Mount & Blade II: Bannelord a kulisy powstawania silnika

Data premiery Mount & Blade II: Bannelord wciąż pozostaje nieznana, jednakże mamy dobrą wiadomość: silnik gry jest już praktycznie ukończony! Tak przynajmniej twierdzi w najnowszym dzienniku deweloperskim Gökhan Uras, który jest odpowiedzialny za tę część gry.

 

Wciąż wprowadzamy zmiany; bez przerwy próbujemy poprawić grafikę, wydajność, łatwość użytkowania, modowanie itd. Powiedziałbym, że silnik jest prawie ukończony, więc pomyślcie o tych zmianach jako wewnętrznych łatkach i poprawkach. W ciągu ostatnich lat stworzyliśmy mocne podstawy, więc dodawanie nowych funkcjonalności i poprawek nie zakłóca przebiegu innych prac. Będziemy starali się poprawić jakość silnika nawet po premierze i zamierzamy go wykorzystywać we wszystkich naszych projektach w przewidywalnej przyszłości - stwierdzł programista silnika Mount & Blade II: Bannerlord.

Warto dodać, że to właśnie Uras jest odpowiedzialny m.in. za możliwość moddowania gry. Ten element serii jest zresztą dla dewelopera ulubionym aspektem Bannerlorda.

Społeczność moderska stworzyła cuda dla Warbanda, więc nawet sobie nie wyobrażam, co zrobią, mając do dyspozycji nasz nowy edytor i system skryptowania. Edytor jest niezwykle bogaty w funkcjonalności! Znajdziecie w nim mniejsze narzędzia, jak przeglądarkę zasobów, edytor cząsteczek, edytor ubrań, edytor atmosfery, edytor szkieletów, edytor flory, edytor materiałów oraz edytor tekstur. Mamy system prefabrykacji, który umożliwia łatwe ponowne wykorzystanie hierarchii obiektów w różnych scenach. Mamy niezwykle szczegółowy system edycji terenu, którym można rysować mapy wysokości, warstwy tekstur i flory, a także pozwala na łatwe importowanie map i warstw z zewnętrznych źródeł, a następnie edytowanie ich wewnątrz edytora. Wspieramy również przeładowywanie zasobów w czasie rzeczywistym, aby ułatwić pracę naszym artystom. Poza tworzeniem scen moderzy mogą dodawać skrypty C# do dowolnych encji, tworząc tym samym dowolne mechaniki w swoich modach - napisał Uras.

Brzmi interesująco? W takim razie zapoznajcie się z pełną treścią najnowszego dziennika deweloperskiego Mout & Blade II: Bannerlord, w którym znajdziecie jeszcze wiele innych smaczków związanych z tworzeniem silnika do najnowszej gry TaleWorlds Entertainment.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.