Amulety i naszyjniki

Przewodnik gry Icewind Dale

Amulet Bariery

Amulet Bariery

Ten potężny amulet został wykonany w 727 roku KD przez mistrza zauroczeń Celemona z Calimportu, który zdołał przygotować dziesięć podobnych artefaktów, zanim został zabity przez zawistnych rywali, którzy potem próbowali odkryć tajniki procesu tworzenia amuletów. Niestety, nie byli oni równie utalentowani jak Celemon, dlatego w wyniku popełnionej pomyłki spowodowali wybuch, zabijając siebie samych i niszcząc przy tym laboratorium mistrza razem z tajemną formułą. Ten egzemplarz amuletu należał do elfiego maga-wojownika o imieniu Pelan Rainwind. Zaginął około 840 roku KD, kiedy jego właściciel poległ z rąk olbrzymów w górach Grzbiet Świata.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Jednocześnie rzuca na użytkownika zaklęcia Kamienna Skóra i Klosz Niewrażliwości Mniejszej

Waga: 1
Może używać: Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Gdzie?: Nosi go jeden z członków drużyny Orricka, którą spotkasz w Samotnej Kniei (HoW).

Amulet Metaczarów: Wzmacniacz

Amulet Metaczarów: Wzmacniacz

Ten amulet jest znany z tego, iż wspomaga rzucanie zaklęć i dlatego poszukuje go wielu magów. Stworzył go Elairdrin Mellwith, mieszkający w Górach Gwiezdnych. Przyczyna, dla której wykonał ten przedmiot, była bardzo przyziemna - miał zwyczaj często odwiedzać domy uciech, gdzie Wzmacniacz okazywał się dość przydatny. Później Elairdrinowi amulet zabrał mag o znacznie mniej przyziemnych intencjach, ale zapiski dotyczące zmiany właścicieli różnią się od siebie.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 2. poziomu

Waga: 1
Gdzie?: Nosi go jeden z członków drużyny Orricka, którą spotkasz w Samotnej Kniei (HoW).

Amulet Mrocznego Ciała

Amulet Mrocznego Ciała

Straszliwy, przeklęty przedmiot, wykonany przez Niri Eddina, calimshańskiego nekromantę. Amulet Mrocznego Ciała to znak choroby i powolnej śmierci. Eddin rozdawał go swym sekretnym wrogom jako prezent i odbierał poprzez swych służących złodziei, kiedy wrogów dopadła już choroba przezeń wywołana. Powiadają, że Niri wciąż "żyje" gdzieś w krainie, mimo że to człowiek, który urodził się w roku 832 KD.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Po założeniu tego amuletu posiadacz zostaje sparaliżowany i zarażony chorobą

Waga: 1
Może używać: Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Gdzie?: Jest w pracowni Malavona.

Amulet Ochrony +1

Amulet Ochrony +1

Amulety należą do przedmiotów najbardziej lubianych przez magów, ponieważ chronią ich bez zakłócania delikatnych procesów podczas rzucania czarów.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Klasa Pancerza: +1
  2. Rzuty obronne: +1

Waga: 1
Może używać: Krasnoludy
Gdzie?: Możesz go znaleźć na trzecim poziomie jaskiń na Wyspie Wielkiego Gada (HoW).

Kamienne Palenisko Tiernona

Kamienne Palenisko Tiernona

Ta mała kula o rdzawym zabarwieniu to specjalny kamień klanowy krasnoludów. To wszystko, co Tiernon zostawił po sobie, aby o nim przypominało i o czasach, kiedy żył z pozostałymi członkami Klanu Kamiennego Paleniska w Górach Zachodzącego Słońca. Kamienie te są używane wtedy, gdy członkowie Klanu podróżują z dala od domu i potrzebują pocieszenia, jakie te kamienie mogą im dać. Ktokolwiek ukradnie taki przedmiot krasnoludowi lub oderwie go od pokrwawionego ciała krasnoluda, ma serce o kilka odcieni czarniejsze niż powinno.

PARAMETRY:

Specjalne:<

  1. Odporność na ogień/zimno raz dziennie
  2. Płonące Dłonie raz dziennie
  3. Anuluje efekty Zmęczenia u jednej osoby 3 razy dziennie

Waga: 1
Może używać: Krasnoludy
Gdzie?: Możesz go ukraść krasnoludowi Tiernonowi mieszkającemu w Posępnym Mrozie.

Krew Kossutha

Krew Kossutha

Bóg ognia, Kossuth, w Zapomnianych Krainach rzadko przybiera fizyczną postać. W tych rzadkich przypadkach, gdy to się zdarza, konsekwencją zawsze jest destrukcja. Został przyzwany w 801 roku KD przez dużą liczbę wiernych wyznawców, którzy tłumaczyli, że potrzebują jego pomocy do pokonania ogromnej ośmiornicy, która zagrażała świątyni na wybrzeżu. Kossuth zjawił się w słupie ogromnego ognia i stoczył walkę z potężną nadprzyrodzoną bestią. Wcielenie boga pokonało ośmiornicę, jednak potwór zdołał zadać Kossuthowi obrażenia. Boski ogień szalał po ciele istoty i utkwił w jednym z oczu, szybko przekształcając się w dziwaczną czarną kulę rozświetloną od środka płomieniem.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Wszystkie czasy rzucania pomniejszone o 2
  2. Wszystkie obrażenia od ognia zadane przez postać powiększone o 20%

Waga: 1
Gdzie?: Pozostanie po remorhazie, z którym zmierzysz się na ostatnim poziomie Samotnej Kniei (HoW).

Skarabeusz Dobrej Woli

Skarabeusz Dobrej Woli

Ten amulet ma formę rzeźbionego chrząszcza i można go spotkać na terenach wokół Mulhorand. Ten konkretny egzemplarz został wykonany przez kapłankę Nepthys o imieniu Ani Haloua. Używała go w negocjacjach z miejscowymi przedsiębiorcami oraz ludnością. Uważa się, że również inne podobne skarabeusze krążą po Krainach. Upodobali je sobie szczególnie kapłani Waukeen.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Może rzucać na posiadacza czar Przyjaciele raz dziennie

Waga: 1
Może używać: Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Gdzie?: Do kupienia u Orricka w jego wieży.

Symbol Labelasa Enoretha

Symbol Labelasa Enoretha

Jest to magiczny symbol elfiego boga, Labelasa Enoretha. Wręczono go wielu magom Dłoni. Przypomina on o elfim bogu długowieczności i czasu, podnosząc umiejętności magiczne jego właściciela.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +1 do Inteligencji

Waga: 1
Może używać: Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Gdzie?:

Symbol Sehanine Księżycowy Łuk

Symbol Sehanine Księżycowy Łuk

Ten magiczny symbol elfiej bogini, Sehanine Księżycowy Łuk wręczany był tym elfom z Dłoni, którzy badali pobliskie ziemie. Jego właściciel ma ograniczone możliwości znajdowania pułapek i wykrywania charakteru zarówno postaci, jak i rzeczy.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. 5 ładunków Szukania Pułapek
  2. 5 ładunków Poznania Charakteru

Waga: 1
Nie może używać:
Gdzie?: Dostaniesz go od Denaini za wysłanie kapłanów z wieży na wieczny spoczynek.

Talizman Czarnego Wilka

Talizaman Czarnego Wilka

Ten toporny talizman wydaje się być tylko płaskim kamieniem z wymalowaną łapą wilka. Pomimo swego zwykłego wyglądu, Talizman Czarnego Wilka ma silne właściwości magiczne.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +10 do maksymalnych punktów życia
  2. +1 do Klasy Pancerza
  3. +10% do odporności na chłód
  4. +1 do rzutów obronnych przeciw zionięciom

Waga: 1
Gdzie?: Znajdziesz go na drugim poziomie grobowca Kresselacka.

Zapinka Płaszcza Brona

Zapinka Płaszcza Brona

Ten mały talizman był niegdyś zapinką przy płaszczu cieszącego się złą sławą wojownika o imieniu Bron Balhon. Przynajmniej dziesięć razy za życia roznosiły się pogłoski o jego śmierci, bo miał się wpakować w jakąś koszmarną sytuację. Kiedyś wrogowie wystrzelali do niego wszystkie pociski z kuszy, a następnie wrzucili go do oceanu z ołowiem u nóg - a po miesiącu zostali przezeń zabici w jakiejś oberży oddalonej o czterysta mil. Kiedyś indziej Bron został pozostawiony przez swoich kompanów na pastwę krwiożerczych wilków w jakiejś głuszy. Dwa tygodnie potem Bron, chwaląc się i pyszniąc, wrócił do ich obozu ubrany w wilcze skóry. Niezależnie od tego, czy opowieści o Bronie są prawdziwe, czy też nie, jest rzeczą wiadomą, iż Bron zginął w górach Grzbietu Świata, walcząc z polarnymi robakami.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +5% do odporności na obrażenia kłute, sieczne oraz pociski

Waga: 1
Nie może używać:
Gdzie?: Do kupienia u Orricka w jego wieży.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.