Atuty i słabości

Przewodnik gry Gra o tron

Podczas tworzenia postaci istnieje możliwość wybrania "atutów", które zapewnią dodatkowe premie do określonych cech. Jednakże, każdy atut posiada określony stopień, a liczba tychże musi równać się liczbie stopni "słabości". Te ostatnie działają wprost odwrotnie do atutów i osłabiają pewne cechy postaci. Pamiętaj również, że niektóre atuty i słabości wzajemnie się wykluczają - przykładowo, nie możesz być jednocześnie dobrym i złym przywódcą.

Konkludując, jeśli zechcesz wzmocnić swego bohatera w pewnych kwestiach, będziesz musiał go osłabić w innych. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś podczas tworzenia postaci zupełnie pominął tę kwestię.

Poniżej przedstawiam listę wszystkich dostępnych w grze atutów i słabości wraz z liczbą ich stopni.

Atuty

Akrobatyka

Poczucie równowagi pomaga ci odbijać ciosy.

Stopnie: 3
Efekty:

  • Odbicie: +6%

Brutal

Twoja niezłomna siła pomaga ci oszałamiać przeciwników.

Stopnie: 2
Efekty:

  • Szansa na 3-sekundowe oszołomienie przeciwnika: +2% z każdym ciosem

Dokładność

Bezbłędnie trafiasz w słabe punkty zbroi przeciwnika.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Szansa na spowodowanie 6-sekundowego krwotoku u przeciwnika: 1%

Krwiopijca

Widok krwi pobudza twój zapał bojowy.

Stopnie: 3
Efekty:

  • Obrażenia: +15% jeśli przeciwnik ma krwotok

Oburęczność

Radzisz sobie najlepiej z bronią w każdej ręce.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Szansa na cios krytyczny: +2% jeśli używasz dwóch broni

Osiłek

Dzięki swej tężyźnie fizycznej najlepiej radzisz sobie z ciężką bronią dwuręczną.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Obrażenia: +2% jeśli używasz broni dwuręcznej

Parowanie

Jesteś mistrzem w odbijaniu ataków tarczą.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Odporność na obrażenia: +2% jeśli używasz tarczy

Poszukiwacz przygód

Masz dobrze rozwinięte zmysły.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Szansa na dodatkowy łup: +5%

Przewidywanie

Twój refleks w walce pozwala ci skuteczniej przewidywać ciosy wroga, przez co możesz unikać najtrudniejszych sytuacji, nawet nie zdając sobie z nich sprawy.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Odporność na obrażenia od ciosów krytycznych: +10%

Skrytobójstwo

Masz wprawę w używaniu krótkich ostrzy (sztyletów i krótkich mieczy).

Stopnie: 1
Efekty:

  • Prędkość ataku: +2% jeśli używasz sztyletu lub krótkiego miecza

Sztuka medyczna

Jesteś mistrzem sztuki medycznej.

Stopnie: 2
Efekty:

  • Eliksir leczniczy przywraca 15% więcej PŻ

Urodzony przywódca

Twoje umiejętności przywódcze zwiększają morale członka drużyny i sojuszników.

Stopnie: 5
Efekty:

  • Obrażenia: +7% dla członka drużyny i sojuszników

Utalentowanie

Dzięki wrodzonemu talentowi znacznie szybciej się rozwijasz.

Stopnie: 2
Efekty:

  • Dwa dodatkowe punkty umiejętności na poziom

Wiedza o truciznach

Twoja znajomość sztuki warzenia trucizn pozwala ci wykorzystywać je z dużą wprawą.

Stopnie: 2
Efekty:

  • Czas twrania trucizn: +3 s

Zręczność

Dzięki wrodzonej zręczności lepiej radzisz sobie z bronią dystansową.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Szansa na trafienie: +2% jeśli używasz broni dystansowej

Słabości

Alergia

Wskutek uczulenia jesteś bardziej wrażliwy na trucizny.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Czas działania trucizny: +3 s

Astma

Z uwagi na astmę nieco bardziej męczy cię wysiłek fizyczny. Każda użyta w walce umiejętność będzie cię kosztowała więcej energii.

Stopnie: 2
Efekty:

  • Koszt w enegii: +8%

Hemofilia

Choroba ta upośledza krzepliwość twojej krwi, co potęguje krwawienie. Najlepiej trzymać się z dala od ostrych przedmiotów.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Obrażenia otrzymywane podczas krwotoku: x2

Hemofobia

Lęk przed krwią obniża twoją skuteczność w walce z krwawiącymi przeciwnikami.

Stopnie: 3
Efekty:

  • Obrażenia: -15% jeśli przeciwnik ma krwotok

Lęk przed ogniem

Obezwładniający lęk przed płomieniami sprawia, że ataki ogniowe parzą cię jeszcze dotkliwiej, niż kogoś innego.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Obrażenia otrzymywane od ognia: +20%

Konsternacja

Masz mniejsze szanse na zadanie ciosu krytycznego.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Szansa na cios krytyczny: -2%

Niezdara

Nie potrafisz się obchodzić z flakonami. Ta cecha może mieć straszliwe konsekwencje w stresowych sytuacjach.

Stopnie: 2
Efekty:

  • Szansa niepowodzenia: +15% kiedy używasz flakonu

Paranoja

Zawsze zakładasz najgorsze i tracisz panowanie nad sobą, gdy atakuje cię kilkoro wrogów.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Szansa na trafienie: -5%, gdy atakuje cię 3 lub więcej wrogów

Podagra

Choroba artretyczna powoduje przewklekły stan zapalny stawów, przez co trudniej ci się poruszać.

Stopnie: 2
Efekty:

  • Prędkość ataku: -5%

Połówka

Ze względu na wątła budowę ciała silniej odczuwasz każdy otrzymany cios.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Odporność na obrażenia: -2%

Psychopata

Żądza mordu wpływa na twoją koordynację.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Odbicie: -5% za każdego wroga, którego zabił ktoś inny

Półgłówek

Jesteś bystry niczym woda w rynsztoku.

Stopnie: 2
Efekty:

  • Dwa punkty umiejętności mniej na każdym poziomie

Szarołuszczyca

Choroba ta powoduje twardnienie skóry, przez co jest ci trudniej wykonywać uniki.

Stopnie: 3
Efekty:

  • Odbicie: -6%

Zapadnięte płuco

Rana, jaką odniosłeś w bitwie, spowodowała zapadnięcie się płuca.

Stopnie: 1
Efekty:

  • Regeneracja energii: -4%

Zły przywódca

Słabe umiejętności przywódcze zniechęcają członka twojej drużyny i sojuszników.

Stopnie: 5
Efekty:

  • Obrażenia: -7% dla członka drużyny i sojuszników

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.