Topory

Przewodnik gry Icewind Dale

Naładowany Topór Bojowy +2

Naładowany Topór Bojowy +2

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. 50% szansa na +1k3 obrażeń od elektryczności
  2. 15% szansa na ogłuszenie celu

Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Używa go jeden z członków drużyny, na którą natkniesz się we wschodniej wieży zamku Lorda Maluradka (TotL).

Nieskazitelny Topór Bojowy

Nieskazitelny Topór Bojowy

Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Tiernona w jego kuźni w Posępnym Mrozie (HoW).

Nieskazitelny Topór Oburęczny

Nieskazitelny Topór Oburęczny

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Tiernona w jego kuźni w Posępnym Mrozie (HoW).

Oburęczny Topór Większego Przenikania +2

Oburęczny Topór Większego Przenikania +2

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. 15% szansa na przeniknięcie ofiary
  2. 25% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od chłodu

Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Tiernona w jego kuźni w Posępnym Mrozie (HoW).

Ostrze Świętującego

Ostrze Świętującego

Ten piękny topór został wykonany przez Briatha Srebrnorękiego, mistrza rzemiosła i oddanego czciciela Moradina. Briath stworzył tę broń by uczcić ukończenie wspaniałego pomnika swego boga, ojca krasnoludzkiej rasy. Topór umieścił na pomniku, gdyby kiedyś jakiś bohater potrzebował go do wyzwolenia Głębi Dorna.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest ukryty w posągu Moradina.

Pogromca Wiary

Pogromca Wiary

Ten na pierwszy rzut oka niezgrabnie wyglądający topór ma krótką, ale dziwną historię. Według filozofów magii, Pogromca Wiary został zaczarowany przez niewiarę swojego właściciela, wojownika o imieniu Erion Sceptyk. Erion był człowiekiem, który zaprzeczał istnieniu świętej magii, a nawet samych bogów, co w Faerunie należało do rzadkości. Był znany ze starań o to, by udowodnić, że kapłani są szarlatanami, a święta magia tak naprawdę jest tylko inną odmianą normalnej magii. Mędrcy wierzą, że niezwykła wrogość Eriona względem świętych ludzi stworzyła w jego broni odpowiednią do jego zapatrywań, ogromną moc magiczną. Kapłani Selune z Bramy Zachodu skonfiskowali ten topór po tym, jak zabili Eriona, broniąc się przed jego atakiem. Obecnie wierzy się, że Erion jest jednym z niewierzących, którzy zostali użyci jako bloki do budowy Zamku Kości Myrkula.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. 5% szansa na rzucenie Rozproszenie Magii przy trafieniu
  2. 5% odporności na magię

Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Conlana w Kuldahar.

Samotna Droga

Samotna Droga

Była to broń człowieka przeklętego, skazanego na błądzenie wzdłuż i wszerz Faerunu, za zbrodnie popełnione przeciwko elfom z Myth Drannor. Denell Harband był zaangażowany w powstanie "Szlaku Siekiery". Pod rozkazami swego dowódcy, Halvana Czarnego, wolno przebijał się przez elfie lasy pomimo protestów i powtarzających się ataków. Kiedy w końcu elfom udało się go pojmać, z naciskiem stwierdził, że nie jest winny, gdyż wypełniał tylko rozkazy. Rada elfów zdecydowała, że Denell będzie musiał przejść od Wybrzeża Mieczy w Faerunie do granicy na wschodzie i od Wielkiego Lodowca do Lurien. Wypełnienie tego zadania zabrało mu trzydzieści lat. Kiedy skończył, był świetnym wojownikiem, twardym i zaprawionym przez lata na obcych drogach. W drodze powrotnej do domu, przechodząc koło Harrowdale zobaczył drewniany posążek Halvana Czarnego, stojący dumnie w centrum małej wioski. Jednym ruchem ręki wbił swój olbrzymi topór w czoło posągu Halvana. Nie schodząc już z drogi, wrócił do swej chaty, gdzie żył do końca swych dni, jako odludny rolnik.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. +1 do Kondycji

Waga: 10
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Conlana w Kuldahar.

Szał Młodości

Szał Młodości

Topór ten został wykonany dla młodego, potężnego wojownika barbarzyńców o imieniu Hegelfden. Kiedy przyszedł na świat w Klanie Łosia, szamani prorokowali, że zostanie wielkim wojownikiem. Hegelfden dorastał w przekonaniu, że jest kimś specjalnym, ważnym i w pewien sposób lepszym niż ci, którzy go otaczają. Zanim skończył siedemnaście lat, był już wojownikiem znamienitym i wielce utalentowanym. Ogromnej postury, szybki i przebiegły - Hegelfden nie mógł znaleźć sobie równych wśród swoich. Podczas podróży przez góry Grzbiet Świata Hegelfden pojmał dwóch krasnoludów, których napotkał w jakiejś jaskini. Zagroził, że nie puści ich wolno, dopóki nie stworzą dlań wspaniałego topora. Krasnoludy niechętnie zgodziły się wypełnić jego wolę. W rezultacie powstał olbrzymi topór bitewny, ostry jak brzytwa, z grubym trzonem. Kiedy krasnoludy poprosiły Hegelfdena, aby ich puścił wolno, barbarzyńca odmówił, chciał bowiem, aby mu usługiwali. Wówczas krasnoludy rzuciły nań klątwę. Powiedziały, że owoc jego nadużycia będzie zarazem jego zgubą. Hegelfden roześmiał się im w twarz i nie zmienił swojej decyzji. Nazajutrz, w bitwie z wrogim szczepem, Hegelfden wpadł w szał bitewny i począł łaknąć krwi, zabijając wszystkich, którzy weszli mu w drogę. Jego współplemieńcy, przekonani że Hegelfden postradał zmysły, zamordowali go. Jego topór pozostał na polu bitwy, kiedy inni wojownicy zanieśli ciało do obozowiska. Gdy wrócili, krasnoludów nigdzie nie było.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +5
TraK0: +5
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. 5% szansy na to, że posiadacz wpadnie w szał bitewny na 10 rund

Waga: 6
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Można go znaleźć w jednym z grobowców w podziemiach Wyspy Grobów (HoW).

Tasak Guktoka

Tasak Guktoka

Ten olbrzymi topór należał do Guktoka, wodza orków. Guktok cieszył się ponurą sławą wśród swoich za zwycięstwa odniesione przeciwko kilku krasnoludzkim przyczółkom na północy. Znany był też ze skrajnego okrucieństwa, któremu dawał upust, jeśli jakiś nieszczęsny krasnolud wpadł mu w ręce. Spotkał go straszliwy koniec, kiedy krasnoludy z Głębi Dorna urządziły na niego zasadzkę i wymordowały cały jego klan. Pojmały wówczas Guktoka, obcięły mu głowę i nasadziły na pikę, jako ostrzeżenie dla innych orków, które śmiałyby zapuścić się na ten teren.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2, +4 przeciwko Krasnoludom
TraK0: +2, +4 przeciwko Krasnoludom
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Postacie Dobre, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest w Odciętej Dłoni Seldarine.

Toporek

Toporek

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Toporek +2

Toporek +2

Ten magiczny toporek został nie tylko doskonale wyważony, aby można było nim rzucać, ale został również obdarzony magicznymi właściwościami. W rezultacie, jest zarówno bardziej śmiercionośny i precyzyjny niż jakakolwiek zwykła broń tego typu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3
TraK0: +2
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. wraca do ręki właściciela po rzuceniu

Waga: 3
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest na piątym poziomie Smoczego Oka.

Topór Bojowy

Topór Bojowy

Najbardziej powszechnie używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: sieczne
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Topór Bojowy +2: Echa z Głębi Dorna

Topór Bojowy +2: Echa z Głębi Dorna

Spośród licznego oręża wykutego w cieniu gór Grzbietu Świata, wiele nosi na sobie znak krasnoludzkich kowali. Ten wspaniały topór bojowy jest właśnie jednym z nich. Stal, z której został wykonany, oraz doskonałe wyważenie potwierdzają tylko mistrzostwo doskonałego płatnerza. Dodatkowo jego ostrze zostało magicznie zaklęte, dzięki czemu bronią tą można teraz zadawać obrażenia także istotom nadnaturalnym. Tak jak w przypadku wielu broni krasnoludzkiego pochodzenia, jego żeleźce jest lekkie, dzięki czemu może nim wykonywać zamachy z większą częstotliwością, a odporne na stępienie się ostrze zawsze zadaje czyste uderzenie. Wzdłuż trzonka wyryto krasnoludzkie runy, która składają się na słowo "Głębia Dorna". Nie ma wątpliwości, że twórca topora chciał w ten sposób oznaczyć miejsce jego wytworzenia.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest w Odciętej Dłoni Seldarine.

Topór Bojowy +2: Obrońca

Topór Bojowy +2: Obrońca

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. Klasa Pancerza: +2
  2. +10% odporności na pociski

Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest przy zwłokach mężczyzny na drugim poziomie Smoczego Oka.

Topór Jorila

Topór Jorila

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 150 do 180 cm zakończonego bardzo ciężkim ostrzem. Topór ma żeleźdźce z obu stron trzonka. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

Bronią tą władał Joril Śnieżnobrody, przywódca lodowych olbrzymów. Została ona umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k12 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. +1 do Kondycji
  2. -1 do Zręczności

Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Ma ją przy sobie Joril.

Topór Lorda Minotaura

Topór Lorda Minotaura

Ta wspaniała broń należała kiedyś do Lorda Minotaura, zamieszkującego katakumby Mistrza Wabienia. Topór ma podwójne ostrze osadzone na solidnym, dębowym trzonku. Jest doskonale wyważony i można nim władać jedną ręką. Jest to zaczarowana broń, w związku z czym jej użytkownik zyskuje premię +4 do uderzenia i do zadawanych obrażeń. Poza tym, przy każdym udanym trafieniu istnieje 25% szans na ogłuszenie przeciwnika na 1k4 rund.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k12 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. 25% szans na ogłuszenie przeciwnika na 1k4 rund

Waga: 10
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Używa go Lord Minotaur zamieszkujący jaskinie pod twierdzą Lorda Maluradka (TotL).

Topór Oburęczny +2: Dający Życie

Topór Oburęczny +2: Dający Życie

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. 10% szansy na odzyskanie 2k3 PŻ

Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Można znaleźć go w krypcie pod zamkiem Lorda Maluradka (TotL).

Topór Schwytanych Dusz

Topór Schwytanych Dusz

Jak wiele znakomitych broni krasnoludzkich, topór ten został zaczarowany dzięki modłom i oddaniu krasnoludzkich kapłanów. Topór Schwytanych Dusz stworzono jako obronę przed ożywionymi ciałami wrogów i sojuszników, które magowie i kapłanki mrocznych elfów nieustannie kierowały przeciwko krasnoludom. Posłużył się nim Jamoth Stonetree w Bitwie Umarłych, kiedy to grupa dwudziestu krasnoludzkich weteranów odparła atak mrocznych magów i ich armii złożonych z zombie, ghuli i zmor.

Napis wyryty na wiecznie ostrym ostrzu: "Z każdym pchnięciem, wyzwolenie."

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +3, +5 przeciwko drapieżnym nieumarłym
TraK0: +3, +5 przeciwko drapieżnym nieumarłym
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Ma go przy sobie drowi mag na drugim poziomie Głębi Dorna.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.