Podczas tworzenia postaci istnieje możliwość wybrania "atutów", które zapewnią dodatkowe premie do określonych cech. Jednakże, każdy atut posiada określony stopień, a liczba tychże musi równać się liczbie stopni "słabości". Te ostatnie działają wprost odwrotnie do atutów i osłabiają pewne cechy postaci. Pamiętaj również, że niektóre atuty i słabości wzajemnie się wykluczają - przykładowo, nie możesz być jednocześnie dobrym i złym przywódcą.
Konkludując, jeśli zechcesz wzmocnić swego bohatera w pewnych kwestiach, będziesz musiał go osłabić w innych. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś podczas tworzenia postaci zupełnie pominął tę kwestię.
Poniżej przedstawiam listę wszystkich dostępnych w grze atutów i słabości wraz z liczbą ich stopni.
Atuty
Akrobatyka
Poczucie równowagi pomaga ci odbijać ciosy.
Stopnie: 3
Efekty:
- Odbicie: +6%
Brutal
Twoja niezłomna siła pomaga ci oszałamiać przeciwników.
Stopnie: 2
Efekty:
- Szansa na 3-sekundowe oszołomienie przeciwnika: +2% z każdym ciosem
Dokładność
Bezbłędnie trafiasz w słabe punkty zbroi przeciwnika.
Stopnie: 1
Efekty:
- Szansa na spowodowanie 6-sekundowego krwotoku u przeciwnika: 1%
Krwiopijca
Widok krwi pobudza twój zapał bojowy.
Stopnie: 3
Efekty:
- Obrażenia: +15% jeśli przeciwnik ma krwotok
Oburęczność
Radzisz sobie najlepiej z bronią w każdej ręce.
Stopnie: 1
Efekty:
- Szansa na cios krytyczny: +2% jeśli używasz dwóch broni
Osiłek
Dzięki swej tężyźnie fizycznej najlepiej radzisz sobie z ciężką bronią dwuręczną.
Stopnie: 1
Efekty:
- Obrażenia: +2% jeśli używasz broni dwuręcznej
Parowanie
Jesteś mistrzem w odbijaniu ataków tarczą.
Stopnie: 1
Efekty:
- Odporność na obrażenia: +2% jeśli używasz tarczy
Poszukiwacz przygód
Masz dobrze rozwinięte zmysły.
Stopnie: 1
Efekty:
- Szansa na dodatkowy łup: +5%
Przewidywanie
Twój refleks w walce pozwala ci skuteczniej przewidywać ciosy wroga, przez co możesz unikać najtrudniejszych sytuacji, nawet nie zdając sobie z nich sprawy.
Stopnie: 1
Efekty:
- Odporność na obrażenia od ciosów krytycznych: +10%
Skrytobójstwo
Masz wprawę w używaniu krótkich ostrzy (sztyletów i krótkich mieczy).
Stopnie: 1
Efekty:
- Prędkość ataku: +2% jeśli używasz sztyletu lub krótkiego miecza
Sztuka medyczna
Jesteś mistrzem sztuki medycznej.
Stopnie: 2
Efekty:
- Eliksir leczniczy przywraca 15% więcej PŻ
Urodzony przywódca
Twoje umiejętności przywódcze zwiększają morale członka drużyny i sojuszników.
Stopnie: 5
Efekty:
- Obrażenia: +7% dla członka drużyny i sojuszników
Utalentowanie
Dzięki wrodzonemu talentowi znacznie szybciej się rozwijasz.
Stopnie: 2
Efekty:
- Dwa dodatkowe punkty umiejętności na poziom
Wiedza o truciznach
Twoja znajomość sztuki warzenia trucizn pozwala ci wykorzystywać je z dużą wprawą.
Stopnie: 2
Efekty:
- Czas twrania trucizn: +3 s
Zręczność
Dzięki wrodzonej zręczności lepiej radzisz sobie z bronią dystansową.
Stopnie: 1
Efekty:
- Szansa na trafienie: +2% jeśli używasz broni dystansowej
Słabości
Alergia
Wskutek uczulenia jesteś bardziej wrażliwy na trucizny.
Stopnie: 1
Efekty:
- Czas działania trucizny: +3 s
Astma
Z uwagi na astmę nieco bardziej męczy cię wysiłek fizyczny. Każda użyta w walce umiejętność będzie cię kosztowała więcej energii.
Stopnie: 2
Efekty:
- Koszt w enegii: +8%
Hemofilia
Choroba ta upośledza krzepliwość twojej krwi, co potęguje krwawienie. Najlepiej trzymać się z dala od ostrych przedmiotów.
Stopnie: 1
Efekty:
- Obrażenia otrzymywane podczas krwotoku: x2
Hemofobia
Lęk przed krwią obniża twoją skuteczność w walce z krwawiącymi przeciwnikami.
Stopnie: 3
Efekty:
- Obrażenia: -15% jeśli przeciwnik ma krwotok
Lęk przed ogniem
Obezwładniający lęk przed płomieniami sprawia, że ataki ogniowe parzą cię jeszcze dotkliwiej, niż kogoś innego.
Stopnie: 1
Efekty:
- Obrażenia otrzymywane od ognia: +20%
Konsternacja
Masz mniejsze szanse na zadanie ciosu krytycznego.
Stopnie: 1
Efekty:
- Szansa na cios krytyczny: -2%
Niezdara
Nie potrafisz się obchodzić z flakonami. Ta cecha może mieć straszliwe konsekwencje w stresowych sytuacjach.
Stopnie: 2
Efekty:
- Szansa niepowodzenia: +15% kiedy używasz flakonu
Paranoja
Zawsze zakładasz najgorsze i tracisz panowanie nad sobą, gdy atakuje cię kilkoro wrogów.
Stopnie: 1
Efekty:
- Szansa na trafienie: -5%, gdy atakuje cię 3 lub więcej wrogów
Podagra
Choroba artretyczna powoduje przewklekły stan zapalny stawów, przez co trudniej ci się poruszać.
Stopnie: 2
Efekty:
- Prędkość ataku: -5%
Połówka
Ze względu na wątła budowę ciała silniej odczuwasz każdy otrzymany cios.
Stopnie: 1
Efekty:
- Odporność na obrażenia: -2%
Psychopata
Żądza mordu wpływa na twoją koordynację.
Stopnie: 1
Efekty:
- Odbicie: -5% za każdego wroga, którego zabił ktoś inny
Półgłówek
Jesteś bystry niczym woda w rynsztoku.
Stopnie: 2
Efekty:
- Dwa punkty umiejętności mniej na każdym poziomie
Szarołuszczyca
Choroba ta powoduje twardnienie skóry, przez co jest ci trudniej wykonywać uniki.
Stopnie: 3
Efekty:
- Odbicie: -6%
Zapadnięte płuco
Rana, jaką odniosłeś w bitwie, spowodowała zapadnięcie się płuca.
Stopnie: 1
Efekty:
- Regeneracja energii: -4%
Zły przywódca
Słabe umiejętności przywódcze zniechęcają członka twojej drużyny i sojuszników.
Stopnie: 5
Efekty:
- Obrażenia: -7% dla członka drużyny i sojuszników
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!