W Karnace, w której rozgrywa się akcja Dishonored 2, plakaty czy broszury reklamowe i propagandowe są czymś zupełnie naturalnym. Producenci gry postanowili opowiedzieć nieco więcej na temat ich tworzenia.
Oto fragment artykułu:
Od samego początku naszym celem było stworzenie propagandy, która byłaby czymś więcej niż tylko zbiorem plakatów pokrywających ściany. Traktujemy ją jak element narracji, piękny i niosący wiele informacji, więc musiała wyglądać naprawdę dobrze i być wszechobecna. Nadanie plakatom propagandowym stylu vintage było świetnym pomysłem. W każdą widoczną linię włożyliśmy mnóstwo miłości.
Jeśli chodzi o piękno (i propagandę), to kochamy prace Sheparda Faireya. Jego analiza najróżniejszych odmian propagandy tworzy pewien rodzaj uniwersalnego języka, którego używa on do kreowania własnego przekazu. Przeprowadziliśmy własny przegląd materiałów propagandowych z wielu krajów i epok. Pomimo różnych kontekstów historycznych, kulturalnych czy ideologicznych zauważyliśmy powtarzające się wszędzie chwyty, kody i elementy ikonograficzne.
Więcej informacji, w tym kilka przykładowych grafik propagandowych i reklamowych, znajdziecie pod niniejszym adresem.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!