Hełmy

Przewodnik gry Icewind Dale

Błogosławiony Hełm Lathandera

Błogosławiony Hełm Lathandera

Ten z dbałością wykonany hełm ma krótką historię. Kapłanka Lathandera imieniem Iraeni z Suzail zleciła wykonanie go dla obrońcy jej kościoła, wojownika o imieniu Beldan Miller. Beldan często go używał, jako że Iraeni często była napadana przez agentów Myrkula. Po dwudziestu latach służby Lathanderowi, Iraeni postanowiła odejść ze stanowiska - tak samo uczynił Beldan. Wkrótce potem pobrali się. Beldan ofiarował hełm jakiemuś błędnemu rycerzowi, paladynowi Lathandera, który - jak wieść niesie - zginął walcząc z liszem w pobliżu Bitwy Kości.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:

  1. Może raz dziennie rzucać Leczenie Średnich Ran, Neutralizacja Trucizny oraz Zdjęcie Paraliżu

Waga: 2
Może używać: Postacie Dobre za wyjątkiem Magów, Bardów i Złodziei
Gdzie?: Jest w jednym z sarkofagów w Warstwach Umarłych.

Cyklokon

Cyklokon

Właściwie jest to kapelusz, nie hełm i jest to czarodziejski przedmiot o potężnej mocy. Osobą, która szczególnie upodobała sobie te spiczaste kapelusze zarówno przez wzgląd na ich wygląd jak i moc był mag Bemban z Immersea. Wielu magów poszukiwało swoich własnych Cyklokonów, jednak ich charakterystyczny wygląd wkrótce stał się obiektem kpin wśród poszukiwaczy przygód. Bemban, pod koniec swojego życia, coraz bardziej niedołężniał i większość swojej fortuny zostawił sobie tylko znanym magom w nadziei, że będą nadal robili jego ulubione magiczne kapelusze.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:

  1. Posiadacz może rzucać Trąbę Powietrzną>

Waga: 2
Może używać: Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Gdzie?: Do kupienia u Ediona Caradoka w jego wieży na Wyspie Grobów (HoW).

Hełm

Hełm Hełm Hełm

Ten rodzaj otwartego hełmu, wykonywany z metalu lub wzmocnionej skóry, stanowi ochronę dla głowy, jednak zwykle bez osłaniania twarzy i karku. Zazwyczaj jest również wyposażony w ochronę nosa.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: bez zmian
Specjalne:

  1. Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 2
Nie może używać: Mag
Gdzie?: różne miejsca

Hełm Patrioty

Hełm Patrioty

Hełmu tego używał krasnoludzki wojownik Danel Silverfrost, król i męczennik zaginionego krasnoludzkiego miasta-państwa Silverrock. Jego wyczyny nie są tak znane jak czyny innych heroicznych krasnoludów, ale jest tak prawdopodobnie dlatego, że jego królestwo umarło wraz z nim. Jego naród poniósł olbrzymie straty, kiedy został zaatakowany przez trolli i olbrzymów ponad tysiąc lat temu w niemal zapomnianej "Wojnie Zakrzepłej Krwi". Wojna ta trwała ponad piętnaście lat. Danel nigdy nie pomyślał nawet o ucieczce ze swojego królestwa, pomocy od sąsiadów czy opuszczeniu swego ludu. Pomimo tego, że wielu jego poddanych w rzeczy samej uciekło, Danel pozostał w Silverrock aż do samego końca. Przed ostatnią bitwą tej straszliwej wojny powiedział swoim ludziom: "Z chwilą gdy ujrzycie, że pióropusz na mojej głowie padł, chcę, abyście dopilnowali, żeby nasi ludzie nie zginali się, niczym złoto, tylko aby się złamali, niczym żelazo".

Niemal z chwilą przystąpienia do bitwy, Danel pognał do przodu i rzucił się w szpony dziesiątków trolli. Z chwilą, gdy jego pióropusz zniknął z pola widzenia, każdy mężczyzna, kobieta i dziecko pozostające w Silverrock wypadło z ufortyfikowanych pieczar i rozwlokło tylu trolli i olbrzymów, ile się dało. Na pałac Danela i w wielu miejscach użyteczności publicznej zrzucano beczki z płonącą oliwą, a ogień trawił tylu krasnoludów ilu trolli i okropnych lodowych salamander. W końcu potwory odniosły Pyrrusowe zwycięstwo. Z miasta krasnoludów pozostały dymiące zgliszcza, z których nie dało się pozyskać ani większych łupów, ani niewolników, ani żywności. Wiele trolli umarło z głodu tej zimy, a kiedy zwróciły się do swych olbrzymich sojuszników z prośbą o jedzenie, nastąpił kompletny zamęt.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Waga: 4
Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej
Gdzie?: Jest w jaskini Jorila.

Hełm Zaufanego Obrońcy

Hełm Zaufanego Obrońcy

Hełm ten był używany przez czterysta lat przez niziołki i gnomy w małej i praktycznie rzecz biorąc nieznanej społeczności zwanej Doliną Pasterza. Codziennie o poranku kapitan straży nocnej wręczał hełm kapitanowi straży dziennej. Codziennie o zmroku kapitan straży dziennej zwracał hełm. I tak to trwało bez przerwy, aż Pheldon Tock, kapitan straży nocnej, postanowił przehandlować ten hełm na inny. Hełm prawdopodobnie zostałby w Sklepie Dziwnych Zbroi Armstronga przez dłuższy czas, gdyby nie pewien znudzony krasnolud, który zakupił go i przytwierdził sobie do opończy w odległych krajach.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:

  1. Odporność na Uśpienie
  2. Użytkownik nie cierpi na zmęczenie

Waga: 2
Może używać: Niziołek, Gnom
Gdzie?: Do kupienia u Conlana w Kuldahar.

Kaptur Łotrzyka

Kaptur Łotrzyka

Ten ciemnobrązowy kaptur przeznaczony jest do noszenia do głowie i ramionach. Wykonany został przez złodzieja gnoma i iluzjonistę Breina Kasztana. Brein używał tego kaptura w czasie swoich przygód przez kilka lat, do czasu, gdy jego ukochana z lat dziecinnych nie przekonała go, żeby się ustatkował. Kaptur przekazał bratankowi, Chirchetowi, który z kolei oddał go w zamian za duży obszar ziemi.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:

  1. +10% do Krycia się
  2. Może rzucać Ociemniałość i Migoczące Barwy raz dziennie

Waga: 2
Może używać: Złodziej (jedno, dwu i wieloklasowiec), Łowca (jedno, dwu i wieloklasowiec), Bard
Gdzie?: Do kupienia u Orricka w jego wieży.

Laur Przychylności Sune

Laur Przychylności Sune

Ten wieniec z liści laurowych i róż był darem od kościoła Sune dla kapłanki Hanali Celanil z Dłoni Seldarine. Reprezentanci ludzkiej bogini miłości i piękna zostali dobrze przyjęci, a wysoka kapłanka Hanali Celanil nosiła ten laur za każdym razem, kiedy ludzie składali wizytę w Dłoni. Kiedy orki napadły i złupiły wieżę kapłanów, wyrzuciły wieniec, gdyż uznały go za przedmiot bezużyteczny.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:

  1. +1 do Charyzmy

Waga: 1
Nie może używać:
Gdzie?: Dostaniesz go od Denaini za przyniesienie jej beczułki wody święconej.

Myśliciel Chautoga

Myśliciel Chautoga

Ten niezwykle rzadki hełm zawdzięcza swoje istnienie pewnemu orkowi, który był zarazem magiem i wojownikiem.
Niezwykła historia Chautoga zaczęła się, kiedy jego rodzinna wioska została zniszczona w walce pomiędzy dwoma zwalczającymi się frakcjami czarodziejów. Jeden ze zwycięzców, mistrz zauroczeń imieniem Shandellon, poczuł wyrzuty sumienia, ujrzawszy zniszczenia, będące efektem ubocznym walki. Skruszony, przygarnął do siebie jedynego ocalałego orka i wychował go jak własnego syna.
Pod okiem Shandellona, Chautog poznał tajniki magii i pomimo swojego pochodzenia wykazał się dość dużym talentem. Choć jednak pracował o wiele ciężej niż pozostali czeladnicy Shandellona, wciąż osiągał gorsze od nich rezultaty. Wreszcie zazdrosny ork zawziął się, zamknął w swej komnacie i tam pracował bez wytchnienia nad zaczarowanym przedmiotem, który ułatwiłby mu konkurowanie z rówieśnikami.
Owocem owej pracy był ten zadziwiający hełm, który choć nie wygląda okazale, potrafi znacząco zwiększyć inteligencję tego, kto go nosi. Chautog natychmiast przywdział swoje dzieło, jednak szybko przekonał się, że nadmiar inteligencji może być niebezpieczny - szczególnie w przypadku kogoś, kto wiedzie żałosną egzystencję zazdrosnego orka. Shandellon odnalazł nadpalonego trupa swojego przybranego syna, na którego głowie wciąż spoczywał nieszczęsny hełm. Obok leżała kartka z jednym zdaniem: "Niektórych rzeczy lepiej nie kończyć".
Myśliciel Chautoga podwyższa Klasę Pancerza o 1, a także o 2 punkty zwiększa Inteligencję. Hełm ten jest brzydki i ciężki, co wiąże się z faktem, że został zaprojektowany przez orka. W związku z tym, charyzma właściciela zostaje obniżona o 2 punkty. Poza tym, hełm mogą nosić jedynie istoty dysponujące co najmniej 17 punktami siły.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:

  1. Chroni przed trafieniami krytycznymi
  2. Inteligencja: +2
  3. Charyzma: -2

Waga: 3
Wymagana siła: 17
Gdzie?: Hełm jest w posiadaniu królowej harpii przebywającej w północnej wieży zamku Lorda Maluradka (TotL).

Oblicze Poległego

Oblicze Poległego

Te hełmy cieszyły się kiedyś wielką popularnością wśród reghedzkich barbarzyńców, którzy przybyli na tereny dzisiejszej Doliny Lodowego Wichru. Ich budowa jest dość prosta: składają się z hełmu z litego żelaza i płytki ochronnej spuszczanej na twarz. W czasie produkcji płatnerze umieszczają na tej płytce twarzowej wizerunek poległego wojownika, a na czole hełmu grawerują jego imię i jedno słowo opisujące sposób, w jaki zginął. Następnie hełm taki zostawiano w stosie kremacyjnym zmarłego. Kapłani wierzyli, że w ten sposób wojownik będzie mógł ukryć strach przed życiem pośmiertnym, kiedy Tempos będzie go sądził. Po upływie miesiąca hełmy najdzielniejszych wojowników były wyjmowane z grobów. Przez następne kilka lat kapłani czcili poległych wojowników w czasie codziennych modlitw. Legenda głosi, że jeśli Tempos uzna jakiegoś wojownika za prawdziwie walecznego, jego hełm nabierze mocy, która obdarzy tego, kto go będzie nosił, niewrażliwością na strach. Na tym konkretnym hełmie wyryto imię "Siglef" i słowo "Topór".

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:

  1. Odporność na czary i Płaszcz Strachu
  2. 2 do Charyzmy
  3. Chroni przed trafieniami krytycznymi

Waga: 3
Nie może używać: Bard. Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest na piątym poziomie Smoczego Oka.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.