Mount & Blade II: Bannerlord: więcej informacji o silniku gry

W porównaniu z poprzednimi odsłonami serii Mount & Blade silnik Bannerlorda prezentuje się nadwyraz okazale. W najnowszym dzienniku deweloperskim producenci z TaleWorlds Entertainment postanowili przedstawić jego możliwości.

Nowy silnik to przede wszystkim o wiele ładniejsza grafika ze znacznie bardziej realistycznym oświetleniem.

 

Globalne oświetlenie
Wprowadziliśmy nowy system globalnego oświetlenia, który pozwala na właściwe oświetlenie zarówno statycznych jak i dynamicznych obiektów. Oparty jest na systemie zwanym „Precomputed Radiance Transfer”. Jest niezależny od atmosfery, co w przypadku takiej gry jak Bannerlord jest koniecznością, gdyż na scenę możecie wejść o dowolnej porze dnia. System zapisuje dane o oświetleniu do próbników wewnątrz równomiernej siatki. Stworzyliśmy wiele automatycznych narzędzi do umieszczania obiektów w grze, zatem nasi artyści nie muszą zbyt dużo pracować przy tworzeniu sceny. Dzięki tym narzędziom również moderzy będą mogli wykorzystać Globalne oświetlenie w swoich scenach.

Wyliczanie cieniowania pokryć
Używając profilerów dowiedzieliśmy się, że w przypadku dużych bitew większość czasu procesora wykorzystywana jest do obliczeń pokryć siatek agentów. Przeważnie proces pokrywania jest powtarzany za każdym razem, gdy siatka musi zostać wyrenderowana (przejście cienia, przejście G-Buffera, specjalne przejścia dla cieniowania włosów itp...). Aby temu przeciwdziałać, obliczenia pokryć szkieletów zostały przesunięte z etapu vertex shader na osobny etap wyliczania shaderów. Pomimo dwóch etapów przetwarzanych przez kartę graficzną, wykonanie osobnego etapu wyliczania pokryć i zachowanie wyników w pamięci tymczasowej pozwoliło nam na wykonywanie obliczeń pokryć jedynie raz na klatkę oraz na użycie specjalnych mechanizmów optymalizacji, ekskluzywnych dla wyliczania shaderów. Poskutkowało to redukcją czasu pokrywania siatek o 60%, co z kolei pozwoliło nam osiągnąć 60 klatek na sekundę podczas wielkich bitew dla dużej liczby procesorów graficznych.

Jak to wszystko przekłada się na faktyczny gameplay? Zobaczcie sami na poniższym nagraniu.

Jak wam się podoba? Jeśli chcecie się dowiedzieć nieco wiecej na temat silnika, który napędza Mount & Blade II: Bannerlord, to zajrzyjcie pod niniejszy adres.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.