Halabardy

Przewodnik gry Icewind Dale

Gwiezdna Halabarda +3

Gwiezdna Halabarda +3

Halabarda składa się z tasakowatego ostrza osadzonego na długim na mniej więcej 180 cm drzewcu. Ta została dodatkowo umagiczniona, co czyni ją bardziej przydatną w walce. Jej ostrze z łatwością rozcina ciało, a kolczasty czubek penetruje przerwy w pancerzu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. +1 do Zręczności
  2. 15% szansa na ogłuszenie ofiary
  3. +5% do odporności na obrażenia sieczne
  4. +5% do odporności na obrażenia kłute

Waga: 14
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest przy zwłokach w jaskini Krilaga.

Halabarda

Halabarda

Halabarda to jeden z najczęściej używanych rodzajów broni drzewcowej, zakończony zakrzywionym ostrzem w kształcie topora na końcu 1,5 do 2,5 metrowego drzewca. Na przedłużeniu drzewca znajduje się długi szpic przypominający włócznię lub pikę. Po drugiej stronie ostrza znajduje się hak do przebijania zbroi i ściągania konnych z siodła. Można powiedzieć, że halabarda to skrzyżowanie włóczni z toporem.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 15
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Halabarda Fayra

Halabarda Fayra

Bractwo Czarnego Węża było dość mocną organizacją działającą w pobliżu Waterdeep w pierwszej połowie XIII wieku Kroniki Dolin. Członkowie Bractwa słynęli ze szczegółowej taktyki bitewnej i zorganizowanych formacji taktycznych. Kiedy walczyli ze szczególnie potężnymi wrogami, dwóch krasnoludów i dwa niziołki wybiegały na sam przód, aby otoczyć cel. Następnie do boju wkraczali ludzie i elfy, strzelając z tyłu z łuków i posługując się halabardami. Ta konkretna halabarda należała do Bedwyna Fayra, jednego z najlepszych halabardników bractwa. Taktyka bractwa załamała się w roku 1252 Kroniki Dolin, kiedy pewna nieznana nikomu drużyna, posługująca się wysublimowaną taktyką, postanowiła pozbyć się bractwa na dobre. Tylko Fayr i jeden niziołek, Pep Zielonołąki, przeżyli tę rzeź. Fayr i Pep stwierdzili, że wszystko, co miało miejsce, było znakiem od Tymory. Sprzedali więc swój ekwipunek i otworzyli dobrze prosperujący sklep z antykami w Waterdeep.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 12
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Conlana w Kuldahar.

Halabarda Najlepszej Jakości

Halabarda Najlepszej Jakości

Halabarda składa się z tasakowatego ostrza osadzonego na długim na mniej więcej 180 cm drzewcu. Ta została dodatkowo umagiczniona, co czyni ją bardziej przydatną w walce. Jej ostrze z łatwością rozcina ciało, a kolczasty czubek penetruje przerwy w pancerzu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Modyfikatory odporności: +10% do odporności na ataki sieczne
Waga: 14
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Dobre Postacie, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest w posiadaniu Therika, kościanego strażnika jednego z grobowców w Dolinie Cieni.

Halabarda Życia +2

Halabarda Życia +2

Halabarda składa się z tasakowatego ostrza osadzonego na długim na mniej więcej 180 cm drzewcu. Ta została dodatkowo umagiczniona, co czyni ją bardziej przydatną w walce. Jej ostrze z łatwością rozcina ciało, a kolczasty czubek penetruje przerwy w pancerzu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. 10% szansa na odzyskanie 1k6 PŻ

Waga: 14
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest przy zwłokach w jaskini Krilaga.

Ikona Mocy

Ikona Mocy

Świątynia Loviatar, położona w Dolinie Płaczek i zwana Czarnymi Iglicami Dziewicy, zawsze cieszyła się swoistą wolnością od powiązanych z dobrem kościołów, o której tak wiele innych świątyń zła może tylko marzyć. Jednakże duża świątynia wymaga utrzymywania sporej ilości żołnierzy, którzy by ją strzegli przed podstępnymi atakami i szpiegami. Dowódca straży świątynnej znany jest jako Bicz Posłuszeństwa. Do jego tradycyjnego wyposażenia należała niegdyś magiczna halabarda, zwana Ikoną Mocy. Kiedy strażnicy świątyni widzieli, jak Ikona mija ich podczas pełnienia warty, trochę bardziej przykładali się do swych obowiązków. Na nieszczęście dowódcy straży, pewien przebiegły człowiek, z zawodu złodziej, postanowił wykraść Ikonę i ta myśl stała się dlań obsesją. Jego imię ginie w pomroce dziejów, chociaż udało mu się pomyślnie wykonać misję i sprzedać Ikonę wyznawcom Bane'a, zwanym Banitami. Przechowywali oni Ikonę z pogardy dla niekompetencji Bicza Posłuszeństwa. Na koniec Ikona gdzieś się zapodziała. Stało się to wtedy, gdy Kaplica z Obsydianu, to jest pustynna świątynia, gdzie przechowywano Ikonę, została splądrowana przez jeźdźców Bedine.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 15
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Można ją znaleźć na trzecim poziomie jaskiń na Wyspie Wielkiego Gada (HoW).

Język Posępnego Mrozu

Język Posępnego Mrozu

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd broń ta ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejęła też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonana została z lodu, jest tylko trochę chłodna w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiona jest na działanie najgorętszych płomieni.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

  1. +10% do odporności na ogień i zimno
  2. Raz dziennie Osłona przed Burzą
  3. 3% szansa na Stożek Zimna

Waga: 6
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest to jeden z przedmiotów jakie może dla ciebie wykuć Tiernon, krasnolud zamieszkujący Posępny Mróz. (HoW)

Nagroda Kmiecia

Nagroda Kmiecia

Pomagając lordowi Geldonowi Adari w bitwie pod Wydrążonymi Wzgórzami, niewykwalifikowany wojak chłopski o imieniu Kallin walczył dzielnie i pojmał nieprzyjacielskiego maga, ryzykując własnym życiem. W nagrodę za ten nieprawdopodobny, pełen poświęcenia wyczyn Lord Adari kazał swemu sojusznikowi stworzyć magiczną halabardę dla Kallina. Kmieć ów otrzymał także mały spłacheć ziemi, gdzie dokonał swego żywota w spokoju jako rolnik. Kiedy Kallin skończył sześćdziesiąt lat, przekazał magiczną halabardę swemu młodemu bratankowi, Vergarashowi.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 15
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest na drugim poziomie Świątyni Zapomnianego Boga.

Wielka Halabarda

Wielka Halabarda

Halabarda składa się z tasakowatego ostrza osadzonego na długim na mniej więcej 180 cm drzewcu. Ta została dodatkowo umagiczniona, co czyni ją bardziej przydatną w walce. Jej ostrze z łatwością rozcina ciało, a kolczasty czubek penetruje przerwy w pancerzu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k8
TraK0: -1
Typ obrażeń: kłute

Specjalne:

  1. -2 do Klasy Pancerza

Waga: 21
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: dwuręczna
Wymagana minimalna siła: 18
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Znajdziesz ją na pierwszym poziomie grobowca Kresslacka..


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.