Misja

Solucja i poradnik gry Mass Effect

Nadzieja Zhu

Od razu po lądowaniu w Nadziei Zhu udaj się na spotkanie z Fai Danem, przywódcą tutejszych mieszkańców. Dowiesz się od niego, że kolonia ma dosyć spore problemy - poczynając na gethach, a kończąc na kurczących się zapasach wody i jedzenia.

Na początek udaj się do wieży i zlikwiduj wszystkie rezydujące tam gethy. Wróć do Fai Dana. Ten stwierdzi, że nie ma pojęcia, dlaczego gethy zaatakowały, jednak odpowiedzi prawdopodobnie należy szukać w głównej bazie - siedzibie korporacji ExoGeni.

Przywódca kolonii wyjawi ci też, że gethy koordynują swoimi atakami z tuneli pod Nadzieją Zhu. W "wolnej chwili" dobrze byłoby się tam udać, unicestwić wrogów i zlikwidować przekaźnik, którym się posługują. Wszystko to w ramach zadania pobocznego Gethy w tunelach.

Fai Dan opowie ci także o ekonomicznych problemach kolonii. Po zakończeniu rozmowy z nim pogadaj z Machą Doyle, May O'Connell i Davinem Reynoldsem, a otrzymasz zadania Przywrócenie dostaw wody, Ogniwa energetyczne oraz Mięso varrenów.

Kiedy porozumiesz się już z kolonistami, udaj się do tuneli. Eskapada tam nie zajmie ci zbyt wiele czasu, a będzie stanowić dobre wprowadzenie do misji zbadania bazy ExoGeni, do której dostaniesz się przez niebostradę protean.

Niebostrada protean

W trakcie krótkiej przejażdżki spotkasz się z oporem gethów, jednak uporanie się z maszynami Sarena nie powinno ci zająć dużo czasu. Przez radio usłyszysz strzępki rozmów - najwyraźniej ktoś przeżył. Istotnie, tuż przed wjazdem do siedziby ExoGeni, natkniesz się na schron, w którym ukrywają się pracownicy korporacji. Wśród nich spotkasz Ethana Jeonga, Julianę Beynham i Gavina Hossle'a. Od tego ostatniego zyskasz dodatkowe zlecenie, jednak nie dowiesz się niczego nowego na temat sytuacji w stacji badawczej. Wracaj do Mako i kieruj się do siedziby ExoGeni, pacyfikikując wszystko, co stanie ci na drodze.

Siedziba ExoGeni

Na miejscu wysiądź z Mako i kontynuuj swą podróż pieszo. Eliminuj przeszkadzające ci gethy, aż dojdziesz do pola siłowego. Niestety, nie jesteś w stanie go teraz pokonać - musisz je obejsć. Zejdź do śmiecowiska, gdzie spotkasz... Lizbeth Beynham. W trakcie rozmowy dowiesz się, że podczas ataku gethów koieta została w budynku, aby skopiować ważne dane. Teraz nie może się stąd wydostać, bowiem gethy uruchomiły pola siłowe, w związku z czym wyłączenie ich to jedyny sposób na wydostanie się z budynku ExoGeni.

Lizbeth wyzna ci także, że ExoGeni badało prastare stworzenie zwane Torianem. To właśnie on przyciągnął gethy na Feros, choć badaczka nie ma pojęcia, co maszyny Sarena mogły chcieć od tej tajemniczej istoty.

Na koniec Lizbeth odda ci swój identyfikator, dzięki któremu będziesz mógł otworzyć każde drzwi wewnątrz budynku. Gdy tylko dialog się zakończy, do ataku rzuci się siedem varrenów. Skończ z nimi możliwie jak najszybciej i skieruj się do schodów na południowo-zachodnim krańcu wysypiska.

Nieco wyżej natkniesz się na terminal i próbującego się do niego włamać kroganina. Pobratymiec Wrexa nie dostanie się do zawartych w nim informacji, jednak wyczuje twoją obecność i zaatakuje. Kroganin będzie sam, więc zdjęcie go to żadne wyzwanie. Po walce uruchom terminal. Dzięki identyfikatorowi Lizbeth otrzymasz informacje o jej aktach, gethach, ExoGeni, a przede wszystkim - o Torianie. Dowiesz się, że naukowcy odkryli, iż rozsiewane przez tę istotę zarodniki pozwalają jej kontrolować umysły zainfekowanych ofiar, zaś koloniści z Nadziei Zhu odgrywają tutaj rolę królików doświadczalnych.

Po uzyskaniu wszystkich interesujących wieści Shepard spróbuje skontaktować się z Jokerem, jednak okaże się, że pola siłowe gethów rozpraszają sygnał. Musisz więc je wyłączyć, co jest równoznaczne z usunięciem statku gethów ze stacji badawczej. Skorzystaj ze schodów, by wejść na wyższy poziom siedziby ExoGeni.

Tam likwiduj kolejne oddziały gethów, aby przedostać się do interfejsu kontroli drzwi. Konsola ta pozwala sterować wielkimi wrotami, w które wczepione są pazury statku gethów. Notatka zapisana w terminale w dość niewybredny sposób informuje, że brama nie jest do końca sprawna i przy ciśnieniu pomiędzy 31 a 34 PSI zamyka się z siłą zdolną przeciąć metal. I o to właśnie chodzi!

Skieruj swój wzrok na umieszczone na konsoli zawory i odkręć taką ich kombinację, żeby ich suma dała wynik 31-34 PSI. Kombinacji jest kilka, przykładowo mogą to być 7, 11 i 13 PSI. Uruchom drzwi, a te zgodnie z notatką uderzą z całą siłą w pazury, odcinając od budynku okręt gethów, który runie w dół... Pola siłowe zostaną deaktywowane, zaś ty otrzymasz pokaźną sumę PD.

To jednak jeszcze nie koniec, o czym skwapiliwie przypomni ci Joker. Koloniści ruszyli do ataku na Normandię, próbując się dostać do wnętrza okrętu za wszelką cenę - najwyraźniej siła zarodników Toriana jest naprawdę duża. Czas ruszać w drogę powrotną.

Droga powrotna do Nadziei Zhu

Wróć na główny poziom siedziby ExoGeni i skieruj się do przejścia, które wcześniej blokowało pole siłowe. Spotkasz przy nim Lizbeth. Poproś kobietę o wyjaśnienie wszystkich kwestii, o których dowiedziałeś się dzięki terminalowi ExoGeni - zyskasz przy tym kilka punktów Idealisty lub Renegata, w zależności od tego, w jakim tonie będziesz odnosił się do badaczki. Rozmowę przerwie Joker, który poinformuje cię o zbliżajacych się gethach. Biegnij do Mako i ruszaj w kierunku leżącej przy niebostradzie protean tymczasowej bazie pracowników korporacji.

Gdy zbliżysz się do schronu, Lizbeth wyskoczy z Mako i wbiegnie do środka. Zrób to samo. W środku zastaniesz mierzącego w ciebie Jeonga. Jeśli masz wystarczająco rozwiniętą Perswazję lub Zastraszanie, będziesz mógł zakończyć konflikt pokojowo. W przeciwnym wypadku scena skończy się śmiercią kierownika ExoGeni.

Cokolwiek by się nie stało, Juliana stwierdzi, że koloniści nie pozwolą ci dostać się do Toriana. Można ich jednak uratować - wystarczyłoby użyć gazu działającego na układ nerwowy, który tymczasowo sparaliżowałby zarażonych mieszkańców Nadziei Zhu. Na koniec rozmowy otrzymasz więc ulepszenie do granatów pod nazwą Przeciwtorianowy I. Użycie ich znacząco wpłynie na liczbę punktów Idealisty, jakie później otrzymasz. Jeśli jednak bardziej zależy ci na punktach Renegata, będziesz po prostu zabijać atakujących kolonistów.

Po załatwieniu wszystkich spraw wracaj do Mako. Kieruj się prosto do Nadziei Zhu, po drodze pacyfikując wszystkie stojące ci na drodze gethy. Spodziewaj się co najmniej kilku armatek i juggernautów.

Przed bramą wjazdową do kolonii zaatakuje cię dziwna istota - Pełzacz Toriana. Eksplorując ponownie Nadzieję Zhu natrafisz na dziesiątki takich potworów. Staraj się je zabijać zanim się do ciebie zbliżą - inaczej będą pluć trucizną, która może poważnie zagrozić twojej drużynie. Przed wejściem na teren kolonii musisz także zdecydować, czy chcesz oszczędzić kolonistów. Jeśli tak, twoi towarzysze nie otworzą do nich ognia. W przeciwnym wypadku będą strzelać do wszystkiego, co się rusza.

Po otwarciu bramy garażowej ruszy na ciebie kilka kolejnych pełzaczy - zastrzel je. Osłaniać je będzie czwórka kolonistów, których możesz unieszkodliwić granatami z gazem przeciwtorianowym. Gdyby zaś zabrakło ci granatów, pozostaje jeszcze pewna alternatywa: wystarczy podbiec do przeciwnika i... Ogłuszyć go kolbą karabinu.

Kiedy już skończysz walkę w garażu, wejdź do windy, która zabierze cię na główny poziom Nadziei Zhu.

Nadzieja Zhu - ponowna wizyta

Podobnie jak w garażu, w kolonii będą atakować się Pełzacze Toriana oraz zainfekowani koloniści. Jeśli zależy ci na punktach Renegata, zabijaj wszystkich; jeżeli chcesz zdobyć więcej punktów Idealisty, to obezwładniaj granatnikiem lub kolbą tak wielu mieszkańców Nadziei Zhu, jak tylko zdołasz.

Twoim celem jest dotarcie do panelu dźwigu. Przy jego pomocy otworzysz drzwi do matecznika Toriana. W wejsciu spotkasz Fai Dana, który stwierdzi, że powinien cię powstrzymać, jednak zamiast tego... Strzeli sobie w głowę. Nie zwlekaj dłużej - wejdź do środka.

Matecznik Toriana

Niedługo po wejściu do środka zostaniesz rozliczony za swoją akcję w Nadziei Zhu - otrzymasz 2 punkty idealisty za każdego ocalonego kolonistę i 2 punkty Renegata za każdego zabitego. Udaj się od razu na spotkanie Torianem. Potwór jest ogromny, dlatego też nie będziesz mógł zabić go w tradycyjny sposób. Po chwili z trzewi Toriana zostanie wypluty klon asari. Zielonoskóra kobieta stwierdzi, ze Saren był tu przed tobą i oszukał jej pana, dlatego też "Wiecznorośl" nie ma już ochoty rozmawiać. Tym samym rozpocznie się pierwsza z wielu walk z asari i pełzaczami toriana. Kobieta jest najgroźniejszym wrogiem, dlatego też zlikwiduj ją na początku.

Po walce okaże się, że jedynym sposobem zgładzenia Toriana jest usunięcie jego nerwowęzłów. W całym mateczniku jest ich sześć, tak więc czeka cię sporo pracy. Żeby nie zbyło zbyt łatwo, co jakiś czas będą cię atakować oddziały złożone z klonów asari i pełzaczy. Pamiętaj, by w pierwszej kolejności likwidować biotyczki, a wszystko powinno pójść jak z płatka.

Kiedy już zniszczysz szósty neurowęzeł, Torian spadnie do wielkiej dziury, z której prawdopodobnie już nigdy się nie wydostanie. To jednak jeszcze nie wszystko. W jednym z pobliskich kokonów znajdziesz żywą asari. Kobieta przedstawi się jako Shiala i podziękuje za uratowanie życia, po czym wyjawi kilka sekretów dotyczących jej współpracy z Sarenem i Matką Benezją. Okaże się, że statek turianina, Suweren, posiada niesamowitą moc kontroli umysłów. To właśnie dzięki temu procesowi, zwanemu "Indoktrynacją", Saren jest w stanie zdobyć tak potężnych sojuszników.

Asari wyjaśni, że jej przybycie na Feros wiązało się z poznaniem Szyfru - skomplikowanego kodu protean, w którego posiadaniu był Torian. Znając Szyfr, osoba nie będąca proteaninem jest w stanie odczytać wizje przekazywane przez ich nadajniki. Shiala zaproponuje ci przekazanie Szyfru, na co oczywiście musisz się zgodzić. Zobaczysz podobną wizję do tej na Eden Prime, choć wciąż zawiłą i niemożliwą do odczytania.

Na koniec musisz zdecydować o losie asari. Możesz jej pozwolić pozostać w kolonii (punkty Idealisty) lub zabić (punkty Renegata). Tak czy inaczej, zostaniesz przeniesiony z powrotem do Nadziei Zhu, otrzymując przy tym sporo PD i nowe wpisy w Leksykonie.

To już koniec misji w Nadziei Zhu. Nie pozostaje ci nic innego, jak wrócić na pokład Normandii.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.