Torment: Tides of Numenera: crafting, fabuła, nowa mechanika

Po dłuższej przerwie deweloperzy z inXile postanowili zdać obszerny raport ze stanu prac nad Torment: Tides of Numenera. Najnowszy artykuł porusza tematykę tworzenia fabuły, systemu craftingu oraz interesującej mechaniki o nazwie Crises.

Lwią część tekstu spisał Colin McComb. Scenarzysta gry nakreślił proces tworzenia historii dla poszczególnych lokacji oraz interakcji pomiędzy bohaterami. Wspomniał przy tym o relacji decyzji gracza i kompanów, którzy w odpowiedzi na czyny głównego bohatera będą mogli zachować się niekiedy w sposób dość nieoczekiwany. McComb poruszył również kwestię powiązanych ściśle z grą noweli, które są wciąż w trakcie tworzenia. Ich cyfrowa edycja mozże zostać rozesłana do wspierających projekt już w przyszłym roku.

Crafting to z kolei domena Adama Heinego. Deweloper opisał dostępne w grze kategorie przedmiotów oraz sposoby ich ulepszane. Uzyskiwane w procesie craftingu efekty mogą być bardzo interesujące, jak np. połączony z pasem kryształ może sprawić, że każdy, kto trafi noszącą go postaćm zostanie... Przeteleportowany na określoną odległość. Co ciekawe, łączenie przedmiotów może nierzadko doprowadzić do powstawania efektów ubocznych, o których wiedza będzie zależna od umiejętności postaci gracza. Jak się bowiem okazuje, niekiedy zidentyfikowanie przedmiotu może być możliwe jedynie w ograniczonym zakresie.

 

Autorem ostatniej części artykułu jest Kevin Saunders. Designer opisał mechanikę Crises - długich sekwencji, z którymi zetkniemy się w kluczowych momentach gry. Będą to, najprościej mówiąc, swego rodzaju walki z bossami, lecz znacznie bardziej rozbudowane, ponieważ dla inXile bardzo ważne jest to, aby tego typu sytuacje można było rozwiązywać bez użycia przemocy, Zaprezentowany przez Saundersa przykład zastosowania Crises faktycznie obejmuje wiele różnych wyborów i łączących się z nimi zmiennych, Udane wykorzystanie tej mechaniki byłoby z pewnością jednym z największych atutów "nowego" Tormenta.

I to by było na tyle - w telegraficznym skrócie, Polecam jednak zapoznać się z oryginalnym artykułem, który znajduje się tutaj i zawiera wiele dodatkowych informacji i przykładów znakomicie odzwierciedlających intencje deweloperów ze studia inXile.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.