Czas wrócić do Twierdzy Strażników po nowe zadanie. Chyba że trafimy na coś po drodze

Solucja i poradnik gry Wasteland 2

Wstęp

Gdy oba wzmacniaki znajdą się na wieżach radiowych, gen. Vargas rozkaże ci wrócić do kwatery głównej Strażników - o ile w międzyczasie nie przydarzy się coś, czym powinieneś się zająć. Jak nietrudno zgadnąć, w owym międzyczasie pojawi się nie lada problem, a jego rozwiązanie stanie się przedmiotem tego zadania.

Mapy lokacji

Więzienie

1 - główna brama Więzienia.

2 - Jobe.

3 - pułk. Therman Campbell, kom. Robert Danforth.

4 - psiarnia.

Opis

Gen. Vargas poinformuje cię, że kom. Danforth miał wpaść w szał po tym, jak Strażnicy rzekomo otruli jego psy. Sprawa jest poważna, dlatego ty oraz twoi ludzie zostaniecie wysłani na miejsce w celu przyjrzenia się sprawie. Kierunek: Więzienie.

Wędrując po okolicy nie zastaniesz żywego ducha - Milicja Czerwonych Skorpionów wymordowała bowiem wszystkich mieszkańców Radosnej Doliny. Niemniej, jeśli do tej pory oszczędziłeś jakikolwiek posterunek ludzi kom. Danfortha, teraz nie pozostanie ci nic innego, jak tylko się z nimi rozprawić. Twoim ostatecznym celem będzie dotarcie do głównej bramy Więzienia (1).

Bez względu na to, czy byłeś tu już wcześniej, na razie nie forsuj rozwiązania siłowego. Użyj interkomu, żeby porozmawiać z samym dowódcą Milicji. Ten nadal będzie wściekły, ale mimo tego możesz go zapewnić, że to nie Strażnicy otruli jego psy. Obiecaj znaleźć antidotum i zakończ rozmowę. To rozwiązanie zapewni kruchy rozejm pomiędzy Milicją Czerwonych Skorpionów a Strażnikami i w zasadzie pozwoli kontynuować główny wątek fabularny, choć bynajmniej nie jest to rozwiązanie optymalne. Sugeruję zatem kontynuować to zadanie i rozwiązać je na jeden z poniższych sposóbów.

Udaj się na farmę Jima Auwaertera i odszukaj Jobe'a (2), pierwszego podejrzanego w tej sprawie. Były właściciel tutejszych terenów... przyzna się do otrucia się psów Danfortha. Podaruje ci nawet Lek na psią zarazę, który jest właściwym antidotum. Tak wyposażony wróć pod bramę więzienia (1). Do środka możesz dostać się na dwa sposoby:

  • Jeśli skorzystasz z interkomu i powiesz Danforthowi, że posiadasz antidotum, ten rozbroi pilnujące bramy wieżyczki i pozwoli ci wejść do środka.
  • Alternatywnie możesz dokonać naprawy stojącego przed bramą robota o nazwie System taktyczny Findley-Tek przy pomocy znalezionej w Damoncie #TRL-01553 – gąsienicy czołgu. Odnowiony robot zbliży się do bramy i zniszczy wieżyczki, umożliwiając ci bezpieczne wejście.

W końcu staniesz twarzą w twarz z pułk. Campbellem (3). Teraz będziesz musiał zdecydować o ostatecznym losie Milicji Czerwonych Skorpionów oraz całej Radosnej Doliny:

  • Pierwsze rozwiązanie polega na wyleczeniu psów. Pokaż pułk. Campbellowi, że posiadasz lekarstwo. Wówczas na miejscu zjawi się kom. Danforth ze swoją chorą suką, Reiną. Rozpoczniesz w ten sposób długą konwersację, która dotknie przeszłości dowódcy Milicji. Wybieraj opcje dialogowe z umiejętnością Cwaniak (poz. 4) - przynajmniej trzy razy. Jeśli miałeś okazję przejść pierwszą część gry Wasteland, zapewne szybko spostrzeżesz, że krwiożerczy komendant jest tak naprawdę... Bobbym, który miał zginąć wiele lat temu z ręki Strażników w obronie swojego psa. W ten oto sposób dotrzesz również do momentu, w którym Danforth pozwoli podać lek swojej suczce. Ta faktycznie zostanie wyleczona, a Danforth zgodzi się porozmawiać z gen. Vargasem o zawarciu pokoju pomiędzy Milicją a Strażnikami. Na koniec poprosi cię jeszcze, abyś zajrzał do psiarni (4) i podał lek pozostałym jego psom. Udaj się tam, porozmawiaj ze strażnikiem, Hyaonem Darhku, i powiedz mu o leku. Zwierzęta zostaną uleczone. Ponadto, jeśli podarujesz opiekunowi psiaków znalezione w Damoncie Kostki dla psa, otrzymasz w zamian księgę Hodowla zwierząt dla opornych, która pozwoli wybranej postaci podnieść o 1 pkt umiejętność Zaklinacz zwierząt.
  • Drugie rozwiązanie polega na spełnieniu prośby Jobe'a, czyli... zabiciu kom. Danfortha i jego poruczników. Jeśli zdecydujesz się wejść do Więzienia wraz z lekarstwem, zyskasz tę przewagę, że będziesz mógł sam wybrać miejsce i początek bitwy. To duża przewaga, ponieważ Danforth i jego ludzie są naprawdę dobrze uzbrojeni - szczególnie uważaj na jego grenadierów oraz żołnierzy wyposażonych w broń ciężką. Z drugiej strony, jeśli rozpoczniesz bitwę od niehonorowej salwy z rakietnicy w kluczowe zgrupowanie wroga, po którym ciśniesz w pozostałych kilka granatów... Wykonasz duży krok w kierunku wygrania tej bitwy. Wówczas pozostanie ci jedynie dobicie pozostałych przy życiu Skorpionów.

    Alternatywnie, jeśli unieszkodliwiłeś wieżyczki, możesz cofnąć się teraz do bramy Więzienia i tam podjąć walkę. Zgrupowanie wrogów w wąskim przejściu jest zdecydowanie najefektywniejszą metodą ich anihilacji - ale też i niełatwą do wykonania z uwagi na dość długą drogę, jaką trzeba pokonać, by wycofać się na wspomnianą pozycję. Uważaj także na to, by nie skupiać obok siebie kilku członków własnego oddziału, gdyż mogą oni paść ofiarą tej samej strategii ze strony wroga!

    Tak czy inaczej zlikwidowanie Danfortha oraz jego ludzi przysporzy ci pokaźny zastrzyk PD. Zbierzesz też sporo ciekawych łupów.

Bez względu na to, w jaki sposób rozwiążesz kwestię problemu z Milicją Czerwonych Skorpionów, nie pozostanie ci już nic innego, jak tylko wrócić do kwatery głównej Strażników. Gen. Vargasa nie zastaniesz jednak w swoim gabinecie, a przy stacji radioodbiornika, nieopodal lądowiska helikopterów, gdzie będzie czekał na ciebie wraz z kpt. Mercaptain. Po krótkim powitaniu Wąż zdradzi, żw oddział Foxtrot z Angelą Deth i Woodsonem na czele udał się do Los Angeles w celu ustanowienia nowej bazy operacyjnej. Do tej pory wszystko szło jak z płatka... do tej pory.

Gdy Mercaptain połączy się z załogą helikoptera Strażników, szybko okaże się, że ci wpadli w nie lada tarapaty. Ich helikopter napotka dużą fabrykę z solidnym zapleczem w postaci... robotów. Obrona przeciwletnicza zestrzeli maszynę oddziału Foxtrot i transmisja dobiegnie końca.

Gen. Vargas będzie poruszony, lecz szybko wyda nowe rozkazy. Atak na helikopter tylko zwiększy jego determinację i skłoni do wysłania do Kalifornii kolejnych Strażników, a mianowicie Teamu Echo. Cele? Umocnić bazę w Santa Fe Springs, pozyskać zaufanie miejscowych i odnaleźć kolejną wieżę radiową, która umożliwi nawiązanie stałego połączenia z kwaterą główną w Arizonie. W dłuższej perspektywie będziesz musiał również odkryć, kim są Milicja Boga i Dzieci Twierdzy, o których Wąż udzieli ci podstawowych informacji, a także - być może przede wszystkim - dowiedzieć się, kto zestrzelił helikopter oddziału Foxtrot i co się stało z jego załogą.

Oczywiście przygotowania do takiej wyprawy muszą chwilę potrwać - tym bardziej, że kiedy zdecydujesz się polecieć do Kalifornii, NIE będziesz mógł już wróćić do Arizony! Kluczowe jest zatem to, aby w tym momencie zamknąć wszystkie zadania poboczne, które chciałbyś ukończyć, odszukać pozostałe kapliczki i inne skarby, a także uzupełnić zapasy. W przypadku tej ostatniej kwestii koniecznie trzeba odwiedzić kpt. Mercaptain i wymienić wszystkie dostępne przydziały na stosowny ekwipunek. Celuj szczególnie w broń energetyczną. Jeśli posiadasz przy sobie jakieś gówno, zajrzyj również do por. Min Lian Tanga i pozyskaj kilka wybuchowych zabawek. Z pewnością przydadzą się po dotarciu na zachodnie wybrzeże.

Kiedy będziesz w pełni gotowy, skieruj się prosto na lądowisko helikopterów i zagadnij gen. Vargasa. Ten oznajmi, że helikopter może pomieścić do 10 Strażników oraz tymczasowych towarzyszy takich jak Vax i to właśnie teraz będziesz musiał dokonać tej ważnej selekcji. Oczywiście nie musisz zabierać ze sobą nikogo ponad swój doborowy oddział, jednak należy pamiętać, że tylko bohaterowie, którzy znajdą się na pokładzie maszyny, będą dostępni podczas drugiego rozdziału twojej post-apokaliptycznej przygody. Wskaż zatem wszystkich niezbędnych członków Teamu Echo i potwierdź gotowość do startu. Strażnicy samodzielnie wejdź na pokład helikoptera, po czym rozpocznie się długa podróż do Los Angeles.

W trakcie lotu nie wszystko pójdzie zgodnie z planem. Helikopter odbierze sygnał radiowy od miejscowych Strażników, lecz nie zdoła dotrzeć na miejsce z powodu braku paliwa. Helikopter rozbije się nieopodal Santa Fe Springs i od tego momentu historia będzie kontynuowana w Kalifornii.

 


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.