TaleWorlds Entertainment rozpoczęło ten tydzień od kolejnego dziennika deweloperskiego Mount & Blade II: Bannerlord. Tym razem możemy zajrzeć za kulisy tworzenia modeli 3D.
Przewodnikem po tej gałęzi studia jest artysta 3D Tuncay Horasan. Oto fragment rozmowy z nim:
CZYM PRZEWAŻNIE ZAJMUJESZ SIĘ W CIĄGU DNIA?
„Przeważnie zajmuję się wieloma zadaniami, takimi jak modelowanie zbroi, wnętrzami i projektem mapy, modelowaniem tarcz i projektem środowiska. Zawsze zaczynam od zebrania historycznych źródeł i dokładnego ich przeanalizowania. Następnie tworzę koncepty kompatybilne zarówno ze źródłami, jak i ze światem Bannerlord. Dla przykładu: jeśli biorę się za stworzenie twierdzy konkretnej frakcji, studiuję budynki i architekturę odpowiadających jej narodów i próbuję zrozumieć, jakich stylów i struktur używali. Potem, w zależności od wymagań (grywalność jest ważnym czynnikiem wpływającym na projekt!), tworzę model koncepcyjny wymagający akceptacji. Jeśli zostanie zatwierdzony, uzupełniam model teksturą z naszej biblioteki lub tworzę nową, jeśli taka jest potrzeba.”
Kompletną rozmowę na temat tworzenia modeli 3D w Mount & Blade II: Bannerlord przeczytacie tutaj.
To jednak nie wszystko. Z uwagi na to, że dzienniki deweloperskie takie jak powyższy ukazują się dokładnie od roku, producenci gry postanowili opowiedzieć o swoich wrażeniach związanych z tym sposobem komunikacji z graczami. Wrażeniach przeważnie dobrych, co warto zauważyć.
Dziś chcielibyśmy spojrzeć wstecz na obraną przez nas ścieżkę i podsumować ten niezwykle ekscytujący i pracowity rok. W skrócie: jesteśmy niezwykle wdzięczni za Wasze nieustanne wsparcie w ciągu tych miesięcy. Oczywiście wiemy, że nie da się dogodzić wszystkim. Czasem ludzie twierdzili, że coś psujemy i odkrywamy za wiele, choć w tym samym czasie inni twierdzili, że to wszystko tylko mydlenie oczu i za mało mówimy o samej grze. Dla niektórych konkretne tematy były nudne lub powtarzalne, dla innych niezwykle ciekawe i ekscytujące.
I choć nie możemy dogodzić wszystkim i wciąż nie możemy mówić o niektórych rzeczach, na których wiemy, że Wam zależy (taa… przepraszamy, w tym poście też nie podamy daty premiery!), tysiące ludzi czytało, komentowało, dyskutowało i udostępniało każdy post, w każdym tygodniu. To dla nas zaszczyt: to najlepsze źródło energii dla twórców gier – Wasze ciągłe przypominanie nam, jak bardzo zależy Wam na Mount & Blade, daje nam siłę, abyśmy wciąż parli naprzód, starając się stworzyć najlepszą grę, jaką możemy.
Cały artykuł na ten temat przeczytacie pod niniejszym adresem.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!