Instrumenty muzyczne

Przewodnik gry Icewind Dale

Cytra Wojny

Cytra Wojny

Jednym z niewielu instrumentów aprobowanych przez Kościół Tempusa była Cytra Wojny, skonstruowana przez niziołka imieniem Relias Blackseed. Kapłani Arvoreena Obrońcy obdarzyli ją imponującą mocą. Relias nigdy nie miał zamiaru grać na tym wspaniałym instrumencie i w końcu sprzedał go bardowi Gallowi Deely. Gallow był tyczkowatym, smukłym mężczyzną, którego często widywano w towarzystwie łowców przygód. Chociaż nie nadawał się do walki, miał wyjątkową zdolność układania pieśni. Mając już Cytrę Wojny pomógł Bractwu Mroźnych Drzew pokonać młodego zielonego smoka w 1013 KD. Jego swawolna pieśń upamiętniająca to wydarzenie, znana jest jako "Bitwa Zielonej Trzynastki". Do dziś można ją usłyszeć w gospodach w centrum i na zachodzie.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Pozwala rzucać czar Emocje: Odwaga

Waga: 1
Może używać: Bard
Gdzie?: Jest w jaskini Jorila.

Harfa bez Strun

Harfa bez Strun

Jest to instrument beatyfikowanej wyznawczyni Ilmatera. Niegdyś harfa ta była własnością Sephiki z Ordulin. Była ona bardem, ale nie należała do wyznawców boga pieśni, Milila. Poświęciła się natomiast śpiewaniu ballad cierpiącym Ilmaterianom, gdziekolwiek by byli. Pewnego razu, kiedy podróżowała z ilmateriańskimi pielgrzymami, zostali oni wszyscy napadnięci przez bandytów, którzy zabili bądź poważnie zranili wielu spośród pątników. Poprzecinali też struny w harfie Sephiki, gdy próbowała przynieść w jakiś sposób ulgę podróżnikom. Po tym, jak bandyci odjechali, Sephica zaniosła modły do Ilmatera o wspomożenie w tej tak trudnej dla wszystkich chwili. Kiedy jej palce dotknęły strun harfy, podczas gdy ona sama pogrążona była w modlitwie i miała oczy zamknięte, cudownym zrządzeniem losu z harfy wypłynęła muzyka i uleczyła wszystkich, którzy ją słyszeli. Następnego dnia bandyci wrócili i zamordowali Sephikę za wyleczenie pielgrzymów. Mimo że Sephica została zamordowana, pątnicy przechowywali wspomnienie cudu, jaki miał miejsce za jej pośrednictwem. Ich społeczność podjęła wysiłki zmierzające do jej beatyfikacji, które uwieńczone zostały powodzeniem w roku 1218 KD.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Dzięki harfie można skorzystać z Uzdrowienia raz dziennie. Może na niej grać tylko bard wyjątkowej prawości, mądrości i talentu.

Waga: 3
Wymagana minimalna mądrość: 13
Może używać: Bard dobry lub neutralny
Gdzie?: Możesz go znaleźć na trzecim poziomie jaskiń na Wyspie Wielkiego Gada (HoW).

Kołysanka Owaina

Kołysanka Owaina

Kołysanka Owaina została stworzona przez niezrównoważonego barda Owaina Dudziarza. Dudziarz był wyznawcą Auril, urodzonym w mieście Silverymoon, od małego wystawianym na wpływ oziębłej atmosfery swej ojczystej krainy. Podróżował po Morzu Księżycowym, gdzie spotkał maga imieniem Pelham z Moor. Owain i Pelham w końcu stali się dobrymi przyjaciółmi i przez ponad dekadę utrzymywali ze sobą kontakt. W końcu, za niewielką sumę, Pelham umagicznił Kołysankę Owaina, który rzadko używał jej w bitwie, natomiast często, gdy spotykał późno migrujące gęsi, które zadomowiły się na jakimś jeziorze. Dął w swój róg w ten sposób, że gęsi słysząc go, myślały że to dźwięki wydawane przez ich kuzynów lecących na południe, by przezimować. I gdy podnosiły się do lotu, jego róg zamrażał je w połowie drogi, gdzie nieuchronnie ginęły.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Podczas gry instrument rzuca czar Stożek Zimna, zadając 10k4 +10 punktów obrażeń

Waga: 1
Może używać: Bard
Gdzie?: Jest w jednym z sarkofagów w Holu Bohaterów.

Lira Postępu

Lira Postępu

Lirę Postępu stworzył bard Sedini Paletto. Sedini był nauczycielem młodych, ambitnych bardów w ciężkich czasach. Instrument ten, cały czas trzymany blisko, pomagał Sediniemu zwalczać tych, którzy atakowali jego bądź jego studentów. Kiedy Sedini postarzał się, przekazał lirę swemu najlepszemu studentowi o imieniu Galwen Alaman. Galwen uczył przez kilka lat zanim postanowił wybrać się w dzikie ostępy i wieść życie poszukiwacza przygód. Niektórzy sądzą, że stracił swój instrument, kiedy przypadkowo upuścił go do mokradła.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Trzymany pod lewą pachą instrument pozwala zapamiętać 2 dodatkowe czary 2. poziomu i oraz 1 dodatkowy czar 3. poziomu

Waga: 1
Może używać: Bard
Gdzie?: Do kupienia u Gertha w jego sklepie.

Róg Bardów z Valhalli

Róg Bardów z Valhalli

Ten róg wykonany został przez szacownego barda z wymarłego już barbarzyńskiego plemienia Reghedów. Bard ten miał na imię Beogin; jego pieśni po dziś dzień śpiewane są wśród plemion północy. Miał ten róg przy sobie, kiedy tak obserwował wielkie, heroiczne zmagania bitewne. Wódz plemienia wręczył mu ten róg i nakazał mu weń dąć, gdyby znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Lecz Beogin był zbyt dumny, aby kiedykolwiek zatrąbić po pomoc i zginął w jakiejś bitwie. Róg cały czas miał ukryty pod suknią.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Raz dziennie wzywa 2-4 berserkerów, którzy atakują nieprzyjaciół posiadacza

Waga: 1
Może używać: Bard
Gdzie?: Do kupienia u Gertha w jego sklepie.

Wiola Wydrążonych Ludzi

Wiola Wydrążonych Ludzi

Instrument ten znany jest także jako "Skrzypce Tallowa", ale muzycy rzadko posługują się tym określeniem, ponieważ wymawianie imienia Mikołaja Tallowa uważane jest za przynoszące pecha. Mikołaj urodził się w Bezmiarze, niedaleko High Haspur, jako syn kupca z branży artykułów gospodarstwa domowego. Z uwagi na bezustanny ruch, jaki panował w okolicy, Mikołaj poznał wiele kultur. Jednym z podróżników, których dane mu było poznać, był elfijski muzyk Relev Thinriver. Relev pokazał Mikołajowi skrzypce i uczył go przez kilka lat, kiedy tak włóczył się po okolicy. Relev zauważył, że Mikołaj jest bardzo uzdolnionym dzieckiem, z szybkimi palcami, chętnym do nauki umysłem oraz pasją poznawczą. Relev spostrzegł też, że Mikołaj był niezwykle dumny i arogancki. Pomimo tych niedoskonałości Mikołaja, Relev nauczył go wszystkiego, co sam umiał.

Po tym, jak banda orków zamordowała Releva, Mikołaj zaczął ćwiczyć na własną rękę wędrując po Bezmiarze. Mimo swych podróży zawsze wracał do samotnych szczytów w miejscu swych urodzin. Z uwagi na swój nieprawdopodobny talent i pełne pasji spektakle, stał się sławny na całym Bezmiarze, na południowym Morzu Księżycowym i w Sembii. Wreszcie wieści o młodym dumnym wirtuozie dotarły do uszu mieszkającego niedaleko bandziora z Calaunt, Straszliwego Ghona. Kiedy Straszliwy wraz ze swoją bandą podróżowali Przełęczą Elfiej Krwi, zatrzymali się w gospodzie Pod Opancerzonym Elfem i zażądali, aby Mikołaj, który akurat tam siedział i wraz z ojcem spożywał obiad, zagrał coś dla nich.

Mikołaj odmówił. Nazwał Straszliwego i członków jego bandy cuchnącymi bękartami, a następnie spróbował wyjść z godnością. Straszliwy jednakże zaatakował jego dumę, twierdząc, że Mikołaj boi się grać ponieważ przez swój brak talentu zostanie wyrzucony z gospody. Mikołaj odparował, że jego umiejętności są tak wielkie, że potrafiłby wskrzesić zmarłych z grobów. Zadowolony z takiego wyzwania Straszliwy Ghon błyskawicznie chwycił ojca Mikołaja i zamordował go ciosem w samo serce. Kiedy kilku innych mieszkańców wioski usiłowało temu przeszkodzić, zostali zamordowani przez bandytów Straszliwego Ghona.

Straszliwy Ghon prowokująco stanął nad zwłokami ojca Mikołaja i tak rzekł: "No co, zapomniałeś języka w gębie, grajku?" Bez słowa Mikołaj wyjął smyczek i skrzypce spod pachy i zaczął grać melodię, jakiej jeszcze mieszkańcy Hign Haspur nie słyszeli, i jakiej nikt w Faerunie nigdy już nie usłyszy. Mikołaj grał z nieodpartą pasją i zacięciem. Świadkowie powiadali później, że był podobny do szaleńca bijącego po strunach z szybkością, której nikt nie był w stanie sobie wyobrazić. Gdy Mikołaj doszedł już do punktu kulminacyjnego swego szaleńczego utworu, wówczas Straszliwy Ghon i jego banda z przerażeniem patrzyli, jak dusze mężczyzn i kobiet, których właśnie pozabijali, powstają z martwych ciał i rzucają się z przeraźliwymi okrzykami na swych morderców. Bandyci zginęli straszliwą śmiercią, zmrożeni cieniami swych ofiar. Sam Mikołaj grał dalej, tańcząc po ulicach i pastwiskach swej rodzinnej krainy, dopóki każdy mężczyzna, każda kobieta, każde dziecko i każde zwierzę kiedykolwiek tam pochowane nie powstały z martwych i dreptały w miejscu. Wreszcie Mikołaj ze swą muzyką zniknął w daleko położonej dolinie, wchodząc w pas mgły, która tajemniczo zniknęła tak szybko, jak się pojawiła.

Legendy mówią o tym, że w zamglone noce duch Mikołaja Tallowa powraca do swej rodzinnej krainy, grając na upiornych skrzypcach, a tłum zmartwychwstańców pląsa za nim w poświacie księżyca.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Raz dziennie przywołuje 1k4 Cienie do ataku na wybrany cel

Waga: 1
Może używać: Bard
Gdzie?: Do kupienia u Nyma.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.