostać się do Świątyni (2). W takim wypadku szmugler podziękuje ci, wręczy 3 Apteczki, a także zaproponuje handel, choć będzie posiadał dość skromny asortyment. Dale opowie ci również o niestrzeżonym wejściu do podziemi (24) i poda kod do drzwi frontowych (23).

23 - wejście do niestrzeżonego budynku. Aby otworzyć drzwi, musisz z powodzeniem użyć umiejętności Kasiarz, Haker lub podać kod otrzymany od Dale'a (22) - 60845.

24 - wejście E do podziemi Świątyni Tytana. Jest niestrzeżone. To najlepsza opcja dla tych, którzy chcą zinfiltrować bazę Sług Atomowego Grzyba bez zabijania ich.

25 - droga wiodąca na drugą stronę Kanionu Tytana. Umożliwi ci wędrówkę do Damonty oraz Silosu 7. Aby odblokować bramę, musisz rozpocząć zadanie Zdobądźcie dla szalonych mnichów atomówkę z Silosu 7 lub Przekażcie atomówkę z Silosu 7 Milicji Grzechotników.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.