Kusze i bełty

Przewodnik gry Icewind Dale

Ciężka Kusza

Ciężka Kusza

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski)
TraK0: +2
Waga: 14
Opóźnienie: 10
Rodzaj biegłości: kusze
Typ broni: dwuręczna
Wymagana minimalna siła: 15
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Ciężka Kusza Celności: Przewodnik

Ciężka Kusza Celności: Przewodnik

Tego rodzaju kusze były ulubioną bronią króla Shastira Longeve. Opracowano je specjalnie po to, by zabijać obrońców kryjących się za blankami zamków. Bardzo niewiele tych kusz przetrwało po dziś dzień, a to przede wszystkim dlatego, że armia króla Shastira została rozbita przez połączone siły podbitych przez niego narodów.

PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski)
TraK0: +7
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: kusze
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Ma ją przy sobie drowi mag na drugim poziomie Głębi Dorna; można znaleźć go w krypcie pod zamkiem Lorda Maluradka (TotL).

Kwiatek

Kwiatek

Kuszy tej używał sławny mag-zabójca Vicaleta Jastrzębie Oko. Broń ta zyskała swoją nazwę, ponieważ potrafiła sprawić, aby jej ofiary "wąchały kwiatki od spodu". Vicalet był półelfim najemnikiem, który zatrudniał się przy przeróżnych ekspedycjach i wyprawach w charakterze pomocnika. Pilnował i ubezpieczał swoich pracodawców w niebezpiecznych miejscach i strzelał do wszystkich magów, jakich ujrzał w zasięgu wzroku. Aby oszukać Vicaleta, kilku magów próbowało nawet posłużyć się Projekcją duplikatu, lecz przebiegły półelf zawsze umiał przejrzeć ich zamiary. Vicalet przeszedł na emeryturę jako zamożny pan. Otworzył winiarnię dla siebie i swojej rodziny. Potem sprzedał swą kuszę młodemu, zarozumiałemu najemnikowi. Powiadają, że nowy właściciel nie był ani taki utalentowany, ani tak zmyślny jak Vicalet, stąd spotkał go przedwczesny koniec.

PARAMETRY:

Obrażenia: +3
TraK0: +5
Waga: 7
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kusze
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Conlana w Kuldahar.

Lekka Kusza

Lekka Kusza

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

PARAMETRY:

TraK0: +2
Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: kusze
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Lekka Kusza Obrony

Lekka Kusza Obrony

Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

PARAMETRY:

Obrażenia: +2
TraK0: +4
Specjalne:

  1. +1 do Klasy Pancerza
  2. +10% do odporności na bronie strzeleckie

Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: kusze
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest w Odciętej Dłoni Seldarine.

Powtarzalna Ciężka Kusza

Powtarzalna Ciężka Kusza

Kusza jest łukiem zamontowanym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zwykle wykonana jest z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

PARAMETRY:

Obrażenia: +5
TraK0: +5
Specjalne:

  1. 3 ataki na rundę

Waga: 12
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: kusze
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest w domu Ilmadii, w Wielkiej Kuźni.


Bełt

Bełt

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusze
Gdzie?: różne miejsca

Bełt +2

Bełt +2

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusze
Gdzie?: różne miejsca

Bełt Błyskawic

Bełt Błyskawic

Kiedy trzymasz w ręku ten bełt, niemalże wyczuwasz energię, która została w nim zamknięta. Lecąc, pozostawia za sobą zapach naelektryzowanego powietrza. Po trafieniu wyładowuje się z całej elektryczności.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. +4k4 obrażeń od elektryczności (lub połowa, po udanym rzucie obronnym przeciw zionięciom)

Waga: 0
Wyrzutnia: kusze
Gdzie?: różne miejsca

Ognisty Bełt Sekolah

Ognisty Bełt Sekolah

Ta długa metalowa rurka wyposażona jest na jednym końcu w ruchomy trzpień. W środku rurki znajduje się lepka galaretowata substancja cuchnąca rybami. Po umieszczeniu w kuszy i wystrzeleniu, trzpień wystrzeliwuje zawartość tworząc strumień o długości 100 metrów. Po zetknięciu z powietrzem galareta zapala się, tworząc za sobą, w trakcie lotu do celu, smugę ognia. Trafiony obiekt pokrywa się lepką substancją i również zaczyna się palić. Bełty te szczególnie cenione są przez wysokiej rangi Sahuaginów.

PARAMETRY:

Obrażenia: 3k6 obrażeń od ognia na jedną rundę walki przez 3 rundy
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusze
Gdzie?: Różne miejsca na ostatnim poziomie jaskiń na Wyspie Wielkiego Gada.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.