Zdobądźcie dla szalonych mnichów atomówkę z Silosu 7

Solucja i poradnik gry Wasteland 2

Wstęp

Ojciec Enola jest jedyną osobą, która może udzielić ci zgody na eksplorację pozostałej części Kanionu, jeśli nie zechcesz współpracować z Milicją Grzechotników. Przywódca Sług Atomowego Grzyba poprosi cię przy tym o wyprawę do Silosu 7 i przejęcie znajdującej się tam głowicy nuklearnej, która obecnie miałaby znajdować się w rękach brata Wrighta - byłęgo i zupełnie nieobliczalnego członka organizacji.

Jeśli nie chcesz współpracować z ojcem Enolą, jedyną opcją pozostanie zawiązanie sojuszu z Milicją Grzechotników i udanie się do Silosu 7 na polecenie kpt. Sadlera.

Mapy lokacji

Silos 7

1 - droga prowadząca do obszaru Kanionu Tytana.

2 - dwa działka kal. 20 mm.

3 - pole minowe.

4 - przejście wiodące do wnętrza silosu.

5 - brat Wright i panel kontrolny bomby atomowej.

Opis

Wprawdzie Enola chciałby, abyś wykonał swoją misję jak najszybciej, jednakże możesz poczynić jeszcze jeden, całkowicie opcjonalny krok. Jeśli uda ci się wślizgnąć do podziemnego bunkra szalonych mnichów i dotrzeć do samego Tytana, to przy odpowiednio wysokiej Percepcji odkryjesz, że będąca obiektem kultu bomba atomowa jest... nieuzbrojonym eksponatem muzealnym. Wówczas na miejscu zjawi się ojciec Enola wraz z kilkoma strażnikami. Przywódca Sług Atomowego Grzyba przyzna, że Tytan jest oszustwem i właśnie dlatego mnisi potrzebują ładunku przechowywanego w Silosie 7. Wówczas będziesz mógł obiecać dyskrecję i kontynuować niniejszą misję lub doprowadzić do walki i zabić Enolę, co jednak ostatecznie doprowadzi do zniszczenia organizacji i rychłego tryumfu Milicji Grzechotników.

Tak czy inaczej Silos 7 jest położony daleko na północ od Świątyni Tytana. Na miejscu nie zastaniesz żadnych wrogów, za to będziesz musiał zmierzyć się z zasiekami przygotowanymi przez brata Wrighta. Działka (2) najlepiej zhakować, ewentualnie zniszczyć materiałami wybuchowymi. Pole minowe (3) będzie z kolei wyzwaniem dla twojego sapera. Kiedy usuniesz wszystkie pułapki, droga do wnętrza silosu (4) stanie otworem.

W środku spotkasz wspomnianego przez Enolę brata Wrighta (5). Były mnich okaże się być zupełnie innym człowiekiem, niż opisywał przywódca szalonych mnichów. Mężczyzna przyzna, że faktycznie przybył on tutaj na polecenie swojego zwierzchnika, lecz ostatecznie stwierdził, że atomówka nie powinna trafić w ręce Sług Atomowego Grzyba i postanowił poświęcić swoje życie na ufortyfikowanie silosu oraz rozbrojenie ładunku nuklearnego. O ile to pierwsze wyszło mu całkiem nieźle, o tyle całkowicie zawiódł na tym drugim polu. Niemniej brat Wright nie zamierza walczyć z tobą i ginąć za sprawę. Zamiast tego po prostu pozostawi decyzję dot. przeznaczenia bomby w twoich rękach. Staniesz zatem przed następującym wyborem:

  • Jeśli zgodnie z planem wyślesz atomówkę do Sług Atomowego Grzyba, to ci w niedalekiej przyszłości... użyją jej do zniszczenia Kanionu Tytana. Jest to zatem zdecydowanie najgorsza opcja. Na pocieszenie odblokujesz jednak Osiągnięcie W blasku chwały. Co ciekawe, w tym wypadku brat Wright zmieni zdanie i zaatakuje, by ostatecznie zginąć z ręki Strażników.
  • Jeśli nawiązałeś kontakt z Milicją Grzechotników i zdecydujesz się wysłać ładunek do "warsztatu naprawczego", to de facto zrealizujesz cel zadania Przekażcie atomówkę z Silosu 7 Milicji Grzechotników i tym samym doprowadzisz do ostatecznego przejęcia kontroli nad Kanionem Tytana przez kpt. Sadlera i jego ludzi. Nikt jednak nie zostanie zbombardowany, a sam dowódca Grzechotników oraz por. Bridewall odwdzięczą się za pomoc podczas wielkiego finału Wasteland 2. Odblokujesz też Osiągnięcie Ogień zwalczaj ogniem.
  • Ostatnią opcją, która wymaga pomyślnego wykorzystania umiejętności Saper (poz. 4) lub Mechanik (poz. 4), jest... rozbrojenie bomby. Wówczas Kanion Tytana pogrąży się w chaosie permanentnej wojny pomiędzy Sługami Atomowego Grzyba, Milicją Grzechotników i Chaotami. Z drugiej strony dla Strażników to może być dobra okazja, by w nieco bardziej odległej przyszłości przejąć kontrolę nad tym terytorium. Wybór ten zagwarantuje ci zdobycie Osiągnięcia Kolorowe kabelki.

    UWAGA! Jeśli podczas próby rozbrojenia bomby zaliczysz krytyczną porażkę, ładunek zostanie zdetonowany na miejscu, a ty zobaczysz ekran końca gry!

Po powrocie do Świątyni Tytana będziesz musiał zmierzyć się z konsekwencjami swojej decyzji:

  • Jeśli wysłałeś atomówkę szalonym mnichom, na miejscu zastaniesz jedynie zgliszcza po jej detonacji... Spotkasz za to nowego, potencjalnego towarzysza podróży - post-apokaliptycznego komika znanego jako Wit K. Aby go jednak zwerbować, suma punktów Charyzmy w twoim oddziale musi być równa lub większa 18.
  • Jeśli wysłałeś atomówkę Milicji Grzechotników, ci przejmą kontrolę nad Kanionem Tytana. Kpt. Sadler pogratuluje ci sukcesu i zagwarantuje dostęp do kwatermistrza tej organizacji, kpt. Martina Hogana, który pomoże ci uzupełnić zapasy broni i amunicji w promocyjnej cenie.

    Na marginesie warto dodać, że w przyszłości kpt. Sadler i por. Bridewell spłacą dług wdzięczności, dołączając do Strażników podczas ostatniej bitwy w grze.

    Ponadto, jeśli nie zabiłeś nigdy żadnego z Milicjantów, Sadler pozwoli ci wędrować przez "jego" Kanion za darmo. W przeciwnym wypadku za każdorazowe przejście będziesz musiał zapłacić 150 szt. złomu. Odmówienie zapłaty będzie równać się walce z Grzechotnikami.

    Na miejscu spotkasz też oficera Milicji znanego jako Gary "NaCL" Wolfe. Żołnierz Sadlera powie ci, że jest gotów poszukać nowych wyzwań i dołączyć do Strażników. Aby tak się jednak stało, suma punktów Charyzmy w twoim oddziale musi być równa lub większa 25.
  • Jeśli zdecydowałeś się rozbroić atomówkę, na miejscu zastaniesz chaos. Enola umrze, przeklinając cię, Świątynia Tytana będzie pełna trupów, a niedobitki Milicji Grzechotników oraz łupieżców vel Chaotów rzucą ci się do gardła.

    W okolicy natkniesz się również na nowego, potencjalnego towarzysza - byłego Sługę Atomowego Grzyba znanego jako Corran Cain. Mnich będzie żywił nadzieję, że wędrówka pośród Strażników pozwoli mu odnaleźć nowego boga, jednak aby dołączył do twojego oddziału, suma punktów Charyzmy wszystkich kontrolowanych przez ciebie bohaterów musi być równa lub większa 18.

W każdym z ww. przypadków niniejsze zadanie dobiegnie końca.

 


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.