Mikstury

Przewodnik gry Icewind Dale

Antidotum

Antidotum

Jak na to wskazuje nazwa, ta mikstura neutralizuje wszystkie trucizny. Może zostać użyta tylko raz.

Czarny Napar Berduskański

Czarny Napar Berduskański

Ten ciemny napój zawdzięcza swą nazwę kupcom z Berdusk, którzy ustalili jego recepturę. Kupcy ci mieli zawsze wiele różnych spraw do załatwienia i żyli w ciągłym pośpiechu, przez co czuli się zmęczeni i niedospani. Po wypiciu tego napoju, znikają efekty zmęczenia i znużenia, pozwalając na dokończenie tego, co zostało rozpoczęte.

PARAMETRY:

  1. Usuwa zmęczenie, tak jak gdyby pijący przespał całą noc

Czerwona Mikstura

Czerwona Mikstura

Jedna z najdziwniejszych mikstur, jakie można znaleźć lub marzenie każdego czarodzieja, zależnie od tego, kogo o nią spytasz. W jednej chwili pijący staje się najsłabszą, najbardziej niemądrą i najinteligentniejszą osobą, jaka kiedykolwiek żyła i uzyskuje 50% odporności na magię. Efekt utrzymuje się przez 24 godziny, tak więc zastanów się poważnie, zanim pociągniesz pierwszy łyk.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Inteligencja: 25
  2. Mądrość: 3
  3. Siła: 3
  4. +50% do odporności na magię

Czas trwania: 24 godziny

Elfickie Wino Uzdrowienia

Elfickei Wino Uzdrowienia

W butelce znajduje się elfie wino, które ma takie właściwości jak mikstura leczenia. W czasie jednego z elfich festynów, kapłani z Dłoni Seldarine wypili zbyt dużo i przez przypadek dodali beczkę elfiego wina do mikstury leczenia.

PARAMETRY:

  1. Przywraca 2k8 punktów życia

Eliksir Oczyszczenia

Eliksir Oczyszczenia

Ta elfia mikstura oczyszcza pijącego z wszystkich chorób, jakie go nękają.

PARAMETRY:

  1. Leczenie chorób

Eliksir Zdrowia

Eliksir Zdrowia

Eliksir zdrowia jest silną miksturą leczniczą, która oczyszcza organizm ze wszystkich zanieczyszczeń. Po pierwsze, neutralizuje wszystkie trucizny. Po drugie, leczy 10 punktów obrażeń.

Esencja Duchowa

Esencja Duchowa

Tę drogocenną miksturę robi się z destylowanych dusz trolli. Zwykle podejmują się tego tylko nekromanci i magowie, uzyskując w ten sposób potężną miksturę uzdrawiającą, mogącą natychmiast uleczyć nawet poważne rany.

PARAMETRY:

  1. Leczy 25 punktów życia

Fioletowa Mikstura

Fioletowa Mikstura

Jedna z najdziwniejszych mikstur stworzonych w krainach. W jednej chwili mięśnie pijącego rozrastają się do niewiarygodnych rozmiarów (staje się silny jak tytan), podczas gdy zręczność i kondycja spadają. Efekt utrzymuje się przez 24 godziny, tak więc zastanów się poważnie, zanim pociągniesz pierwszy łyk.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Siła: 25
  2. Zręczność: 3
  3. Kondycja: 3

Czas trwania: 24 godziny

Mikstura Dodatkowego Leczenia

Mikstura Dodatkowego Leczenia

Po wypiciu, ta mikstura przywraca 18 punktów życia. Efekt ten jest natychmiastowy, ale sama mikstura zostaje zużyta i znika.

Mikstura Geniuszu

Mikstura Geniuszu

Jak wskazuje na to nazwa, ta mikstura zwiększa inteligencję osoby, która ją wypije o 4 (maksymalnie do 25); działa przez 15 tur, albo do czasu rozproszenia.

Mikstura Heroizmu

Mikstura Herozimu

Ta mikstura jest wyposażona w potężną moc magiczną, dzięki której można chwilowo zwiększyć poziom. Efekt taki trwa przez 10 tur, przez co mikstura staje się naprawdę potężnym sprzymierzeńcem w śmiertelnej walce. Może być używana tylko przez wojowników.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +10% bazowych punktów życia
  2. TraK0 zmienia się na 90% aktualnego bazowego

Czas trwania: 10 tur
Może używać: Wojownik (jedno, dwu i wieloklasowiec) oraz klasy pokrewne

Mikstura Infrawizji

Mikstura Infrawizji

Ta mikstura obdarza osobę, która ją wypije infrawizją sięgającą 40 metrów. Efekt utrzymuje się przez 20 tur, albo do momentu rozproszenia.

Mikstura Intuicji

Mikstura Intuicji

Osoba, która wypije tę miksturę, czuje się tak jakby do jej głowy zstąpił jakiś wyższy byt. Staje się mądrzejsza; do głowy przychodzą jej zadziwiające myśli. Mądrość pijącego wzrasta do 18 na okres 6 godzin lub do chwili rozproszenia.

Mikstura Izolacji

Mikstura Izolacji

Ta mikstura zapewnia osobie, która ją wypije 50% odporności na obrażenia od elektryczności. Efekt utrzymuje się przez 10 tur, albo do momentu rozproszenia..

Mikstura Kamiennego Ciała

Mikstura Kamiennego Ciała

Osoba, która wypije tę miksturę, zacznie wyglądać i czuć się tak, jakby przemieniła się w kamień - zmieni się kolor jej skóry, a ciało zesztywnieje; zmysły również będą działać inaczej.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Rzuty Obronne: +3
Zręczność: -3
Czas trwania: 5 tur

Mikstura Klarowności

Mikstura Klarowności

Ta mikstura pozwala uleczyć szaleństwo i przywrócić umysłowi jasność. Postać powraca do zdrowia natychmiast po jej wypiciu.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Chroni przed ogłupieniem, strachem, zamętem i zauroczeniem

Czas trwania: 5 tur

Mikstura Lustrzanych Oczu

Mikstura Lustrzanych Oczu

Ta mikstura chroni pijącego przed wszystkimi rodzajami petryfikacji. Efekt utrzymuje się przez 10 rund albo do czasu rozproszenia.

Mikstura Magicznej Zasłony

Mikstura Magicznej Zasłony

Ten potężny eliksir czyni pijącego odpornym w 50% na wszystkie rodzaje magicznych obrażeń. Efekt utrzymuje się przez 3 rundy, co sprawia, że tego wywaru najlepiej używać podczas walki.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +50% odporności na wszystkie rodzaje magicznych, nie fizycznych, obrażeń
  2. Wszystkie rzuty obronne kończą się powodzeniem

Czas trwania: 3 tury

Mikstura Niewidzialności

Mikstura Niewidzialności

Ta mikstura czyni postać niewidzialną w podobny sposób, jak czar maga z drugiego poziomu o tej samej nazwie.

Mikstura Niewrażliwości

Mikstura Niewrażliwości

Ta mikstura daje olbrzymią odporność na wszystkie ataki, oraz modyfikatory do wszystkich rzutów obronnych. Działa przez 5 tur i może być używana tylko przez wojowników.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Rzuty Obronne: +5
Czas trwania: 5 tur
Może używać: Wojownik i klasy pokrewne

Mikstura Ochrony

Mikstura Ochrony

Ta mikstura działa podobnie do mikstury niewrażliwości i zwiększa klasę pancerza osoby, która ją wypije na okres 10 tur.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 0
Czas trwania: 10 tur

Mikstura Odporności na Ogień

Mikstura Odporności na Ogień

Ta mikstura uodparnia osobę, która ją wypije przeciwko wszystkim rodzajom ognia. Wszystkie obrażenia od ognia zostają zmniejszone do 50%. Odporność ta kumuluje się z innymi modyfikatorami. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

Mikstura Odporności na Zimno

Mikstura Odporności na Zimno

Ta mikstura czyni osobę, która ją wypije w 50% odporną na wszystkie magiczne ataki, oparte na zimnie przez 10 tur.

Mikstura Ognistego Oddechu

Mikstura Ognistego Oddechu

Mikstura ognistego oddechu w magiczny sposób zmienia gardło tak, że osoba która ją wypije może ziać stożkiem ognia. Płomienie zadają 6k10 obrażeń lub połowę po wykonaniu rzutu obronnego przeciw zionięciu.

Mikstura Percepcji

Mikstura Percepcji

Ta mikstura wyostrza zmysły pijącego, co sprawia, że może on wykonywać lepiej czynności, które wymagają wyczucia. W efekcie może używać niektórych zdolności złodziejskich z większym powodzeniem.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +20% do Wykrywania pułapek
  2. +20% do Kradzieży kieszonkowej
  3. +20% do Otwierania zamków
  4. +20% do Krycia się

Czas trwania: 6 godzin
Może używać: Złodziej, Bard

Mikstura Regeneracji

Mikstura Regeneracji

Ten potężny eliksir daje pijącemu zdolność regeneracji, podobnej do trollowej; jego rany zasklepiają się i znikają po pewnym czasie. Efekt utrzymuje się przez 3 tury i pozwala zregenerować 2 obrażenia w rundzie.

Mikstura Siły

Mikstura Siły

Ta mikstura wypełnia członki postaci magiczną energią. Jej siła rośnie do 18 na 20 tur, albo do czasu rozproszenia.

Mikstura Siły Burzowego Olbrzyma

Mikstura Siły Burzowego Olbrzyma

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 24 (Siła burzowego olbrzyma)

Mikstura Siły Chmurnego Olbrzyma

Mikstura Siły Churnego Olbrzyma

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 23 (Siła chmurnego olbrzyma)

Mikstura Siły Kamiennego Olbrzyma

Mikstura Siły Kamiennego Olbrzyma

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 20 (Siła kamiennego olbrzyma)

Mikstura Siły Lodowego Olbrzyma

Mikstura Siły Lodowego Olbrzyma

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 21 (Siła lodowego olbrzyma)

Mikstura Siły Ognistego Olbrzyma

Mikstura Siły Ognistego Olbrzyma

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 22 (Siła ognistego olbrzyma)

Mikstura Siły Wzgórzowego Olbrzyma

Mikstura Siły Wzgórzowego Olbrzyma

Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

PARAMETRY:

Siła: 19 (Siła wzgórzowego olbrzyma)

Mikstura Skupienia

Mikstura Skupienia

Ta mikstura daje pijącemu umiejętność koncentrowania umysłu na dowolnym zadaniu.

PARAMETRY:

  1. Inteligencja: +3
  2. Zręczność: +3

Czas trwania: 12 godzin

Mikstura Świętego Przeniesienia

Mikstura Świętego Przeniesienia

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +2 do Mądrości
  2. -1 do Zręczności

Czas trwania: stały
Gdzie?: można ją znaleźć przy tronie Malavona.

Mikstura Tłumienia Magii

Mikstura Tłumienia Magii

Ten potężny eliksir uodparnia osobę, która go wypije na czary do poziomu 5 (włącznie). W tym samym czasie, wszystkie zaklęcia z tego przedziału, rzucone na pijącego przestają działać. Efekt utrzymuje się tylko przez 5 rund, trzeba więc uważnie śledzić upływ czasu.

Mikstura Uzdrowienia

Mikstura Uzdrowienia

Po zażyciu, ta mikstura przywraca 9 punktów życia. Efekt jest natychmiastowy; mikstura ulega zniszczeniu.

Mikstura Wchłaniania

Misktura Wchłaniania

Mikstura ta chroni przed wszystkimi obuchowymi atakami; ciosy zostają osłabione. Zapewnia również 100% niewrażliwości na ataki oparte na elektryczności przez 10 tur.

PARAMETRY:

  1. +10 do Klasy Pancerza przeciwko atakom obuchowym
  2. +100% do odporności na elektryczność

Czas trwania: 10 tur

Mikstura Wolności

Mikstura Wolności

Ta mikstura działa po wypiciu, jak czar Swoboda Działania. Osoba, która ją wypije stanie się całkowicie odporna na czary i efekty, ograniczające swobodę działania. Mikstura działa przez 10 tur.

Mikstura Wybuchów

Mikstura Wybuchów

Ta mikstura eksploduje ogniem po rozbiciu buteleczki. Trzymaj ją w bezpiecznym miejscu albo spotka cię szybki koniec.

PARAMETRY:

Obrażenia: 6k6 (połowa po rzucie przeciw czarom)
Obszar działania: w promieniu 13 metrów

Mikstura Wzmocnienia

Mikstura Wzmocnienia

Po wypiciu tej mikstury, ciało pijącego wypełnia magiczna energia i jego kondycja wzrasta do 18. Postać otrzymuje wszystkie modyfikatory, wynikające z wysokiej kondycji na okres 15 tur.

Mikstura Zręczności

Mikstura Zręczności

Ta mikstura podnosi zręczność osoby, która ją wypije do 18, co ma wpływ na klasę pancerza i wszystkie ataki strzeleckie przez 15 tur.

Mikstura Złodziejskiego Mistrzostwa

Mikstura Złodziejskiego Mistrzostwa

Ta mikstura zmienia pijącego na pewien czas w mistrza złodziejstwa. Oddziałuje na umiejętności: otwieranie zamków i kradzież kieszonkowa, które znacznie wzrastają. Efekt utrzymuje się przez 3 godziny; z mikstury mogą korzystać tylko bardowie i złodzieje.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. +40% do Otwierania zamków
  2. +40% do Kradzieży kieszonkowej

Czas trwania: 3 godziny
Może używać: Złodziej, Bard

Napar Mumii

Napar Mumii

Kapłani Horusa-Re w dalekim Mulhorand byli pierwszymi, którzy stworzyli ten wstrętny, ale ratujący życie eliksir. Cuchnący napar, zrobiony jest z gotowanych, zużytych bandaży mumii i wysuszonych szczątków zwierzęcych. Efektem tego jest napar, który po wypiciu neutralizuje efekty chorób.

Olej Drugiej Szansy

Olej Drugiej Szansy

Kapłani Tymory wytwarzają mnóstwo tego rzadkiego rodzaju oleju, jednak sprzedają go tak szybko, że poszukiwacze przygód wpadają we wściekłość, bo rzadko kiedy uda im się go nabyć. Kapłani innych religii często trzymają zapasy takich mikstur na wypadek, gdyby ich magia nie była w stanie zdjąć jakiejś klątwy. Wrogowie tymorańskiej wiary, tacy jak na przykład wrogo nastawieni Beshabanowie, szukają sposobów na stworzenie podobnej mikstury, której efekty działania byłyby podobne do klątwy.

PARAMETRY:

  1. Na cel rzucane są Zdjęcie Klątwy, Błogosławieństwo i Szczęście
  2. Do wykorzystania potrzebna jest pełna runda

Olej Szybkości

Olej Szybkości

Ten olej dwukrotnie zwiększa szybkość osoby, która go wypije oraz przyśpiesza jej reakcje podczas walki. Tak więc, jeżeli jej szybkość poruszania wynosi 9, teraz wzrasta do 18. Co więcej, jeżeli była w stanie zaatakować tylko raz w rundzie, teraz może to zrobić dwa razy. Efekt utrzymuje się przez 5 tur.

Olej Wściekłego Płomienia

Olej Wściekłego Płomienia

Po kontakcie z powietrzem olej natychmiast wybucha ogniem, zadając 5K6 obrażeń (połowę po rzucie przeciw zionięciu) wszystkim osobom w zasięgu. Można nim rzucać na odległość do 13 metrów; po uderzeniu w ziemię eksploduje ogniem.

Olej z Wężowych Łusek

Olej z Wężowych Łusek

Przyrządzenie tego użytecznego olejku jest procesem dość niebezpiecznym, gdyż wymaga uzyskania jadu pięciu żyjących węży, z których trzeba jeszcze potem usunąć co najmniej po dwadzieścia łusek. Łuski te zostawia się potem na miesiąc w mieszaninie jadu, makowin ziemnych i różnych innych składników, żeby nią nasiąkły. Po upływie tego czasu łuski pali się i obtacza w mieszaninie olejków i proszków, aż przybiorą konsystencję gęstego masła. Następnie na powstałą substancję rzuca się różnorodne zaklęcia, dzięki którym osiąga ona swoją pełną moc. Po użyciu, skóra osoby, która została natarta olejkiem, robi się twarda, zielona i wyrastają na niej łuski. Choć olejek ten jest niezwykle użyteczny, to jednak potrzeba pełnej rundy, żeby rozsmarować go na ciele.

PARAMETRY:

  1. +2 do Klasy Pancerza (nie kumuluje się)
  2. Rozsmarowanie trwa pełną rundę

Czas trwania: 6 rund

Oliwa Likwidująca Skutki

Oliwa Likwidująca Skutki

Eliksir ten jest wynikiem prac przeróżnych uczonych, grzebiących się w magicznych maściach. Jeżeli zostanie rozsmarowany po całym ciele żywej istoty, likwiduje wszelkie magiczne skutki, włącznie z klątwami, przypadłościami i nakazami wynikającymi z zaklęć.

Wyciąg Thrymowy

Wyciąg Thrymowy

Gęsta ciecz, otrzymywana z gruczołów martwych polarnych robaków. Jest to substancja, która pomaga olbrzymim istotom utrzymać ciepło w dalekich i niegościnnych krainach północy. Wypicie płynu wprost z robaka jest prawie zawsze śmiertelne, dlatego alchemicy próbują przedestylować tę substancję do postaci, w której będzie już względnie bezpieczna do wypicia. Jednakowoż mikstura ta nawet w obecnej postaci może się okazać zabójcza.

PARAMETRY:

  1. Jeżeli użytkownikowi nie powiedzie się rzut obronny przeciwko śmierci, otrzymuje 8-48 punktów obrażenia. W przypadku pomyślnie wykonanego rzutu użytkownik zyskuje 100% odporności na zimno na 4 rundy.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.