Włócznie

Przewodnik gry Icewind Dale

Włócznia

Włócznia

Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni zaczęto wytwarzać z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Włócznia Kinetyczna

Włócznia Kinetyczna

Broń stworzona przez Giddeona Wyznawcę, który był zarazem magiem i filozofem. Twierdził, że na całym świecie istnieją naturalne "prądy" energii. Aby dobrać się do mocy, kryjącej się za tymi prądami, wystarczyło - zdaniem Giddeona - zrozumieć zasady ich funkcjonowania. Kiedy już się zrozumiało, na czym polega przepływ energii, można było teoretycznie czerpać tę energię, rzucając czary lub posługując się specjalnym "przyrządem ogniskującym". Kiedy laboratorium Giddeona uległo zniszczeniu na skutek ogromnej eksplozji w roku 1010 KD, jego włócznia znalazła się pośród tych nielicznych przedmiotów, które ocalały. Włócznia leci wzdłuż naturalnych linii energii, nakierowując się stopniowo na cel. Bardzo rzadko może się zdarzyć, że natknie się ona na linię ukrytej energii. Wówczas eksploduje niczym strzała o gwałtownej sile.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 5% wszystkich trafień rzuca Lancę Zmącenia na ofiarę

Waga: 2
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Quinna Srebrnego Palca w Świątyni Waukeen w Samotnej Kniei (HoW).

Włócznia Kerisha

Włócznia Kerisha

Jest to włócznia niezwykłej budowy. Drzewiec jest bez żadnej skazy i wykonany został z nieznanego materiału. Sam grot natomiast wygląda niczym bryłka lodu spowita warstwą mrozu. Całą broń otacza delikatna mgiełka złożona z kryształków lodu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. +10% do odporności na ogień
  2. 5% szansa na zadanie +1K6 obrażeń od chłodu

Waga: 2
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Ma ją przy sobie Kerish.

Włócznia z Białego Jesionu

Włócznia z Białego Jesionu

Ta włócznia, poświęcona przez malaryckich kapłanów setki lat temu, była używana w czasie Wielkich Łowów, kiedy przygotowywali oni swoje krwawe uczty. Ostatnio znajdowała się ona w rękach Starego Łowcy Wellina, który podobno zginął w czasie polowania na driady w pobliżu Kniei Otulisko. Broń tę wykonano z jednego kawałka jesionu zakończonego potężnym grotem.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 5% szansa na dodatkowe 1K6 obrażeń od kolców na grocie

Waga: 2
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Conlana w Kuldahar.

Zabójca

Zabójca

Upadły paladyn imieniem Matthain użył tej broni do zabicia stu jeden rycerzy swego byłego króla. W rodzinie Chamberlainów, z której pochodził Matthain, było wielu paladynów Tyra. Jego ojciec, Garlan, zabił potężnego kapłana Bane'a, który zagrażał królestwu. Zła magia kapłana przywróciła go do życia. Nazwano go "Prześladowca Chamberlainów", gdyż przeklął on rodzinę Garlana - tak długo, jak żądza zemsty potwora nie zostanie zaspokojona, miały się w niej rodzić tylko martwe dzieci. Matthain, jako dziedzic rodziny, wziął na siebie zadanie zdjęcia klątwy. Prześladowca Chamberlainów powiedział Matthainowi, że musi on zabić stu jeden królewskich rycerzy.

Matthain rozpoczął swe ponure dzieło, mordując każdego rycerza, na jakiego się natknął. Prześladowcy Chamberlainów przynosił czaszkę i tarczę każdego wojownika, którego zabił. Król wysłał oddziały rycerzy i bohaterów by zabili Matthaina, ale okazał się on zbyt trudnym celem. W końcu, po trzech latach, Matthain zabił stu rycerzy. Powiedział kapłanowi, że nadszedł czas zdjęcia klątwy. Ten przypomniał mu jednak, że zabitych rycerzy ma być stu jeden.

Przepełniony smutkiem i żalem, Matthain przytaknął i rzucił się na swą własną włócznię. Teraz, kiedy klątwa została zdjęta - nie żyli już ani Garlan ani Matthain, a żądanie kapłana zostało wypełnione, Bane wezwał Prześladowcę Chamberlainów do Acheronu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +5
TraK0: +5
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: włócznie
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Ma ją przy sobie Shikata.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.