Gwint: Patch 3.1 już dostępny

CD Projekt RED udostępniła kolejną aktualizację Gwinta. Patch 3.1 wprowadza sporo zmian w talii Królestw Północy, a także poważnie przebalansowuje rozgrywkę.

Co właściwie się zmienia? Oddajmy głos RED-om:

 

Ogólnie o sile, koszcie werbunku i obrażeniach

Zwiększyliśmy siłę kart na polu bitwy przy okazji zmniejszając koszt werbunku wielu z nich. Jednostki powinny być teraz o wiele bardziej wydajne, co będzie najbardziej widoczne u kart o najniższym koszcie werbunku. Dodatkowo, zajęliśmy się jednostkami zadającymi dużo obrażeń, w szczególności brązami, które naszym zdaniem nie powinny być w stanie zadawać więcej niż 4 pkt. obrażeń. Możliwość zadawania wielu pkt. obrażeń naraz powinna być unikalna dla kart specjalnych, które według nas lepiej się do tego nadają. Obecnie meta opiera się na wysokich obrażeniach na turę, ale w przyszłości chcemy to ograniczyć raczej do pojedynczych pingów. 

Zasięg i umiejętności przypisane do rzędów

Zasięg został wprowadzony do gry wraz z Homecomingiem aby wzmocnić znaczenie rzędów. Niestety, nie do końca się to udało. Przepaść pomiędzy kartami o Zasięgu 1 i 2 była ogromna. W większości przypadków, te pierwsze w ogóle nie były grane, a ograniczenie tych drugich było niemal nieodczuwalne. Postanowiliśmy więc całkowicie zrezygnować z Zasięgu i zamiast tego wprowadzić więcej kart z umiejętnościami przyporządkowanymi do konkretnego rzędu. W naszym odczuciu jest to bardziej intuicyjne i będzie miało pozytywny wpływ na rozgrywkę. Już teraz zaczynamy wprowadzać ten plan w życie, a więcej zmian pojawi się w kolejnych aktualizacjach. 

Ogólnie o Królestwach Północy oraz tożsamość frakcji

Chcemy aby każda frakcja miała własną tożsamość, która będzie odczuwalna podczas rozgrywki. Królestwa Północy posiadają już własną tożsamość opartą na zachłannym podejściu do gromadzenia punktów: jeśli przeciwnik nie ma odpowiedzi na kilka silników, KP w szybkim tempie zdobędzie dużo punktów. Królestwa pozostaną najbardziej chciwą frakcją w GWINCIE, ale ich wartości punktowe wymagały dopracowania. 

Poza dwoma nowymi kategoriami, Królestwa Północy otrzymały również trzy unikalne dla tej frakcji słowa kluczowe. Dodatkowo, chcemy w przyszłości dodać więcej jednostek z Zapałem i Formacją, co sprawi, że rozgrywka tą frakcją stanie się bardziej dynamiczna, na wzór Syndykatu. 

Nowa kategoria Działania Wojenne

Rozgrywka nie powinna opierać się wyłącznie na jednostkach, ale także na kartach specjalnych. Z tego powodu niektóre frakcje otrzymały karty o unikalnych kategoriach czego najlepszym przykładem jest Syndykat oraz karty Zbrodni, które okazały się ogromnym sukcesem. Do tej pory Królestwa Północy korzystały z Zaklęć, ale postanowiliśmy pójść w kierunku czegoś, co lepiej nawiązuje do faktycznego dowodzenia armią. Działania Wojenne to wszelkie czynności związane z prowadzeniem wojny, i w przyszłości będziemy dodawać więcej kart z tą kategorią. 

Słowa kluczowe: Maszyny, Załoga i Zaopatrzenie

Maszyny nigdy w pełni nie stały się osobnym archetypem, głównie ze względu na to, że za bardzo polegały na Ładunkach. Niezależnie od tego czy gracz kontrolował jedną, czy 10 maszyn, ładunki dawał tylko jednej, najskuteczniejszej z nich. Mamy nadzieję, że dodanie Załogi i Zaopatrzenia otworzy nowe możliwości budowania talii, a Maszyny będą częściej wykorzystywane na polu bitwy. 

Zapał, Inspiracja i Formacja 

Przed tą aktualizacją mieliśmy w GWINCIE kilka kart z Formacją, ale to Zapał był częściej spotykanym słowem kluczowym. Chcemy zmienić tę dynamikę na korzyść Formacji, ponieważ uważamy ją za ciekawszą mechanikę niż Zapał, która wymaga od gracza podejmowania bardziej świadomych decyzji strategicznych. Ponadto ma synergię z nowym słowem kluczowym — Inspiracją. Mamy nadzieję, że dzięki Formacji i Inspiracji rozgrywka stanie się bardziej angażująca. Gracze będą musieli z uwagą budować talię oraz podejmować decyzje podczas gry — np. czy warto poświęcić jedną turę aby zdobyć więcej punktów w kolejnych.

Tarcza

Tarcza to ciekawy status, który dopełnia naszą wizję Królestw Północy. Poczynając od tej aktualizacji planujemy mocniej wspierać ten archetyp.

Szczegółową listę zmian, jakie wprowadza do Gwinta Patch 3.1, znajdziecie tutaj. Jak oceniacie zmiany?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.